Keresés

Részletes keresés

BUSZNYI Creative Commons License 2016.05.11 0 0 733

Engem specile a 35mm is igen csak érdekelne. Szintén van itthon.

A 100 MACRO nem okozhat meglepetést :-) max kellemesebbet mint eddig.

Előzmény: 5ax (732)
5ax Creative Commons License 2016.05.11 0 0 732

FA bol csak a 35 es 50es van sajnos.

 

Da bol van a 12-24 amit majd racsattintok. Engem foleg a 100wr macro erdekel majd.

Előzmény: BUSZNYI (731)
BUSZNYI Creative Commons License 2016.05.11 0 0 731

Szia Mester!

 

Persze, hogy érdekel. Sőt ha van FA nagylátó az is érdekelne. Mert itt már ment az 50mm alatti analóg obik temetése ezen a vázon.

Epedve várjuk a beszámolót.

Előzmény: 5ax (729)
5ax Creative Commons License 2016.05.11 0 0 730

Sóhaj...

 

Elnézést a helyesírási hibákért, meg a tört magyarságért. Manapság kb. itt a fórumon írok csak az anyanyelvemen...

 

Előzmény: 5ax (729)
5ax Creative Commons License 2016.05.11 0 0 729

Nos,

a barátom már péntek óta gyűri a K1-et limo obikkal (31,77) és a sigma 18-35-el. Igaz csak jővő héten kapom kézbe az ügyet,  de kifaggattam, hogy mi a véleménye a cuccról (meg küldött pár képet is).

'it's a photographer's wet dream' ként foglalta össze, ami kb. annyival egyenlő, hogy nagyon csecse :).

 

A fókusz az középlassú, és szerinte sok a kallantyú (K5-ről váltott) de generálisan nagyon elégedett. Bevallása szerint elkezdett az LCD-t használva fotózni, ami tőle nem kis dolog.

Node, jövő héten nekiesek a gépnek a DA lencsékkel is, csak puszta kíváncsiságból, hogy lássam hogyan működik velük. Állítólag a cucc felismeri ha DA lencsét teszel rá és átvált APS-c szenzor módba (vagy ezt külön be kell kapcsolni? ez még nem tiszta).

 

Mindenesetre,  fókuszon kívül eddig nem hallottam komolyabb kritikát tőle (gépész a srác és csillagvizsgálók építésével foglalkozik, a lencsemozgató szerkezeteket tervezi) ami érdekes, mert ártalában a porig aláz bármilyen gépet amit pár napja már használ :) 

Persze az is lehet, hogy a Na Pali coast túra lefoglalja...

Majd jelentkezem még.

 

(btw, valakit rajtam kívül még érdekel, hogy hogyan viselkedik a cucc DA obikkal?)

Inzsellér Creative Commons License 2016.05.09 0 0 728

Akkor nem veszek 645-öst

Előzmény: faki (727)
faki Creative Commons License 2016.05.09 0 0 727
Tab Creative Commons License 2016.05.06 0 0 726

Az alkalmazott objektív sajátsága. Kifejezetten portréra tervezték, ott pedig sokszor előnyös is, ha a szélek felé nem annyira acélos a felbontás. Kár, hogy nem valamelyik 50-es vagy 100-as makróval csinálták a tesztet.

Előzmény: whitefulu (725)
whitefulu Creative Commons License 2016.05.06 0 0 725

A K-1 pixel shift-jének egy tesztképe. A kép közepén ver mindent, még a 645Z-t is. A széleken már nem ilyen rózsás a helyzet.

 

Wf.

Előzmény: BUSZNYI (724)
BUSZNYI Creative Commons License 2016.05.06 0 0 724

"viszont azt gondolom hogy egy éles obival rajzolt képet simán lehet az előhívás-nagyítás során életleníteni (erre analóg és digitális munkafolyamat esetében egyaránt megvan a lehetőség), míg a felvételkor nem rögzített információt már az életben nem tudjuk utólag a képre varázsolni. talán ez az oka az élesen rajzoló obikhoz való beteges vonzódásomnak :)"

 

Emyl Dettó !!

 

Whitefulu pontosan mi is ez?

