Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2008.06.25 0 0 1612
Tudom, én most a menetirányváltásról beszéltem, tehát az addig menesztő állomásról kiindulva a térközök irányfordításáról. Amikor ez a folyamat zajlik, néhány másodpercre vörösre váltanak az érintett vonali sorompók.
Előzmény: gyakesz (1610)
LVI Creative Commons License 2008.06.25 0 0 1611
Lényegében igaz amit írsz, csak a szabad fény megjelenése (ami valami egyéb ok miatt akár el is maradhat) már nincs hatással a sorompóra. Amit késedelemként látsz, az egy szándékos időzités.
Előzmény: Törölt nick (1608)
gyakesz Creative Commons License 2008.06.25 0 0 1610
Vigyázz, a menetirányváltás és a menetiránnyal szemben való közlekedés mást jelent :)
Előzmény: Törölt nick (1608)
gyakesz Creative Commons License 2008.06.25 0 0 1609
akkor már csak az ima marad

Hát, még marad egy mozdonyrádió, azzal megelőzhető a baj. Nem emlékszem hirtelen olyan esetre, amikor konkrétan emiatt baleset következett volna be.

Olyanra már annál inkább, amikor a kereskedelmi adón kiemelt hír volt az esti híradóban egy amatőr telefonos filmfelvétel, amint a fehéren villogó sorompónál szabályosan átközlekedik egy vonat, és ennek kapcsán még megkérdezték az atyaúristent is hogy ez hogy fordulhatott elő...:S

A gond legtöbbször a beállított menetiránnyal szembeni közlekedésnél áll elő

De ilyenkor eleve kézzel zárják a sorompót a fszt-k, nem?
Előzmény: LVI (1607)
Törölt nick Creative Commons License 2008.06.25 0 0 1608
A gond legtöbbször a beállított menetiránnyal szembeni közlekedésnél áll elő, mert akkor a vonatérzékelő elemek hatástalanok ill. hibásan reagálnak.

Erről jut eszembe, hogy nyíltvonali sorompóknál szoktam látni, hogy menetirányváltáskor néhány másodpercre vörösre váltanak, aztán ha sikeresen lezajlott a dolog, visszajön a fehér. Ez végülis érthető, hiszen irányváltáskor a behatási pontok "megcserélődnek", és amíg ez meg nem történik teljesen, nyilván jobb, ha vörösen villognak. Viszont most az jutott eszembe, hogy mivel a menetirányváltás gyakorlatilag egy pillanat alatt lezajlik (legalábbis abban a konkrétan egy darab térközben, ahol a sorompó van), nem csak az irányváltás lezajlásáig vörös a sorompó, hanem egészen addig, míg a vágányjelfogó fel nem éled, tehát amíg a vonatkozó térközjelzőn meg nem jelenik a szabad fény. Ebben mennyire van igazam?
Előzmény: LVI (1607)
LVI Creative Commons License 2008.06.25 0 0 1607

Ha azt figyeli meg, hogy nem záródott le a sorompó...

 

...akkor már csak az ima marad, hiszen az fszt. a felé közeledő vagy a tőle már eltávozott vonatot nyilván nem tudja értesíteni. A gond legtöbbször a beállított menetiránnyal szembeni közlekedésnél áll elő, mert akkor a vonatérzékelő elemek hatástalanok ill. hibásan reagálnak. Ahol a sorompó maga állapítja meg a vonatközlekedés irányát, nem szokott ilyen probléma előfordulni.

Előzmény: gyakesz (1606)
gyakesz Creative Commons License 2008.06.25 0 0 1606
A nyíltvonali sorompókkal is ez a helyzet, nem?
Előzmény: LVI (1605)
LVI Creative Commons License 2008.06.25 0 0 1605

...vonali sorompók...

