Keresés

Részletes keresés

vermestibi2 Creative Commons License 2021.09.03 0 0 3037

Egyedül "Név helye" Zoliról tudom, hogy jön, Miskolcról, Babettával.

Én Balmazújváros - Újszentmargita felől támadok. Hosszabb, mint a 35-ösön, de fele akkora forgalom sincs.

Majd küldök egy SMS-t, amikor átvergődtem Debrecenen; onnan még vagy két óra...

Előzmény: Verho4 (3036)
Verho4 Creative Commons License 2021.09.03 0 0 3036

Udv Tibi! Csabi kocsival jon....valakirol tudol meg valamit h kik jonnek!? Polgarrol csak en megyek,meg Tiszaujbol a restauralt mustang. Lehet eled megyek majd! 

vermestibi2 Creative Commons License 2021.09.01 0 0 3035

Én korán tervezem érkezni, 8:30 körül, és viszonylag korán indulnék is haza, a délutáni felvonulást meg ilyesmit nem várnám meg. De a részemről lényegében mindegy, alkalmazkodom a többiekhez.

Előzmény: Verho4 (3034)
Verho4 Creative Commons License 2021.09.01 0 0 3034

Ki mikora tervezi az erkezest Folyasra a veteranra,szombaton!?

vermestibi2 Creative Commons License 2021.08.28 0 0 3033

Feri, neked volt igazad, a jövő héten szombaton lesz a folyási találkozó, nem vasárnap.

 

Ma Tiszaörsön voltam. Korán indultam, hatkor,  s akkora köd volt, hogy a visszaforduláson gondolkodtam. De úgy voltam vele, megyek még egy kicsit, aztán meglátjuk. Végül már annyit mentem, hogy onnan már nem akartam visszafordulni. A köd csak nyolc óra után szállt fel, s szépen kisütött a nap. Tiszaörsön keresztülmotoroztam, de nem találtam meg a rendezvényt, plakát sem volt sehol, így megálltam egy kocsmánál és útbaigazítást kértem. A motorról rögtön megállapították, hogy ez egy Riga (elég gyakran Komárnak nézik), de azt nem nagyon akarták elhinni, hogy Debrecenből jöttem vele.

Kilenc óra előtt érkeztem (lassan haladtam, mert sok helyen borzalmasak az utak, meg gyakran meg kellett állni, hogy letöröljem a lecsapódott párát a szemüvegemről), még nem sok veterán jármű volt. Azért mindenképpen plusz pontot kapnak a szervezők, hogy kis fadarabokat helyeztek el két sorban, hogy arra támasszuk ki a motorokat. A negyedik motorosként érkeztem, s az enyémen kívül volt még egy Riga, egy 11-es vagy 13-as, D-blokkos, ekkor tehát még a jelen lévő motorok fele Riga volt. Nem sokkal később befutott egy Kárpáti és egy Delta, mindkettő nagyon szép állapotban, Törökszentmiklósról jöttek. Aztán persze sok más motor is megjelent (a veteránokat jellemzően utánfutón hozták, bezzeg a Rigák lábon jöttek!), így kisebbségben maradtunk. Rigás Csabi is befutott, röstelkedett, hogy nem Rigával jött, mert el kellett hoznia másokat autóval.

Dél után indultam haza. A rendezvény még javában tartott; több veterán járművet láttam hazafelé úton, akik oda tartottak. A koncertekről, néptáncosokról meg a főzőversenyről nem készítettem képet.

A kilométeróra szerint 142 kilométert tettem meg, de valójában ennél hosszabb volt az út - a gyári 13 vagy 14 fogas lánckerék helyett 16-os van a motorban. Technikai hiba miatt egyszer kellett megállni: a döcögős úton folyton elhajlott a tükör, ezt meg kellett húzni.

vermestibi2 Creative Commons License 2021.08.27 0 0 3032

Félkész termék. A neten találtam a képet.

Előzmény: Katonka Balázs (3031)
Katonka Balázs Creative Commons License 2021.08.27 0 0 3031

Ez meg mifele szerzet? 😊😊

Előzmény: vermestibi2 (3030)
vermestibi2 Creative Commons License 2021.08.25 0 0 3030

vermestibi2 Creative Commons License 2021.08.21 0 0 3029

Lehet, hogy bele kéne tenni egy harmadik lamellát. Ha a négy tüske hossza nem engedi, akkor kicserélni a tüskéket hosszabbakra. Meg persze a rugó alá alátét-gyűrűt tenni. Csak ötletelek.

Verho4 Creative Commons License 2021.08.21 0 0 3028

Tobbek kozt ezert se megyek toszaorsre!!:( jo lenne a 10lo! :-)

Verho4 Creative Commons License 2021.08.21 0 0 3027

Felolem rendbe!! De csuszos kuplungal nem nagy elmeny!!

vermestibi2 Creative Commons License 2021.08.21 0 0 3026

Üdv!

