Keresés

Részletes keresés

nixon70 Creative Commons License 2022.02.04 0 0 2804

Akkor a nagyobb páraterhelés is bejátszik ott.

Gondolom kívűlről kezd a festék lepattogni, alatta rozsdásodik.

Előzmény: mendax86 (2803)
mendax86 Creative Commons License 2022.02.04 0 0 2803

Zárt rendszer, ha jól tudom, igen csak a fürdőszobai rohad.

Előzmény: nixon70 (2802)
nixon70 Creative Commons License 2022.02.03 0 0 2802

Nyitott a rendszer?

Csak a fürdőszobai rohad ki, vagy a többi is?

Előzmény: mendax86 (2801)
mendax86 Creative Commons License 2022.02.03 0 0 2801

Köszönöm a válaszokat!

 

A jelenlegi fűtéssel az a baj, hogy kb 6 év alatt kirohad egy radiátor.

 

Ezt szeretném megelőzni + komfortosság.

Előzmény: Apaxp (2800)
Apaxp Creative Commons License 2022.02.03 0 0 2800

A jelenlegi fűtésed jól működik? Hozzá kell nyúlni a jelenlegi fűtésrendszerhez az átépítés miatt? Ha mindkettőre "nem" a válasz, akkor felejtsd el a padlófűtést. Ha van rá lehetőség, akkor a fűtés visszatérőt tekerd bele a padlóba temperálás célzattal, Így nem kell mindenféle egyéb vezérléssel bonyolítani az egyszerű rendszeredet. Ha a visszatérő letekerését választod, akkor a csövek alá minimum 10cm szigetelést rakj le.

Előzmény: mendax86 (2798)
halaloszto Creative Commons License 2022.02.03 0 1 2799

Vannak rá használható kényszermegoldások. Radiátor visszatérőt szokás belevezetni, google RTL szelep a jelszó

Előzmény: mendax86 (2798)
mendax86 Creative Commons License 2022.02.03 0 0 2798

Sziasztok!

 

Egy kis segítséget szeretnék tőletek kérni, nagyon kezdő vagyok a padlófűtés terén.

A kérdésem az lenne, hogy jelenleg egy vegyes tüzelésű és egy gázkazán működik a házban mindenhol radiátoros fűtéssel, viszont fürdő felújítás előtt állunk ahova az újítás után padlófűtést szeretnénk.

A kérdés, ez kivitelezhető-e, ha igen hogyan kivitelezhető?

köszönöm előre is üdv mendax

halaloszto Creative Commons License 2022.02.03 0 0 2797

Pont ez van nekem.

Előzmény: lala1961 (2796)
lala1961 Creative Commons License 2022.02.03 0 0 2796

Üdv ! Indirektnél fontos a nagy hőcserélő ,na ez:https://netkazan.hu/termek/3559/drazice-okc-125-ntr-hv-allo-1-hocserelos-felso-bekotesu-indirekt-tarolo?gclid=Cj0KCQiA9OiPBhCOARIsAI0y71CelP6h5kzWLdlDvbdIw21Lj5CbrxWos8luP7WOWSiRRf9auEG0SyoaAjunEALw_wcB a szinte legnagyobbal és pillanatok alatt csinál melegvizet !:-)Nem olcsó ,de ....,viszont nem is gányolás egy kiherélt átalakított valamilyen bojlerez képest !:-)

Előzmény: Lurkid (2794)
halaloszto Creative Commons License 2022.02.02 0 0 2795

A villanyboylert ha kiüríted, akkor kb 3 óra mire visszafűt. A 24kW gázkazánnal kb 20 perc. De ha nem átfolyós, akkor nem kell 24kW kazánt vegyél, vehetsz 18kWosat is, akkor kell 30 perc a visszafűtésre. Én direkt letettem az aljára az érzékelőt, már 20-30liter víz kivétele után elkezd fűteni, mire megtörölközöm a zuhany után, már kész is van.

Előzmény: Lurkid (2794)
Lurkid Creative Commons License 2022.02.02 0 0 2794

Teljesen igazad van és igen olyan kemény a víz hogy megáll a lábán így valószínűleg ez lesz a megoldás de akkor adja magát a kérdés, hogy most adott egy 120 literes villany bojler ami el van havi 5-7000 ft ból, érdemes e leváltani egy indirekt tárolóval vagy maradjon. Gazdaságosabb az indirekt vagy több meleg vizet tud mert ez a 120 liter éppen hogy elég néha kevés is ha valaki napközben fürdik nem mindenki este.

Előzmény: Apaxp (2792)
halaloszto Creative Commons License 2022.02.02 0 1 2793

A szigetelés és a beton összefügg. Ha felújítás, akkor adott a vastagság, amiből ki kell jönni. Ekkor is max szigetelés, és 6cm beton, viszont 6cm-re érdemes szakcéggel spéci esztrichet tenni.

 

Ha van hely bőven, akkor min 10cm szigetelés, de ha van rá pénz, akkor  a 20 sem elszállt. És lehet a beton 8cm, nem kell spécizni. A vastagabb beton lomhábbá teszi a fűtést, de a padlófűtésnek az a lényege, hogy nincs ingadozás.

