Keresés

Részletes keresés

Herodes68 Creative Commons License 2021.01.06 0 1 53426

Az elvetett Vasvár-Zeg nyomvonal sosem élvezett teljes támogatást még Vas megyében sem.

Anno Hende Csaba (akkor regnáló honv. min) jól érezte hogy a kérdés eldöntése érdekében

bele kell kezdeni egy darabka 2x2 sáv építésébe Körmend és Szombathely között.

Ami aztán meg is pecsételte a Zeg-Vasvár-Szombathely változatot.

Szerintem a helyes és optimális nyomvonal fog épülni Zeg és Szombathely között.

 

Ezzel szemben ami a 8-as, M8-as kapcsán történik az egy szomorú történet.

Herendtől Körmendig bizonytalan az egész mint a kutya vacsorája.

Zalai döntéshozó lennék én sem erre alapoznám Zalaegerszeg gyorsforgalmú bekötését.

Az M83 továbbépítésével egyetértek. Furcsa dolog hogy a nyugat-Európa felől várt turisták számára

nincs közvetlen gyorsforgalmi kapcsolat Hegyeshalom(Sopron) - Balaton között.

 

Előzmény: 20-as vonal (53425)
20-as vonal Creative Commons License 2021.01.06 0 0 53425

Zeg bekötését a gyorsforgalmi hálózatba meg lehet oldani az általam említett kapcsolatokkal is.Nem ez lenne az első eset,hogy valamiért elvetik a korábbi nyomvonalat. Lásd M9.

Előzmény: Herodes68 (53424)
Herodes68 Creative Commons License 2021.01.06 0 1 53424

Meglepő lenne ez a kihátrálás és szerintem valószínűtlen is.

Palkovics az ITM miniszter a kormány erős embere zalaegerszegi származású

Cseresznyés Péter ITM államtitkár Nagykanizsa volt polgármestere most ogy. képviselő is.

 

Aligha hiszem hogy Ők a kihátrálásban gondolkodnának. Sőt... Most éppen

Nagykanizsa helyzetbe hozásán dolgoznak miután Zalaegerszeg elég jó kondíciókat kapott.

- ZalaZone 45 Mrd+csillagos ég

- Közös hadiipari cég(kutatás gyártás) a német Rheinmetall-al 65 Mrd+

Előzmény: 20-as vonal (53422)
RadiX Creative Commons License 2021.01.06 0 0 53423

Jászberénynél most kezdik építeni az elkerülő harmadik kvadránsát (32 északnyugat és 31 északkelet között), melyik szakaszt lenne ott értelmes négysávosítani? Kis jóindulattal az elkerülő keleti szakaszán lehet nagyobb forgalom, ahol a 31 és 32 távolsági forgalma találkozik majd.

Előzmény: kamant (53421)
20-as vonal Creative Commons License 2021.01.06 -2 0 53422

Én nem csodálkoznék azon,hogy a kormányzat szép lassan kihátrál az M76-osból.Túl drága és túl macerás. Inkább kellene egy Zeg-Jánosháza,majd 2x2 sávon Jánosháza -Herend (8-as).Emellett lehoznám a Pápa-Jánosháza irányon a M83-as főútat.Ez sem maradna a semmiben.

Előzmény: kamant (53421)
kamant Creative Commons License 2021.01.05 0 3 53421

https://telex.hu/gazdasag/2020/12/27/82-milliardot-szannak-74-uj-kozuti-fejlesztes-tervezesere

...

Főútszakaszok négysávosítására készülnek például Debrecen, Jászberény, Kecskemét, Nagykanizsa, Veszprém és Zalaegerszeg térségében. Számos település kaphat elkerülő útszakaszokat, egyebek mellett Ajka, Baja, Etyek, Gyöngyös, Győr, Hatvan, Környe, Siófok, Soltvadkert és Zirc.

...

