Menet közben ne fékezzen be egy kinyíló ajtó. Az lenne aztán igazán veszélyes... Még az hiányzik, hogy a nyitott ajtón ki is repüljön valaki, aki a fékezéstől egyensúlyát veszti. Vagy hogy a fékezéstől például megcsússzon a kocsi csúszós úton. Ha menet közben kinyílik egy ajtó, legyen róla jelzés (karácsonyfa, sziréna...), de semmilyen körülmények között ne fékezzen be a gép.
Azért itt nem hosszú másodpercekről van szó. Vár 1 másodpercet zárás után, akkor már biztosan csukva marad. Amúgy én is csodálkozom, hogy a korszerű buszokon már nem maradt meg az öreg Volvókhoz hasonlóan, hogy nyitott ajtóval közlekedve szól a vészcsengő.
Még mindig ja... nem hiába vannak ott a volánosok haha :) ebből se lesz semmi :) éjszakain meg egymást marják BKV vs TJ sofőrök... : vasárnap este megyek a 996-os éjszakain, majd mondja a sofőrnek, nah milyen a beosztásod? mennyi pénzt hazudtak? ha keresel majd 200 felett, akkor örülhetsz magadnak, meg hogy látom benne vagytok a top 100-ba :) meg ahogy öltözködnek kiröhögték őket, és kb elvileg ez mindennap így megy. Bornemissza téren is oltogatták egymást... ugyan meddig kell még ezt elviselni, hogy ugyan azt a munkát hajtsák végre, csak más honnét kapják a pénzt..(csak itt sokkal kevesebbről van szó) :/
Négyhengeres, biztos azért. A legszebben a soros hathengeresek járnak (meg persze a bokszerek, V12-esek), a hangjukat meg a vibrációt is figyelembe véve. A sorhat terjedt el a buszokban, már nekem a Citaro V6-osa se tetszik annyira. Csak egy rövidke ékszíj van, a vízpumpán, az nemigen csúszhat meg.
Ma végre sikerült kifogni két csodabuszt. Alapvetően elég halk belülről még a hátsó kocsirészben is, de nagyon fura a zöldséges furgonszerű hanghatás a motor felől.
MYK-397 (7/F52): Olyan szinten zörög, mint anno egy 3 éves BKV-s B7LA. Elinduláskor a motorból érdekes hangok jönnek: csúszó ékszíj, kerepelés.
MYK-388 (9/F55): Ez valamivel kevésbé zörgött, de a tévében csak a műsor logóját lehetett nézni.
Adhat nyitott ajtó jelzést ha a sofőr már a tükröt/utat nézi. Majd ha eléggé ismert hiba lesz, akkor majd jobban fognak figyelni. Amíg csak mással fordul elő és nem mondja el másnak, addig senki nem fogja tudni és figyelni.
Ha a teljesen becsukódott ajtó visszanyitása - vagy akár menet közben az utas általi megnyitása, kifeszítése - a műszerfalon nem okoz nyitott ajtó jelzést, és/vagy nem fékezi be rögtön a járművet, az nagyon komoly biztonsági rés a rendszerben. Csodálom/csodálnám, ha az NKH ilyen fölött simán elsiklana.
Azt nem. De ha rendesen becsukódik, csengő elhallgat ÉS UTÁNA NYÍLIK VISSZA, akkor elenged a parkfék és a nyitott ajtót a műszerfalon már semmi nem jelzi vissza. Csak a vészcsengő :-D