Keresés

Részletes keresés

r1232 Creative Commons License 2005.03.06 0 0 20
Pontosabban a mozdony és az első kocsi még fennt maradt a sínen (közel 100 Km/h-val vágódott kitérőbe) , a második kocsitól siklott a vonat, két épületet is elsodorva. Csúnya baleset volt...
Előzmény: M41 2152 (11)
M41 2152 Creative Commons License 2005.03.06 0 0 19
írtam e-mailt.
Előzmény: M41 2202 (16)
mattil Creative Commons License 2005.03.06 0 0 18
Képeket a szajoli balesetről a http://kep.tar.hu/bbay címen találsz a balesetek1 és a balesetek2 menűpont alatt...
Előzmény: M41 2202 (10)
Bárdos Imre Creative Commons License 2005.03.06 0 0 17
Ime, nem túl részletesen:

 

1994.12.02.      Szajol                                                    :  V43 1360

 

             Tolatást végeztek a szajoli állomáson melynek során a 43 sz. váltót felvágták. A 16,45-kor érkező  613 sz. Nyíregyháza - Budapest között közlekedő gyorsvonat mozdonya és első kocsija kb. 110 km/h sebességgel még áthaladt a kitérőben álló váltón, de a második kocsi már leszakadt és belerohant az állomás felvételi épületébe. 31 halott, 54 sebesült 

                A vizsgálat elsősorban a váltókezelő felelősség állapította meg. Neki ugyanis próbaállítást kellett volna végeznie a váltón akkor is, ha az emeltyűje alapján jó irányban áll. Ennek elvégzése során kiderült volna, hogy valami probléma van a váltóval, ami miatt azt nem lehet működtetni. Ekkor a helyszínen kellett volna váltóellenőrzést tartani, ahol rögtön fény derült volna a váltófelvágás tényére.  Vizsgálták az állomás forgalmi szolgálattevőjének, a tolatásvezetőnek és talán a tolató gép mozdonyvezetőjének felelösségét is. A vizsgálat eredménye számomra nem ismert. A váltókezelőt a bíróság börtönbüntetésre ítélte, ahonnan néhány évvel később elnöki kegyelemmel szabadult.

 

 

Előzmény: M41 2202 (10)
M41 2202 Creative Commons License 2005.03.06 0 0 16
Csak egy megjegyzés: Szeged és Szeged-Rókus között történt a baleset.
Előzmény: Csukacska1991 (15)
Csukacska1991 Creative Commons License 2005.03.06 0 0 15

Korábban említésre került egy MDmot-os baleset. Én is mondok egy másikat. 2000. júliusának 1. napján a Szeged és Békéscsaba között közlekedő 7716. számú vonat Szeged és Rákos között az 55-ös út kereszteződésében egy, a tilosba belehajtott tötök kamionnal ütközött. A balesetről képek, és leírás is van a weben, de, hogy ne legyen belőle probléma (szerzői jog, stb.), ezért, aki akar a balesetről pontosabban informálódni, az küldjön egy e-mail-t nekem, és én visszaírom a linket.

M41 2202 Creative Commons License 2005.03.06 0 0 14

Az évszámot sajnos eltévesztettem, elnézést.

 

Az e-mail címem: m41-2202@freemail.hu.

 

Az infókat utólag, a képeket előre is köszönve, tisztelettel: M41 2202.

Előzmény: M41 2152 (11)
m61019andras Creative Commons License 2005.03.06 0 0 13
A képet a baleset másnapján reggel készítettem Isaszeg állomáson. Ide húzták be V43 1363-at és a mögötte futó sérült kocsit. A baleset utén nagyon sokáig itt álltak, igaz később le volt takarva a Szili vezetőállása ponyvával.
Előzmény: V43 1298 (9)
Bárdos Imre Creative Commons License 2005.03.06 0 0 12
A www.langlovagok.hu címen találsz róla pár lépet.
Előzmény: V43 1298 (9)
M41 2152 Creative Commons License 2005.03.06 0 0 11

Hello M41 2202!

 

Kezdem ott, hogy a szajoli vonatbaleset 1994. 12.02.-án történt. Egy pénteki nap volt, soha nem felejtem el. Én elsős középiskolás voltam akkor. Apukám szintén mv. (ma már nyugdíjas) és épp nappalos szolgálatban volt aznap. Mikor meghallottuk mi történt, egyből idegesek lettünk anyukámmal. Apu szólt is telefonon, hogy vele minden rendben, de nem tudja mikor ér haza, mert a délutáni Nyíregyháza-Bp. Nyugati pu. közötti gyv. siklott ki Szajolnál, nagyon sok sérülttel, és halálos áldozattal. A vonatnak 16.50 körül kellett volna Szolnokon lennie. Azt hiszem, hogy a vonat aznap késésben volt, és a jelző már zöldet mutatott ,így a mv. is ment a vonattal rendesen, de az biztos, hogy a megengedett sebességhatárt nem lépte túl. A mozdony, és az első kocsi kisiklott, és beletrafált az állomás épületbe... 

