Lehet, ezt nem tudom. Egy barátom, aki akkor Sv-n volt mozdonyvezetö várta a vonatot a peronon, mert váltottak volna. Majd megkérdezem töle, mi lett a kollégájával.
Az 1982-ben volt, 1981-ben Mohorán gázolt buszt a vonat.
1982.09.09. Szárazrét : M40 004
A 14. sz. Volán Vállalat 37-es viszonylatban közlekedő, helyi járatú, Ikarus 280 típusú autóbuszát 11,55-kor elgázolta a Székesfehérvárra tartó, Prága – Zágráb – Split között közlekedő 2825/a sz. két kocsiból álló nemzetközi gyorsvonat a szárazréti útátjáróban. Az autóbusz 25 utasából 16-on a kiérkező székesfehérvári mentők már nem tudtak segíteni. A helyszínen elhunyt áldozatok között 7 iskolás gyermek és egy 8 hónapos csecsemő is volt, utóbbi 21 esztendős édesanyjával együtt lelte halálát a roncsok között. Egy utas életveszélyes, egy súlyos, négy könnyebb sérülésekkel került kórházba. Visszaemlékezések szerint a kiérkező helyszínelő rendőrök egyike a halottak között megtalálta saját lányát is. A vonat személyzetéből és utasai közül senki sem sérült meg.
Az autóbusz 11,40-kor, alig néhány utassal fedélzetén indult el a vasútállomáson lévő végállomásáról. Utasainak többségét a Palotai úti illetve a szárazréti iskola előtt lévő megállókban vette fel. Az utóbbi helyen felszálló, a tanítás végeztével hazafelé igyekvő iskolások nagy része – szerencsére – a kocsi hátuljában foglalt helyet. A járat egy személygépkocsi nyomában érkezett az - akkor éppen nem működő, fénysorompóval biztosított - átjáróhoz. A személygépkocsi az átjáró előtt megállt, majd áthajtott a síneken. Buszunk vezetője hasonló módon cselekedett. Megállt a sínek előtt, észlelte is a nyílt pályán felé tartó vonatot, de mivel megítélése szerint még át tudott menni előtte a sínekre hajtott. Sajnos tévedett. A 98 km/h sebességgel közeledő gyorsvonat mozdonyvezetője, látva az elé hajtó járművet azonnal gyorsfékezett, de az ütközést már nem tudta elkerülni. A mozdony középtájon vágódott a csuklós buszba. Egy darabig maga előtt tolta, majd kettészakította a kocsit, melynek első része szinte teljesen megsemmisült.
Az autóbusz vezetőjét az 57 éves Ny. Józsefet rendezett életű, szorgalmas embernek ismerték. A balesetig több mint félmillió kilométert vezetett esemény nélkül. A fent jelzett napon szabadnapos lett volna, de egy kollégájával - előttünk ismeretlen okból – elcserélte a szolgálatot. A bíróság 1982.12.16-án gondatlanságból okozott halálos közúti tömegszerencsétlenség vétségéért hat év fogházban letöltendő szabadságvesztésre és a gépjárművezetéstől való örökös eltiltásra ítélte. Az események hatására a férfi idegroncs, majd alkoholista lett. Ma (2004.) is így éli életét.
Érdekelnének az 1981-es Székesfehérvári autóbuszkatasztrófa részletei, esetleg fényképek. Úgy tudom, hogy a tilos jelzés ellenére egy Székesfehérvári csuklósbusz
a sínekre hajtott, és ütközött egy vonattal. A buszon 17 ember halt meg.
Tegnapelőtt Dorogon halálra gázolt egy vonat egy férfit Szintén azon a napon a Nyugatiban összeütközött egy szöcske és egy bobó. Mindkettő 20-al ment, tehát az ütközés sebessége 40 km/h. A szöcske a 033 volt állítólag semmi baja. A bobó nem tudom melyik, de azt mondták a 4 ütközőből 4-nek annyi.
2001.05.22. 12:55-kor Kiskunlacháza - Délegyháza között a jól müködö AS 322 sz fénysorompóval biztosított átjáróban a 73903 sz. vonat továbbítása közben sóderos kamionnal ütközött. A gép eleje összetört, egy tengellyel siklott. Mozdonyvezetöjét könyebb sérülésekkel szállították kórházba.
Ez a 150-es vonal úgy látszik falta a gépeket. Ott már tört romáá a 1001, 1010, 1129 stb stb. Erről jut eszembe, hogy péntek este láttam Kkfházán az 1010-est, megcsinálták.
Kedves Tom, tudom, hogy már elhangzott a kérdés, illetve kérés, de szeretném megkérdezni annak a progi nevét, elérhetőségét amivel a fotoidat feliratozod. Mégegyszer elnézést kérek, de nem találom. Előre is köszi!!
Én a Paint Shop Pro 7-t használom, de bármelyik fotókezelő programmal meg lehet csinálni!
Kedves Tom, tudom, hogy már elhangzott a kérdés, illetve kérés, de szeretném megkérdezni annak a progi nevét, elérhetőségét amivel a fotoidat feliratozod. Mégegyszer elnézést kérek, de nem találom. Előre is köszi!!
Nem is tudtam, hogy az Egyes Szili volt ennyire lepusztult állapotban is. Úgy néz ki, mintha a géptér üres lenne. Ahogy nézem a képen, elég régóta állhatott már ott, mert tiszta rozsda az egész Gép.