Keresés

Részletes keresés

V43 blue Creative Commons License 2005.07.02 0 0 388

Nincs valakinek képe az Ausztriában történt wampersdorfi balesetről?

Előre is köszi!

Bárdos Imre Creative Commons License 2005.07.02 0 0 387
Akkor nem izgulok tovább, az ottani balesetes anyagok a Horváth-féle balesetes konyv másodközlései.
Előzmény: Törölt nick (386)
Törölt nick Creative Commons License 2005.07.02 0 0 386

Mozdonyvezetők lapjában volt a cikk!

 

Előzmény: Törölt nick (383)
maczko Creative Commons License 2005.07.02 0 0 384

Pályaörben biztos nem, mert azok nekem megvoltak.

 De, ha esetleg Neked megvan a cikk, szívesen fogadom.

Előzmény: Törölt nick (383)
maczko Creative Commons License 2005.07.02 0 0 382

Bárdos úr! a Nem használhatónak ítélt képeket legyenm szíves mailban átküldeni.

itteni címem publikus.

Üdv.: Maczko

maczko Creative Commons License 2005.07.02 0 0 381

Köszönöm. Igen, ilyesmi emlékeim vannak, meg még tisztán látom, hogy a képeken szereplö forgóvázuk vesztett kocsik tengelyei egy csokorba gurultak a baleset helyszínén. 11 éves voltam akkor, de ezek a képek nagyon megmaradtak bennem.

A háttérben lévö, sínen maradt kocsik is roncsolódtak az egymásba torlódáskor szinte mindegyiknek a menetirányba esö vége megroggyant - emlékeim szerint.

Üdv.: Maczko

Előzmény: Bárdos Imre (380)
Bárdos Imre Creative Commons License 2005.07.01 0 0 380

A baleset közel 30 éve 1975.0730.-án történt Nyékládházán, ahol a 2302 számban közlekedö Tokaj expressz ötödiknek besorozttt bisztrókocsija siklott ki,  magával rántva a szerelvény nagy részét is. Sajnos fotóim csak egy nem túl jó minöségü negatív kontaktmásolataként vannak az esetröl, melyekböl a használhatóbbakat felrakom. A képeket egy arra járó utas készítette, de azt nem tudom az illetö az expresszel utazott-e?

 

Előzmény: maczko (379)
maczko Creative Commons License 2005.07.01 0 0 379

Hali!

 A hetvenes években volt egy baleset talán Nyékládházán.

Tokaj Expressz siklott, nagyon.

Füzesabonyból mentünk Miskolcra, és ott láttam a saját szememmel.

Csak egy vágány volt járható, meg minhta, még alattunk is heggesztették volna a sínt.

Bárdos úr, erröl lennének fotók?

Üdv.: Maczko

Btx 002 Creative Commons License 2005.07.01 0 0 378
Ez igen valószínű, mert a Bzmot 013 ma Bzmot 233, és dombóvári.
Előzmény: félkéz kontra (373)
Cheew Creative Commons License 2005.06.28 0 0 377

 

Szia!

 

És remélem,hogy meg is osztod velünk:)

 

Amúgy rákérdeztem a 906-os baleseténél a gőzős pályaszámára amit kerestél. Aztmondja a volt GySEV vasúttörténész, hogy ennél a balesetnél az álló vonatot egy 324-es sorozatú gép vitte, a pályaszámának pontosan még utána kell néznie. Ha valami kérdésed van még, akkor dobj egy mailt.

 

Üdv.

Előzmény: Bárdos Imre (376)
Bárdos Imre Creative Commons License 2005.06.28 0 0 376
Erre most nem tudok válaszolni. Már találkoztam az esemény irataival a Levéltárban, de még nem dolgoztam fel. Ha legközelebb bent járok, szándékomban áll az iratokat kielemezni és feldolgozni.
Előzmény: RhB (375)
RhB Creative Commons License 2005.06.28 0 0 375

Előre is köszi! Ha már így összefutottunk, és ha már korábban szóba került a GySEV M62,906 balesete, még egy kérdés: a Ciklámen-Expresszben volt-e sérült illetve selejtezett kocsi, és ha igen mi(k) a pályaszáma(i)?

 

Előzmény: Bárdos Imre (374)
Bárdos Imre Creative Commons License 2005.06.27 0 0 374
Részemröl ez még további kutatást igényel, de ha találok valamit, szólok.
Előzmény: RhB (372)
félkéz kontra Creative Commons License 2005.06.27 0 0 373
Emlékeim szerint a 013-as Kaposvári gép volt, tehát az esemény azon a környéken kellene keresni.
Előzmény: RhB (361)
RhB Creative Commons License 2005.06.27 0 0 372

Kérdés az 1983-as herendi balesettel kapcsolatban: tudja-e valaki, hogy milyen pályaszámú kocsik vettek részt a balesetben, és mindhármat selejtezték-e?

