A csizmában folyik vissz a hűtővíz, és oda is pufog. Mosódik a trutyi. Azért feltűnő, mert ott van kifurkodva, és szembetűnő. Újabb motorok ezt a víz alatt teszik, és nem látjuk..... meg... a sűrű keverék természetesen több trutyit hagy..... meg ki tudja mi minden olajat látott már.
Takyika! Az miért van hogy mire kész, mindíg kiderül hogy kicsi a doboz?
Ugyan nem engem kérdeztél, de hátha jó a megfejtésem, én is jártam már így: amikor még fejleszted él a projekt, aztán ha elkészül, kihűl, a hidegben meg összemegy a doboz.
Köszi.Már nézegettem így,nekem nem tűnt fel semmi.Holnap megnézem újra.A hajtómű szárán egyik oldalon ellenőrző lukak vannak a vízpumpának,a másikokon kipufog.Innen elég fekete dzsuva folydogál ki hosszabb járatás után.
Kiveszed a gyertyát. Beallítod a motort félútra alsó, és felső holtpont közé. Majd kezeddel néhány fokot jobbra, néhányat meg balra, ide-oda mozgatod. Füldet hegyezed. Ha lóg a csap, ezt a mozgást a dugattyú csak kicsit késve követi. Közben pedíg kottyan.
Persze, ebből nem fog kiderülni, alsó csap-e, felső-e, dugattyúban-e, vagy fellazult a hajtókar csavar. Csak az, hogy valami lötyög.
Erre olyan iparost kell keresni, aki már bottal megy. A frissebb generáció nem is érti. Pedíg valamikor minden csapágyat hozzáhántolták a főtengelycsaphoz.
De van neki, csak süket mint egy tüzértiszt. Ha holnap lesz itthon kis időm, kitolom TV-re.
Nem is emlékszem hogy ilyen motor meglógósodott volna. Ha nincs olaj, megszorul mint állat, de a dugó, nem a hajtókar, ha van olaj nem is lehet semmi baja.
Ha felső csapszeg lóg, akkor azt viszonylag egyszerű újraperselyezni. Ha a dugattyúban lóg...... azt is.... majdnem.....
Ha a főtengelyen lógott meg, akkor nehezebb, de .... mint a Honda GCV-t. Le kell marni kicsit a hajtókarból, és újra dörzsárazni a furatot...... de ezt először látni kell.
Ilyet csináltam pár éve itt, van pár fotó valahol korábban, reszelő, fenőkő, hántoló, de ezt nem te fogod megcsinálni.
A lendkerék óvatos jobbra balra mozgatásával érezhető a hajtókar alsó és felső illesztése. Magyarul ha forgás irányváltásnál a lendkerék sokat mozdul úgy, hogy a dugattyú még áll, és kottyanás is hallható, akkor a motor felújításra éhezik.
A másik is elindult,amiben a benzinpumpa is van.Szerintem az is kalapál,de ha majd megjön a másik két tekercs is,akkor jobban szemügyre veszem. Beindítom holnap úgy,hogy kiiktatom a hajtóművet.
Egyáltalán meg kell szakérteni, honnan jön a hang. Nem is biztos hogy a motorból. /bár nekem olyannak tűnik/.
Egy komolyabb lógás-lötyögés a lendkerék oda-vissza forgatásával már érezhető. Ilyen kopogást akkor hallottam, mikor a felső csapszegpersely annyira ki volt kopva, hogy a dugó bele tudott érni a hengerfejbe.