 

gyakesz barátunk valami állomási sorompógondot boncolgat. :)

Előzmény: LVI (1603)
Törölt nick Creative Commons License 2008.06.25 0 0 1604
Akkor most kicsit csalódtam. :-)
Előzmény: gyakesz (1602)
LVI Creative Commons License 2008.06.25 0 0 1603
A pontszerű vonatérzékeléssel működő jelfogós sorompók esetében az eredeti (1968?) megoldáshoz képest még egyszerűsítés is történt, két elemet (a távoli behatási pontokon az ún. sínérintőket) kivettek a rendszerből, annyira megbízhatónak bizonyultak az általánosan használt 13 kHz-es rövid szigeteltsinek.
Előzmény: Törölt nick (1595)
gyakesz Creative Commons License 2008.06.25 0 0 1602
Nem-nem-nem!!!
A kézi kezelést itt értsd úgy, hogy a biztber kezelőpultra vissza van jelentve a fszt-nek a sorompó állapota. Ha azt figyeli meg, hogy nem záródott le a sorompó, vagy egyéb kínja van (például ugye megmarad a fehér fény), akkor kézi kezeléssel zárja le a sorompót. Ám ha ez sem működik, akkor toll és formanyomtatvány elő...

Tehát ez csakis biztberhiba miatt lehetséges, emberi mulasztásról szó sincs :)
(éppen hogy az ember előzi meg a balesetet...)
Előzmény: Törölt nick (1601)
Törölt nick Creative Commons License 2008.06.25 0 0 1601
Van olyan eset, amikor a kézi kezelés ellenére is megmarad a villogó fehér

Ok, de ezt inkább érzem emberi mulasztásnak, mint biztber-hibának (hiszen látja a szolgálattevő, hogy mizu).
Előzmény: gyakesz (1599)
benbe.extra.hu Creative Commons License 2008.06.25 0 0 1600
>hogy a vonatnak hajt...

Na igen. A vonat elé hajtást még fölfogom, de aki nem vesz észre egy keresztben álló óriási, dörmögő, világító ősmasszívumot, azzal vasúttól távol sem szeretnék találkozni...
Előzmény: gyakesz (1599)
gyakesz Creative Commons License 2008.06.25 0 0 1599
Van olyan eset, amikor a kézi kezelés ellenére is megmarad a villogó fehér, tehát közút számára megtévesztő jelzés.
Nos, ebben az esetben, az F2-es utasítás passzusai szerint az arrafelé haladó vonatok mozdonyvezetői kapnak írásbeli rendelkezést, hogy ez a tényállás. Ekkor a vonat az útsorompóhoz legfeljebb 5 km/h sebességgel közeledhet, és hogyha netalán a vonat áthaladásával veszélyezteti a közút forgalmát, akkor meg is kell állni. A kürtkoncertről talán nem is kell külön szólnom ... :)

Ennek ellenére a mai magyar közúti közlekedési morált valamennyire ismerve simán kinézem egy-két ökörből, hogy a vonatnak hajt...
Előzmény: Törölt nick (1595)
Törölt nick Creative Commons License 2008.06.25 0 0 1598
Köszi!
Előzmény: gyakesz (1597)
gyakesz Creative Commons License 2008.06.25 0 0 1597
Nyugati - Rákospalota: 40, 60, 80
Rákospalota - Vác: 120, Vác állomás 60
Vác - Szob: 100
Előzmény: Törölt nick (1596)
Törölt nick Creative Commons License 2008.06.25 0 0 1596
Nem úgy van, hogy Szob-Vác között 120, Vác-Rákospalota-Újpest között 100-as? Ha pont fordítva van, bocsi.
Előzmény: benbe.extra.hu (1594)
Törölt nick Creative Commons License 2008.06.25 0 0 1595
Az itt elhangzottak (meg úgy a topicok) kapcsán úgy látom, a magyar honpógár mindig nyugodtan hajthat a sínekre, ha fehéren villog a sorompó, mert jól működő, ügyesen kitalált, megbízható, redundáns biztosítóberendezéseket aklamaz a vasút, amelyek emberi mulasztások hiányában csaknem tökéletesek lehetnének.

