Keresés

Részletes keresés

Igaz Juhász Creative Commons License 2010.04.30 0 0 1869

Én azt mondom, ha hivatalosan akarod, garival...

 

Vagy olcsó, vagy jó...

 

Ha a gari nem számít... :-))

 

Röpsúlyosra Hondát ne, mert bár jó cucc, de magasabb az alapjárata, és a kuplung kicsit nyit.

És túl is van árazva, annyit nem ér, mint amilyen drága.

Adtunk el eleget, elhiheted.

 

Briggs: viszonylag jó gép még mindig, de azt ne várd tőle, mint a régiektől, hogy 20 évig ketyegjen.

5 év után generál, 7-8 évesen kuka.

Persze használat függő.

 

Thorx (MTD): ha 2-3 éves szériát veszel, akár újnak, még egész jó.

Az új széria kevésbé (gy.k. xar). De legalábbis már nem ér annyit, mint amilyen olcsó.

Előzmény: Törölt nick (1860)
Igaz Juhász Creative Commons License 2010.04.30 0 0 1868

Gyűrű, kb. 20mm vastag, és pont illeszkedik átmérőben a motor alá.

Tulajdonképpen megemeled a motort.

Szerintem max. 1.500.- HuF

Előzmény: Törölt nick (1864)
Igaz Juhász Creative Commons License 2010.04.30 0 0 1867

Ardai Józsefné Mg-i, Háztartási Kisgép és Alkatrész Kereskedő

Cím: 8000 Székesfehérvár, Selmeci út 76.
Telefon: 22/301-997
Fax: 22/301-997
E-mail: ardai@quicknet.hu

Előzmény: lacy63 (1866)
lacy63 Creative Commons License 2010.04.30 0 0 1866
Cím: Székesfehérvár 8000, Selmeci utca
Telefon:                (22) 301-997        

 

Egy szervíz telefonja

Előzmény: szemenyei (1865)
szemenyei Creative Commons License 2010.04.29 0 0 1865
Üdvözlöm a fórumozókat!

olasz MPM 210 (10Le) géphez keresek elektronikus gyújtást és jeladót
(sajnos nem gyújtótekercset + megszakítót).
Van-e valakinek ötlete, hogy hol lehet és lehet-e még egyáltalán
kapni? Esetleg van-e csereszabatos típus alkatrész-forrásként?

Nagyon strapabíró, masszív gép, nem szeretném leselejtezni.
Előre is köszönöm a segítséget!
Törölt nick Creative Commons License 2010.04.29 0 0 1864
Szia! Sajnos neked lett igazad, a hossza nem jó az új mocinak, jópár centivel hosszabb a tengely. Vettem csapágylehúzót, egy ismerős mondta, hogy az kell hozzá, és igen, ezzel az új mociról simán lejött a főtengely toldalék.:) Viszont megfigyeltem, hogy 2 helyen is lehet éket tenni a főtengely végbe, szvsz. vasfűrész lesz a megoldás, 50 mm-esre vágom majd és akkor elvileg jó lesz, az éket pedig a másik lyukba teszem, mint amibe most van. Viszont a régi mociról nem jön le az a pici toldalék, hiába a csapágylehúzó, leugrik róla. Tesómnak rossz a kocsija, beviszi szerelőhöz, és mondtam neki, vigye be a régi robi-motort is, hátha le tudja operálni a szerelő róla. Talán ha lángvágóval felmelegítik, és úgy rakják rá a csapágylehúzót lejön, és tudok tovább lépni.
Előzmény: Törölt nick (1850)
Pakcsi Creative Commons License 2010.04.28 0 0 1863
Sziasztok :)
A robi 56-ban eltört a kuplung rugó.
Sajna még használtam, majd a kuplung pofából is leugrott egy darab.
1250ft/db a kuplungpofa, 100ft/db a rugó.
Szerintem nem sok.
Ki is cseréltem az alkatrészeket.
Sikerült vennem jár kerekeket (eddig nem volt) 3000ft 2db. Tömlősek és elég jó a köröm a gumikon.
Barkácsoltam hozzá kocsit, mert az sem volt :)
Igaz még van hiányosság.
Törölt nick Creative Commons License 2010.04.28 0 0 1862
Kis is tisztítottad a karburátort?
Előzmény: Manoka79 (1861)
Manoka79 Creative Commons License 2010.04.28 0 0 1861
Tegnap néztem az a részt, de nem láttam sérülést rajta. A másik meg, hogy tudtam vele nyírni 3 sort, és utána kezdte. Nem egyből nem kellene mennie ha ott lenne a gond? És nem ilyen egyszer megy, egyszer nem játék. Gondoltam hogy lehet vmi szennyeződés a tankban ami állandóan odaúszik, dehát ekkora alapjárati rángatózásnál az sem maradhatna ott. Gondolom ezt laikus fejjel. :)
Előzmény: Törölt nick (1858)
szikiy Creative Commons License 2010.04.28 0 0 1859

 Jó napot,kívánok!

Látom itt sokan értenek a kapálógépekhez.

