Zeg bekötését a gyorsforgalmi hálózatba meg lehet oldani az általam említett kapcsolatokkal is.Nem ez lenne az első eset,hogy valamiért elvetik a korábbi nyomvonalat. Lásd M9.
Jászberénynél most kezdik építeni az elkerülő harmadik kvadránsát (32 északnyugat és 31 északkelet között), melyik szakaszt lenne ott értelmes négysávosítani? Kis jóindulattal az elkerülő keleti szakaszán lehet nagyobb forgalom, ahol a 31 és 32 távolsági forgalma találkozik majd.
Én nem csodálkoznék azon,hogy a kormányzat szép lassan kihátrál az M76-osból.Túl drága és túl macerás. Inkább kellene egy Zeg-Jánosháza,majd 2x2 sávon Jánosháza -Herend (8-as).Emellett lehoznám a Pápa-Jánosháza irányon a M83-as főútat.Ez sem maradna a semmiben.
Főútszakaszok négysávosítására készülnek például Debrecen, Jászberény, Kecskemét, Nagykanizsa, Veszprém és Zalaegerszeg térségében. Számos település kaphat elkerülő útszakaszokat, egyebek mellett Ajka, Baja, Etyek, Gyöngyös, Győr, Hatvan, Környe, Siófok, Soltvadkert és Zirc.
...
Az ITM emlékeztet arra is: a kormány egy novemberi határozatban már elkülönített összesen mintegy 430 milliárd forintot négy arra, hogy 2021 és 2024 között megépüljön az M76 autóút Fenékpuszta és Zalaegerszeg közötti szakasza,
M4 Pest megyei összeköttetése az M0-ás körgyűrűtől Abonyig, - ez igy ebben a formaban nem igaz, hiszen nem az M0-tol hanem Ullotol lett fizetos. M0 - Ullo eddig is az volt.
"Új fizetős utak 2021-től az ITM tájékoztatása szerint:
M25 (M3-Eger összeköttetés), M85 folytatása Sopron gyorsforgalmi bekötése, M4 Pest megyei összeköttetése az M0-ás körgyűrűtől Abonyig, M4 Berettyóújfalutól a román határig tartó szakasza, M76 első közel hat kilométere az M7-től Balatonszentgyörgyig"
Alapvetően tetszene ez a hír, kár, hogy a második része megerősíti azt, amiről kommenteltünk, mióta kiderült, hogy nem adják át egyidőben a Balfi és Fertőrákosi csomópontot.
"A polgármester szerint ... az M85-ös elkerülő olyannyira levette a terhelést Kópházáról, hogy a forgalom a nyolcvanas évekbeli közlekedésre emlékeztet.
– Maximum tíz autó megy el percenként a ház előtt – mondta.
Örömmel újságolta, hogy az első adandó alkalommal ki is próbálta az elkerülőt, azon ment Sopronba.
Egészen az autóút lehajtójáig kitűnően tudott haladni, a körforgalomtól azonban ugyanaz a fárasztó, túlzsúfolt közlekedési helyzet fogadta"
A 20-22 ezer napi forgalomhoz képest persze nagyon jó Kópházán a "percenként 10 autó", de ez sem kevés (600/óra), legalább 8-9000 gépkocsi/ nap.
A Győri úti körforgóról írtunk többször korábban...
"Néhány éve felújították a 84-es falun átvezető szakaszát, így eltűntek az aszfaltról az autók kerekei által okozott csapások. A polgármester szerint remélhetőleg ezek már nem fognak újra megjelenni, hiszen az M85-ös elkerülő olyannyira levette a terhelést Kópházáról, hogy a forgalom a nyolcvanas évekbeli közlekedésre emlékeztet. – Maximum tíz autó megy el percenként a ház előtt – mondta."
A cikk nagy leleplezése továbbá:
"Az új M85-ös autóút kópházi pihenőjének Hutbájd a neve. De vajon miért? Azt a területet, ahová most a pihenő épült, a kópháziak Hutbájdnak hívták, ami a német „Hutweide” szó horvátosított változata. Ez tükörfordításban „kalap-legelőt” jelent, amit felső legelőként értelmezhetünk. A terület a völgyben lévő faluhoz képest magasabban van, régen ide hajtották ki a teheneket legelni."
Csak azon az utvonalon 82km az M5 elerese OH-rol. M44 pedig 43km. Ha felujitjak Szarvas-Oh utat es M44 is kicsit kozelebb kerul kecskemethez, akkor mar megerne arra menni. Km-ben 1-2km a diffi es utobbival tobbet mesz 2x2 savon biztonsagosabban.
Igen, sajnos el lett cseszve az M44. Oroshaza egy kb 30 ezres varos, ami nem sokat profitalt ebbol. Talan, ha felujitjak a Szarvas-Oh utat, akkor javul az M44 elerhetosege a varosbol. Gondoltak, hogy majd Oh-nak ott lesz az M47. Igen, csak az idoben Pestet nem hozza kozelebb, inkabb tavolabb.
Azert Bcsaba bekotese se teljesen megoldott meg. 2024ben meg csak Szentkiraly korul lesz az M44. Meg azt be is kell kotni utana M8ba, amit meg megkene eputeniuk M5ig. Utana elmodhatjuk, hogy Bcsba pipa.
Egyebkent a jelenlegi tempoval Zalaegerszeg se lesz 2024ig bekotve a gyorsforgalmiba.
Szerintem az M44 esetében nagyjából ugyanazt a hibát követték el, mint az M6-osnál: nem kezelték komplex módon a térség közlekedési problémáit.
Ahogy a Baranya megye esetében hiányozik egy másodrendű főút az Ormánságban, hiànyzik egy keleti elkerülőút Pécsen, ami Komló térségéből is elérhetővé teszi az autópályát, hiányzik egy átkötés Pécsvárad és az M6-os között, ezért sokan inkább a régi 6-oson mennek Szekszárd felé, és hiányzik egy Duna-híd Mohácson. Közben az M60-ast sikerült úgy átadni, hogy egy nyamvadt visszakötés se épült a 6-osra Szigetvár felé. Nyilván ez egyszerre sok, de számos olyan elem van ezek közül ami relatíve kis költséggel nagy hasznot hozhatott volna.
Ha őszinte akarok lenni, akkor az M44-esnél a forgalom nagysága nem indokolta az autóút megépítését. A probléma inkább az utat használó mezőgazdasági gépekkel volt, amik baromira meg tudták fogni a forgalmat. A másik probléma az, hogy hasonlóan az M6-oshoz, a régi út bővítése itt sem volt reális opció. Ami esetleg felmerülhetett volna, hogy inkább a 46-os út vonalában az M4-en keresztül biztosítani egy gyorsforgalmi összeköttetést Békéscsaba és Bp között.
Na mindegy, lett egy M44-esünk, viszont Orosháza és úgy kompletten egész Dél-Békés felé semmilyen kapcsolat nem épült, de ugyanígy a megye északi része sem járt jobban. A kormány célja az, hogy mind a 23 megyei jogú város rendelkezzen valamilyen gyorsforgalmú kapcsolattal, ilyen szempontból ki lehet pipálni Békéscsabát is, csak lehetett volna jobban is.