Szuper, majd kipróbálom (ha engeded) a 10 lóerős Verhódat, amiben csúszik a kuplung.

A trafótekercseléssel azóta sem haladtam, szóval azt még mindig nem tudom vinni.

Előzmény: Verho4 (3025)
Verho4 Creative Commons License 2021.08.21 0 0 3025

Udv Tibi!! A Folyas az tuti,meg a szigetcsardai is szep.18an! Tiszaorsre nem tudok menni...:(

vermestibi2 Creative Commons License 2021.08.21 0 0 3024

Elv- és márkatársak!

 

Emlékeztetőül:

- jövő héten szombaton, 28-án Tiszaörsi Veterán és Különleges Járművek találkozója. Ez olyan falunap-szerű rendezvény, főzőversennyel, koncertekkel,

- két hét múlva vasárnap, szeptember 4-én Folyás mellett Ikarus és veteránjármű találkozó.

- három hét múlva, szeptember 12-én Debrecenben veterán börze (ha megtartják, s nem mondják le, mint az előzőeket).

Én mindhárom helyen ott leszek.

dandy30 Creative Commons License 2021.08.19 0 0 3022

Köszi,nem vol makulátlan,de már el is vitték pici alkuval. Következő "áldozat"egy 87 es kerek lámpás delta lesz 

Előzmény: darusferi (3016)
vermestibi2 Creative Commons License 2021.08.17 0 0 3021

Hozzápiszkáltam ma Katona Tamás Komárjához. A kondi lötyögött a helyén, valószínűleg ez okozta a motor bizonytalan járását.  A kis lánckerék el van kopva, ezt is cserélni kell.

darusferi Creative Commons License 2021.08.15 0 0 3019

Az  szép  !

vermestibi2 Creative Commons License 2021.08.15 0 1 3018

Esztergomban, egy csárda előtt ez áll, dekorációként:

 

darusferi Creative Commons License 2021.08.13 0 0 3017

Üdv restjankó  ! 

Nem tudom érdekel e  a jófogáson megjelent uj riga felni .

darusferi Creative Commons License 2021.08.13 0 0 3016

Üdv dandy  !

 

Szép a  Verhovina 3 nem egy leharcolt példány  nagyon jó felujitási alap el is fog kelni .

dandy30 Creative Commons License 2021.08.13 0 1 3015

Jó estét az uraknak .Úgy döntöttem egy kicsit ritkítom az itthoni gyűjteményt ,mert se időm se helyem nincs tovább tárolgatni pár motort. Az első "áldozat" egy 73-mas verhovina 3 . Amit tudni kell róla . Indul viszonylag könnyen ,menni vele nem próbáltam.Aki tartósan használni szeretné annak célszerű felújítania,de legalábbis egy jó erős karbantartást csinálni rajta . Nagyjából épp keze lába ,megvan rajta szinte minden .Nem patika közel sem,de egyben van. A tankot takarítani kell ,mert bele van dögölve a benzin . Úgyhogy csak a benzin csőbe öntve friss benzint indítottam el. Helyileg Kaposváron találhat .Facebookon hirdetve van ,több csoportban fent van,iletve alatta hozzászólásban egy kis videó a hangjáról . 

darusferi Creative Commons License 2021.08.12 0 0 3014

Üdv restjankó  ! 

A szürke bovdeneket megrendelem , és a kábelkivezető gumik is nagyon jók éppen ilyenekre gondoltam  ,ugy hogy köszönöm az ötletet  ! 

A 12  es ed  nek  tényleg szép alaojárata van , érdekes hogy néha több éves álás után is j jónak bizonyulnak a szimeringek  , én is voltam igy  egy 207 babettám állt  vagy hat évet a hugoméknál egy fütetlen fás kamrában 

és mikor elővettem , egy karburátor rendbetétele után be inditva tökéletes ala pjárata volt  , még azóta is azok a szimeringek vannak benne . Ugy látszik vannak  még csodák . Lehet hogy láttad már  a képet az én R  12  ről-

 kép a 2019 06 24 -. a 997 . számu hozzászóláson látható . Azt a motort én azzal a festéssel vettem csak a tankon lévő feliratot  és a sárvédők csikozását készítettem én . A tied nek felujitása tényleg érdekes kérdés  , lényegében pld  a festése sem rossz ugy ahogy van  , igy tényleg eredeti .  

A követkető kérdésedre reagálva legalábbis  egyelőre sajnos nem gondoltam  továbbadni  gépet .

darusferi Creative Commons License 2021.08.11 0 0 3009

Udv restjanko ! 

Nem hosszu ez a video , hanem az alapossag a jellemzo mind a videon mind nalad . 

Tetszik a sarvedok javitasahoz keszitett celszerszam  / kaptafa / . Melesleg a zene  is el van talalva  ,ide illo !

