Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

ocsotdi Creative Commons License 2014.08.27 0 0 134392

A geometria ütköző csavarján kellene tekerned hogy a geometria alapból nyitottabb legyen .. legalább annyira hogy a gáz rugdosásra ne jöjjön ez a jelenség  de ez is csak fél megoldás .. ettől 1 nyomásos labda jobb 

Előzmény: psa16hdi (134390)
no_holy_shit Creative Commons License 2014.08.27 0 0 134391

 

1, altalaban van egy deltaP(nyomaskulonbseg) model, ahol nyomaskulonbseg es kipufogoterfogataram(szamolt) alapjan allapitja meg, hogy mennyi korom van benne

2, egyes gyartoknal van egy modell is ami az uzemi pontok alapjan szamol [de nem minden gyarto hasznalja]

 

"hogy regenerálás nélkül is lekapott 10-20 g kormot a szűrőben található mennyiségből."

ha magas T5-nel CRT miatt csökkenhet. [es van hogy szar a modell es az uzemi ponttol fuggoen ugral ide oda a modell [szeria kocsinal, eltekert NM-> IQ; IQ-> mennyiseg tablak nelkul is]]

 

"BMW N57 - padlón a lambda benéz 1 alá is! 0,97-et már láttam"

szamolt vagy mért? normal uzemben vagy regeneralas alatt? [de igen, az elobb emlitett szeria auto, szinten benez itt-ott lambda 1 ala. kerdes, hogy mennyi az extra nyomatek lambda 1.05 es 0.97 kozott... de neha az a kicsi is kell, mert pl. kulonben bekapcsolt hatso ablakfutessel es hideg olajjal lefullad...]

 

"Regeneráláskor 570-600°C-ra viszi a kipufogó hőfokot, ami amúgy 200 km/h-nál se megy 400°C fölé."

T5-rol beszelunk (?), tehat DOC utan DPF elott(?)

Előzmény: anodpotlo (134388)
psa16hdi Creative Commons License 2014.08.27 0 0 134390

A MAF szenzor nem lett bántva, az ugyanúgy kapta a levegőt, mert nem a beszívó részét vettem le, hanem ami a levegőszűrő és a MAF szenzor után van és a turbó között. Vagyis ott lényegi szerepe úgy gondoltam nem lenne, mert eddig is ment úgy hogy nem volt ott (álva, turbót vizsgálva, a cső leszedve).

Szoval ez lenne a "surge"? Vagyis hogy ne töltsön túl így visszafelé áramlik a levegő vagy mi a fene? (nem értek hozzá).

Mivel a szoftot lehetetlen megírni (Jena akit ajánlottatok) sokszori konzultáció, személyes, program irogatás stb... lehetetlennek ítélte meg, ezért addig is egy ilyen nyomás szabályozó került beépítésre, hogy legalább ne töltsön túl annyira. ez egy átmeneti megoldás lenne. Ahogy ő ajánlotta vagy hibrid turbó, vagy a régi wg-s tuningja, vagy néhány százezer euróért fejlesztenek stutgartba nekem egy szoftot.

Ennek adtam még egy lehetőséget hogy így müködik-e, ha igen akkor erre egy szoftvert írni valahogy hogy már nem tölt túl, ha már az sem, akkor vissza minden.

Előzmény: no_holy_shit (134389)
no_holy_shit Creative Commons License 2014.08.27 0 0 134389

1, hang: tipikus surge(el kezd visszafele aramlani a levego a kompresszorban), ilyen gazelvetelkor ki kene nyitni a geot es ha az nem eleg akkor az AGR-szelepet.

2, " levettem a szívócsövet az autóról ami turbóra megy és nem indult (vagyis beindult majd azonnal leállt)"

nyilvan, mert a legtomegmero nem latott tömegaramot 0 mg levego ==> 0 mg befecsi mennyiseg. 

