Udv Tibi! Csabi kocsival jon....valakirol tudol meg valamit h kik jonnek!? Polgarrol csak en megyek,meg Tiszaujbol a restauralt mustang. Lehet eled megyek majd!
Én korán tervezem érkezni, 8:30 körül, és viszonylag korán indulnék is haza, a délutáni felvonulást meg ilyesmit nem várnám meg. De a részemről lényegében mindegy, alkalmazkodom a többiekhez.
Feri, neked volt igazad, a jövő héten szombaton lesz a folyási találkozó, nem vasárnap.
Ma Tiszaörsön voltam. Korán indultam, hatkor, s akkora köd volt, hogy a visszaforduláson gondolkodtam. De úgy voltam vele, megyek még egy kicsit, aztán meglátjuk. Végül már annyit mentem, hogy onnan már nem akartam visszafordulni. A köd csak nyolc óra után szállt fel, s szépen kisütött a nap. Tiszaörsön keresztülmotoroztam, de nem találtam meg a rendezvényt, plakát sem volt sehol, így megálltam egy kocsmánál és útbaigazítást kértem. A motorról rögtön megállapították, hogy ez egy Riga (elég gyakran Komárnak nézik), de azt nem nagyon akarták elhinni, hogy Debrecenből jöttem vele.
Kilenc óra előtt érkeztem (lassan haladtam, mert sok helyen borzalmasak az utak, meg gyakran meg kellett állni, hogy letöröljem a lecsapódott párát a szemüvegemről), még nem sok veterán jármű volt. Azért mindenképpen plusz pontot kapnak a szervezők, hogy kis fadarabokat helyeztek el két sorban, hogy arra támasszuk ki a motorokat. A negyedik motorosként érkeztem, s az enyémen kívül volt még egy Riga, egy 11-es vagy 13-as, D-blokkos, ekkor tehát még a jelen lévő motorok fele Riga volt. Nem sokkal később befutott egy Kárpáti és egy Delta, mindkettő nagyon szép állapotban, Törökszentmiklósról jöttek. Aztán persze sok más motor is megjelent (a veteránokat jellemzően utánfutón hozták, bezzeg a Rigák lábon jöttek!), így kisebbségben maradtunk. Rigás Csabi is befutott, röstelkedett, hogy nem Rigával jött, mert el kellett hoznia másokat autóval.
Dél után indultam haza. A rendezvény még javában tartott; több veterán járművet láttam hazafelé úton, akik oda tartottak. A koncertekről, néptáncosokról meg a főzőversenyről nem készítettem képet.
A kilométeróra szerint 142 kilométert tettem meg, de valójában ennél hosszabb volt az út - a gyári 13 vagy 14 fogas lánckerék helyett 16-os van a motorban. Technikai hiba miatt egyszer kellett megállni: a döcögős úton folyton elhajlott a tükör, ezt meg kellett húzni.
Lehet, hogy bele kéne tenni egy harmadik lamellát. Ha a négy tüske hossza nem engedi, akkor kicserélni a tüskéket hosszabbakra. Meg persze a rugó alá alátét-gyűrűt tenni. Csak ötletelek.
Hozzápiszkáltam ma Katona Tamás Komárjához. A kondi lötyögött a helyén, valószínűleg ez okozta a motor bizonytalan járását. A kis lánckerék el van kopva, ezt is cserélni kell.
Jó estét az uraknak .Úgy döntöttem egy kicsit ritkítom az itthoni gyűjteményt ,mert se időm se helyem nincs tovább tárolgatni pár motort. Az első "áldozat" egy 73-mas verhovina 3 . Amit tudni kell róla . Indul viszonylag könnyen ,menni vele nem próbáltam.Aki tartósan használni szeretné annak célszerű felújítania,de legalábbis egy jó erős karbantartást csinálni rajta . Nagyjából épp keze lába ,megvan rajta szinte minden .Nem patika közel sem,de egyben van. A tankot takarítani kell ,mert bele van dögölve a benzin . Úgyhogy csak a benzin csőbe öntve friss benzint indítottam el. Helyileg Kaposváron találhat .Facebookon hirdetve van ,több csoportban fent van,iletve alatta hozzászólásban egy kis videó a hangjáról .
A szürke bovdeneket megrendelem , és a kábelkivezető gumik is nagyon jók éppen ilyenekre gondoltam ,ugy hogy köszönöm az ötletet !
A 12 es ed nek tényleg szép alaojárata van , érdekes hogy néha több éves álás után is j jónak bizonyulnak a szimeringek , én is voltam igy egy 207 babettám állt vagy hat évet a hugoméknál egy fütetlen fás kamrában
és mikor elővettem , egy karburátor rendbetétele után be inditva tökéletes ala pjárata volt , még azóta is azok a szimeringek vannak benne . Ugy látszik vannak még csodák . Lehet hogy láttad már a képet az én R 12 ről-
kép a 2019 06 24 -. a 997 . számu hozzászóláson látható . Azt a motort én azzal a festéssel vettem csak a tankon lévő feliratot és a sárvédők csikozását készítettem én . A tied nek felujitása tényleg érdekes kérdés , lényegében pld a festése sem rossz ugy ahogy van , igy tényleg eredeti .
