Keresés

Részletes keresés

Contempt Creative Commons License 2008.06.06 0 0 386

"Már miért lenne igazságos egy olyan rendszer, ahol a vétlen károkozó önrészt visel valaki más által okozott kárért? Egyszerűen felfoghatatlan, hogy tekintheti ezt valaki méltányosnak."

 

Akkor a hiba a te készülékedben van.

Annyira triviális.

 

Van 100 Suzuki, ezek közlekednek valahogy, károkat okoznak és fejenként viselik az átlagkárt.

Most jön egy újabb átlagos korú Suzuki. Mennyit fizessen?

Nyílván igyanannyit, mint a többiek eddig (bár nem biztos, hogy lineáris az átlagkár függése a résztvevők szmától, de most ezt hagyjuk)

 

Ha viszont Suzuki helyett egy Mercedes jön, akkor az átlagkár nem egy Suzukinak megfeleő értékkel nő meg, ezért kell a Mercedesnek többekt fizetnie.

 

Miért fizetnének többet a Suzukisok azért, mert valaki Mercedessel akar közlekedni?

 

Közlékedjen a kertjében, ott nem okoznak neki mások kárt, az úton viszont ez természetes esemény és ő választotta a nagyobb kockázatot, nem a Suzukisok.

 

 

Előzmény: Kettes számú törzsvendég (382)
Törölt nick Creative Commons License 2008.06.06 0 0 385

Két dologra vagyok kíváncsi:

 

 - mennyivel húzzák le a MÁV biztosítós ügyféljátékosokat

 - mennyi idő alatt fog lábe kelni a befizetett pénznek :D

gyulahut Creative Commons License 2008.06.06 0 0 384
Mert megjelent a hirdetmény pl. a Népszabadságban.
Előzmény: méregkeverő (357)
Kettes számú törzsvendég Creative Commons License 2008.06.06 0 0 383
jav: vétlen károsult
Előzmény: Kettes számú törzsvendég (382)
Kettes számú törzsvendég Creative Commons License 2008.06.06 0 0 382
Már miért lenne igazságos egy olyan rendszer, ahol a vétlen károkozó önrészt visel valaki más által okozott kárért? Egyszerűen felfoghatatlan, hogy tekintheti ezt valaki méltányosnak. Ez olyan, mintha egy tolvaj ellopná a pénztárcádat, és amikor elkapják, nem adnák vissza az összes pénzed, azzal a felkiáltással, hogy te egy köcsög pénzeszsák vagy.
Előzmény: Contempt (381)
Contempt Creative Commons License 2008.06.06 0 0 381

"Azt hiszem, egy Mercinek a GFB-je is több, mint egy Suzukié,"

 

Igen, de egyrészt a vélelmezett károkozó képessége is nagyobb (tömeg, sebesség, arrogancia, stb.), másrészt ezt a pénzt többnyire nem a Mercedesben esett kárt viselő biztosító kapja.

 

Tehát van

- a vezetők károkozó képessége

- az autók károkozó képessége

- az autók kárelszenvedő képessége

- a rakományok kárelszenvedő képessége

stb.

 

Ezeket mind figyelembe kellene venni a díj megállapításában és ezen díjak összegének kell kiadnia a károkat és a rendszer üzemeltetésének költségeit.

Előzmény: méregkeverő (380)
méregkeverő Creative Commons License 2008.06.06 0 0 380
Azt hiszem, egy Mercinek a GFB-je is több, mint egy Suzukié, nem csak CASCO-ja
Előzmény: Contempt (378)
Kettes számú törzsvendég Creative Commons License 2008.06.06 0 0 379
Lehet, hogy neked eddig nem tűnt fel, de a károkozó nem az általa okozott kár értékével, hanem az okozott károk számával arányosan fizet több díjat.
Előzmény: Contempt (378)
Contempt Creative Commons License 2008.06.06 0 0 378

"Rossz esetben nem tudsz annyit fizetni, amekkora kárt okoztál..."

 

Ez csak az egyik rész, amit biztosítással lehet kezelni.

Én a biztosítás terhének jelenlegi elosztását vitatom.

 

Aki értékesebb kocsival vesz részt a közös közlekedésben, az növeli várható átlagos kárértéket, tehát helyes, ha emiatt többet fizet, még ha nem is ő a károkozó.

Előzmény: méregkeverő (375)
Kettes számú törzsvendég Creative Commons License 2008.06.06 0 0 377
Én arról a marxista-leninista dogmáról beszélek, hogy kenjük szét az egyéni felelősséget, mint szart a deszkán, és aztán mindenki nyaljon le belőle érdemei szerint. Ez így szó szerint le van írva a Tőkében. :))
Előzmény: Antisystem (351)
Steckdose Creative Commons License 2008.06.06 0 0 376
Én például még soha senkinek nem okoztam kárt, kivéve magamat meg a kocsimat, amikor pár hónapos jogsival megcsúsztam egy fagyott pocsolyán, és 25-tel belementem egy kőfalba, azt' mégis kötelező jelleggel folyamatosan lehúznak ezek a köcsög biztosítók.
Előzmény: carl solomon (373)
méregkeverő Creative Commons License 2008.06.06 0 0 375
Rossz esetben nem tudsz annyit fizetni, amekkora kárt okoztál...
Előzmény: carl solomon (373)
Indián Creative Commons License 2008.06.06 0 0 374
Itten a kockázatközösség valódi arcát láthassuk: a tagok viselik annak a kockázatát, ha tönkremén a biztosító... :-)
Előzmény: carl solomon (373)
carl solomon Creative Commons License 2008.06.06 0 0 373
És az nem-e lehetne-e korrekt megoldás, hogy
a, nem okozok másnak kárt
b, ha okoztam, megtérítem?
Előzmény: Contempt (369)
carl solomon Creative Commons License 2008.06.06 0 0 372
Igen, csak tudod ez a Ptk még akkor íródott, amikor nem voltak jellemzőek az ekkora különbségek. (195x)

A jogelv viszont vagy kétezer éve íródott, amikor már/még jellemzőek voltak ekkora különbségek.
Előzmény: Antisystem (353)
Antisystem Creative Commons License 2008.06.06 0 0 371

Igen, az lehet.