Lenne egy olyan,kérdésem,kaptam egy RK-02 kapát csak nem tudom milyen olaj és üzemanyag kell bele,kérem ha valaki tud segiteni megkösszöném.

Törölt nick Creative Commons License 2010.04.27 0 0 1858
Helló Manóka !Szerintem cseréld ki a membránt a karburátorba.Ha nem a kopott motor miatt csinálja, akkor ott lesz a hiba.
Előzmény: Manoka79 (1857)
Manoka79 Creative Commons License 2010.04.27 0 0 1857
Sziasztok!

Érdeklődnék, hátha tudtok segíteni. Szombaton kapáltam egy Briggs géppel, vagy vagy 10 éves már, persze kölcsönkértük. Gondolom mondani sem kell, délutén nem indult el. :( Azóta cseréltem gyertyát benne, átnéztem a bowdent, illetve meg is csináltam, mert pl nem állt le a kar eltolására. Igazából nem jutottam vele semmire, ma annyit cisnált, hogy beindul, nyírtam vele kb 2x 5m-t és kész. Lefulladt. Azóta beindul, alapjárat rángat, gázadásra fullad rögtön. Lenne vkinek tippje, hogy mit nézzek meg? A gyertya elfeketedett, és kormoz is a gép. Szerintem szervíz lesz belőle, nem fogok más gépén kisírletezni, de hátha vmi ötlet.
do-xa Creative Commons License 2010.04.26 0 0 1856
Még szerencse! Egyébként mi értelme lenne az oldásnak?
Előzmény: i love pálinka (1854)
gabesz961 Creative Commons License 2010.04.26 0 0 1855
Állítani kell a bowdenen hogy legyen holtjátéka a kuplungkar kiengedett állapotában, vagy leégett a ferodol a kuplung harangról esetleg sérült a bronzkerék.
Előzmény: i love pálinka (1854)
i love pálinka Creative Commons License 2010.04.26 0 0 1854
helló! szentkirály kft. által gyártott indián quantum motoros kapálógépem a tengelykapcsoló oldott állapotában nem forgatja a kapákat. mi lehet a hiba?
Előzmény: gabesz961 (1781)
Törölt nick Creative Commons License 2010.04.26 0 0 1853
Szerintem nem fog passzolni, de azért megnézheted.
Előzmény: Törölt nick (1851)
Törölt nick Creative Commons License 2010.04.26 0 0 1852
Esetleg ha van gázlámpád, akkor próbáld felmelegíteni és utána lekalapálni, hátha úgy könnyebben lejön.Szimeringre vigyázz el ne olvadjon.
Előzmény: Törölt nick (1849)
Törölt nick Creative Commons License 2010.04.26 0 0 1851
A régi motorom lendkerekét nem lehet átrakni vajon? Az én régi motorom, pont ugyanilyen, mint ezen a képen:
Előzmény: Törölt nick (1847)
Törölt nick Creative Commons License 2010.04.26 0 0 1850
Ha a hossza is jó akkor ok.
Előzmény: Törölt nick (1849)
Törölt nick Creative Commons License 2010.04.26 0 0 1849
50 mm-es mindkettő tengely, talán a képek csalnak egy keveset, a késtartóba beledugtam egy drótot, a tengely végéig, utána a késtartó mellé raktam, összehasonlítottam a régivel, totál ugyanaz szerencsémre. Igen , amúgy fűnyíró volt szegény, képzeld ott helyben ahol árulták szedtük szét. Egy arra járó embernek csak az alja kellett, nekem meg csak a motor.:)) Nosza, megoldottuk azon helyben. Én adtam az árusnak 8 k-t a motorért+a bowdenért, a másik ember adott az árusnak 2-k-t az aljért, arrébb toltuk, aztán 5 perc alatt szétkaptuk. Csapatmunka.:-)) Hűű, de szép hangja volt, semmi füst, lehetett hallani rajta az erőt, és egy rántásra indult a moci. Amúgy már én is a barkácsonline.hu-n található 32 k-s vadiúj briggs motoron gondolkoztam, de ez megtetszett, nem hagyhattam ki.
Előzmény: Törölt nick (1844)
Törölt nick Creative Commons License 2010.04.26 0 0 1848
A tengely átmérője az passzol és a hossza ?
Törölt nick Creative Commons License 2010.04.26 0 0 1847
Lendkerék fenn van a gyújtásnál ami forog, azon van a hűtőventillátor is. Én két kalapáccsal szoktam kétoldalról egyszerre ütögetve leszedni.
Törölt nick Creative Commons License 2010.04.26 0 0 1846
Szia! No, abba a két lyukba ha belehajtasz 2 csavart akkor az megfogja neked úgy az egész kuplungházat, hogy simán le tudod hajtani azt a hatlapfejűt, nem fog elforogni a motor. Mondom, még a kuplungházat is le lehet húzni azzal a 2 csavarral, ha jobban behajtod őket.
Előzmény: Törölt nick (1842)
Törölt nick Creative Commons License 2010.04.26 0 0 1845
Szia! A lendkerék az nem a kuplungház? Mert az megvan. A felső képen látható a régi motor, annak a végén van egy pici 2-3 cm-es toldalék, horonnyal. Arra menne rá a kuplung. a tengely mérete passzol, lemértem. Szóval ezt a késtartót kéne levennem az új motorról, de nagyon rá van gyógyulva, hiába kopogtatom, az nem mozdul. Utána pedig, ha lejönne a késtartó, ezt a 2-3 cm-es toldalékot kéne rátennem a régi motorról, az új motorra és minden frankó lenne.
Elég vaskos a kuplungház, szvsz. kiegyensúlyozza az a motort. A gond az, hogy egyik toldalék sem jön le. Milyen az a lehúzató? Tuti valami ilyesmi szerszám kéne nekem.
Előzmény: Törölt nick (1843)
Törölt nick Creative Commons License 2010.04.26 0 0 1844
Sőt még attól tartok, hogy a főtengely hosszal is gáz lesz.
Előzmény: Törölt nick (1840)
Törölt nick Creative Commons License 2010.04.26 0 0 1843
Helló! Úgy nézem fűnyírómotort szereztél. A főtengelyről a késtartót, ha nincs lehúzatód le tudod koppogatni. Kalapáccsal két oldalról ütve lejön.
De az a probléma, hogy a fűnyírómotoron könnyített lendkerék van. Kapálógépre viszont kell a súlyozott lendkerék.Ki kell cserélni.Itt a fórumon fellelhető gabesz beszélj vele, tőle tudsz szerezni ilyen lendkereket.
Előzmény: Törölt nick (1838)
Törölt nick Creative Commons License 2010.04.25 0 0 1842
Igen, Briggs, 110902-es modellszámon futott valaha.
A kuplung alján lévő hatlap csavart megtaláltam, a gond ott kezdődik, ha azt tekerni akarom, akkor a főtengely is fordul vele, és ezt valahogy meg kellene fogni.
Momentán a kuplung alján van két zsákfurat, gondolkodtam, hogy valami, a sarokcsiszoló pofakulcsához hasonló célszerszámmal kellene megfogni a hajtószerkezetet kuplungostól, rögzíteni és úgy meglazítani a hatlapot.