3, szerintem 1.3bar mindenesetre jobb mint a 2.1bar. szerintem jo szoftot kene rakni ra... de ne kerdezd hogy es mint... 1,6 hdi-hez annyira nem ertek

Előzmény: psa16hdi (134379)
anodpotlo Creative Commons License 2014.08.27 0 0 134388

Úgy látom, DPF-ben nagyon ott vagy!

 

BMW N57 - padlón a lambda benéz 1 alá is! 0,97-et már láttam.

Nem teljesen úgy működik a dpf monitorozás, ahogy várnám. Először is ha nem forog a motor, a dpf nyomáskülönbsége -3 hPa-ról indul, hidegen, alapjáraton van 0 körül. A korommennyiséget gramban számolja, de kicsit rejtély, hogy milyen összefüggés alapján, mert ugyanahhoz a nyomáskülönbséghez más és más korommennyiséget kalkulál. Sőt volt olyan is, hogy regenerálás nélkül is lekapott 10-20 g kormot a szűrőben található mennyiségből. Regeneráláskor 570-600°C-ra viszi a kipufogó hőfokot, ami amúgy 200 km/h-nál se megy 400°C fölé. Hogy működik ez a koromszámítás? Valami modell alapján, amit a mérések alapján néha ráigazít a valósághoz?

 

Előzmény: no_holy_shit (134372)
mica-r Creative Commons License 2014.08.27 0 0 134387

Ez olyan mint egy sima nyomáshatároló szelep, de nem látom jól a képeken a részleteket.

Ezzel csak a turbó kivégzése felé menetelsz tovább.

Előzmény: psa16hdi (134385)
mica-r Creative Commons License 2014.08.27 0 0 134386

Ez olyan mint egy sima nyomáshatároló szelep, de nem látom jól a képeken a részleteket.

Ezzel csak a turbó kivégzése felé menetelsz tovább.

Előzmény: psa16hdi (134385)
psa16hdi Creative Commons License 2014.08.27 0 0 134385

http://indafoto.hu/idomtalan/image/21644533-8435e2ab Itt vannak a képek.

Igen ez mechanikus izé, valami golyós szelep azt hiszem igen.

Előzmény: ocsotdi (134384)
ocsotdi Creative Commons License 2014.08.27 0 0 134384

Keresd már meg azt a turbó vezérlő baszást amit beraktak és készíts már képet róla :D  Valami mechanikus cucc ez?  Kísértetiesen hasonlít a rugós golyós szelep ,,karakterisztikájához" agyig szűkített geóval 

Előzmény: psa16hdi (134383)
psa16hdi Creative Commons License 2014.08.27 0 0 134383

Azt én nem tudom. Azóta tényleg nem tölt túl, nincs 2 bar-os túltöltésem, hanem beállt max 1.3 bar-ra. Azon túl fogalmam sincs. Levették a vákuum szabályzást magáról a turbóról, és beépítettek egy nyomásszabályozó szelepet, ami a nyomás alapján állítja a geometriát. Belefúrtak egy lyukat az egyik szárba ahol mérik a nyomást, és onnan megy a szabályzás. Tegnap még egész jó volt bár csak hazajöttem vele mást nem csináltam.

Előzmény: mica-r (134382)
mica-r Creative Commons License 2014.08.27 0 0 134382

Jól van összeállítva a holmi?

Előzmény: psa16hdi (134381)
psa16hdi Creative Commons License 2014.08.27 0 0 134381

Szűk állásban azaz a geometria zárt állásban van? 1 hónapja ilyen volt a hangja. (tegnap lett beépítve egy geometria szabályzás hogy ne töltsön túl a turbó, addig ilyen nem fordult elő, csak a túltöltés)

http://youtu.be/dXKaG8vYH2k

Előzmény: mica-r (134380)
mica-r Creative Commons License 2014.08.27 0 0 134380

Olyan mint amikor szűk állásban van mindig a turbó. 

Tekintve hogy eleve rosszul van megépítve a rendszered, nem tudnám megmondani  mi a hiba. Nem lehet hogy eddig is ilyen volt, csak nem nyitott géptetővel hallgattad?