Előzmény: whitefulu (723)
whitefulu Creative Commons License 2016.05.06 0 0 723
Maggio7 Creative Commons License 2016.05.05 0 0 722

Bocsánat, helyesen: http://www.pentaxforums.com/

Előzmény: Maggio7 (721)
Maggio7 Creative Commons License 2016.05.05 0 0 721

A   pentaxforum.com szerint megkezdődött a K-1 kiszállítása USA-ban... :)

Rollei Creative Commons License 2016.05.05 0 0 720
Előzmény: Rőth Sándor (719)
Rőth Sándor Creative Commons License 2016.05.05 0 0 719

Mindegy hogyan iteljuk meg ezeket a fotosokat, ok mar a fototortenelem reszesei, elismert, jegyzett fotosok. Nem azert citaltam oket ide, hogy ertekeljuk oket, csak azt akartam megmutatni, hogy tobbfele modja van a kamera hasznalatanak. 

Ok ugyanolyan tudatossaggal, precizitassal (vagy sokkal nagyobbal ) hasznaljak az eszkozeiket, mint azok a hobbifotosok, akiknel ott dol el a felvetel sikere, hogy eles-e, vagy sem. 

 Ezek a felvetelek annyira tudatosak, elore elkepzelt, megtervezett kepek, hogy nem azon mulik a sikeruk, hogy random toszigaljak a csuszkakat, es hopp, itt lesz jo, megallnak. 

 Ezek a felvetelek nagyobb reszt filmre keszulnek, keszultek, mar csak a koruk miatt is, de szuletnek hasonlok digitalis geppel is, biztosan szuletnek majd Pentax K-1-el is. 

 Az a lenyeg, hogy egy ilyen szintu eszkoz nagyon sokfele felhasznalasra alkalmas, akar kevesbe eles, misztikus fotok elkeszitesere is. A kamera nem tamaszt kovetelmenyt az objektivvel szemben, es forditva sem. Ezek kreativ eszkozok, a kreativitas resze a szabadsag, az alkotoi szabadsag.

 

 

Nem akarok belemenni tartalmi kerdesekbe, de nem tudom megallni, a megjegyzest: Saudek az egyik legoszintebb fotos, be meri mutatni azt a devianciat, ami valamilyen formaban a legtobb emberben benne van, legfeljebb elfojta, vagy letagadja. Nem feltetlen nemi eltevelyedesrol van szo, az is deviancia, ha baseball utovel meszarolnak le kiskutyat, vagy szembe nyomnak reflektorral az utolso 50 meteren az esti sotetsegben. 

Előzmény: emyl (718)
emyl Creative Commons License 2016.05.05 0 0 718

Saudeket ismerem, nem kicsit van elgurulva a faszi gyógyszere. értem én hogy ez állítólag művészet, de izé... érted :)

 

a másik két link számomra véleményes, vannak köztük olyanok amiket tetszetősnek tartok, de a többségét tök öncélúnak érzem. oszt persze kinek a pap, kinek a paplan :)

Előzmény: Rőth Sándor (712)
estvan111 Creative Commons License 2016.05.04 0 0 717

Hogy oldjam a feszültséget berakok egy szárnyvéget, bár nincsenek szegecsek rajta, mert szerintem műanyag.  Elfelejtettem mintát vételezni a fotózás előtt. Azt hiszem az objektívet sem mértem le, hogy kiszolgálja-e a vázat. Majd legközelebb méricskélek.

 

 https://www.flickr.com/photos/140677813@N06/26444898250/in/album-72157667749966935/

Előzmény: estvan111 (713)
Rőth Sándor Creative Commons License 2016.05.04 0 0 716
Előzmény: Rőth Sándor (715)
Rőth Sándor Creative Commons License 2016.05.04 0 0 715

Ketszer raktam be ugyanazt, hupsz.  http://grey-magazine.com/homegrown-collective

Előzmény: Rőth Sándor (714)
Rőth Sándor Creative Commons License 2016.05.04 0 0 714

Itt tartunk, es ezeket a fotosokat meg jegyzik is, es megfizetik. 