Előzmény: Lurkid (2788)
Apaxp Creative Commons License 2022.02.01 0 0 2792

Mielőtt megvásárolod a kombi kazánt, nézz rá a lakóhelyeden a hálózati víz keménységi fokára.

Nagyon nem pénztárcabarát ha 3-4 havonta vízkövezni a hmv hőcserélőt, ráadásul a gyakori savazás miatti hőcserélő csere sincs ingyen. Plusz a szaki munkadíja. Nálam 26 nk° a víz, ezért raktam indirekt+fűtő kazánt. Két év után anódcsere, tartály átmosás és egyenletes hmv minden csapolónál

Előzmény: Lurkid (2790)
halaloszto Creative Commons License 2022.02.01 0 0 2791

Nekem kombi volt sokáig. Azt gondoltam egész jó. Aztán ahogy vízkövesedetta hőcserélője, egyre kevésbé volt komfortos a két fürdőszobával. Úgy leesett pl a melegvíz hozam, hogy a termosztátos csapteleppel nem lehetett zuhanyozni. Mikor végre megdöglött, nem volt kérdés, hogy boyler lesz.

 

Ha csak egy fürdőd lesz, akkor lehet nem gond, de akkor is van mosogatás..

Előzmény: Lurkid (2790)
Lurkid Creative Commons License 2022.02.01 0 0 2790

Köszönöm a hozzászólást de megindokolnád mivel lesz az jobb, csak hogy mérlegeljem hely amúgy lenne de amik eddig voltak indokok nem győztek meg.

Előzmény: halaloszto (2789)
halaloszto Creative Commons License 2022.02.01 0 0 2789

Ok hogy most kombikazánod lesz, de legyen meg a hely alatta-mellette egy 100literes indirekt boylernek. Jól fog jönni.

Előzmény: Lurkid (2788)
Lurkid Creative Commons License 2022.02.01 0 0 2788

1, szigetelésben mekkorát javasoltok?

2, most áttervezem 8 körösre így nagyjából 80 méter lesz egy kör akkor is maradjon a 18as cső? Így meglesz a 10nmes szabály is.

3, mindenképpen estrich beton vagy jó az apró szemcsés sima beton is? Ha jó akkor van e valami buktató az estrichhez képest?

4, kazánról vélemény? https://netkazan.hu/termek/9436/saunier-duval-thema-condens-26cs1-nhu-fali-kondenzacios-kombi-gazkazan

Előzmény: nixon70 (2786)
nixon70 Creative Commons License 2022.02.01 0 0 2787

Még egy alapszabály:  10 m2- nél nagyobb kört nem csinálunk.

Előzmény: Lurkid (2784)
nixon70 Creative Commons License 2022.02.01 0 0 2786

18-as mindenképpen, a körök kiosztásához kelle egy alaprajz.

5 cm szigetelés nagyon karcsú. Nincs több helyed?

Előzmény: Lurkid (2784)
nixon70 Creative Commons License 2022.02.01 0 0 2785

Ezt akartam èn is kinyögni. 😁

Előzmény: halaloszto (2783)
Lurkid Creative Commons License 2022.02.01 0 0 2784

Még nincs de 5cm vastag szigetelést tervezek kb 5cm betonba ágyaznám + a járólap vastagsága, bútor alá mindenhova terveztem, minden bútor lábon lesz elvileg. az átmérőt tényleg elszámoltam 16al számoltam igazad van és az tényleg 90l. mi a véleményed inkább 6kör x100m vagy 8kör 80 és azt 16 vagy 18as csővel?

Előzmény: nixon70 (2782)
halaloszto Creative Commons License 2022.02.01 0 2 2783

nixon a szaki, én csak a tapasztalt felhasználó vagyok.

 

A bútor alá mindenképpen tennék fűtést, mintha nem lenne ott a bútor. Hátránya semmi, a szekrénynek sem fáj ha harminc fokon van tartva az alja. Viszont lehet nem lesz ott örökre szekrény, meg fura ha a szekrény előtti sáv hideg. Ha a szekrény mögött penészes, az meg a legfurább. Szóval amikor számolod hogy hány wattot ad le a szobába, akkor le kell vond a szekrényt, de amikor a csövet fekteted, akkor szépen teszel oda is. 

Előzmény: nixon70 (2781)
nixon70 Creative Commons License 2022.02.01 0 0 2782

Mennyire van alászigetelve?

Előzmény: Lurkid (2779)
nixon70 Creative Commons License 2022.02.01 0 0 2781

Igen, érdemes felbővülni a vízmennyiség miatt és hajlítva inkább, mint idomosan. Elbírja a kazán szivattyú.

1. ez hogy jött ki? A belső átmérő 18*2- es csőnél 14 mm....

2. az osztás nem rossz, de számolj a fal melletti  bútorok alatt, ha teli talpúak a bútort fogja melegíteni. Kívül menjen az előremenő és csigavonalban a fektetés.