Előzmény: psa16hdi (134379)
psa16hdi Creative Commons License 2014.08.27 0 0 134379

Valaki tudna erre a hangra mondani valamit? Ma kezdte el. Kezdődött azzal hogy levettem a szívócsövet az autóról ami turbóra megy és nem indult (vagyis beindult majd azonnal leállt) ha visszatettem a szívócsövet meg ilyen hangja lett a turbónak (???). Ötlet?

http://youtu.be/j2RYfiJDbcQ?list=UUmEdU-weTxUCWSO_G-LRdBA

Törölt nick Creative Commons License 2014.08.27 0 0 134378

Van valahol egy tábla ami vált hőfok függvényében?

Előzmény: Törölt nick (134377)
Törölt nick Creative Commons License 2014.08.27 0 0 134377

mm3-re van megadva, dózis viszont mg-ra.

Előzmény: Törölt nick (134375)
Törölt nick Creative Commons License 2014.08.25 0 0 134376

Egy tuning box mennyit emel a rail nyomáson? 10%-ot ha emel az mondjuk 6-8mg ami nem olyan sok teljesítmény növekedés. És az mondjuk 160 bar nyomás emelés ami nem kevés. Hogy működnek ezek amiket csak a cső végére kell akasztani? Hogy lesz 20-30le-vel több tőle egy autó?

Törölt nick Creative Commons License 2014.08.25 0 0 134375

Kétszer vittem eddigi életemben kpm műszakira autót és egyszer simára nemrég :) Eddig más szokta vinni mindig, de már nem adom senki kezébe egyik autómat sem.

Edc16-17ben a nyitvatartási idő szerinted mg-ban vagy mm3-ben van?

Előzmény: no_holy_shit (134374)
no_holy_shit Creative Commons License 2014.08.25 0 0 134374

üresben parketta leszabalyzasig. (vagy nalatok, hogy csinalnak zöldkartyat?)

 

en neha oda is viszem a kocsit es akkor latom mas kocsiknal, hogy hogy szoktak csinalni! te csak a kepet kuldod az alvazszamrol?

Előzmény: Törölt nick (134373)
Törölt nick Creative Commons License 2014.08.25 0 0 134373

szabadkigyorsítás az mit jelent?

Előzmény: no_holy_shit (134372)
no_holy_shit Creative Commons License 2014.08.25 0 0 134372

1, a modern dizelek, joval magasabb nyomason mennek

2, modern dizelek legtobbszor DPF-sek. (a "mi" kis ccm-s eu6 dizelunk lambda 1.03-1-.05 korul megy...,mert dpf-miatt nem latni es kulonben nem megy)

 

"Egrnek valszeg nincs, csak a nox miatt van benne co hoz talán nincs köze. Korom és co miatt lehet a ciklus alatt."

-AGR ciklusban mindig van

- CO/HC kat-tal nem gond, az meg mar 25 eve minden dizelben van

 

"Akkor műszakira beleírok 1.5-t a táblákba és nem is kell kat*? :) Nox-ot, kormot gondolom nem mérnek ott."

"ha jol remlik" akkor muszakin csak kormot mernek szabadkigyorsitassal. eleg parszor loggolnod szabadkigyirsitast es azokon a legtomegpontokon 1.4-1.5-t beleirni. Ettol meg padlon (felepult toltonyomassal) megirhatod füstölösre...

 

 

*kat muszakira nem kell...

 

Előzmény: Törölt nick (134371)
Törölt nick Creative Commons License 2014.08.25 0 0 134371

Szerintem nem. 1.2-vel mennek padlón a modern dízelek.  Egrnek valszeg nincs, csak a nox miatt van benne co hoz talán nincs köze. Korom és co miatt lehet a ciklus alatt. Akkor műszakira beleírok 1.5-t a táblákba és nem is kell kat? :) Nox-ot, kormot gondolom nem mérnek ott.