 

http://grey-magazine.com/homegrown-collective

 

http://grey-magazine.com/homegrown-collective

Előzmény: estvan111 (713)
Rőth Sándor Creative Commons License 2016.05.04 0 0 712
Előzmény: emyl (707)
szekundans Creative Commons License 2016.05.04 0 0 711

K-5-el és K-3-al is digitalizáltam már a régi filmjeimből, döbbenetesen több "dolog" kerül elő róluk mint amit anno kihoztam belőlük amatőr körülmények között, de ez csak a technológia rugalmasságának köszönhető SZVSz. 

Remélem nem okoskodom (tévedtem) túl a történetet, de egy átlagos 15 DIN-es ORWO NP15 tudta a 100 vonalpár per millimétert és volt már olyan NDK-s optika ami kitudta szolgálni ezt.

Számolgatva ezt fekete-fehér esetében 34 560 000-es értéket jelent.

Színesben ennek a háromszorosa. Most én azt mondom, hogy 100 MP-nél már átléphetjük a vegyi eljárást.

De szubjektíve már az átlagos felhasználó szempontjából túlvágyunk rajta, itt arra gondolok, hogy nem nagyon készülnek papírképek, mindenki a kijelzőket (monitort) bámulja. Pedig a kép akkor kép, ha kézbe lehet fogni, vagy keretezve a falon bámulható, de ez lehet, hogy már ódivatú nosztalgia. 

Előzmény: emyl (700)
Rollei Creative Commons License 2016.05.04 0 0 710

Egyetértek!

 

 

Előzmény: szekundans (697)
emyl Creative Commons License 2016.05.04 0 0 708

arról volt szó hogy kiszállsz már az elején.

mi lenne ha tényleg kiikszelnél engem a francba, tök fölöslegesen hergeled itt magadat azon hogy nem értenek egyet veled.

Előzmény: estvan111 (706)
emyl Creative Commons License 2016.05.04 0 0 707

ne felejtsük el hogy a tónusátmenet is részlet, információ. az nem a dia szemcséi között terjengő akármi, hanem a szemcsék színéből kiolvasott infó. vagy a szenzor pixeleiből kiolvasott infó ha úgy tetszik.

innentől kezdve a tónusátmenet részletessége (lépcsőzetei ha úgy tetszik) sem látszhatnak jobban a túlmintavételezéstől, arról az optika felbontásánál több részletet nem fogsz tudni rögzíteni, akárhányszorosan fogod túlmintavételezni. ez nettó fizika.

a példának elővett helios meg tipikusan nem az a hajdenagyonéles cucc, azt gondolom hogy a 12 megapixeles szenzorral rögzített képhez képest a 36megás szenzor semmivel nem fog több infót rögzíteni, mert ott az optika a szűk keresztmetszet, míg egy fasza mikro-nikkor esetében már más lesz a helyzet. nyilván van az a helyzet amikor a hangulathoz pont a heliost érzi a fotós megfelelőnek, azzal nincs gond. viszont azt gondolom hogy egy éles obival rajzolt képet simán lehet az előhívás-nagyítás során életleníteni (erre analóg és digitális munkafolyamat esetében egyaránt megvan a lehetőség), míg a felvételkor nem rögzített információt már az életben nem tudjuk utólag a képre varázsolni. talán ez az oka az élesen rajzoló obikhoz való beteges vonzódásomnak :)

 

"A kimenethez kell illeszteni a bemeneti felbontast."

 

ha a bemeneti felbontás alatt a felvételkori felbontást érted, én inkább arra szavaznék hogy azt hagyjuk a lehető legnagyobb értéken, később az utómunka során még bőven lesz lehetőségünk az aktuális munkafolyamat végén elvárt felbontásra leméretezni a  képet. fölösleges előre bekorlátozni a lehetőségeinket, ne döntsük el előre hogy márpedig a sebváltónak csak a három legalsó fokozatát fogjuk ma használni. szerintem :)

valamiért irtózom attól, ha már a meló legelején meg kell kötöznöm a saját kezeimet és a rendelkezésre álló lehetőségek csak egy kis részét használhatom. van pont elég korlátozó tényező, fölösleges önként tovább szűkíteni őket :)

 

"Ertem en, hogy mirol irsz, csak nem mindig erobol fenykepez az ember. Nem kell mindig "karcolni" az objektivnek, nem kell "lealazni", "legyalazni" egyik objektivnek a masikat. Vannak feladatok, vagy hangulatok, amikhez nem kell a penge optika, es van, amikor valoban jol jon."

