Pontosabban a mozdony és az első kocsi még fennt maradt a sínen (közel 100 Km/h-val vágódott kitérőbe) , a második kocsitól siklott a vonat, két épületet is elsodorva. Csúnya baleset volt...
Ime, nem túl részletesen:
1994.12.02. Szajol : V43 1360
Tolatást végeztek a szajoli állomáson melynek során a 43 sz. váltót felvágták. A 16,45-kor érkező 613 sz. Nyíregyháza - Budapest között közlekedő gyorsvonat mozdonya és első kocsija kb. 110 km/h sebességgel még áthaladt a kitérőben álló váltón, de a második kocsi már leszakadt és belerohant az állomás felvételi épületébe. 31 halott, 54 sebesült
A vizsgálat elsősorban a váltókezelő felelősség állapította meg. Neki ugyanis próbaállítást kellett volna végeznie a váltón akkor is, ha az emeltyűje alapján jó irányban áll. Ennek elvégzése során kiderült volna, hogy valami probléma van a váltóval, ami miatt azt nem lehet működtetni. Ekkor a helyszínen kellett volna váltóellenőrzést tartani, ahol rögtön fény derült volna a váltófelvágás tényére. Vizsgálták az állomás forgalmi szolgálattevőjének, a tolatásvezetőnek és talán a tolató gép mozdonyvezetőjének felelösségét is. A vizsgálat eredménye számomra nem ismert. A váltókezelőt a bíróság börtönbüntetésre ítélte, ahonnan néhány évvel később elnöki kegyelemmel szabadult.
Korábban említésre került egy MDmot-os baleset. Én is mondok egy másikat. 2000. júliusának 1. napján a Szeged és Békéscsaba között közlekedő 7716. számú vonat Szeged és Rákos között az 55-ös út kereszteződésében egy, a tilosba belehajtott tötök kamionnal ütközött. A balesetről képek, és leírás is van a weben, de, hogy ne legyen belőle probléma (szerzői jog, stb.), ezért, aki akar a balesetről pontosabban informálódni, az küldjön egy e-mail-t nekem, és én visszaírom a linket.
A képet a baleset másnapján reggel készítettem Isaszeg állomáson. Ide húzták be V43 1363-at és a mögötte futó sérült kocsit. A baleset utén nagyon sokáig itt álltak, igaz később le volt takarva a Szili vezetőállása ponyvával.
Kezdem ott, hogy a szajoli vonatbaleset 1994. 12.02.-án történt. Egy pénteki nap volt, soha nem felejtem el. Én elsős középiskolás voltam akkor. Apukám szintén mv. (ma már nyugdíjas) és épp nappalos szolgálatban volt aznap. Mikor meghallottuk mi történt, egyből idegesek lettünk anyukámmal. Apu szólt is telefonon, hogy vele minden rendben, de nem tudja mikor ér haza, mert a délutáni Nyíregyháza-Bp. Nyugati pu. közötti gyv. siklott ki Szajolnál, nagyon sok sérülttel, és halálos áldozattal. A vonatnak 16.50 körül kellett volna Szolnokon lennie. Azt hiszem, hogy a vonat aznap késésben volt, és a jelző már zöldet mutatott ,így a mv. is ment a vonattal rendesen, de az biztos, hogy a megengedett sebességhatárt nem lépte túl. A mozdony, és az első kocsi kisiklott, és beletrafált az állomás épületbe...
Ami miatt megtörtént a baleset: váltóhiba. (De a tolatást is hamarabb be kellett volna fejezni ott a gyv. áthaladása előtt.)
Van egy CD-m, amin vasúti képek vannak, ezen a CD-n 12 db kép van a balesetről, de mivel nem tudom, hogy ki készítette őket, nem rakok ide fel belőle. Ugyanis én nem vállalom azt még egyszer, mint egy másik topikban, hogy feltettem egy képet, és utána elkezdték nekem, hogy miért nincs ott, hogy ki készítette stb. szóval a kellemetlenségek elkerülése végett, ezt nem vállalom.
(Ha ennek ellenére szeretnéd megnézni a képeket, akkor vedd fel velem e-mailen privátban a kapcsolatot.)
Valaki tud képeket felrakni az 1996-os szajoli vonatbalesetről és írni részleteket az esetről? Melyik gép vitte a szerelvényt? Úgy tudom egy Debrecenből Budapestre közlekedő gyorsvonat siklott ki.
Az AS 276. sz jól működő fénysormpóban elakadt kamionnal ütközött az IC500 sz. vonat. A gép 3 az első kocsi 4 tengellyel siklott, utóbbi az oldalra fordult. A második kocsi siklott ,a kamion pótkocsija alá szorult. A jobb vágány 300 m hosszban sérült, mellette 3, a balvágány mellett 1 felsővezeték oszlop kidölt. Mindkét vágány elzárva. A helyreállításon dolgozó rákosi 600-as daru munkája végeztével 21:25-kor érkrzrtt Pécelre. A szolnoki 1000-es daru 21:20-ra Isaszegre érkezett az utoljára beemelt kocsival és a sérült mozdonnyal., majd 22:01-kor visszaindúlt Szolnokra. A bal vágányt 20.-án hajnalban a jobban ugyanaz nap késo este adták át a forgalomnak.
1988.02.04.Hajdúszentgyörgy – Hajdúböszörmény között:MD mot 30
Síntörés miatt 7,32-kor siklott a 36622 sz. vonat. Az első és utolsó kocsi a helyén maradt, a közbenső négy kocsi oldalra dőlt. A balesetet az 1927-ben gyártott sín fáradása okozta. Egy vasutas és négy utas megsérült. Bárdos Imrétől származik az információ.
Az alábbi kép a Sínek világa 1988 évi második számának címlapja. Címe szerint: Hajdúszentgyörgy-Hajdúböszörmény között 1988 február 3-án történt baleset.
Ez idáig rendben is volna, de a baj az, hogy az adott számot hiába lapozza át az ember, erről a balesetről egyetlen sort sem írnak sehol!
Kérdésem tehát az, mi volt ez a baleset? Hogyan történt? És végül: hogyan kerülhetett ez egy pályavasúti szakfolyóirat címlapjára?