Nekem ehhez hasonló van. Speciális az autóra szerelendő része, pl. a Prius-okhoz gyakran van használtan eladó, de más autóra nem hiszem. A dugalj is más, sok pólusú és bajonett zárású.
Úgy rögzíted, ahogy akarod, de menni az autóval inkább függőlegesre állított bringákkal javasolt, ugyanis szinte mindegyik bringaszállító billenthető hátrafelé, hogy úgy is ki tudd nyitni a csomagtartót.
A szürke rendszám nem kötelező rá, ha nincs kedved kiváltani, átrakosgathatod a "rendes" rendszámot is a szállítóra.
A szürke rendszám ára 4.500 Ft volt 1 éve.
Csak be kell menni a kormányablakba, igényelni, és kb 1 hét alatt megjön.
Egy vonóhorog kb 20-40.000 Ft + szerelési munkadíj + vizsgáztatás + bringaszállító.
Kb ennyiben van.
A bringaszállító olyan 60.000 Ft-tól van, de inkább 90.
Attól nem mozdul el, hogy be kell állítani a fej méretére a bringaszállítót.
(A fejek eltérő nagyságúak lehetnek pár mm-rel.)
De mindegyik szállítón egyszerűen lehet ezt állítani, általában 1-2 csavarral.
Úgy kell beállítani, hogy le bírd nyomni a zárókart, amivel rászorítod a fejre a szállítót.
Akkor szorítja rendesen, hogy nem mozdul el.
Ha nem bírod lenyomni zárásig, akkor egyértelműen kicsire van állítva, ha meg könnyen lemegy, akkor nagy, és el fog fordulni rajta, de ezt egy kis mozgatással tudod ellenőrizni.
Én nem javasoltam ajtóra való szállítót, nekem holland import Thule tartóm van (az autóval jött), vonóhorog helyére passzol. Az akkukat mindig kiveszem szállítás esetén, a nyergeket is.
Az akku lógatása kompromisszum, minden akkum eltérő méretű, de mind belefér ebbe a kis táskába. A csatlakozó azonos. Nem akartam merev dobozt a ferde csőre rögzítve. Volt két nagy esésem a Börzsönyben, az akku nem kapott semmiféle ütést, valamelyest védett helyen van.
Épp az általad említettek miatt jutottam el én is oda - előtt volt pár féle kerékpár szállítónk - hogy csináltattam egy vonóhorgot, és erre vettem egy bringa szállítót.
Tetszik a kis méretű motor, az akkupakk helye, és tartója nem igazán, összességében
tényleg jó, aki ért hozzá előnyöket élvez, sokat a gyári gépekkel szemben.
Jól emlékszem te írtál a hátsó ajtóra akasztható hevederes kerékpár tartóról?
Kínomban megvettem, új, olcsó, felszereltem, fokozott idegállapotban, youtube-on megnézve, hogy kötöznek fel 2-3 bringát, (könnyű gépeket )leragasztottam az esetleges kopásnak kitett felületeket, hát elég gyengének érzem, bátorság is kell, hogy ezen szállítsak, kivettem az akkut, és így sem bírom felemelni egyedül, hogy felakasszam, nem is kértem segítséget, ne nevessenek ki, feladom a kerékpár szállítást.
Én egy gyári KTM, majd 2 db Flyer villanybicikivel kezdtem. Na nem újakkal, úgy 4-5 évesekkel, de igen szép állapotban. Mindegyikkel előjöttek a gondok, főleg az akku ára, felújítás problémája. Meg a korlátozások. Ezzel szemben pl. a Bafang gépem maga a rakéta. A saját építésű akku pakkokkal teljes a szabadság, mind az 5 mind a 4 bringán használható, csak egy-egy megbízható BMS van bennük (az első daraboknál tettem még be 30A és 5A olvadó biztosítékot a terhelő és töltő vezetékben, a Flyer akkuknál van így), és semmi szoftveres bonyolultság nincs.
Az is szempont volt, hogy egy drága gyári e-bringa sok pénzt köt le és jelentősen veszít értékéből minden évben. Ez a bringa park, amit összehoztam, összesen került annyiba, mint egy jobb gyári gép. Itt nem sajnálom az éves értékvesztést, nem akarom ezeket idővel eladni.
Ez a logika megy az autómnál is, egy 10 milliós autót vettem 3 millióért 6 éves korában. De 15 éves koráig megtartom. (Toyota Prius 3)
Az alap egy most 15 éves alu vázas Rockmacine MTB, 14 kg. Még moszkvai munkám idején ott vettem. Közben volt fiamnál Angliában is, na ezután több dolog berozsdásodott, cserére szorult. Nehéz rajta a 2 defektálló gumiabroncs és a rugós nyeregszár. Mindezek miatt nem drága az egész, kb. 250 ezer Ft + a régi bringa, beleértve a legnagyobb akkut is.
Ha egy 500 Wh pakkot teszek bele, akkor alig több, mint 21 kg. De ez a motor 25 A-ig terhel, jobb a békesség, inkább 700 vagy 900 Wh pakk való bele. Lehet azt is csinálni, hogy egy tartalék akkut teszek a csomagtartóra, van megfelelő alakú és rögzítésű táska erre a célra. Azzal a két akkuval azután a Balatont is körül lehetne menni, egy nap alatt.