 

A válaszra legesélyesebbek: vasutTom, Bárdos Imre, róna vagy bárki, azt is jelezzétek, ha nem tudjátok, mert akkor nem várok hiába a válaszra.

 

Ilyen kérdésem tulajdonképpen minden balesettel kapcsolatban van, de most kezdjük ezzel. Azonban ha valaki tud ilyen adatot, írja meg bátran (egyelőre csak személykocsik érdekelnek).

 

Előzmény: vasutTOM (121)
V43 1359 Creative Commons License 2005.06.25 0 0 371

Szolnok 95 óta csinál Bz-t.

Előzmény: m61019andras (362)
czzf50 Creative Commons License 2005.06.24 0 0 370
Nem, a BHÉV mozdony azért kellett, mert ott volt a Boros Béni felújításon, öhozzá volt közvetítöjármü.
Előzmény: hjvb (369)
hjvb Creative Commons License 2005.06.24 0 0 369
OFF BHÉV villany a két Bz közt? ON
Előzmény: RhB (361)
SztAti Creative Commons License 2005.06.23 0 0 368
Akkor még nem javítottak Bz-t Szolnokon.
Előzmény: m61019andras (362)
Cheew Creative Commons License 2005.06.21 0 0 367

Szia!

 

Én meg már lefordítottam a cikket:D És itt most közlöm is:)

 

"1986 december 20.-án Neufeld állomáson a Győr-Sopron-Ebenfurti vasút (GySEV) két teherszerelvénye összeütközött,amiről most egy részletes hírt kaptunk.
Az M62-905 Ebenfurth felől jött és a Neufeld állomáson a 3.vágányra futott be.A határjelzésen túl érkezett a 3-as és a 4es vágány között, a 2es és a 3.as vágányon lévő határjelzéshez,hogy ott megvárja az ellenvonatot.Ami egy kicsit később jött M62-908 Sopronból és a 4es vágányra futott be az 1es vagy a 2es vágány helyett.Ebből következett az ütközés amiben mindkét gép jelentősen megsérült. Ezenkivül több tehervagon is kisiklott a pályaudvar déli részén lévő vasútiátjáróban.A baleset következményeinek elhárítására Ebenfurt állomásról az ÖBB 2067-es sorozatú gépét. Ezekivül a mentéshez autódarut is bekellett vetni.A sérült dÍzelmozdonyokat helyre állították. Áthidalás képpen a GySEV erre az időszakra 2db M62es gépet bérelt a MÁV-tól,amik csak a vonal magyarországi részén közlekedtek."

 

Üdv.

 


 

Előzmény: Distván (365)
gw Creative Commons License 2005.06.21 0 0 366
lehetne esetleg magyarul is?
Előzmény: Distván (365)
Distván Creative Commons License 2005.06.21 0 0 365

Sziasztok!

 

Az 1986-os GySEV Szergej balesetről  berakok ide egy képet a hozzá való szöveggel, ami a Schienenverkehr Aktuell 3/87, 14. oldalán látható (én is úgy kaptam egy osztrák ismerőstől a cikket).

M62 905 és 908-as

 

 

Véleményeket várom!

 

Üdv.

m61019andras Creative Commons License 2005.06.21 0 0 364
Ebben az időszakban nem találtam más Bz-s balesetet Imre listájában.
Előzmény: Törölt nick (363)
m61019andras Creative Commons License 2005.06.21 0 0 362
Volt egy Bz-s baleset 1987 október 21-én Hetényegyházánál, de az Kecskemét környékén van. Nem hinném, hogy onnan Szombathelyre vitték volna, inkább Szolnokra.
Előzmény: RhB (361)
RhB Creative Commons License 2005.06.20 0 0 361

Érdeklődnék, tudja-e valaki, hogy mi történt a mellékelt fotón látható szegény jószággal? A fotó 1989.06.04-én készült Szombathelyen a járműjavítóban, gondolom ez segít a helyszín és időpont behatárolásban.

 

 

RhB Creative Commons License 2005.06.17 0 0 360

GEORGIE #172-höz: a 20-57 021 -es kocsi balesetének tényét meg tudom erősíteni, mivel a nyilvántatásomban az szerepel ennél, hogy "Selejt 1989.04 vagy 05, bakra tolt Bp.Déli", de a baleset dátumát és a történetet nem ismerem.

