Utánfutót szeretnék venni, az érdekelne, hogy hol tudok ehhez szerződésmintát találni, amivel autót veszek az a szerződés jó?
Minek számít, jogi, adózási, stb. szempontból az utánfutó. Milyen adók, illetékek terhelik?
Előre is kösz!
Vezso
1000kg-ot elbír minden 1300-as, azoknak 250-300 között van a saját súlyuk, ezért nem feltétlenül kell egyedit készíttetni, ilyet találsz készen is egy tucatot.
azt hittem egy olyan erőset akarsz csináltatni ami papíron 1300-as de elbír 2 tonnát is, olyat csináltatni kellene, azt nem bírják el a sima 1300-asok, de 1000-et elbír mind.
Szia ! Neked is köszönöm a linket és a sok információt. Általában vasat szoktam vissza vinni és néha szokott lenni 1000 kg azon amit szoktam kölcsön kérni. Így mivel a kocsi papírjai alapján 1400 kg lehet húzni így ekkora minden féle képpen kell. Sokszor kell ekkora .
Szia . Köszönöm szépen de valahogy a telefonom nem tudja ezt az oldalt normálisan megnyitni. 😥 Esetleg valami telefonszámot nem tudnál küldeni emailben? Vagy még annyi,hogy hol van ez a cég?
Használtautón sok új utánfutót találsz, a legtöbben ott hirdetnek.
Nem lehet rákeresni úgy, hogy csak új, de ezek között szinte mind az lesz, használtautóra az újakat is csak használtként tudod feladni, van valami külön szalon autó ahova az újak mennek, de a legtöbben csak simán a használtautón hirdetnek és beleírják hogy új.
A keresési feltételek: 2018 gyártási év (ezzel kb ki lettek szűrve a használtak) 1300 össztömeg, 1 tengely, 2-3m közötti plató, valamiért nem lehet megadni tizedest ott, nem tudtam 2,5 méterre keresni.
Bőven van a találatok között egyedi, akikkel akkor megbeszélheted hogy milyen egyéb kívánságaid vannak, gondolom olyat akarsz csináltatni 1300 össztömegre ami elbír vagy 2 tonnát, ellenkező esetben nem látom értelmét az egyedinek, ha csak 1300-asnak kell lennie az 1300-as futónak, arra sok gyártónak / gyárnak van kész utánfutója.
Szép estét mindenkinek!
Eljött az az idő meg persze pénz is,hogy csináltatnék egy 250x125 cm és olyan össz 1300 kg körüli utánfutót. Hozzá teszem új kell és nem holmi használt ,szakadt . Esetleg van itt valaki aki adna egy jó helyet Fejér megyében ahol korrekt áron jó minőségű fútót csinál ? Tudom van sok hely de ki mit ajánlana. Nem kell egyik napról a másikra , tehát van idő arra ,hogy le gyártsák . Köszönöm.
1, cseréld le mindenképpen, a szakadóféknek pont az a lényege hogy a futó leakad az autóról, akkor befékezi és megállítja. a láncod nem fogja, de rossz esetben még viszi is tovább az autódat magával ha nem szakad le vele együtt az az alkatrész amihez láncoltad, gondolom a horog, fék nélküli 750-ig használnak láncot, felette szakadófék. nem nagy tétel, csak a szakadófék kötél kb 1-2000 ft
2, ennyiből nem tudom hogy meg lehet-e válaszolni, attól függ hogy a beállítással van-e a baj vagy esetleg valamelyik alkatrész kopott, hibás, stb. legegyszerűbben a kapcsolófej és a tengely közötti menetes szár amit lehet állítgatni.
Ha az a menetes szár túl lazára van hagyva, akkor kisebb fékezésnél esetleg nem nyomódik össze annyira a ráfutófék egység, hogy annyitól már fékezzen.
Ehhez a részéhez túlságosan én sem értek, de ezt szokták elsőként nézni hasonló esetben, ha nem valamelyik alkatrész hibájáról van szó, talán jobb ha szerelőhöz viszed.
3, ezt viszonylag nehéz megmondani ha nem írod meg milyen gumi van rajta. sok fajta gumi sok fajta nyomással létezik. elméletileg mindegyiken rajta kellene legyen kPa-ban, azt utána google segítségével esetleg átválthatod, vagy rákereshetsz magára a gumi méretre, hátha úgy megtalálod.
4, A piros és zöld egyértelmű, pirosnál nincs felakasztva rendesen, zöld minden ok, sárga tudtommal a kopásjelző de mérget nem vennék rá, ha felakasztáskor zöld helyett már átlóg a sárgába, akkor szerintem csere. a lényeg hogy zöldben legyen mindig ha felakasztod.
5, jó kérdés, fogalmam sincs, de a keréknek biztos nem tesz jót, azok ha a nagyobb 60as átmérőjű verziók is, max 150kg teherbírásúak.
Kedves Mindenki! Jó két hónapja járok folyamatos a utánfutóval és pár kérdés kialakult bennem.
1) Egyszer vissza "kirúgta" magát a szakítókötél és vissza akadt a vonóhorogra, így elszakadt. Egy erősebb lánccal pótoltam, de kicsit belegondolva lehet nem a legjobb döntés, mert ha 1,5 tonna leakad, és a láncon megrántja a kocsit, kitudja mi lenne a vége Inkább cserélem szabályos szakító kötélre?