A követkető kérdésedre reagálva legalábbis egyelőre sajnos nem gondoltam továbbadni gépet .
Nem hosszu ez a video , hanem az alapossag a jellemzo mind a videon mind nalad .
Tetszik a sarvedok javitasahoz keszitett celszerszam / kaptafa / . Melesleg a zene is el van talalva ,ide illo !
No de igazad van , ez az oldal inkabb Riga sok lapja , nem is itt keszultem en ezzel a motorral kspcsolatban tanacsot kerni csak hogy most felszinre kerult a Komar igy hirtelen te toled tudtam kerdezni gyorsban . email cimem letezik ugyan de Soha nem nezek ra .
Ssjnos igy csa a Riga rulez en vagy telefonon tudok komunikalni .
A kepen lathato 1 es Komar , nem csak hogy szep de egyszeruen szemet kapraztato mukincs !
Minde porcikajan latszik a hozza ertes es a figyelmes alapossag Gratulalok !
A visszapillanto tukor hatoldala kromozva van e vagy polirozva , hogy olyan szep fenyes ? ?
Most nem tudok szamitogep kozelebe lenni igy csak telefonon latom a kepeket , s a felbontas nem a leg okesabb , nem latom tisztan , ugy latom az elso sarvedonel a bovdeneket rogzitetted , ha igen hogyan ? Mivel ?
S ha otthon vagy a Komar ban szeretnek kerdezni .
Igaz hogy elsosorban Riga im vannak de eppen most a napokban hozzajutottam egy Komar 2 es hez , salynos meg inditani ne tudtam nem volt szikra amit mar , kozben ovosoltam ,de meg ugy latom karburator problema lehet hiszen reg volt ez inditva . vagy lehet hogy tobb tenyezo is kozre jatszik
Mindenesetre szeretnem kicsit rendbe szedni . Nekem ezen vegyesen szurke es fekete szinu bovdenek vannak , gondolom eredetileg nem igy volt ,szeretnem egysegesiteni oket , kerdeznem hogy a. 2 es komar mijen szinu bovdenekkel volt ujonan ? Valamint ohol a bovdenek be mennek a lampa meletti lemez burkolatba ott annal az ovalis nyilasnal van egy gumi ami elernyedt es szakad elfele .kerdem hogy azt mivel mejik motor alkatreszevel lehet potolni ?
Ja, és szép ez a Komár! Valaha, vagy 25 éve nekem is volt, de elherdáltam. Pár éve találkoztam egyel, Debrecenben valaki ezzel járt dolgozni, nap mint nap.
A kerék nehéz ügy. Darusferi látta valahol, hogy árulnak utángyártott ráfot, küllőt lehet gyártatni hozzá, agyat szerezni meg nem túl nehéz. Ennek a megoldásnak az a hátránya, hogy magunknak kell összerakni a kereket, s pl. a centrírozás bajos lehet (Debrecenben például senki nem vállal ilyet), előnye viszont az, hogy ha már úgyis szét van szedve a kerék, az agyat egy jó esztergályossal meg lehet szabályoztatni (és kell is, mert gyári állapotában majd' mindegyik huplis).
A kipufogóról szintén Darusferi mondta, hogy valahol (Ukrajnában?) árulnak újat, hosszút, 16-osra valót.
A tirisztoros gyújtás teljesen gondozásmentes. Egyszer jól beállítod és ha csak el nem romlik valamelyik alkatrész (nem szokott), akkor soha többé nem kell foglalkoznod vele.
A tirisztoros blokk gyorsabban felpörög. Elvileg az eredeti tirisztoros hengernél alacsonyabb a maximális fordulatszám, de a gyakorlatban ez szerintem nem nagyon vehető észre. Alacsonyabb fordulatszámon gyengébb a tirisztoros blokk, de a használatban ez sem okoz semmi problémát - ha meg akarsz fordulni egy szűkebb úton, a megszakítóssal ezt simán meg tudod tenni egyesben, a tirisztorosnál meg használnod kell hozzá a kuplungot (nekem legalábbis kell).
Üdv! A sokadik megszakítós Rigám után, kedvem támadt tirisztoros projektbe kezdeni így vettem egy leharcolt Minit és egy 22-es üres vázat legoznék össze használható motorrá. Gyújtás témakörben érdeklődnék, hogy mennyire kényes a tirisztoros gyújtás, mire kell odafigyelni a bekötés és a használat során, illetve egyéb tapasztalatokra is kíváncsi vagyok.