a SAE 10W-40-es motorolajok az Alfákhoz ajánlott motorolajok közül az arany középutat jelentik: hideg klimatikus viszonyok mellett (ők ezen a tartósan - 20 C fok alatti hőmérsékletet értik) 5W-30-as ACEA A1-es motorolajat, sportos hajtásmód mellett (ez nincs részletezve) pedig 10W-60-as motorolajat (egész pontosan a Selenia Racing 10W-60-at) javasolják.
Nem tudok arról, hogy bármelyik olajcég gyártana 10W-40-es teljesen szintetikus motorolajat.
Dilemmába vagyok. 92'es 1,6os Toyota Carina E-be eljött az olajcsere ideje. legutóbb txt softec plus 5w30 volt kb 10ekm alatt a nívón nem csökkent a szint. Szóval most lenne ő az egyik versenyző a másik olaj amin hezitálok az a RS 0w40 az autó ugyan öreg de kevess kilóméteres, 60ezer környékén. Viszont sportos használatnak van kitéve. Kérdés hogy melyik lenne jobb választás.
Sziasztok!
2 éves Alfa 147-esembe az alábbi motorolajat javasolták.
Olajfogyás nem tapasztalható, éppen hogy bejáródott, 32000 km-t futott.
azonosító: SELMOTBD300002 gyártó: FL Italia üzemanyag: Benzin viszkozitás: 10W40 specifikáció: SAE 10W-40 ACEA A3/96 API SL/CF CCMC G5 UNI 20153-NOM CI VW 500.00 - 505.00 FIAT 9.55535 kiszerelés: 2 L
Kérem véleményeteket különös tekinttel 10W40-re.
Már az is meglepett, hogy nem full syntetic olajat javasoltak.
Beleönthetem????
ha jó állapotú a motor (nem vagy csak illő mértékkel fogyasztja az olajat) akkor az 5W-30-as (nem "Ford") vagy 5W-400-es olajok közül válogatnék, ha már jobban kívánja az olajat a motor akkor esetleg érdemes gondolkodni egy 5W-50-es vagy végső esetben egy 10W-60-as motorolajon.
maradjunk annyiban, hogy az újabb (az ABC elejétől távolabbi betűvel jelzett) API minősítések felülírják a régebbieket, a pletykáknak pedig ne ülj fel - válasz a számodra szimpatikus kereskedőt és/vagy gyártót. Ford jóváhagyású motorolajokat - ahogy Kacagógerle is írta - szinte minden gyártó forgalmaz.
nem értem mit nem értesz? Továbbá nem értem miért kevered a (jellemzően 40 és 10 C fokon mért) viszkozitási értéket a viszkozitási index-szel? Azt sem értem hogy a SAE osztályokat miért kötöd bármiféle hőmérsékleti tartományokhoz? Ha mégis ragaszkodsz ehhez (feleslegesen) akkor szerinted minek a hőmérséklete a mérvadó: környezeti levegő? motorolaj? hűtővíz? a sarki presszóban a kávé?
A kinematikai viszkozitás egy olajnak (vagy általában egy folyadéknak) az adott hőmérsékleten mért folyási képességére utal - PONT - és így áttételesen a tömítési képességére de a hőtűrő képességére egyáltalán nem!
Egyébként szerinted mi az a lényeg amit a koponyák elhallgatnak?
Mit hiányolsz a japán és a francia autókkal kapcsolatban? (ezek a gyártók jellemzően az API és/vagy az ACEA minősítésekre támaszkodva adják meg a motorolajokra vonatkozó követelményeiket).
A Magyarországon tevékenykedő kenőanyag forgalmazó cégek közül sejtésem szerint nem a Castrol dolgozik a legnagyobb marketing költségvetéssel... Ez egy nyílt fórum, ahol bárki közzéteheti véleményét - emlékezetem szerint találkoztunk is már más kenőanyag forgalmazók képviselőinek az írásával.
