A jelenlegi fűtésed jól működik? Hozzá kell nyúlni a jelenlegi fűtésrendszerhez az átépítés miatt? Ha mindkettőre "nem" a válasz, akkor felejtsd el a padlófűtést. Ha van rá lehetőség, akkor a fűtés visszatérőt tekerd bele a padlóba temperálás célzattal, Így nem kell mindenféle egyéb vezérléssel bonyolítani az egyszerű rendszeredet. Ha a visszatérő letekerését választod, akkor a csövek alá minimum 10cm szigetelést rakj le.
Egy kis segítséget szeretnék tőletek kérni, nagyon kezdő vagyok a padlófűtés terén.
A kérdésem az lenne, hogy jelenleg egy vegyes tüzelésű és egy gázkazán működik a házban mindenhol radiátoros fűtéssel, viszont fürdő felújítás előtt állunk ahova az újítás után padlófűtést szeretnénk.
A kérdés, ez kivitelezhető-e, ha igen hogyan kivitelezhető?
A villanyboylert ha kiüríted, akkor kb 3 óra mire visszafűt. A 24kW gázkazánnal kb 20 perc. De ha nem átfolyós, akkor nem kell 24kW kazánt vegyél, vehetsz 18kWosat is, akkor kell 30 perc a visszafűtésre. Én direkt letettem az aljára az érzékelőt, már 20-30liter víz kivétele után elkezd fűteni, mire megtörölközöm a zuhany után, már kész is van.
Teljesen igazad van és igen olyan kemény a víz hogy megáll a lábán így valószínűleg ez lesz a megoldás de akkor adja magát a kérdés, hogy most adott egy 120 literes villany bojler ami el van havi 5-7000 ft ból, érdemes e leváltani egy indirekt tárolóval vagy maradjon. Gazdaságosabb az indirekt vagy több meleg vizet tud mert ez a 120 liter éppen hogy elég néha kevés is ha valaki napközben fürdik nem mindenki este.
A szigetelés és a beton összefügg. Ha felújítás, akkor adott a vastagság, amiből ki kell jönni. Ekkor is max szigetelés, és 6cm beton, viszont 6cm-re érdemes szakcéggel spéci esztrichet tenni.
Ha van hely bőven, akkor min 10cm szigetelés, de ha van rá pénz, akkor a 20 sem elszállt. És lehet a beton 8cm, nem kell spécizni. A vastagabb beton lomhábbá teszi a fűtést, de a padlófűtésnek az a lényege, hogy nincs ingadozás.
Mielőtt megvásárolod a kombi kazánt, nézz rá a lakóhelyeden a hálózati víz keménységi fokára.
Nagyon nem pénztárcabarát ha 3-4 havonta vízkövezni a hmv hőcserélőt, ráadásul a gyakori savazás miatti hőcserélő csere sincs ingyen. Plusz a szaki munkadíja. Nálam 26 nk° a víz, ezért raktam indirekt+fűtő kazánt. Két év után anódcsere, tartály átmosás és egyenletes hmv minden csapolónál
Nekem kombi volt sokáig. Azt gondoltam egész jó. Aztán ahogy vízkövesedetta hőcserélője, egyre kevésbé volt komfortos a két fürdőszobával. Úgy leesett pl a melegvíz hozam, hogy a termosztátos csapteleppel nem lehetett zuhanyozni. Mikor végre megdöglött, nem volt kérdés, hogy boyler lesz.
Ha csak egy fürdőd lesz, akkor lehet nem gond, de akkor is van mosogatás..
Még nincs de 5cm vastag szigetelést tervezek kb 5cm betonba ágyaznám + a járólap vastagsága, bútor alá mindenhova terveztem, minden bútor lábon lesz elvileg. az átmérőt tényleg elszámoltam 16al számoltam igazad van és az tényleg 90l. mi a véleményed inkább 6kör x100m vagy 8kör 80 és azt 16 vagy 18as csővel?
nixon a szaki, én csak a tapasztalt felhasználó vagyok.
A bútor alá mindenképpen tennék fűtést, mintha nem lenne ott a bútor. Hátránya semmi, a szekrénynek sem fáj ha harminc fokon van tartva az alja. Viszont lehet nem lesz ott örökre szekrény, meg fura ha a szekrény előtti sáv hideg. Ha a szekrény mögött penészes, az meg a legfurább. Szóval amikor számolod hogy hány wattot ad le a szobába, akkor le kell vond a szekrényt, de amikor a csövet fekteted, akkor szépen teszel oda is.