 

mélységesen egyetértek.

 

"Viszont igen ritka, ha egy jo felvetel lattan azon sirankozna a nezo, hogy a francba, de kar, hogy itt csak 48 vonalpar/millimeter volt a felbontas, de szep lett volna 54-el."

 

alkalmazott fotográfus szekcióban rendszeresen vannak olyan képek, amik kurvajók lennének, csak éppen szar technikával/optikával készültek és ezen múlik hogy használhatóak/eladhatóak-e. ha tönkrevágja a flare, a kromatikus aberráció, az alacsony felbontás, a taknyolás, akkor senkit nem érdekel a hangulat... nagyon sokszor nem a hangulat adja el egy képet :)

ha a táncos haja úgy néz ki mintha pemzlivel kenték volna a fejére mert az obinak nem volt elég a felbontása vagy mert a zajszűréssel együtt a textúra is ment a levesbe

ha a marhajó pozícióban és fények között lefotózott repülő szárnya olyan mintha fröccsöntve lenne és nem szegecselve,

ha a forma1-es autó seggén a diffúzorról a zajtól nem lehet megállapítani hogy hogyan lett megoldva, hány és mekkora áramlásrontó vágás van a padlólemez szélén, milyen felirat és skálázás van a kormányra írva a bal felső kapcsoló körül,

ha az élete gólját lövő focista helyett a 30 méterrel mögötte ülő néző az éles, mert elszabta az autofókusz, stb...

 

aztán van hogy a hangulatot is el tudja cseszni a technika, de ebben a témában gondolom neked több tapasztalatod van... elég ha a hívás közben valamelyik lötyi nem úgy műxik ahogy elvárt...

 

"En azert csereltem le a mutermi vakukat Henselre Visatec-rol, mert nem tudtam annyira visszaszabalyozni a fenyerot, hogy nyitott rekesszzel fenykepezhessek, ahol lagyabb, eletlenebb a kep. "

 

az ilyen műtermi dolgokhoz nem igazán értek, de nd-szűrővel nem lehetett volna megoldani a dolgot?

 

"Ez nem leszolas, hanem pro es kontra ervek a szeles lapos gumi mellett. "

 

az érvekben az a szép, hogy van akinek a pro az kontrának számít és fordítva :)

 

Előzmény: Rőth Sándor (704)
Rőth Sándor Creative Commons License 2016.05.04 0 0 705

Nem tudom mi az analog fotozas felbontasi hatara ( a filmeknek nagyobb a felbontasa, mint az optikaknak), de meg ezernyocszazaktundfircigben csinaltam direktosszehasonlitast Fuji gep es Fuji Velvia 100 F kozott. Ugyanazt az optikat, rekeszt es vilagitast hasznaltam. A digitalis gep APS lapkas, es ooooooooo ize, 6 megapixeles volt (ez a Fuji szenzornal erdekesen alakul) a diat beszkenneltem, es mindkettot kinyomtatattam A3+ meretben. 

A diarol kapott print jobb volt, de nem annyival, ami megerne a filmes fotozast. Sokba kerult, es sokat kellett vele dolgozni.

Nyomtattam 12 megapixeles 5D alol, ahol endekas Sonnar 135 milajos optikaval fotoztam, itt nem hasonlitottam direktben, de legalabb olyan, vagy jobb a digitalis felvetel, mint a kisfilmes. 

A 36 megapixeles Pentax biztosan nagyon jo lesz, ez nem kerdes. Persze nem a pixelek szama a donto itt sem, hanem az algoritmus, ami a kepet szamolja. 

Onnantol kezdve, ahogy az AD konverter a kezebe veszi a dolgot megszunik a kep, es ertelmuket vesztik azok azok a fogalmak, amiket az optika tudomanyabol hozunk. Ott mar nincs kep, csak adat, meg szoftver, ami valahogy kezeli azokat. 

A Nikon ugyanabbol a szenzorbol rendre jobb eredmenyt hozott ki, mint a Sony, hiaba a Sony gyartotta a szenzort. A Canon 5Dmk3 jobb kepet produkalt 24 megapixellel, mint a Nikon D800 36-al, mert jobb volt az algoritmusa. Ezekrol mindenki megfeletkezik, illetve keveset tud, mert ezeket nem verik nagydobra. 