Szóval az egészet összefoglalva - nem értem hogy mit nem értesz!
azért nem hagylak teljesen kétségek közt őrlődni: a gyári ajánlásban (egész éves használatra) ACEA A2 vagy ACEA A3 minősítésű SAE 0W-30-as, 0W-40-es, 5W-30-as, 5W-40-es és 5W-50-es motorolajok szerepelnek. Az A2 minősítés időközben a felejtés homályába került (törölték), a 0W-s olajok - mivel vélhetően nem 0 km-es kocsiról van szó - szvsz szintén felejtősek. A fennmaradó alternatívák közül a motor (esetleges) olajfogyasztásának mértéke alapján célszerű választani. 10W-60-as olajat - bár -20 C fok feletti hőmérséklet esetére a gyári ajánlás is tartalmazza - turbós motorba csak akkor öntenék be ha nagyon kopott a motor (az űzés-hajtáshoz ezen a szinten az összes felsorolt SAE osztályú motorolaj bőven megfelel).
"Korábban itt olvastam, hogy a Ford focusokba csak a Ford olajat illik tenni."
Nem jól olvastad,mert a Fordokba a Ford által jóváhagyott olajokat érdemes tenni amit elég sok olajgyártó palettáján megtalálsz,tehát nem kötelező márkaszervízbe menned.
Egyedi vevőket is kiszolgálok. Márkáim: Castrol, Mobil, Elf, Aral, Total, Valvoline, Q8, Meguin. Olasz autó rajongóknak Selenia olajat is be tudok szerezni :-)
Kedvcsinálónak írok néhány bruttó, számlás árat:
Castrol
GTX 15W-50 4 liter 4.990 helyett 2.990 (40% kedvezmény)
GTX Magnatec 10W-40 4 liter 9.750 helyett 6.500 (33% kedvezmény)
GTX Magnatec 5W-40 4 liter 11.690 helyett 8.500 (28% kedvezmény)
TXT Softec+ 5W-40 4 liter 12.300 helyett 8.500 (31% kedvezmény)
TXT 5W-40 (505.01) 1 liter 4.500 helyett 2.500 (45% kedvezmény)
TXT 5W-30 1 liter 3.700 helyett 2.300 (38% kedvezmény)
Formula RS 0W-40 4 liter 14.860 helyett 8.990 (40% kedvezmény)
SLX Longlife II 0W-30 1 liter 4.900 helyett 2.950 (40% kedvezmény)
SLX Longlife III 5W-30 1 liter 4.990 helyett 2.990 (40% kedvezmény)
20 liter rendelése felett további kedvezmény. Az áru átvétele Szigetszentmiklóson, az M0-tól nem egész 2 kilométerre történik. Csomagküldés (futárral) kedvező áron megoldható.
Akit más árak érdekelnek, emailben megtalálnak.
Ha műszaki jellegű kérdés merül fel, SLX-350 kolléga mellett esetleg én is szívesen beszállok, bár az én elméleti ismereteim eltörpülnek az övéi mellett.
Azért most én nem az ennyire gagyira gondoltam. Mongyuk, ha rajta van a viszkozitás érték, és az SG-SH-SJ stb jelölés legalább 2 betűvel "túlér" az előírton, akkor belerakhatom a gépbe? Pontosan egy Global Synt nevű olajra gondolok. Van 5, és 10W-40-es. Fiat Scudo 1.9 TD-be kellene (Peugeut Expert motor) A márkásokkal kapcsolatban, pedig olyan pletykák is járnak (nemcsak olajban, más termékben is), hogy amit a multi hipermarket árul, az egy gyengébb minőség, ha nem is selejt, ezért tudja vadul olcson adni.
Más. Korábban itt olvastam, hogy a Ford focusokba csak a Ford olajat illik tenni. Akkor fordokkal csak a márkaszervíz, nincs más megoldás?
a SAE viszkozitási! osztályokhoz meg vannak adva intervallumok a kinematikus viszkozitásra nézve. Pl 40-es SAE osztály kinematikus viszkozitása 100Celsius fokon 12,5-16,3. Ez elég jól összeegyeztethető. SLX kolléga a topic tudora, ő köztudottan castrolos, de nem elfogult, és sokszor más márka olaját is ajánlja. Egyébként nem értem, minek hergeled magad. Ez egy nyugodt topic, ami jól működik így. Nem kell a feszkó.