 

A másik esethez (20-51 147) - amit Bárdos Imre ismertett - szintén van egy kis illusztráció, ezúttal az osztrák Eisenbahn című újság 11/85 -ös számából a 205. oldalról. A nyilvántartásom szerint még abban az évben selejtezték.

 

 

Előzmény: Bárdos Imre (175)
Cheew Creative Commons License 2005.06.16 0 0 359

Sziasztok!

 

Látom megvan a téma:) Amúgy a 906-os balesetéről a képet Finta Béla készítette és miután ő meghalt a GySEV egykori vasúttörténésze, akit van szerencsém ismerni Tóth Sándor megvásárolta a képeket. Ő nála megvan a baleset jegyzőkönyve is és pontosan ezt az infót kaptam a balesetről amikor érdeklődtem:

 

1973.11.15.: 48 számú őrház:

1973.11.15.-én  a  191 számú tehervonat Fertőboz "Megállj"-t jelző

bejárati

jelzője előtt megállt. A vonatot követő, a GySEV M62.906-os pályaszámú mozdony

által továbbított  107a számú vonat a térközjelző mellett elhaladva

Balf és Fertőboz között, a 48 számú őrháznál utolérte.

 

Volt még egy GySEV szergej baleset

1972.11.23.: Fertőszentmiklós

 

M62.903 az állomás Sopron felőli végén, a csonkavágány földkúpján

átbukott. Fotóm van róla, de mivel nem én készítettem és a közléshez nem járultak hozzá ezért nem tudom itt leközölni.

 

Üdv.

 

 

 

 

 

Bárdos Imre Creative Commons License 2005.06.15 0 0 358

A 424-es vezére nem volt tanuló, mozdonyvezetöi vizsgával rendelkezett, de elsö szolgálata volt az adott típuson.  A vizsgálat megálapította a fékezéskor, majd az iduláskor elkövetett szakszerütlenséget, de ezt betudta az adott típuson szerzett gyakorlat hiányának és nem talált a 191 sz. tehervonat személyzete részéröl olyan tényt, amelynek a baleset bekövetkezésében szerepe lett volna.

 

Hibáztatták ellenben a térköört, aki félreértés folytán ráengedte a 107/a sz. Ciklámenn expresszt a tehervonatra, illetve ennek mozdony- és vonatvezetöjét, mert figyelési kötelezettségüknek nem tettek eleget és nem észlelték idöben az elöttük féknehézmény miatt tartózkodó tehervonatot. Ök azzal védekeztek, hogy a tehervonat zárjelzöje nem világított, bár ennek több tanuvallomás ellent mondott. Láthatósági kísérletet tartottak és megállapították, hogy a balesetkorinál kedvezöttlenebb látási viszonyok között is 578 méterröl észlelhetö volt a zárlámpa fénye, míg a vonat megállításához 345 méteres fékútra lett volna szükség. Az utóbbi két vádlottat az I. fokon eljáró Györi Járásbíróság felmentette bíróság felmentette, arra hivatkozva, hogy a megindúlni szándékozó tehervonat elöre-hátra történö rángatásszerq mozgást végzett, mely a lámpánál érintkezési hibát idézhetett elö, melynek következtében az kialudt. Ezért kezdett csak 165 méterrel a tehervonat vége mögött fékezni a Ciklámen mozdonyvezetöje. Az ítélet a mozdony-és vonatvezetöt felmentö határozata ellen az ügyész fellebbezett, de a másodfokon eljáró Györ-Sopron megyei Bíróság azt helyben hagyta. A térközört 3 év szabadságvesztéssel "jutalmazták."

 

Az M62 906 az ütközéskor kisiklott és a pálya melletti anyagárokba borult.

Előzmény: 2M62U-0386 (357)
2M62U-0386 Creative Commons License 2005.06.15 0 0 357

Igen!Szegény!Ő volt a legrövidebb életű Szergej!

Ja, a 424-es tanuló vezére tulfékezte magát.De egyébkénrt nem borult ki,csak késöbb döntötték oldalra.

Előzmény: RhB (356)
RhB Creative Commons License 2005.06.15 0 0 356

2M62U-0386 #344

>Elsőképen a 906 Szergej van?

 

rm40 #345

>Nem; az kiborult és oldalára dőlt anno. És nem ellenmenet volt, hanem utolérés.

 

Egy kis illusztráció:

 

Schienenverkehr aktuell  2/97 16.oldal  (Foto: Finta, Sammlung: Toth)

 

A baleset 1973.11.15-én történt Fertőboznál.

 

 

Előzmény: rm40 (345)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!