No de igazad van , ez az oldal inkabb Riga sok  lapja , nem is itt keszultem en ezzel a motorral kspcsolatban tanacsot kerni csak hogy most felszinre kerult a Komar igy hirtelen te toled tudtam kerdezni gyorsban  . email cimem letezik ugyan de   Soha nem nezek ra . 

Ssjnos igy csa a Riga rulez en vagy telefonon tudok komunikalni .

darusferi Creative Commons License 2021.08.10 0 1 3006

darusferi Creative Commons License 2021.08.10 0 0 3005

darusferi Creative Commons License 2021.08.10 0 0 3004

Udv  restjanko !

 

A kepen lathato 1  es Komar , nem csak hogy szep de egyszeruen  szemet kapraztato mukincs !

Minde porcikajan latszik a hozza ertes es a figyelmes alapossag  Gratulalok !

A visszapillanto tukor hatoldala kromozva van e vagy polirozva , hogy olyan szep fenyes ? ?

Most nem tudok szamitogep kozelebe lenni igy csak telefonon latom a kepeket , s a felbontas nem a leg okesabb , nem latom tisztan ,  ugy latom az elso sarvedonel a bovdeneket rogzitetted , ha igen hogyan ? Mivel ? 

S ha otthon vagy a Komar ban  szeretnek kerdezni .

Igaz hogy elsosorban Riga im vannak de eppen most a napokban hozzajutottam egy Komar 2  es hez , salynos meg inditani ne tudtam nem volt szikra amit mar , kozben ovosoltam ,de meg ugy latom karburator problema lehet hiszen reg volt ez inditva . vagy lehet hogy tobb tenyezo is kozre jatszik

Mindenesetre szeretnem kicsit rendbe szedni . Nekem ezen  vegyesen szurke es fekete szinu bovdenek vannak , gondolom eredetileg nem igy volt ,szeretnem egysegesiteni oket , kerdeznem hogy a. 2 es komar mijen szinu bovdenekkel volt ujonan ?   Valamint ohol a bovdenek be mennek a lampa meletti lemez burkolatba ott annal az ovalis nyilasnal van egy gumi ami elernyedt es szakad elfele .kerdem hogy azt mivel mejik motor alkatreszevel lehet potolni ? 

    Elore is koszonom a valaszt !

vermestibi2 Creative Commons License 2021.08.10 0 0 3003

Ja, és szép ez a Komár! Valaha, vagy 25 éve nekem is volt, de elherdáltam. Pár éve találkoztam egyel, Debrecenben valaki ezzel járt dolgozni, nap mint nap.

Előzmény: Törölt nick (2999)
vermestibi2 Creative Commons License 2021.08.10 0 0 3002

Üdv!

A kerék nehéz ügy. Darusferi látta valahol, hogy árulnak utángyártott ráfot, küllőt lehet gyártatni hozzá, agyat szerezni meg nem túl nehéz. Ennek a megoldásnak az a hátránya, hogy magunknak kell összerakni a kereket, s pl. a centrírozás bajos lehet (Debrecenben például senki nem vállal ilyet), előnye viszont az, hogy ha már úgyis szét van szedve a kerék, az agyat egy jó esztergályossal meg lehet szabályoztatni (és kell is, mert gyári állapotában majd' mindegyik huplis).

A kipufogóról szintén Darusferi mondta, hogy valahol (Ukrajnában?) árulnak újat, hosszút, 16-osra valót.

Előzmény: Törölt nick (2999)
vermestibi2 Creative Commons License 2021.08.10 0 0 3001

Üdv!

A tirisztoros gyújtás teljesen gondozásmentes. Egyszer jól beállítod és ha csak el nem romlik valamelyik alkatrész (nem szokott), akkor  soha többé nem kell foglalkoznod vele.

A tirisztoros blokk gyorsabban felpörög. Elvileg az eredeti tirisztoros hengernél alacsonyabb a maximális fordulatszám, de a gyakorlatban ez szerintem nem nagyon vehető észre. Alacsonyabb fordulatszámon gyengébb a tirisztoros blokk, de a használatban ez sem okoz semmi problémát - ha meg akarsz fordulni egy szűkebb úton, a megszakítóssal ezt simán meg tudod tenni egyesben, a tirisztorosnál meg használnod kell hozzá a kuplungot (nekem legalábbis kell).

Előzmény: Marcellvs (3000)
Marcellvs Creative Commons License 2021.08.09 0 0 3000

Üdv! A sokadik megszakítós Rigám után, kedvem támadt tirisztoros projektbe kezdeni így vettem egy leharcolt Minit és egy 22-es üres vázat legoznék össze használható motorrá. Gyújtás témakörben érdeklődnék, hogy mennyire kényes a tirisztoros gyújtás, mire kell odafigyelni a bekötés és a használat során, illetve egyéb tapasztalatokra is kíváncsi vagyok. 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!