nem írtad a típusát, de ahogy látom a régebbi dízel mercikhez ugyanazokat az olajokat ajánlja a valvoline
Use: Normal Products: SynPower 5W-30 SynPower 5W-40 DuraBlend 10W-40 DuraBlend Diesel 5W-40 DuraBlend Diesel 10W-40 Check/Change: Change 12500 km or 12 months
jobban jársz, ha olyan olajat veszel amin van merci jóváhagyás pl. Mecedes Benz 229.1 Én a 15w-40-es ásványi olaj helyett egy 10w-40-es félszintetikussal kínálnám meg.
A Castrol szerint a legoptimálisabb eredményt a gyár legdrágább olaja, a Formula RS legújabb változata, a 0W-40-es biztosítja (2790 ft/l). Ez már megfelel a legfrissebb API normának, a benzines autókra vonatkozó SM-nek is.
A Castrolon kívül a Mobil lehet még jó választás: a csúcs olaj, a Mobil 1 Protection Formula most mindössze 10500 ft (4 literes csomagban), de jó választás a szintén szintetikus, 5W-40-es "Sint S" valamivel olcsóbban, 9400 ft-ért.
A büdzsé kategóriában az Opel márkajelzésű 5W-30-as olajat is csak ajánlani tudom: 6400 forintért 5 litert kapsz, és a tapasztalatunk alapján - az előzetes félelmeinkkel szemben - ez egy igen megbízható olaj. Mi főleg skodás taxisoknak adjuk el: olajcserekor nagyon szépen kijön mindenhonnan, nincsenek lerakódások, nincsen "dzsuva" utána a karterban. API SL/CF, ACEA A3/B3/B4.
Ami néhány márkásabb olajról nem feltétlenül mondható el...
MOL MK 8 Egyfokozatú motorolaj nehéz üzemi körülmények között működő, közepes fordulatszámú vagy lassú dízelmotorokhoz. Alkalmas vasúti vontatásnál, hajómotorokhoz és egyéb stabil szívó, illetve mérsékelten feltöltött dízelmotorok megbízható kenésére.
Lenne egy picit fura kérdésem. Ha jól(?) látom élesen elválasztod a "Ford"5W30-as olajat az egyéb 5W30-as olajtól. Miért? Amelyik autóba 5W30 tölthető és nem Ford, abba ne tegyenek "Ford"5W30-as olajat?
a gyár valamilyen okból egy tapodtat sem enged tágítani az ACEA A3/B3 minősítésű 10W-40-es olajoktól. Ha nekem lenne egy ilyen autóm, zokszó nélkül megkínálnám egy 5W-s (30-as vagy 40-es) vagy akár egy 0W-s olajjal - persze a garancia az nagy úr....
Már megint félrenéztél valamit,mert 0W60-as motorolajról még nem hallottam.:-)))
Abban az esetben ha még jó állapotú a motorkerékpárod motorja és váltója,nyugodtan maradj a 10W40 mellett.Szoval a lényeg az,hogy egy átlag 80W90-es hajtóműolajnak kb.annyi a 100C-on mért viszkozitása,mint egy 10W40-es motorolajnak,de még a 40C-on mért viszkozitása sem sokkal több mint egy 40C-on mért 10W40-es motorolajnak. Csak akkor érdemes átállni egy magasabb viszkozitású olajra,ha már keze lába kivan a gépsárkánynak. Ugyhogy rossz a logikád,de mostmár lassan alakul.:-))))
Köszi gerle, és SLX 350! Itt olvasgatva a 0-W60 as olajról, az a kérdés merült fel bennem, hogy motorkerékpárnak jót teszek én azzal, ha a viszkozitásérték 2. száma minél nagyobb? Arra gondolok itt, hogy a mocimba 10-W40 olaj vagyon előírva (+40 C°-ig), de mivel a váltót is ez keni, és a hajtóműolajok 80-W90 szoktak lenni, akkor az tünik logikusnak, ha "sűrűbbet" teszek bele, jobban fog örülni a gépsárkány. Mondjuk csendesebben kapcsol. Vagy rossz a logikám?
Nyugodtan beleöntheted az RS 0W40-et,nem olyan egetverő a különbség a két olaj között.Nem lesz semmilyen negatív hatással a motorra,sőt enni sem fogja biztosan mert az RS egy hajszálnyival még "vastagabb"is mint a Softec Plus.