 

Meg a fenti proba erdekessege volt, hogy ahol a dia kapott egy kis zoldes stichet, ott a digitalis is ugyanazt produkalta. A digitalist atengedtem a gyari Hyper Utility szoftveren, dia szimulacios profilon. 

Előzmény: szekundans (697)
Rőth Sándor Creative Commons License 2016.05.04 0 0 704

Nem lesz tobb reszlet, de az a "reszlettelen" kep szebb tonus es szinatmeneteket produkal, es jobban nagyithato. Nem azert tesz valaki egy Heliost a nagyfelbontasu szenzora ele, mert nem futja jobbra, hanem annak a kepe jobban megfelel az adott feladathoz, de nagyon jol jon hozza az adott film vagy, vagy szenzor is. 

 

Egyebkent a nagyfelbontasu szkennert sem kell a legnagyobb felbontason pengetni, teljesen felesleges, mert abbol a hatalmas adatallomanybol, amit osszegyujt, egy csomot kidobnak a szoftverek a felhasznalas soran. A kimenethez kell illeszteni a bemeneti felbontast. Pont ilyen felesleges a nagyfelbontasu szenzor is, ha kisebb kepekkel dolgozol. A konvertalo szoftverekben eppen ezert lehet es kell beallitani a kep meretet. Optimalizalni kell, ahogy az autoban is arra valo a sebvalto, nem a sebesseget valtja, hanem a motorfutast optimalizalja. 

 

Ertem en, hogy mirol irsz, csak nem mindig erobol fenykepez az ember. Nem kell mindig "karcolni" az objektivnek, nem kell "lealazni", "legyalazni" egyik objektivnek a masikat. Vannak feladatok, vagy hangulatok, amikhez nem kell a penge optika, es van, amikor valoban jol jon. Viszont igen ritka, ha egy jo felvetel lattan azon sirankozna a nezo, hogy a francba, de kar, hogy itt csak 48 vonalpar/millimeter volt a felbontas, de szep lett volna 54-el.

 

En azert csereltem le a mutermi vakukat Henselre Visatec-rol, mert nem tudtam annyira visszaszabalyozni a fenyerot, hogy nyitott rekesszzel fenykepezhessek, ahol lagyabb, eletlenebb a kep. 

 

"Alufelnibol meg csinalnak szeleset, laposat, amin rosszabb a komforterzet, csereben nagyon jol fekezheto, gyorsithato, egyenesben tarthato az auto, es kurva gyorsan kopik a gumi."  

 

Ez nem leszolas, hanem pro es kontra ervek a szeles lapos gumi mellett. 

 

Előzmény: emyl (703)
emyl Creative Commons License 2016.05.04 0 0 703

"Az alufelni nem a gordulest segiti, hanem az ego kinyilatkoztatasat. Ma az acelfenik konnyebbek, mint a dunsztos alufelnik. "

 

a trabi lemezfelnijével szándékoztam összehasonlítani, nyilván mindig van jobb :)

 

"Alufelnibol meg csinalnak szeleset, laposat, amin rosszabb a komforterzet, csereben nagyon jol fekezheto, gyorsithato, egyenesben tarthato az auto, es kurva gyorsan kopik a gumi.  mosoly"

 

nem mindenkinek a gumispórolás az elsődleges szempontja a közlekedés során. lehet hogy fontosabb a stabil úttartás, a jó vezethetőség.

hiba lenne őket emiatt leszólni, az ő szempontjuk is ugyanannyit számít mint bárki másé, függetlenül attól hogy talán kevesebb kilométert tettek meg eddig. mosoly :)

 

"A Pentaxnak ez lesz az elso 24x36 millimeteres digitalis gepe, de a tobbi rendszeren mar regen elvegezheto a kiserlet, ha ugyanazt az objektivet, mondjuk egy filleres Heliost egyre nagyobb felbontasu lapka ele rakjuk, 12, 18, 21, 24, 36, vagy 50 millio pixelre vetitjuk a kepet, egyre jobb eredmenyt kapunk. ( az egyszeruseg kedveert maradjunk a szenzor alaperzekenysegen )"

 

csak arra akartam rávilágítani, hogy ha a filléres helios mögé 50es Velvia helyett gigabitfilmet raksz, vagy neadjisten valami kollódiumos izét a nemtomhányezres felbontásával, akkor sem valószínű hogy több részletet fog rögzíteni adot témáról a nyersanyag. egyszerűen azért, mert egy bizonyos határon túl hiába növeled a mintavételezést, nem fogsz plusz infót kapni. az átviteltechnikában megvannak erre a nagyon frankó törvények, ezek alól az optikai leképezés sem kivétel.