Az ITM emlékeztet arra is: a kormány egy novemberi határozatban már elkülönített összesen mintegy 430 milliárd forintot négy arra, hogy 2021 és 2024 között megépüljön az M76 autóút Fenékpuszta és Zalaegerszeg közötti szakasza,

Előzmény: Törölt nick (53420)
Törölt nick Creative Commons License 2021.01.05 0 0 53419

Keszthelyig épül.

Előzmény: Törölt nick (53418)
RadiX Creative Commons License 2021.01.05 0 0 53417

Nem M9-nek kellene épülnie Nagykanizsa és Zalaegerszeg között?

Előzmény: Törölt nick (53416)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2021.01.05 0 2 53415

M3-M25 átvezetés kissé érdekesre sikerült.

 

https://www.youtube.com/watch?v=BmLsYEfMuSU

nov.30-án tettem bejelentést, dec.17-re átalakították a forgalmi rendet és a táblák a helyükre kerültek.

dimelo Creative Commons License 2021.01.05 -1 1 53414

Köszönet a videó készítőjének!

 

https://www.youtube.com/watch?v=vjIkyYAm5Eg&feature=emb_logo

 

M85 autóút 2020. 12. 27. (Vasárnap)

 

Szép a táj, ha kisüt a Nap, de még szebb lesz tavasszal...

Tél+COVID...

Emiatt egyáltalán nem mérvadó az érzékelhető forgalom.

 

Mégsem túlzás, ha jelzem:

Több autót lehet látni a M85 csp. és a Győri úti körforgó közötti 2 km-en (30)

mint Kapuvár - Sopron között 38 km-en. :(((((((

 

Várjuk a tavaszt és

ha kérhetem: kamion(magasság)ból jobb képeket lehetne készíteni:)))

kamant Creative Commons License 2021.01.04 0 3 53413
Samott Creative Commons License 2021.01.04 0 1 53412

Mindenhol ezt veszik at esz nelkul, mikozben:

 

M4 Pest megyei összeköttetése az M0-ás körgyűrűtől Abonyig, - ez igy ebben a formaban nem igaz, hiszen nem az M0-tol hanem Ullotol lett fizetos. M0 - Ullo eddig is az volt.

Előzmény: rm40 (53404)
dimelo Creative Commons License 2021.01.04 -1 0 53411

Eddig is alig jártak személykocsik az M4 határszakaszon,

sanszos, hogy fizetősben még kevésbé fognak.

 

Tudható-e, hogy M4 Abony elkerülő miért maradt ki az "áldás"-ból?

A Pest megyei matricával úgyis mindegy, ha már a többi szakaszon fizet...

 

Előzmény: rm40 (53404)
adiaboli Creative Commons License 2021.01.04 0 1 53410

Így van, ld. az 1. mellléklet 21. és 25. pontjait: https://net.jogtar.hu/jogszabaly?docid=A2000045.ITM&txtreferer=00000001.txt

Előzmény: Aladár46 (53407)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2021.01.04 0 0 53409

Viszont a 2021. jan. 1-től hatályos térkép is Bicskéig jelzi a Komárom-Esztergom megyei matrica érvényességét:

 

https://www.autopalyamatrica.hu/Content/terkep/orszagos-2021-fizetos-utszakasz.jpg

Előzmény: NAR (53408)
NAR Creative Commons License 2021.01.04 0 0 53408

Azon a térképen még nincs rajta a szárligeti csomópont...

Előzmény: Aladár46 (53407)
Aladár46 Creative Commons License 2021.01.03 0 0 53407

Minden maradt a régiben, Szárliget továbbra sem számít, nem kell plusz Fejér megyei matrica.

 

https://nemzetiutdij.hu/files/img/articles/28/Kom%C3%A1rom-Esztergom%20megye.jpg

 

https://nemzetiutdij.hu/files/img/articles/28/Pest%20megye.jpg

 

 

Előzmény: NAR (53406)
NAR Creative Commons License 2021.01.03 0 0 53406

A Komárom-Esztergom megyei matrica eddig Bicskéig volt jó, most már csak Szárligetig. A Fejér megyei matrica érvényessége nem változik.

