Látom itt tapasztalt E-Bay-ezők vannak/vagytok. Én nem vagyok bátor, hogy E-bay-ezni kezdjek egyedül. Éppen ezért kérem a segítségetek, ill. valakiét. Remélem jó helyre írok.
Vettem vaterán egy Asus laptopot. Akksi kéne bele, mert a jelenlegi kuka. Viszont Magyarországon 22 000 HUF körül mozog, E-Bay-en pedig láttam 40-50$-ért. Ha valaki tudna nekem segíteni közületek megköszönném, természetesen előre is fizetnék, valamint természetesen "jutalékot" is a sikeres lebonyolítónak. Így mindenki jól jár. Mail cím a profilomban. (ha valaki ír levelet, egy e-bay-es profilcímet küldjön legyen szíves, ill, hogy indexen milyen nick alatt létezik) Üdv.
Én várok (vártam) egy nem nagy értékű, de ajándéknak szánt és november 11 én Hong Kong irányából levélként feladott csomagot. Írtam tegnap az eladónak, hogy ez az óra karácsonyi ajándék lett volna. A fickó gyorsan, mi több igen készségesen küldte a normális hangvitelű válaszlevelet, benne a feladás pontos dátumát igazoló tracking number + a kereső linkje. Gondolom érthette mire is utaltam az ajándék említése kapcsán, mert meg sem említette, hogy esetleg küld egy másikat, hanem felajánlott egy refundot. Szóval ha egy balul sült tranzakció után így közreműködik egy eladó, az nálam gondolkodás nélkül pozitív :)
...jah és persze, most hogy már értékeltem, nem érdekli különösebben, nem válaszol az e-mailekre, gondolom megváltozna a helyzet, ha megemlíteném, hogy visszaküldöm, mert még benne vagyok a határidőben, de nem érné meg az említett szállítási költség miatt...
Igazából valamelyest az én hibám, az örömködésben nem vettem néhány részletet a terméken, ami viszonylag fontos lett volna, így utólag jobban megvizsgálva bosszantó (az eladó meg nem hívta fel rá a figyelmet a licitnél)...ezért mondtam legközelebb körültekintőbb leszek.
Miért? Épp azon gondolkodtam, hogy nem nagyon tudok ilyen helyzetet elképzelni, hiszen (vevőként) lezárt ügyletet értékelek, ha simán ment minden (vagy ha nem is ment simán, de együtt lehetett működni az eladóval) akkor pozitív és kész.
És fordítva nem lehet ? Hogy első blikkre pozitívat adsz valakinek és utána derül ki, hogy mégsem kerek a történet, és adott esetben módosítanád negatívra ? Vagy ami fekszik nyugszik alapon, max. visszaküldhetem a cuccot ?! Köszi!
2009.12.04 17:25 USORDA(UNITED STATES Célországba elküldve / Item sent abroad
en sem tudom mi lehet.... 1 hete eljott allitolag USA-bol, express mail es sehol semmi :( maskor ahogy irtam feladastol szamitva 4-5 nap es a kezemben a csomag... most meg 9 napja ennyi info csak rola :(
Sziasztok Nemrég vettem pár cuccot egy angol cégtől,megjött a csomag,de az egyik tétel hiányzott csak egy cetlit találtam''bocs nem találtuk meg'' ezek után nem válaszoltak hetekig se emailben se máshol. Ok mondom akkor negatív pont. miután lepontoztam sorra küldték a bocsánatkérő leveleket. Most feladták a csomagot és szeretnék ha eltávolítanám a negatív pontját. Van erre lehetőségem?
Eladója válogatja, hogyan lehet és célszerű elintézni az ilyen késedelmes, elveszőnek látszó küldemények ügyét.
Egy Nov. 2-án nem az ebay-en vett, de Paypal-lel fizetett több tízezer forint értékű küldeményem miatt mailben kértem az eladó, nézze meg, mi történhetett? Erre jött a válasz, amit már itt írtam is, hogy elfelejtette feladni és azonnal küldi. Ma meg is hozta a postás.
Más esetben ugyanígy kértem az eladót, akitől évek óta vásárolok, hogy segítsen keresni. A türelmem kérte. Eltelt 10 nap, semmi változás. Ma disputét nyitottam és kértem, hogy küldjön másik terméket.
Egy másik ügyben nyitott disputére napokig nem reagált az eladó. Áttettem claime. Akkor megküldte a trackingot. Ellenőriztem és feladta. Ilyenkor vigyázni kell! A paypal felszólít, hogy lépjek! Vagy elfogadom a tacking szerinti helyzetet, vagy nem. Ha elfogadom, akkor vége az ügynek, nincs tovább reklamációs lehetőségem. Akár megkapom a küldeményt, akár nem. Ha nem fogadom el, akkor a paypal két nap múlva automatikusan vizsgálatot indít. Én ezt az utat választottam. Ha mégis megjönne közben, akkor lezárom. Ha nem, akkor ők majd ítélkeznek a vizsgálat végén.
Lehet, hogy kicsit sok volt ez így, de talán mások is okulhatnak belőle. A lényeg, az LC ellenére én megnyitnán a disputét legkésőbb a fizetést követő 30-35. nap környékén.
Velem meg először történik ilyen, igaz, eddig csak honkongból rendeltem - de most karácsonyi ajándékról van szó, mondom legyen rendes eladó. Azt sem gondoltam volna, h egy nov 13.-i rendelés már karácsony előttinek számít. Neked viszont elég gáz, hogy a másik oldalról sürgetnek és tényleg tehetetlen vagy...
Egyébként ha az LC alapján látom, hogy tényleg postázta az eladó, akkor nem illik dispute-ot indítani, ugye?
Lassan engem is megüt a guta. Ma se jött semmi a kritikus küldemények közül. Ezek hétfőre már a következő napok óta lesznek úton.
42 41 38 32 25 24 23 21 20
Van közöttük több disputés, egy claimes is. Van, ami a tracking szerint követhető a külföldi országban, de ide még nem érkezett meg. És az ember teljesen tehetetlennek, kiszolgáltatottnak érzi magát. A vevőim, akik várják, habitusuk alapján különféleképp állnak a dologhoz. Nagyon kellemes helyzet. És évről évre rosszabb a helyzet, mert fogy a türelem, nincs semmi empátia, nő az agresszió. :(
Ennyit arról, ha valaki arra vetemedik, hogy az év végi ünnepek előtt merészkedik külföldről vásárolni. Ugyanakkor sokkal későbbi vételeim a szokásos ütemben érkeznek. Mintha egy érrög került volna a szállítási érrendszerbe!
Reggel 9-kor hívtam őket, rögtön felvették, próbálj korán telefonálni - de lehet, hogy tényleg csak mákom volt, már ha annak lehet nevezni, h senki sem tudja hol kódorog a csomagom. :)
Most hívtam az Orczy térieket; nekem is azt mondták, hogy az LC number alapján ők nem tudnak keresni, mert azt induláskor rányomják ugyan, de nem követi a csomagot. Néva alapján nem keresnek...De küldenek ajánlott levelet, ha náluk van. Szóval várok.