Előzmény: Lurkid (2779)
halaloszto Creative Commons License 2022.02.01 0 0 2780

A tágtartály attól is függ, mennyire mész fel a vízhőfokkal. Ha sosem lesz 40 foknál melegebb, akkor sokkal kisebb elég, mint ha felszalad 80 fokra is. Méretezni gondolom a 80ra kell, valójában meg ha nem történik hülyeség, sosem lesz annyi.

Előzmény: Lurkid (2779)
Lurkid Creative Commons License 2022.02.01 0 0 2779

Szia! 

 

Először is köszönöm a válaszaid, persze ezek szültek újabb kérdéseket is.

Tehát akkor az osztóig mehet 26os 5rétegű pl. abban akkor az is jobb hogy hajlítható tehát kevesebb könyök szükséges, akkor is legyen 26os ha a kazánból csak 3/4-es a kifelé jövő ág?

1, én 120l-re számoltam 18as csővel 600m-re erre nekem 18L tartály jött ki, fűtésszerelőt kérdeztem, azt mondta elég lesz a 8l-es is ami benne van....

2, 15-ös osztással számoltam, a külső falaknál 80cm-ren 7,5-essel és a fürdőben szintén 7,5-essel. Vélemény?

 

A kazán szivattyúja akkor is elbírja ha 18-as csővel 100m-es körök lennének? (6db) szerelő is ezt mondta amúgy.

Előzmény: nixon70 (2778)
nixon70 Creative Commons License 2022.02.01 0 0 2778

Hali!

Èrdemes a kazántól az osztóig vastagabb csőátmérővel odaállni, minél kevesebb idommal, iránytöréssel.

1. nem lehetetlen, hogy kell plusz tágulási tartály, amlyen csőátmérőre számoltál, az kb 90 L víz.

2. a 18-as jó, milyen osztástávval jött ki?

3. mimimum 1"-os vascső, 28-as réz, vagy 26-os 5 rétegű.

4. egy egy elzáró az előre-visszára+ a szűrő elé is tennék egyet.

5. igen, kell, a terveződ meg fogja mondani mit, hogy, merre. ( ha lehet, olyan kivitelezőt keress, akinek van saját gáztervezője)

6. simán lehet 5 rétegűvel, csak mint írtam, az idomok elég szűkek.....

 

A kazán szivattyúja simán elbír ennyi kört.

Előzmény: Lurkid (2771)
Lurkid Creative Commons License 2022.02.01 0 0 2777

Igen igazad van és erről gyönyörű leírások és szuper programok vannak a neten, és a csőfektetést értem is csak a cső vastagságára nem igen térnek ki. A többi kérdésemben van valami meglátásod? szeretnék a szakember elé nem tök hülyén állni és azt sem szeretném, hogy csináljatok amit akartok, valamint azt is hozzátenném, hogy a mai világban nem is igazán szakember mindenki még ha van is papírja róla :) ezzel nem akarok bántani senkit. Csak ha már rászánunk nem kevés pénzt akkor szeretném érteni amit rámtukmálnak :D

Előzmény: halaloszto (2775)
Lurkid Creative Commons License 2022.02.01 0 0 2776

A kazán leírásában találtam egy ilyen jelleggörbét illetve a 600m-re kiszámoltam 20 cső esetében nagyábból 360l/óra ebben az esetben elvileg akár 600mbar nyomásra is képes, lehet nem jól gondolom, de a kérdés hogy az elég lehet? valaki homályosítson fel légyszi. Kell e esetleg külön szivattyú vagy legyen 16os 18as  8db kör?

 

Előzmény: halaloszto (2772)
halaloszto Creative Commons License 2022.02.01 0 0 2775

Minden mindennel összefügg. Ha kevés hosszú vékony köröd van, akkor nagy az ellenállás, kevés lesz a kazán szivattyúja. 

Ha megnöveled az átmérőt, akkor csökken az ellenállás, nem kell plusz szivattyú, viszont megnő a vízmennyiség, kell a plusz tágulási.

Ha maradsz a vékony csőnél, de több párhuzamos kört csinálsz, akkor is csökken az ellenállás, nem kell plusz szivattyú, és nem kell plusz tágulási sem. Viszont nagyobb osztó-gyűjtő kell.

 

Ez egy komplex feladat, muszáj rászánni a pénzt és megterveztetni. Ha kell spórolni, akkor majd gurítod meg kötözöd te a csövet, meg talicskázod a betont. De ahhoz hogy csináld, kell tudd hogy hova mit mennyit tegyél, és ahhoz kell terv.

 

A terv lesz az is, ami kiszámolja, hogy melyik szobába milyen sűrűn tedd a csövet. Ha nem tervezel, hanem mindent becsövezel 15 centis osztásban, tuti megbuksz. Egy 3x4m szoba, aminek csak a 3méteres fala külső fal, 12m2 fűtésre 8m2 hűlő falfelület jut. Egy északi sarok fürdő meg 3x2.5méter, 7.5m2 fűti és 14.5m2 hűti. Nyilván nem egyformán 15 centinként kell a kettőt betekerni. Erre való a tervezés.

Előzmény: Lurkid (2773)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!