Igen, érdemes felbővülni a vízmennyiség miatt és hajlítva inkább, mint idomosan. Elbírja a kazán szivattyú.
1. ez hogy jött ki? A belső átmérő 18*2- es csőnél 14 mm....
2. az osztás nem rossz, de számolj a fal melletti bútorok alatt, ha teli talpúak a bútort fogja melegíteni. Kívül menjen az előremenő és csigavonalban a fektetés.
A tágtartály attól is függ, mennyire mész fel a vízhőfokkal. Ha sosem lesz 40 foknál melegebb, akkor sokkal kisebb elég, mint ha felszalad 80 fokra is. Méretezni gondolom a 80ra kell, valójában meg ha nem történik hülyeség, sosem lesz annyi.
Először is köszönöm a válaszaid, persze ezek szültek újabb kérdéseket is.
Tehát akkor az osztóig mehet 26os 5rétegű pl. abban akkor az is jobb hogy hajlítható tehát kevesebb könyök szükséges, akkor is legyen 26os ha a kazánból csak 3/4-es a kifelé jövő ág?
1, én 120l-re számoltam 18as csővel 600m-re erre nekem 18L tartály jött ki, fűtésszerelőt kérdeztem, azt mondta elég lesz a 8l-es is ami benne van....
2, 15-ös osztással számoltam, a külső falaknál 80cm-ren 7,5-essel és a fürdőben szintén 7,5-essel. Vélemény?
A kazán szivattyúja akkor is elbírja ha 18-as csővel 100m-es körök lennének? (6db) szerelő is ezt mondta amúgy.
Igen igazad van és erről gyönyörű leírások és szuper programok vannak a neten, és a csőfektetést értem is csak a cső vastagságára nem igen térnek ki. A többi kérdésemben van valami meglátásod? szeretnék a szakember elé nem tök hülyén állni és azt sem szeretném, hogy csináljatok amit akartok, valamint azt is hozzátenném, hogy a mai világban nem is igazán szakember mindenki még ha van is papírja róla :) ezzel nem akarok bántani senkit. Csak ha már rászánunk nem kevés pénzt akkor szeretném érteni amit rámtukmálnak :D
A kazán leírásában találtam egy ilyen jelleggörbét illetve a 600m-re kiszámoltam 20 cső esetében nagyábból 360l/óra ebben az esetben elvileg akár 600mbar nyomásra is képes, lehet nem jól gondolom, de a kérdés hogy az elég lehet? valaki homályosítson fel légyszi. Kell e esetleg külön szivattyú vagy legyen 16os 18as 8db kör?
Minden mindennel összefügg. Ha kevés hosszú vékony köröd van, akkor nagy az ellenállás, kevés lesz a kazán szivattyúja.
Ha megnöveled az átmérőt, akkor csökken az ellenállás, nem kell plusz szivattyú, viszont megnő a vízmennyiség, kell a plusz tágulási.
Ha maradsz a vékony csőnél, de több párhuzamos kört csinálsz, akkor is csökken az ellenállás, nem kell plusz szivattyú, és nem kell plusz tágulási sem. Viszont nagyobb osztó-gyűjtő kell.
Ez egy komplex feladat, muszáj rászánni a pénzt és megterveztetni. Ha kell spórolni, akkor majd gurítod meg kötözöd te a csövet, meg talicskázod a betont. De ahhoz hogy csináld, kell tudd hogy hova mit mennyit tegyél, és ahhoz kell terv.
A terv lesz az is, ami kiszámolja, hogy melyik szobába milyen sűrűn tedd a csövet. Ha nem tervezel, hanem mindent becsövezel 15 centis osztásban, tuti megbuksz. Egy 3x4m szoba, aminek csak a 3méteres fala külső fal, 12m2 fűtésre 8m2 hűlő falfelület jut. Egy északi sarok fürdő meg 3x2.5méter, 7.5m2 fűti és 14.5m2 hűti. Nyilván nem egyformán 15 centinként kell a kettőt betekerni. Erre való a tervezés.