Hellóka!Ha végignézem az írásokat 100-ból 98 esetben a Castrol így meg úgy.A többi olajmárka és társaság miért nem kerül szóba?Pl.:Aral,Shell,BP,Elf stb? Ennyire elfogult mindenki a Castrollal?Vagy csak a marketing hatása alatt állók gerjednek rá?És miért nincs szó a kinematikai viszkozitásról,meg hogy 100C-on mondjuk 92,7 a viszkozitási index.meg 40C-on 13.7?Szerintem ezek mindennél többet mutatanak meg mint hogy 10w-40,vagy 10w-60 azok csak hőmérsékleti tartományok.Pl -40-+50 fokig terjedő intervallum.Lehet hogy közútálat tárgya leszek meg kidobnak innen,de ha már egyszer vannak itt koponyák akkor miért nem a lényeget mondják?Jó fontos hogy milyen specifikációk kellenek bizonyos típusokhoz de azok a német autók amelyek meghatározzák hogy mit tegyél bele.Japán autóknál ez mér nincs?Meg a franciáknál?meg meg meg.... szóval nem értem!!!!
egyes autógyárak a Suzukitól némivel erősebb és némivel töbet forgó motorjaiknál kimondottan ragaszkodnak a 0W-30-as olajok használatához, így az 5W-s olaj (és a motor) a Suzukiban minden bizonnyal kibírja, ha 8000-ig forgatod a vasat.
A Suzuki ajánlásában - egy sor más mellett - valóban szerepel a 10W-40-es motorolaj. Az általad (gondolatban) kerülgetett 5W-40-es olaj valamiért kimaradt ugyan ebből a listából, viszont ott van az 5W-30-as (nem a "Ford" olaj, hanem pl egy API SL/CF és/vagy ACEA A3/B3/B4 minősítésű motorolaj), amivel - az RS 10W-60-hoz viszonyítva - minden bizonnyal csökkenne a motor belső súrlódása. Innentől fogva (ha átváltasz erre) már csak a lábadtól függ hogy ez a súrlódás csökkenés az üzemanyag fogyasztás csökkenésében vagy a hasznos teljesítmény növelkedésében jelentkezik nagyobb arányban.
szerintem nem gáz. Ha nem versenyszerűen használod, de azért leforgatod néha napján, attól még nem lesz baj. Ha állandóan tiprod szegényt, akkor már lehet gondolkodni egy strapabíróbb olajon. De kérdezd meg SLX kollégát, milyen olajat ajánl bele. Az ő szava ér valamit igazán.
És mennyire gáz az ha , a gyári előírás 10w-40 helyett ilyen 5w-40 van benne és ez egy 8000-et forgó motor és gyakran el is van forgatva odáig ? a gépben kb 110e km van.
ennél a (Fiat) modellnél a döntés pokoli egyszerű: a gyári követelménynek a SAE 5w-40-es ACEA B4-es minősítésű motorolajok (így a Fiat által ajánlott Selenia WR 5W-40 vagy az általad említett Magnatec 5W-40) megfelelnek, a többi pedig nem. Különböző konkrét olajokról a továbbiakban sem kívánok véleményt nyílvánítani.
nagyon is elképzelhető. Gondolj bele, ha erősen sarkosítva nézzük pl, legyen a 10w-60-as olaj a méz, 5w-40-es a víz. Melyikben tudod a kanalat konnyebben kavarni? Hát a vízben. Ugyanígy a motor is könnyebben jár egy hígabb olajban.
Szerintetek az új swift-hez milyen olajat használjak? Csak szintetikust szeretnék 5w40-est. Milyen márkát ajánlotok? Segítséget előre is köszönöm!!!!!!
nincs két egyforma autó. A korszerű (jellemzően szűk illesztésű) motorok gyártói rendszerint azért ragaszkodnak az alacsony (0W-30, 0W-40, stb.) SAE viszkozitási osztályú motorolajokhoz, mert ezekkel gyors átolajozás és alacsony belső súrlódás (=kisebb fogyasztás és/vagy nagyobbb hasznos teljesítmény) érhető el. Ahol a gyártó 10W-60-as motorolajat írt elő (pl BMW M modellek) vagy az eredetileg megfelelően illesztett motor kopása miatt át lehet köpni a gyűrű és a henger között ott kiválóan használható a 10W-60-as olaj, a magas viszkozitási értékek miatt minden más esetben csak a belső súrlódás növelésében érhetsz el vele csúcsot.