Ami miatt megtörtént a baleset: váltóhiba. (De a tolatást is hamarabb be kellett volna fejezni ott a gyv. áthaladása előtt.)

Van egy CD-m, amin vasúti képek vannak, ezen a CD-n 12 db kép van a balesetről, de mivel nem tudom, hogy ki készítette őket, nem rakok ide fel belőle. Ugyanis én nem vállalom azt még egyszer, mint egy másik topikban, hogy feltettem egy képet, és utána elkezdték nekem, hogy miért nincs ott, hogy ki készítette stb. szóval a kellemetlenségek elkerülése végett, ezt nem vállalom.

(Ha ennek ellenére szeretnéd megnézni a képeket, akkor vedd fel velem e-mailen privátban a kapcsolatot.)

üdv: M41 2152

Előzmény: M41 2202 (10)
M41 2202 Creative Commons License 2005.03.06 0 0 10
Valaki tud képeket felrakni az 1996-os szajoli vonatbalesetről és írni részleteket az esetről? Melyik gép vitte a szerelvényt? Úgy tudom egy Debrecenből Budapestre közlekedő gyorsvonat siklott ki.
V43 1298 Creative Commons License 2005.03.06 0 0 9

Erről a balestről tudd valaki képeket küldeni?:

Az AS 276. sz jól működő fénysormpóban elakadt kamionnal ütközött az IC500 sz. vonat. A gép 3 az első kocsi 4 tengellyel siklott, utóbbi az oldalra fordult. A második kocsi siklott ,a kamion pótkocsija alá szorult. A jobb vágány 300 m hosszban sérült, mellette 3, a balvágány mellett 1 felsővezeték oszlop kidölt. Mindkét vágány elzárva. A helyreállításon dolgozó rákosi 600-as daru munkája végeztével 21:25-kor érkrzrtt Pécelre. A szolnoki 1000-es daru 21:20-ra Isaszegre érkezett az utoljára beemelt kocsival és a sérült mozdonnyal., majd 22:01-kor visszaindúlt Szolnokra. A bal vágányt 20.-án hajnalban a jobban ugyanaz nap késo este adták át a forgalomnak.

Infó Bárdos Imrétől való!

lassújel Creative Commons License 2005.03.06 0 0 8

Na igen, ez az, erről a balesetről írtam pár sort a MD topic-ban. ezek szerint 1988-ban történt.
Btx 002 Creative Commons License 2005.03.05 0 0 7
Ha megyek legközelebb Debrecenbe, majd utánakérdezek a motorkocsinak, lehet, hogy emlékeznek még a pályaszámra.
Előzmény: V43 1298 (5)
mattil Creative Commons License 2005.03.05 0 0 6

Köszönöm szépen!

 

Így már érthető miért van egy 1927-ben gyártott sindarab a kép előterében.

Előzmény: V43 1298 (5)
V43 1298 Creative Commons License 2005.03.05 0 0 5

1988.02.04.Hajdúszentgyörgy – Hajdúböszörmény között:MD mot 30

Síntörés miatt 7,32-kor siklott a 36622 sz. vonat. Az első és utolsó kocsi a helyén maradt, a közbenső négy kocsi oldalra dőlt. A balesetet az 1927-ben gyártott sín fáradása okozta. Egy vasutas és négy utas megsérült.
Bárdos Imrétől származik az információ.
Előzmény: mattil (4)
mattil Creative Commons License 2005.03.05 0 0 4

Az alábbi kép a Sínek világa 1988 évi második számának címlapja. Címe szerint: Hajdúszentgyörgy-Hajdúböszörmény között 1988 február 3-án történt baleset.

Ez idáig rendben is volna, de a baj az, hogy az adott számot hiába lapozza át az ember, erről a balesetről egyetlen sort sem írnak sehol!

Kérdésem tehát az, mi volt ez a baleset? Hogyan történt? És végül: hogyan kerülhetett ez egy pályavasúti szakfolyóirat címlapjára?

 

cimlap
tamerlan Creative Commons License 2005.03.05 0 0 3
A szajoli az egyik legszörnyűbb....+ Biatorbágy.Soha ne történjen meg egyik sem.
Törölt nick Creative Commons License 2005.03.05 0 0 2
iiiiiiiiiiiiii
Előzmény: Aval (1)
Aval Creative Commons License 2005.03.05 0 0 1

Az egész magyar vasút egy hatalmas baleset :-((

 

Előzmény: hkv (-)
Tombolda Creative Commons License 2005.03.05 0 0 0
Pard0n.
Előzmény: hkv (-)
hkv Creative Commons License 2005.03.05 0 0 topiknyitó
Itt lehet a különféle vasúti baleseteket kielemezni mindenki saját szemszögéből akár történelmi akár nemrég történt dologról van szó.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!