Előzmény: no_holy_shit (134369)
kavicsvw Creative Commons License 2014.08.25 0 0 134370

Sziasztok! Valaki meg tudná mondani,hogy mennyi a T4 acv 2.5 TDi hdk fedél száma és mennyi a az AXG -nek a nagy fedélnek a száma az adagolón. Mert vettem egy volvó adagolót de a fedelét kicseréltük az én rossz adagolóm fedelére ami ugye a kicsi. Arra lennék kíváncsi,hogy a volvóé az nagy fedél-e. Asszem arra HDK704 van írva.

no_holy_shit Creative Commons License 2014.08.25 0 0 134369

1Z/AFN szinten ugyan ilyen nagy legfeleslegre van irva. 1,2-nel mar eleg lathato füst van. (legalabbis nalam). nagyobb Railnyomassal lejjeb lehet vinni

 

"részterhelésen 2500-as fordulatig? Egr-nek van köze ehhez?"

addig van a szabvany meresi ciklus(NEDC). ahol a kormot is merik...

Előzmény: Törölt nick (134368)
Törölt nick Creative Commons License 2014.08.24 0 0 134368

 

Miért van ilyen nagy légfeleslegre írva részterhelésen 2500-as fordulatig? Egr-nek van köze ehhez? Így optimális a kat működése?

Törölt nick Creative Commons License 2014.08.24 0 0 134367

Milyen lambda értéktől van látható füst?

mica-r Creative Commons License 2014.08.24 0 0 134366

Próbálj rá egy másik adagolót.

egyszerűbb lett volna motort venni, megkereste az árát a fáradtolajjal...

Előzmény: Antauri81 (134365)
Antauri81 Creative Commons License 2014.08.24 0 0 134365

Sziasztok!

Tanácsot kérnék.

Tudom hogy nem tuning, de a hozzászólásokból ítélve vannak itt hozzáértő emberek!

 

A történet.

Adott egy 1989 es Mazda 626 2.0D

Hengerfejesen lett megvéve a kicsike.

A saját hengerfeje nagyon sok pénztért lett volna javítható. 3 helyen gátas meg egyéb nyalánkságok.

Szereztünk nagy nehezen egy másik hengerfejet, ami síkolva volt és elvileg a szelepek is be voltak rendesen csiszolva stb stb.

Össze lett rakva a kocsi.

Na, innentől kezdve van a bibi. Ugyanis ez a verda kb 4-5 litert evett. Jó régi csattogós dízel hangja volt, és bár csak 60 pacis de egész jól ment.

Miután össze lett rakva a hangja kisimult, elment az erő, büdös mint egy régi ikarus és 6 literrel nem éri be.

A szerelő gondolta hogy előtöltési gondok vannak.

Állított is rajta.

Jó csattogós hangja lett, jól ment.... kb 20 km ig. Mert ekkor ismét elment az erő, a hang kisimult és az előbb leírtak.

Másik szerelőhöz vittem, pontosabban egy adagoló specialistához. Több szem többet lát alapon.

Ő gyári jelre rakta az adagolót, mert az előző szerelő nem arra tette.

De azért nem arra mert már a szétszedés előtt sem azon volt.

Na mindegy, szóval gyári jel.

Nem annyira csattogós dízel hang, de egész jól ment. Viszont a fogyasztás ekkor is 6 fölött.

Kb 200 km ig bírta ezt a dolgot. ezután ismét elment az erő hang kisimul és büdös, na meg fehéres szürkés a füst.

Ilyenkor mi van????

Az előző gazdi használt fáradt olajat is. Lehet hogy azt szedi fel még valahonnan?

Vagy a hengerfej a bibis? Vagy vastag a tömítés?

Az adagoló meg csak úgy elromlott?

 

Köszönöm a válaszokat !

atuc Creative Commons License 2014.08.23 0 0 134364

VAG 3417

Előzmény: Laminex78 (134363)
Laminex78 Creative Commons License 2014.08.23 0 0 134363

ALH alufedeles TDI olajszűrőházát milyen méretű haranggal lehet levenni? Esetleg tipp a beszerzésre? Köszi.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!