Mondj egy kicsit többet arról az agip olajról, pl a teljes nevét, típusát. Így nem lehet összehasonlítani, ha nem tudjuk miről is van szó. Egyébként ha a teljesítményszintje(api,acea) hasonló mint a castrol-é, akkor én nyugodtan használnám.
szvsz az olajfogyasztás (esetleges) megnövekedésén túl más veszélyt nem látok - az olajat egyébként (ha konkrétan Te is a Formula RS 0W-40-re gondolsz) Corolla WRC-ken tesztelték.
Akkor most felmerül benem a kérdés, mik lehetnek a RS0w40 olaj negatív tulajdonságai a moci részére? Eszegetné az olajat, nem kenné megfelelően a mocit? Mert akkor eszembe sincs váltani, jó nekem a softec plus is, csak legyen meg mert nemsokára vége a télnek, és addig legyen meg minden időszaki szerviz a kislányon, szóval még gondolkozni ráérek. :)
ezzel a nagy levegővel egyrészt azokra az esetleges kétségekre kívántam - a magam meglehetősen bugyuta módján - utalni, amelyeket Olajos Alajos szaktárs meglehetősen alaposan kifejtett. Másrészt viszont ha az ember sokat habozik (amire egy nagy levegővétel közben nincs igazán idő), az gátját szabja az újító gondolatoknak.
Olajos Alajos, 0km-től áll családunk tulajdonában, viszont 31417nél megállt az óra viszont azóta szinte csak én tettem bele a kmeket (télen áll az autó garázsba, pl most is :) ) a gépkönyv szerint 5w30 beletehető. Szereném mindneképpen megadni a legjobb olajat a kislánynak mert ahhoz képest hogy 1,6os családi autó 116 ló (német szabvány szerint, angol szerint 114) ez azért a mai "korszerű... 1,6osok között is teljesen normális, tévedek? Szóval szokott kapni fokozott igénybevételt pl autópályán tartós 200 vagy éppen az új és korszerű... autók legyorsulására is igénybe szoktam venni. Az 5w30 úgy tudom nagyon vékonyka olaj és szintetikus ami nekem lényeges. Viszont magas hőmérsékleten picivel rosszabbul ken mint a 0w40 legalább is az adatlap szerint. ezért is érdekelne más véleménye is a tervemről. Szóval a softec plus 5w30ból a nivópálcám alig 1mm csökkenés következett be ~10ekm alatt (nincs még meg a 10ezer).
az az olaj, aminek az adatlapját bemásoltad, az kifejezetten az Alfák számára kifejlesztett motorolaj. A Fiat-csoport es a Selenia valóban együttműködnek a fejlesztés során, a cégek közötti kapcsolat nem csak kereskedelmi.
Másfelől, akárhogy is nézzük, ez az Alfa olaj semmiképp sem büszkélkedhet látványos adatokkal. Ha vállalsz egy alapos olajcserét, nem látnám hülyeségnek átállni egy korszerű, alacsony viszkozitású, szintetikus olajra. Ez különösen igaz, ha nem a "sima" 105/120 lovas Twin Spark-od van.
Sajnos sok Alfa áll meg motorhiba miatt (biztos Te is rettegsz ettől a szótól: vezérlésmódosító), és nekem az a benyomásom, hogy az alkatrész gyakori hibáját a nem megfelelő kenés is okozhatja.
Taby,
ha mindvégig a birtokodban volt az autó, akkor a 13-14 év beletett 60 ezer kilométer hihető. Ha használtan vettétek az autót, akkor éljen benned az egészséges szkepticizmus, és ez látszódjon az olajválasztásodon is.
Ha a motor valóban újszerű állapotban is van, a 0W-40-es olajat én akkor is túlzásnak érzem. A 92-es gyártási év azt jelenti, hogy akkoriban ilyen olajok még nem is léteztek, legalábbis nem használták őket 1.6-os családi autókba. Ha megnézed az autód kezelési könyvét, a legkisebb ajánlott viszkozitás a 10-es, de bőven vannak 15 és 20 (!) viszkozitású olajok is.
Ha az 5W-30-as Softec olaj bevált, maradnék annál. Ha nem lenne ilyen pozitív a tapasztalatod vele, szívesebben ajánlanék egy egyszerűbb olajat. A Magnatec 10W-40 például biztosan ugyanolyan remekül beválna, nagyjából féláron.
Létezik "eredeti" Toyota olaj is. Erről annyit tudni, hogy 5W-40 a viszkozitása és több márkaszervíz is ezt használja. Nekem nincs vele tapasztalatom, de meg tudom rendelni. Ebből négy liter olyan 8 ezer forint körül jönne ki.