Közvetlen átszállási lehetőség jön létre a 141-es és a 150-es között.
Ez ténynek tény, értelme viszont semmi és nem is ezért lett létrehozva szerintem. Nem túl valószínű, hogy egyikről átszálljanak a másikra abban a megállóban.
Nem tudom, hol mértél 50 métert
A tt. szerintem csak félreértelmezte a dolgot, a körforgalom előtti (irány Kf) megállót is a 141-esének gondolta.
Egyébként annyira csendben sikerült ezt meglépni, hogy még mi sem tudtunk róla, akik minden nap ott dolgozunk. Ha tegnap nem veszem észre véletlenül, hogy jé ott egy tábla és nem nézek utána gyorsan a Futárban, valószínűleg sosem tudtam volna meg.
Miért állna meg kétszer? A Háros utcában lévő megállóban csak a 941-es áll meg. A 141-es a csomópont után érintett megállóban áll meg. Ami kétszer áll meg az a 941-es Campona felé.
A mai napon szép csendben üzembe helyezték a Balatoni út / Háros utca csomópontban található megállókat, ahol a 141-es, a 150-es és a 941-es buszok állnak meg, de a 101B és a 101E nem.
További változás a környéken, hogy a 101B hétfőtől megáll Antalházán, de a 101E továbbra sem.
Nincs ezen mit érteni, látszatintézkedés hogy egyrészt mondhassák, hogy ők tettek valamit mert előírták, hogy így kell lennie, másrészt meg erre hivatkozva igény szerint bele lehet rúgni abba, aki nem szimpatikus.
Maximális kapacitáson üzemel a rendszer reggel, nem tudom, ezen mit nem értenek. A Volánbusz felett nem a BKK rendelkezik, a többi szolgáltató meg szinte az összes üzemképes járművét kiküldi reggel. Ennél többet nem lehet tenni. A politikus dolga a hangzatos mondatok elejtése, az meg, hogy a feltételek nem adottak hozzá, nem hiszem, hogy izgatja.
Érdekes a kettős mérce. Például Szegeden éppen tanszüneti menetrendet vezettek be munkanapokon ott nem balhéznak a riktítás apropóján, Budapesten pedig az alig 3%-os járatsűrítésből csinálnak vitát. Azért érdemes megnézni néhány vidéki városban mit takar a járatsűrítés (pl Szombathelyen +5 indulást összesen egy nap alatt), ahogy említettem Szegeden már ritkítottak is.
A BKK oldaláról pedig nem látom, hogy az általuk emlegetett 85-ösön mit sűrítettek. Csúcsidőben ugyanolyan követéssekel közlekedik, mint november elején, ráadásul a korábban elcseszett hangolás miatt tényleg heringjárat délutáni csúcsban a 85E. Délutáni csúcsban ráférne egy kisebb fajta sűrítés. De a 7E-n sem történt érdemi sűrítés az elmúlt két hétben beharangozottakkal ellentétben, pedig a Rákóczi-Thököly tengelyen nem ártana.
Igen, létezik ilyen műszaki megoldás. Tán még D55-be is be lehet építeni, mert Rákosszentmihályon az van. De hogy ebből mikor lenne valami, amikor ennél fontosabb dolgok megoldása se nagyon halad...
Mondjuk ez is igaz. Sajnos pont abban az időszakban nem jártam (troliztam) arra, amikor már le volt zárva a Csömöri/Drégelyvár, de még nem jártak a személyvonatok Rákosig, úgyhogy nincs korrekt összehasonlítási alapom. Egy biztos: az a napi pár tehervonat nem csinált ekkora dugót itt...
"Egyébként az útépítés is lehet oka a késéseknek, ... Ha majd kész lesz (most már közelinek látszik), akkor derül ki, hogy a vasút az oka-e."
Megtippelném, hogy igen. Ugyanez a helyzet a Mogyoródi út - Vezseny utca (Rákospalotai határút) útátjárónál is, pedig ott nincs útépítés. De ugyanúgy visszatorlódik a forgalom a "város" felől (biztosan a másik oldalról is, de az nem okoz nagyobb galibát), és jelentősen akadályozza az átjárón át sem kelő, de a dugó miatt az Öv utcába bekanyarodni nem tudó 77-es trolibuszokat. (Nem, nem tudjuk lekerülni őket balról, hiába nem jön/jöhet (szinte) senki szembe pont a fénysorompó miatt; nem fér be a kanyarba az út balodaláról. Végig kell állni a sort...)