Előzmény: Ashi Valkoinen (53405)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2021.01.03 0 0 53405

Illetve "új" lesz az M1 is, most már Komárom-Esztergom és Pest megyei matrica mellé kell Fejér is, nem?

Előzmény: rm40 (53404)
rm40 Creative Commons License 2021.01.03 0 0 53404

https://www.autopalyamatrica.hu/fizetos-utak

 

"Új fizetős utak 2021-től az ITM tájékoztatása szerint:

M25 (M3-Eger összeköttetés), 
M85 folytatása Sopron gyorsforgalmi bekötése,
M4 Pest megyei összeköttetése az M0-ás körgyűrűtől Abonyig,
M4 Berettyóújfalutól a román határig tartó szakasza,
M76 első közel hat kilométere az M7-től Balatonszentgyörgyig"

rm40 Creative Commons License 2021.01.02 0 0 53403

Kicsit OFF, de a számok miatt érdekes lehet, mivel együtt mozog a mobilitáséval:

https://www.enyugat.hu/cikk/7858_ausztriaban_a_magyarok_vesztettek_el_a_legtobb

dimelo Creative Commons License 2021.01.01 0 1 53402

BUÉK mindenkinek!

 

Alapvetően tetszene ez a hír, kár, hogy a második része megerősíti azt, amiről kommenteltünk, mióta kiderült, hogy nem adják át egyidőben a Balfi és Fertőrákosi csomópontot.

 

"A polgármester szerint ... az M85-ös elkerülő olyannyira levette a terhelést Kópházáról, hogy a forgalom a nyolcvanas évekbeli közlekedésre emlékeztet.

Maximum tíz autó megy el percenként a ház előtt – mondta.

Örömmel újságolta, hogy az első adandó alkalommal ki is próbálta az elkerülőt, azon ment Sopronba.

Egészen az autóút lehajtójáig kitűnően tudott haladni, a körforgalomtól azonban ugyanaz a fárasztó, túlzsúfolt közlekedési helyzet fogadta"

 

A 20-22 ezer napi forgalomhoz képest persze nagyon jó Kópházán a "percenként 10 autó", de ez sem kevés (600/óra), legalább 8-9000 gépkocsi/ nap.

 

A Győri úti körforgóról írtunk többször korábban...

 

Előzmény: rm40 (53401)
rm40 Creative Commons License 2020.12.31 0 1 53401

https://www.kisalfold.hu/kozelet/helyi-kozelet/m85-kophaza-is-fellelegezhet-csokkent-a-forgalom-a-telepulesen-10519159/

 

"Néhány éve felújították a 84-es falun átvezető szakaszát, így eltűntek az aszfaltról az autók kerekei által okozott csapások. A polgármester szerint remélhetőleg ezek már nem fognak újra megjelenni, hiszen az M85-ös elkerülő olyannyira levette a terhelést Kópházáról, hogy a forgalom a nyolcvanas évekbeli közlekedésre emlékeztet. – Maximum tíz autó megy el percenként a ház előtt – mondta."

A cikk nagy leleplezése továbbá:

"Az új M85-ös autóút kópházi pihenőjének Hutbájd a neve. De vajon miért? Azt a területet, ahová most a pihenő épült, a kópháziak Hutbájdnak hívták, ami a német „Hutweide” szó horvátosított változata. Ez tükörfordításban „kalap-legelőt” jelent, amit felső legelőként értelmezhetünk. A terület a völgyben lévő faluhoz képest magasabban van, régen ide hajtották ki a teheneket legelni."

Autobahn89 Creative Commons License 2020.12.31 0 0 53400

Igen, ugy nez ki.

