na akkor az eladónak fingja nincs mit árul,a hibakód lehet jelenlévő(C) és lehet múltbéli(H) a kocsi nem törli soha még akkor sem ha kiveszed párévre belőle az ECM et akkor sem!
Ha 1.4, szemben állva a motorral, középen, szívócsonk előtt, egy függőleges, kb 10cm átmérőjű henger, 2db 6-os csavar fogja talán, meg egy csatlakozó megy a tetejére, ha jól rémlik.
Megúsztam egy lambdaszonda cserét. Kimérve a fűtőszál szakadt volt. Párszor szét-össze rángattam a csatlakozóját, közben futottam a köröket hogy milyen szondát és mennyiért lehetne beszerezni. Közben az aksit lekötöttem 15 percre és lőn csoda. A check lámpa azóta se gyullad ki. Megnéztem a csatit: az egyik fűtőszál érintkező kontaktos. A vezeték a saruban oxidos. Gondoltam megosztom, hátha másoknak is lesz szerencséje. :)
Ha jól látom ebben nincs érzékelő, nem tudom mikori, vagy milyen motor. Ha nincs benne valóban, neki eshetsz mint süket a csengőnek, 2 perc.
Specialitása nincs igazából, ha van lehetőség képn ellenőrizd, hogy így néz e ki.
Kárt nem lehet benne tenni, kivétel ha homokviharban van cserélve....
gg69gg: Ég az arcom ,de így nem tudom. Esetleg egy kicsit távolabbi képet lehetne. Az megvan ,hogy szívó oldalon van, szedtem már szét motort, de nem jövök rá így.
Egy kis segítséget szeretnék kérni, levegőcső cserével kapcsolatban! Fogtam már jó párszor kalapácsot életemben, de korántsem mondanám magamat jártasnak autószerelés terén.
Arra a harmonika csőre gondolok, ami a légszűrőházhoz csatlakozik és mindkét elágazása le van zárva:
A problémám az, hogy jobboldali helyzetjelző csere közben vettem észre (amúgy ember legyen a talpán, aki a fél motortér lebontása nélkül ki tudja cserélni a helyzetjelzőt, nekem nem sikerült), hogy igencsak megérett a kidobásra, mert lyukas:
A kérdésem mindössze csak annyi lenne, hogy vajon nyugodt szívvel kicserélhetem-e az alkatrészt? Pár bilincs tartja csak, de nem tudom, hogy ezen kívül milyen kárt tehetek az autóban a csere folyamán?
Nem szívesen vinném emiatt szerelőhöz, ha nem muszáj!
Valamint ha áldásotokat adjátok a cserére kell-e valamit speciálisat tudni, mikor megrendelem az új csövet?
Képzeljétek, a bekarikázott részen kilyukadt a fekete "alkatrész"...ki tudná megmondani, mi a hivatalos elnevezése??? hogyan lehet ezt kicserélni??? Köszi előre is!
Egyébként nagyon korrektek,gondolom nem ők vették ki a dobozból.Ha rájuk szólsz biztos küldtek volna egyet.Tudom nem ér az egész annyit.Én a multkor is rendeltem náluk de a webáruházban rosszul volt feltüntetve a hosszbordás szíj,mert az 1.4-eshez az 1.2 -é is fel volt sorolva.Megjött nézem ez nem jó.Telefon a hibát elismerték küldjem vissza és küldik a jót.Megjött a másik és a külömbözetet kifizettem.Erre nézem a számlámat és visszautalták anak a szíjnak a postaköltségét is amit én küldtem vissza nekik.
Ne vegyél rá annyira mérget, hogy nem volt rajta. Jártam már úgy, hogy bekentem szilikonzsírral, viszem le aknába, tenném fel, olyan fura a teteje.....leesett valahogy, bakancs orrán ott figyelt.
De persze, hogy legyen ellentmondás is, láttam már 1-2-t, hogy tényleg nem volt hozzá.
Mert ha egy tanuló lenne,akkor megérteném,hogy nem érzi felrakáskor hogy vas a vassal érintkezik,és nem gumival,de így,hogy írod öreg.Nem biztos ,hogy tapogatná az autómat többet.
Én kézzel szoktam, amennyire úgy tudom. Amennyiben hely nem engedi úgy, kézzel felforgatom ameddig megy, majd körmös "fogóval" 2-3-at húzok rajt.
Aki azt mondta, hogy "menetszakadás veszélyig" kell húzni, annak szívesen meghúzok egy 10-15-öt, majd szedje le mondjuk egy long life, 20-30e-es olajcsere után.
Vannak kollégáim, hasonló elven dolgoznak. Ducato olajszűrőbe csavarhúzót kell ütni, mert nem lazul meg, meg már hülyére horpadt, a szíjas, a spanis, meg a körmös "fogó" után.....