Felmerült bennem a kérdés: ismert egyáltalán olyat baleset, amikor fehér sorompó mellett gázolt vonat? (és kizárólag biztber hibájából)
benbe.extra.hu Creative Commons License 2008.06.25 0 0 1594
A hetvenes pont Szob-Vác között nem 120-as...
Előzmény: Törölt nick (1591)
Törölt nick Creative Commons License 2008.06.25 0 0 1593
Ok, akkor a 70-es sehol sem emelt sebességű. :-)
Előzmény: GyöBzs (1592)
GyöBzs Creative Commons License 2008.06.25 0 0 1592
Nem, 121-től...
Előzmény: Törölt nick (1591)
Törölt nick Creative Commons License 2008.06.25 0 0 1591
A 120+-ba beletartozik a 120 is? Ha igen, akkor ezek szerint ezen a vonalon csak a Szob-Vác szakasz emelt sebességű...
Előzmény: gyakesz (1590)
gyakesz Creative Commons License 2008.06.25 0 0 1590
120+
Előzmény: Törölt nick (1589)
Törölt nick Creative Commons License 2008.06.25 0 0 1589
Aham. És az nem emelt sebességű sorompó? Tulajdonképpen a nyíltvonalon van egy 100-as pályán. Vagy mi az emelt sebesség pontos definíciója?
Előzmény: Törölt nick (1588)
Törölt nick Creative Commons License 2008.06.25 0 0 1588
Csak az emelt sebességű sorompónál kell azt tudnia, hogy vörös legyen a térköz, ha zavarba ment a sorompó.
Előzmény: Törölt nick (1587)
Törölt nick Creative Commons License 2008.06.25 0 0 1587
Amúgy ha a sorompó zavarba ment, akkor a sorompó előtti térközjelzőnek nem illett volna ezt vörössel jeleznie? Csak mert villogó sárga volt.
Előzmény: Albertus (1580)
Törölt nick Creative Commons License 2008.06.25 0 0 1586
"Ekkor viszont elképzelhető lenne, hogy a berendezés nem veszi észre az utolsó vonat távozását (nem old fel), de még észreveheti a következő vonatot. Ez részemről pusztán elméleti eszmefuttatás volt..."

Helyes eszmefuttatás. Három vonatot tud beszámolni.
nazareth Creative Commons License 2008.06.25 0 0 1585
Na igen, én abból indultam ki, hogy -- konyhanyelven fogalmazva -- nem szint-, hanem élvezérelt a dolog. Ekkor viszont elképzelhető lenne, hogy a berendezés nem veszi észre az utolsó vonat távozását (nem old fel), de még észreveheti a következő vonatot. Ez részemről pusztán elméleti eszmefuttatás volt...

Azt is szabályozza a KRESZ, hogy (régebbi típusú hajtóműves) sötét sorompó esetén odamehetek és megpróbálhatom a csapórudat kézzel felemelni? : )
Előzmény: LVI (1583)
Törölt nick Creative Commons License 2008.06.25 0 0 1584
"Az OK, hogy időtúllépéssel valamikor felnyílik, de mégsem nyílhat fel akkor, ha egy vonat elérte a behatási pontját... (...gondolom én, mint automatizálási mérnök:)"

Rosszúl gondolod...
Előzmény: nazareth (1582)
LVI Creative Commons License 2008.06.24 0 0 1583
Amennyiben az elvárhatónál jóval hosszabb ideig (6...10 perc felett) tart a zárás valamelyik vágányon, feltételezhető, hogy az egyik behatási pont meghibásodott. Ez esetben az útátjáró berendezése (hogy ne álljon elő örök ideig tartó zárás) "zavarba megy", a közút felé az összes fény kialszik. Ahol még régi tipusú sorompó-hajtómű található, a csapórúd ezután kézzel akadálytalanul felemelhető. A képen látható újabb, hidraulikus hajtómű esetében viszont az a szokásosnál sokkal lassabb mozgással magától felemelkedik. Az elővigyázatos áthaladást a KRESZ szabályozza.
Előzmény: nazareth (1582)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!