Csak azon az utvonalon 82km az M5 elerese OH-rol. M44 pedig 43km. Ha felujitjak Szarvas-Oh utat es M44 is kicsit kozelebb kerul kecskemethez, akkor mar megerne arra menni. Km-ben 1-2km a diffi es utobbival tobbet mesz 2x2 savon biztonsagosabban.

Előzmény: gyoparOHs (53399)
gyoparOHs Creative Commons License 2020.12.31 0 0 53399

Lehet, hogy mégis marad a favorit- Szentes - Félegyháza útirány...

 

Megvan rá a forrás...https://www.delmagyar.hu/kozelet/helyi-kozelet/sima-lesz-az-ut-oroshazara-6987022/

Előzmény: Autobahn89 (53398)
Autobahn89 Creative Commons License 2020.12.31 0 0 53398

Igen, sajnos el lett cseszve az M44. Oroshaza egy kb 30 ezres varos, ami nem sokat profitalt ebbol. Talan, ha felujitjak a Szarvas-Oh utat, akkor javul az M44 elerhetosege a varosbol. 
Gondoltak, hogy majd Oh-nak ott lesz az M47. Igen, csak az idoben Pestet nem hozza kozelebb, inkabb tavolabb. 

Előzmény: Thibczy (53394)
Autobahn89 Creative Commons License 2020.12.31 0 0 53397

Azert Bcsaba bekotese se teljesen megoldott meg. 2024ben meg csak Szentkiraly korul lesz az M44. Meg azt be is kell kotni utana M8ba, amit meg megkene eputeniuk M5ig. Utana elmodhatjuk, hogy Bcsba pipa.

Egyebkent a jelenlegi tempoval Zalaegerszeg se lesz 2024ig bekotve a gyorsforgalmiba. 

Előzmény: Törölt nick (53395)
NAR Creative Commons License 2020.12.30 0 0 53396

Tatabányára is.

Előzmény: Törölt nick (53393)
Törölt nick Creative Commons License 2020.12.30 0 0 53395

Már csak Zalaegerszeg hiányzik.

Előzmény: Thibczy (53394)
Thibczy Creative Commons License 2020.12.30 0 2 53394

Szerintem az M44 esetében nagyjából ugyanazt a hibát követték el, mint az M6-osnál: nem kezelték komplex módon a térség közlekedési problémáit.

 

Ahogy a Baranya megye esetében hiányozik egy másodrendű főút az Ormánságban, hiànyzik egy keleti elkerülőút Pécsen, ami Komló térségéből is elérhetővé teszi az autópályát, hiányzik egy átkötés Pécsvárad és az M6-os között, ezért sokan inkább a régi 6-oson mennek Szekszárd felé, és hiányzik egy Duna-híd Mohácson. Közben az M60-ast sikerült úgy átadni, hogy egy nyamvadt visszakötés se épült a 6-osra Szigetvár felé. Nyilván ez egyszerre sok, de számos olyan elem van ezek közül ami relatíve kis költséggel nagy hasznot hozhatott volna.

 

Ha őszinte akarok lenni, akkor az M44-esnél a forgalom nagysága nem indokolta az autóút megépítését. A probléma inkább az utat használó mezőgazdasági gépekkel volt, amik baromira meg tudták fogni a forgalmat. A másik probléma az, hogy hasonlóan az M6-oshoz, a régi út bővítése itt sem volt reális opció. Ami esetleg felmerülhetett volna, hogy inkább a 46-os út vonalában az M4-en keresztül biztosítani egy gyorsforgalmi összeköttetést Békéscsaba és Bp között.

Na mindegy, lett egy M44-esünk, viszont Orosháza és úgy kompletten egész Dél-Békés felé semmilyen kapcsolat nem épült, de ugyanígy a megye északi része sem járt jobban. A kormány célja az, hogy mind a 23 megyei jogú város rendelkezzen valamilyen gyorsforgalmú kapcsolattal, ilyen szempontból ki lehet pipálni Békéscsabát is, csak lehetett volna jobban is.

Előzmény: Autobahn89 (53385)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!