ui: egyébként az enyém is röpsúlyos, és azt már megfigyeltem, hogy a Honda motorok nagyrésze 70, vagy 80 mm-es tengelycsonkkal vannak szerelve, a jelenlegi meg kuplungostól 60-62 mm. Viszont, mint előttem is írták, a Szevafém stílusa van megszokva, ezért lenne jó elsődlegesen egy cseremotort találni.
Nem reklám, de a Barkácsonline-on egy 3.5 lovas Briggs van, 32,9kHUF, a tengelycsonk is egyezik, igaz, az eredetileg fűnyíróra van, és gázbowden, gázadagoló, valamint a dörzsfék leszedése után talán jó lenne.
A következő amit néztem, az 5.5 lovas, és 55ezer.
Látom, egy durva ökölszabály szerint kb 10ezer/lóerővel kell számolni.
Előzmény: Törölt nick (1840)
David29 Creative Commons License 2010.04.25 0 0 1841
Sziasztok. Van egy Mpm 2 ducatti motoros kapám ami nem működik csak ha ráhúzom a szívatót a gázkarra nem nagyon reagál és a szabályzó csavarra sem. A porlasztót már arany tisztára takarítottam de semmi változás nem történt a gázbowden sincs kiakadva rendesen működteti a szelepet. Van valami ötlettetek miért csak szívatóval működik?
Törölt nick Creative Commons License 2010.04.25 0 0 1840
Hát, ha Briggs motor van a gépeden, és annak a kuplung leszereléséről van szó, abban tudok segíteni. Leveszed a motort, a motor alján lesz egy csavar, középen, leszereled. Aztán találsz alatta egy alátét féleséget, azt kipattintod a helyéről. Lesz alatta egy zéger-gyűrű, leveszed róla. Utána azokat a csavarokat, ami a motort fogta a házhoz, fogsz 2 db-ot, 9-es csavarok, 13-as kulcs kell hozzá. A kuplung házban van 2 lyuk, no, az menetes. Mindkét csavart behajtod, és még tovább, le fogja neked húzni magát az egész kuplungház, és csak egy csonk marad a főtengelyen. Én a röpsúlyos kuplung pofáit is leszedtem, de azt hiszem felesleges volt, így utólag, azok maradhatnak szvsz.
Előzmény: Törölt nick (1835)
lacy63 Creative Commons License 2010.04.25 0 0 1839

Szia!

Sajni új motort ezekre RK-0x kapákra már kapni nem lehet. Az új típúsú motrok szívatója a maxigáz fokozat után van a gázkaron. Így az indítás után a kapát azonnal viszi. A szegediek gyártanak még tudtommal röpsúlyos kapát, de kínai motorral. Nem tudom, hogy a Briggs-szel kompatibilis-e. Fehérváron van egy szerelő aki az ősszel nekem 30eFt-ért totálgenerált ígért. Ha kell cím, tudok segíteni. Én mégis új mellett döntöttem. De még a régit is hajtom.

Előzmény: eMPet (1836)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!