 

ÜdV

Előzmény: méregkeverő (370)
méregkeverő Creative Commons License 2008.06.06 0 0 370
Szerintem az ismételt forgalombahelyezési illeték sokkal több..
Előzmény: Antisystem (367)
Contempt Creative Commons License 2008.06.06 0 0 369

"Felejtsd el, a PTK teljesen egyértelműen fogalmaz: aki másnak kárt okoz, köteles azt megtéríteni. Nincs benne, hogy kivéve a gyevi bírót."

 

Elhiszem, hogy ezt mondja a PTK.

 

De én a korrekt megoldásról beszéltem.

 

 

Előzmény: Kettes számú törzsvendég (349)
Steckdose Creative Commons License 2008.06.06 0 0 368
Nem "én", hanem egy elképzelt, hipotetikus személy ;) Én mindig, mindent befizetek ám! Tehát akkor ez annyit jelent, hogy gyakorlatilag kgfb nélkül novemberig, világos, köszi.
Előzmény: Antisystem (367)
Antisystem Creative Commons License 2008.06.06 0 0 367

Hát, én úgy tudom (ne vedd 100%-nak), hogy ha tartozás okán szünt meg a  biztosításod, tárgyévben csak ugyanoda mehetsz vissza, ahol kötelesek is fogadni, a bonus-besorolásod viszont elvész ilyenkor.

Jó kérdés, hogy mi van, ha kivonatod 3 napra a járgányodat a forgalomból, majd újra visszahelyezteted.

 

ÜdV

Előzmény: Steckdose (366)
Steckdose Creative Commons License 2008.06.06 0 0 366
Tehát akkor a nemfizetés dokumentálásától számítva novemberig, azaz a más biztosítóhoz való átigazolási időszakig tetszik-nem tetszik, kgfb nélkül fog menni, és a röndér megbünteti, ha az igazoltatásnál kiderül? Vagy a tagsági viszony megszűnésével egyből átigazolhat új biztosítóhoz, mert csak meglevő kgfb esetén kötelező novemberben váltani, ha vkinek évközben szűnik meg, az bármikor átmehet?
Előzmény: Antisystem (365)
Antisystem Creative Commons License 2008.06.06 0 0 365

Elvben az, hogy megszűnik a tagsági viszonya az egyesületben, ami ugye a biztosítási jogviszony megszűntét is maga után vonja, lévén csak az lehet biztosított, aki az egyesület tagja.

 

ÜdV

Előzmény: Steckdose (364)
Steckdose Creative Commons License 2008.06.06 0 0 364
Tényleg, és hipotetikusan megkérdezem, hogy akkor mi van, ha az ember _nem_ fizet, mondjuk?
Antisystem Creative Commons License 2008.06.06 0 0 363

Ezt én is így gondolom.

 

ÜdV

Előzmény: méregkeverő (362)
méregkeverő Creative Commons License 2008.06.06 0 0 362

Csak bevételből (díjemelésből) lehet....

Előzmény: Antisystem (361)
Antisystem Creative Commons License 2008.06.06 0 0 361

Igen, ezek mind lehetnek problémák, amiket meg kell oldani.

 

ÜdV

Előzmény: méregkeverő (360)
méregkeverő Creative Commons License 2008.06.06 0 0 360

Azért egy kicsit több:

 

1. Loptak.

2. Szarul gazdálkodtak.

3. Leszarják a károsultat

4. Leszarják a javítómülyeket

5. Nincs megfelelő ügyfélfogadási számítástechnikai infrastruktura.

 

(És valljuk be: a 2-4 jellemző a többire (KÖBE, TIR) is)

Előzmény: Antisystem (359)
Antisystem Creative Commons License 2008.06.06 0 0 359

Nézd, azért szerintem tisztán kell látni, hogy itt a probléma két részből áll. Az egyik fele valóban az egyesület köztörvényesnek tűnő vezetése, akik a gyanú szerint loptak mint a gép. Ez önmagában roppant dühítő, de korántsem egyedi, feltehetőleg ezerszámra voltak/vannak errefele olyan gazdasági egységek, ahol a vezetés lop.

 

A másik fele viszont pont a TŐKE, amelyik ugrásra készen akarja kicsinálni ezta  konkurrenciát erről az államilag garantált (törvényileg kötelező) piacról, az imperializmus logikája szerint. Nem véletlen, hogy pont az egyesületi formában működő biztosítók körül megy a folyamatos szarkeverés, holott tudvalevőleg más hasonló intézményekben is szokott lenni ekkora kupleráj - lásd az összes MANYUP-t a példa okáért...

 

ÜdV

Előzmény: méregkeverő (358)
méregkeverő Creative Commons License 2008.06.06 0 0 358

És ez benne az életveszély: a tőkeszegénység!

 

 

Előzmény: Antisystem (356)
méregkeverő Creative Commons License 2008.06.06 0 0 357
gyulahut (238)-s hozzászólása szerint ő már május 22-n tudta és idézte az időpontot, helyet, napirendet....
Előzmény: Fawkesgirl (331)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!