olasz MPM 210 (10Le) géphez keresek elektronikus gyújtást és jeladót (sajnos nem gyújtótekercset + megszakítót). Van-e valakinek ötlete, hogy hol lehet és lehet-e még egyáltalán kapni? Esetleg van-e csereszabatos típus alkatrész-forrásként?
Nagyon strapabíró, masszív gép, nem szeretném leselejtezni. Előre is köszönöm a segítséget!
Szia! Sajnos neked lett igazad, a hossza nem jó az új mocinak, jópár centivel hosszabb a tengely. Vettem csapágylehúzót, egy ismerős mondta, hogy az kell hozzá, és igen, ezzel az új mociról simán lejött a főtengely toldalék.:) Viszont megfigyeltem, hogy 2 helyen is lehet éket tenni a főtengely végbe, szvsz. vasfűrész lesz a megoldás, 50 mm-esre vágom majd és akkor elvileg jó lesz, az éket pedig a másik lyukba teszem, mint amibe most van. Viszont a régi mociról nem jön le az a pici toldalék, hiába a csapágylehúzó, leugrik róla. Tesómnak rossz a kocsija, beviszi szerelőhöz, és mondtam neki, vigye be a régi robi-motort is, hátha le tudja operálni a szerelő róla. Talán ha lángvágóval felmelegítik, és úgy rakják rá a csapágylehúzót lejön, és tudok tovább lépni.
Sziasztok :) A robi 56-ban eltört a kuplung rugó. Sajna még használtam, majd a kuplung pofából is leugrott egy darab. 1250ft/db a kuplungpofa, 100ft/db a rugó. Szerintem nem sok. Ki is cseréltem az alkatrészeket. Sikerült vennem jár kerekeket (eddig nem volt) 3000ft 2db. Tömlősek és elég jó a köröm a gumikon. Barkácsoltam hozzá kocsit, mert az sem volt :) Igaz még van hiányosság.
Tegnap néztem az a részt, de nem láttam sérülést rajta. A másik meg, hogy tudtam vele nyírni 3 sort, és utána kezdte. Nem egyből nem kellene mennie ha ott lenne a gond? És nem ilyen egyszer megy, egyszer nem játék. Gondoltam hogy lehet vmi szennyeződés a tankban ami állandóan odaúszik, dehát ekkora alapjárati rángatózásnál az sem maradhatna ott. Gondolom ezt laikus fejjel. :)
Érdeklődnék, hátha tudtok segíteni. Szombaton kapáltam egy Briggs géppel, vagy vagy 10 éves már, persze kölcsönkértük. Gondolom mondani sem kell, délutén nem indult el. :( Azóta cseréltem gyertyát benne, átnéztem a bowdent, illetve meg is csináltam, mert pl nem állt le a kar eltolására. Igazából nem jutottam vele semmire, ma annyit cisnált, hogy beindul, nyírtam vele kb 2x 5m-t és kész. Lefulladt. Azóta beindul, alapjárat rángat, gázadásra fullad rögtön. Lenne vkinek tippje, hogy mit nézzek meg? A gyertya elfeketedett, és kormoz is a gép. Szerintem szervíz lesz belőle, nem fogok más gépén kisírletezni, de hátha vmi ötlet.
Állítani kell a bowdenen hogy legyen holtjátéka a kuplungkar kiengedett állapotában, vagy leégett a ferodol a kuplung harangról esetleg sérült a bronzkerék.
helló! szentkirály kft. által gyártott indián quantum motoros kapálógépem a tengelykapcsoló oldott állapotában nem forgatja a kapákat. mi lehet a hiba?
50 mm-es mindkettő tengely, talán a képek csalnak egy keveset, a késtartóba beledugtam egy drótot, a tengely végéig, utána a késtartó mellé raktam, összehasonlítottam a régivel, totál ugyanaz szerencsémre. Igen , amúgy fűnyíró volt szegény, képzeld ott helyben ahol árulták szedtük szét. Egy arra járó embernek csak az alja kellett, nekem meg csak a motor.:)) Nosza, megoldottuk azon helyben. Én adtam az árusnak 8 k-t a motorért+a bowdenért, a másik ember adott az árusnak 2-k-t az aljért, arrébb toltuk, aztán 5 perc alatt szétkaptuk. Csapatmunka.:-)) Hűű, de szép hangja volt, semmi füst, lehetett hallani rajta az erőt, és egy rántásra indult a moci. Amúgy már én is a barkácsonline.hu-n található 32 k-s vadiúj briggs motoron gondolkoztam, de ez megtetszett, nem hagyhattam ki.