Tudtommal állomás területén lévő átjáró is lehet olyan, hogy az érkező vonat zárja le maga előtt a sorompót. Ilyenkor a forgalmi szolgálattevő általi vágányút beállítás még nem eredményez tényleges sorompózárást. Lehet, hogy nem pontosan és szakszerűen írom, de elég megbízható forrásból tudom, hogy van ilyen.
Na előbb ezt kellett volna megoldani, vonatonként ma jellemzően 3-5 perc helyett mondjuk 1-2 perc zárást eredményezve, aztán lehetne óránként 4 vonat többlet ide.
Egyébként az útépítés is lehet oka a késéseknek, időnként kiállnak tárcsás emberek és váltakozva engedik át a két irányt. Ha majd kész lesz (most már közelinek látszik), akkor derül ki, hogy a vasút az oka-e.
Elég csúnya baleset történt a Bökényföldi út és a Táncsics utca kereszteződésében. Egy a 00-03-at előző autó frontálisan ütközött egy szembejövő autóval. A buszon sérülést a sötétben nem láttam, de az autók...
Teljes útzár van, a terelt útvonal Csaba felé: Huszár utca - Újszász utca - Bökényföldi út. Örs felé Bökényföldi út - Hunyadvár utca - Diósy utca - Veres Péter út.
Épp a közelmúltban kellett Keresztúrról Újpestre járnom dolgozni, majdnem az említett viszonylatban. :))
...még jobb lett volna, ha az S80 nem abban a szent másodpercben indulna Rákosról, amikor az S76 megáll. :)
No de az én két szép szememért senki nem járatna egy Flirt motorvonatot, valóban elég lett volna oda egy Ikarus 405-ös, és még kényelmesen el is fértünk volna.
Újpest vasútállomás és Rákoshegy vasútállomás között ?
Ilyen viszonylaton/viszonylatokon azok a vasutasok utaznak akik az egyik vasútállomáson laknak a volt állomásfőnöki lakásban, de a másik állomáson dolgoznak.
Szerintem jó kezdeményezés, mert hiányzó hálózati kapcsolatot ad meg, csak kéne még pár helyre állomás (pl. Kerepesi út, stb.). De ez így valóban megint elég hanyag megvalósítás lett. El lehet kezdeni terveztetni a Rákosi úti felüljárót is.
Tudtommal nem a Nyugati helyett mennek körbe azok a vonatok (mert oda egyébként sem férnének be), hanem ahelyett, hogy Angyalföldön végállomásozzanak. Annál meg nyilván több célpontot lehet így elérni.
én úgy gondolom, hogy a vonattal ingázók 99%-ának a belváros elérése a célja. nyílván van vonatonként 1%, akinek jó ez az új járat, na de miattuk szétveretni a környék közlekedését??
Az az útátjáró - és a Mogyoródi út is - Rákosszentmihály vasútállomás területén belül van. Ahhoz, hogy szabad be- illetve kijárata legyen a vonatoknak, előbb le kell zárni a sorompókat. Az talán még nem számítana sokat, hogy milyen az utaskomfort, meg az energiafogyasztás, járműkopás akkor, ha rá kell fékezni, rosszabb esetben megállni a vörös jelzőre. De az igen, hogy ez a menetrendszerűségben is visszaköszön. Az egy szál éjszakai vonatot lehet pöcsöltetni, majd behozza Csehországban, illetve a Keleti felé pláne mindegy neki. De ha a flittyek emiatt borítják össze a 2-es vonalat, az nem jó.
Szerintem meg nem várható, hogy azonnal tömegek jelenjenek meg. Ugyanezt mondtam a regiojet hazai megjelenésekor is, idő kell neki(k). Ide még egy normális végállomás is. :D A többi kritika jogos, lehetne mit javítani.
ma arra volt dolgom (kocsival), és egyrészt röhej, hogy vasúti átjáró után a Rákosin azt a pár száz méter útfejújítást már egy fél éve csinálják, és még mindig nincs kész, másrészt szerintem indokolatlanul korán lezár a sorompó. az pedig hab a tortán, hogy talán ha 2 utast láttam ülni az elsuhanó Flirt-ön. Nem vagyok meggyőződve ennek a körvasútsori járatnak a létjogosultságáról.