Így az év végén egy kis összeállítással készültem az év nagyobb közlekedésbarát eseményeiről, köztük a Margit-híd felőjításával kapcsolatos elterelésekről, kúszóváltózó Combinokról. Ezzel kívánnék minden topictársnak élvezetes eseményekben gazdag új évet!
Az lenne a kérdésem, hogy a 2030-as jár már üzemszerűen? Mert olvastam itt, hogy egyesek már látták és egyszer hétfőn 15-én délután énis láttam, de azóta nem.
"Menetbiztonság: villogó féklámpa figyelmeztet A balesetek elkerülését az alapfelszereléshez tartozó ABS, fékasszisztens és ESP® segíti, de ezekhez most egy új, hatásos megoldás járul: a villogó féklámpa. Tesztek során ugyanis megállapították, hogy átlagosan 0,2 másodperccel csökken az autóvezetők reakcióideje, ha vészfékezéskor a szokásos féklámpa helyett vörösen villogó fény figyelmezteti őket. A fékút ezáltal 80 km/óráról 4,40 méterrel rövidül meg, százról 5,50 méterrel. A villogó féklámpa 50 km/óránál nagyobb sebesség esetén, vészfékezéskor kapcsol be önműködően. Ha pedig 70 km/óra fölött kezdődik a lassítás, belép a vészvillogó is."
A féklámpa olyan járműveken villog (vész)fékezéskor amikben egy olyan fékszámítógép dolgozik ami igyekszik a lehető legnagyobb fékhatást biztosítani.
Ezt egy vezetéstechnikai előadáson mondták. Ha ilyet látunk egy előttünk haladó járművön akkor nem a féklámpakapcsolója zárlatos, és nem Fred Aster szteppel a féken, csak vészfékezik a jármű.
Wow, köszi a hírt. Pont ezért tekertem erre a topikra, mert ma meglepődve láttam a körúton, és kíváncsi voltam vajon mióta tesz így. Welcome back 2030.
Tisztelettel jelenteném, hogy folyó év október harmadikán a reggeli órákban (a kamaraerdei kavalkád előtt) FVV-1100 topiktárs, az Unimog és jómagam toltuk össze egy egységgé a 2030-as moduldarabjait. Akkor még rajta volt a cetli az oldalán, hogy frissen festve :)
Így van, én is pénteken délután láttam. 14 hónapot állt, két modulja a Siemens németországi üzemében újult meg (vagy épült újjá valamilyen szinten, nem tudom).