Szia! No, abba a két lyukba ha belehajtasz 2 csavart akkor az megfogja neked úgy az egész kuplungházat, hogy simán le tudod hajtani azt a hatlapfejűt, nem fog elforogni a motor. Mondom, még a kuplungházat is le lehet húzni azzal a 2 csavarral, ha jobban behajtod őket.
Szia! A lendkerék az nem a kuplungház? Mert az megvan. A felső képen látható a régi motor, annak a végén van egy pici 2-3 cm-es toldalék, horonnyal. Arra menne rá a kuplung. a tengely mérete passzol, lemértem. Szóval ezt a késtartót kéne levennem az új motorról, de nagyon rá van gyógyulva, hiába kopogtatom, az nem mozdul. Utána pedig, ha lejönne a késtartó, ezt a 2-3 cm-es toldalékot kéne rátennem a régi motorról, az új motorra és minden frankó lenne. Elég vaskos a kuplungház, szvsz. kiegyensúlyozza az a motort. A gond az, hogy egyik toldalék sem jön le. Milyen az a lehúzató? Tuti valami ilyesmi szerszám kéne nekem.
Helló! Úgy nézem fűnyírómotort szereztél. A főtengelyről a késtartót, ha nincs lehúzatód le tudod koppogatni. Kalapáccsal két oldalról ütve lejön. De az a probléma, hogy a fűnyírómotoron könnyített lendkerék van. Kapálógépre viszont kell a súlyozott lendkerék.Ki kell cserélni.Itt a fórumon fellelhető gabesz beszélj vele, tőle tudsz szerezni ilyen lendkereket.
Igen, Briggs, 110902-es modellszámon futott valaha. A kuplung alján lévő hatlap csavart megtaláltam, a gond ott kezdődik, ha azt tekerni akarom, akkor a főtengely is fordul vele, és ezt valahogy meg kellene fogni. Momentán a kuplung alján van két zsákfurat, gondolkodtam, hogy valami, a sarokcsiszoló pofakulcsához hasonló célszerszámmal kellene megfogni a hajtószerkezetet kuplungostól, rögzíteni és úgy meglazítani a hatlapot.
ui: egyébként az enyém is röpsúlyos, és azt már megfigyeltem, hogy a Honda motorok nagyrésze 70, vagy 80 mm-es tengelycsonkkal vannak szerelve, a jelenlegi meg kuplungostól 60-62 mm. Viszont, mint előttem is írták, a Szevafém stílusa van megszokva, ezért lenne jó elsődlegesen egy cseremotort találni. Nem reklám, de a Barkácsonline-on egy 3.5 lovas Briggs van, 32,9kHUF, a tengelycsonk is egyezik, igaz, az eredetileg fűnyíróra van, és gázbowden, gázadagoló, valamint a dörzsfék leszedése után talán jó lenne. A következő amit néztem, az 5.5 lovas, és 55ezer. Látom, egy durva ökölszabály szerint kb 10ezer/lóerővel kell számolni.
Sziasztok. Van egy Mpm 2 ducatti motoros kapám ami nem működik csak ha ráhúzom a szívatót a gázkarra nem nagyon reagál és a szabályzó csavarra sem. A porlasztót már arany tisztára takarítottam de semmi változás nem történt a gázbowden sincs kiakadva rendesen működteti a szelepet. Van valami ötlettetek miért csak szívatóval működik?
Hát, ha Briggs motor van a gépeden, és annak a kuplung leszereléséről van szó, abban tudok segíteni. Leveszed a motort, a motor alján lesz egy csavar, középen, leszereled. Aztán találsz alatta egy alátét féleséget, azt kipattintod a helyéről. Lesz alatta egy zéger-gyűrű, leveszed róla. Utána azokat a csavarokat, ami a motort fogta a házhoz, fogsz 2 db-ot, 9-es csavarok, 13-as kulcs kell hozzá. A kuplung házban van 2 lyuk, no, az menetes. Mindkét csavart behajtod, és még tovább, le fogja neked húzni magát az egész kuplungház, és csak egy csonk marad a főtengelyen. Én a röpsúlyos kuplung pofáit is leszedtem, de azt hiszem felesleges volt, így utólag, azok maradhatnak szvsz.
Sajni új motort ezekre RK-0x kapákra már kapni nem lehet. Az új típúsú motrok szívatója a maxigáz fokozat után van a gázkaron. Így az indítás után a kapát azonnal viszi. A szegediek gyártanak még tudtommal röpsúlyos kapát, de kínai motorral. Nem tudom, hogy a Briggs-szel kompatibilis-e. Fehérváron van egy szerelő aki az ősszel nekem 30eFt-ért totálgenerált ígért. Ha kell cím, tudok segíteni. Én mégis új mellett döntöttem. De még a régit is hajtom.