 

 

Előzmény: Rőth Sándor (702)
Rőth Sándor Creative Commons License 2016.05.04 0 0 702

Az alufelni nem a gordulest segiti, hanem az ego kinyilatkoztatasat. Ma az acelfenik konnyebbek, mint a dunsztos alufelnik. 

 

A fotora visszaterve, a Pentax K-1 nem teremtett semmi ujat. Azt remelem vehetjuk evidencianak, hogy olyan objektivet teszunk ra, ami kirajzolja a kepkoret, bar halkan megjegyzem ez sem szuksegszeru, vannak specialis esetek, amikor meg ettol is el lehet terni. A vazon beluli reflexek csokkentese szinten nem ujkeletu igeny, amit elsosorban a camera matt fekete festesevel igyekeznek csokkenteni. Mar a filmrol is visszaverodott a feny, ezt igyekeztek redukalni a hatso lencsetag bevonataval, amiben eppen a Pentax jeleskedett annak idejen. Nem is felejtette el bevesni a felhasznalok tudataba, egy idoben minden optikara raveste az SMC emlekeztetot. Itt a lenyeg a levego uveg hataran a toresmutato csokkentese, azaz a minel konyebb athaladas elerese, ebbol a szempontbol mindegy, hogy filmrol, vagy szenzorrol pattan vissza a feny. 

A "szakcikkekben" a gyari propaganda szovegekben van egy csomo lozung. Nyilvan azoknak is van muszaki alapja, csak a gyakorlati jelentoseguk lenyegesen kisebb, mint a verbalis hajpolasuk. 

 

 A kesz kep pedig az objektiv es a kepet rogzito film, vagy szenzor osszjateka. Barmelyiknek novelem a felbontasat jobb lesz a vegeredmeny. Vagy javul a reszletgazdagsag, vagy a nagyithatosag, illetve mindketto bizonyos aranyban. 

A Pentaxnak ez lesz az elso 24x36 millimeteres digitalis gepe, de a tobbi rendszeren mar regen elvegezheto a kiserlet, ha ugyanazt az objektivet, mondjuk egy filleres Heliost egyre nagyobb felbontasu lapka ele rakjuk, 12, 18, 21, 24, 36, vagy 50 millio pixelre vetitjuk a kepet, egyre jobb eredmenyt kapunk. ( az egyszeruseg kedveert maradjunk a szenzor alaperzekenysegen )

Ugyanez igaz az objektivekkel is, ha jobb felbontasu optikat pakolunk barmilyen film vagy szenzor ele, jobb lesz a vegeredmeny felbontasa. 

Ebbol az kovetkezik, ha ez eddig elfogadott, szeretett, sztarolt objektivek, amik filmen megukba bolonditottak a felhasznalokat, nem fognak rosszabb kepet mutatni az uj Pentaxon sem. Ha pedig uj optikakat fejlesztenek, azok a 62 eves Kodak Tri-X-en is jobb kepet fognak mutatni, mert jobbak az elodoknel. 

A gep pedig nem tamaszt kovetelmenyt az objektivvel szemben, sot objektiv sem kell neki, eleg lyukatfurni a vazsapkara, es lesz egy 36 megapixeles lyukkamerank, ami szinten nem ordogtol valo, erre is van pelda. 

 

Alufelnibol meg csinalnak szeleset, laposat, amin rosszabb a komforterzet, csereben nagyon jol fekezheto, gyorsithato, egyenesben tarthato az auto, es kurva gyorsan kopik a gumi.  mosoly

Előzmény: emyl (696)
emyl Creative Commons License 2016.05.04 0 0 701

cuki vagy ahogy próbálod rámkenni a szart de még mindig nem én próbálom megmondani hogy ki miről nem beszélhet és melyik szempontok nem igazi szempontok...

Előzmény: estvan111 (699)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!