2) Mintha a ráfutó fékem csak intenzív fékezés esetén kezdene fékezni, hogyan lehet rajta állítani vagy inkább hagyjam szakemberre?
3) 1,5 tonnás futó jelenleg 4 bar körüli nyomással van a kerekeken. Mi az optimális?
4) Honnan tudom, hogy cserélni kell a kapcsolófejet? Mit jelent a zöld és piros rovátka? Semmilyen hivatalos anyagot nem találok erről.
5) Hogy a hátsó futóművet kíméljem álláskor a kocsin, az első kerékkel meg szoktam emelni a kocsi hátulját, hogy kicsit tehermentesítsem a felfüggesztést. Ez nem károsítja a kapcsolófej szerkezetet?
Köszönöm az építő jellegű hozzászólásokat! Kicsit sajnálom, hogy semmilyen hiteles forrás nincs az interneten a kérdés tisztázásához!
Lehet, h elvileg valahol így működik, de ahol én szoktam műszakiztatni ott nem.
Be szoktam jelentkezni úgynevezett elő műszakira. Azon amennyiben megfelel az autó azonnal le is műszakiztatják. Max 45 perc az egész. Azt már csak halkan jegyzem meg, h pl ha nem ok a co. akkor betolatnak a vizsgáztatott autó mögé egy másikkal és máris jó :)
Elviekben lehet, h cserélni nem lehet pl. hidat, de nincs alulról fotózva se. No meg sok épített és kisipari futó van mind másból készül. A futó fék ellenőrzésére sincs megfelelő berendezés. Nem, h más dolgon fent akadjanak.
Köszi . Egy adás-vételi nem elég , Nem kellene átíratni mert nem is akarom forgalomba helyezni .Csak egytengelyes kis traktorral használnám ahhoz nem kell műszaki .
Addig át sem írják, míg nincs érvényes műszakija, eredet vizsga!!! És csak érvényes műszakival lehet ideiglenesen kivonatni a forgalomból, de akkoor is kell bizti rá. Súlyadó addig nem kell, amíg ujra nem lesz hivatalosan forgalomba helyezve.
Sziasztok ! Venni akarok egy 2017-ben lejárt müszakis utánfutót aminek van rendszáma és forgalmija , nincs kivonatva forgalomból . Ha nem műszakiztatom le mert lassú járművel akarom használni akkor kel rá fizetni biztosítást és adót . Vagy csak akkor nem kell ha ki van vonatva a forgalomból ?
Nem, a fotó felmegy a központba, és ott szúró próba szerüen engedik, vagy nem engedik el az autót vagy a járművet. Ha megnézik, és össze hasonlítják a 2 képet, és eltérést látnak, nem engedik el a dolgot. Ezért nem lehet elhozni a műszakiról kb 2h hosszat a járművet.
Matatni, hozzá nyúlni, = bár mit is változtatni !!!! Cserélni is csak az eredetivel megeggyezőre lehet.
Én amikor megvettem a futómat, akkor volt eredet vizsgán. Megfelelt, levizsgázott, és utána kb 5-6évig nem is vittem vizsgára, mert nem kellett használnom. Most (építkezés miatt) ujra vittem vizsggára, és erősen vakarták a fejüket a típus miatt. Semmi sem volt benne az adatbázisukba. Majd amikor a központi NKH - val felvették a kapcsolatot, (kérdezték van-e valami adat a gyártóról) ott vissza igazolták, hogy igen, ezért le is vizsgázott rendben. De, semmi fék mérés, vagy tervrajz, műszaki számítgatás nem kellett hozzá. Felújítani is lehet, elvileg az alvázhoz nem lehetne matatni. Mindennek ugyan úgy kellene kinéznie, ahogyan az előző vizsgán volt. Szín, méret, alvázszám, stb. Még magasító sem lehetne rajta pluszban.
Állítólag nincs adat megőrízve az egyedi és kisipari futókról max. 12évig.
Egyém 1982.es évjárat. TF-242 típus szerepel a forgalmiban. Sehol máshol nem található, h ez a tipus létezne.
Kérdeztem vizsgabázisokat, h mit is lehet változtatni, az volt a válasz, h fékes hidat fékesre lehet csak pl. cserélni, de nem fogják vizsgálgatni, h történt-e módosítás. Elvileg épített és kisipari futóknak kellene lennie összeépítési dokumentációnak. Ami tulajdon váltáskor átadandó. Ezzel kellene vinni műszaki vizsgára. Ám ehhez a szabályhoz az nkh vizsgabázisain kívül sehol se ragaszkodnak. Gyakorlatban lehet még ők se.
Teljesen üresen lehet húzni. A rendőr csak a számokból tud ítélni, mivel üresen kevesebb a tömege mint amit húzhatsz, bizonyítottan helyes a vontatás. De amint teszel rá bármint is, akkor tényleg fel sem akaszthatod.
Fotó az alvázszámról és meg kell mutatni a területileg illetékes Közlekedési hatóságnál. Nem egy "egyszerű" vizsgabázison, mert ott nem látják a múltat.
Csak és kizárólag minősített és a fékvezérlővel (kapcsolófej) együtt készült fékvizsgálati jegyzőkönyvvel rendelkező futómű építhető be. Egy autó fékrendszere olajos rendszerű, a kézifék kötél helyén működtetett fék pedig nem üzeni hanem rögzítő fék így ez ennek minősítése utánfutóhoz nem létezik. Az autóra vonatkozó nem jó.