Sajnos régen volt utoljára "befütve" az Allegheny, de mindig jó megnézni a régi videót, amikor még a Nagy Viz túlsó oldalán vontatta a szeneshoppereket. Üdv! S.
régi barátom tematikus videójában két Marx Western szerelvény is sokat szerepel. Jól látszik a kétféle Marx Western kocsi, a baggage és a coach. Nekem van még hozzájuk az úgynevezett "New Marx" szeriából egy boxcar és egy combine caboose is, ameyekkel még változatosabb lesz a szerelvény.
még egy tinplate érdekesség a korai postwar korszakból, az AMT (American Model Toys) extrudált aluminium streamliner kocsijai. A cégröl és különösen a személykocsi családokról szép összefoglaló található a releváns TCA Western oldalon:
A story érdekessége, hogy az AMT a Lionelt megelözve, elsönek kínált ilyen jellegü és minöségü kocsikat, amikor a Lionel már ugyan megkezdte a klasszikus F3-asok kiadását, de személykocsinak még mindig csak az "ódivatú" Pullmann-okat kínálta hozzájuk. Nem kevést fejtörést okozva a Lionel menedzsmentnek, aminek hatására aztán hamarosan megjelentek a modern Lionel alu személykocsik is, bár változatosságban (-- lásd TCA oldal --) a modern idökig meg sem közelítették az AMT-t.
Nem hiszem, hogy ez a szerelvény tovább lesz bövítve, így is kb. 1m a három kocsi, de sose lehet tudni... :)
Jelenleg egy Lionel 2055-ös "kis Hudson" vontatja öket, amelynek a szenessel együtt u.n. "Santa Fe jellege" van a NYC jellegü kis Hudson-ökkel hasonlítva. Ha sikerül egyszer a nagy Marx tinplate FT AA párost átmotorozni, akkor pedig majd az lesz az igazi gép hozzájuk.
szép az Amtrak szerelvényed is! Mivel fogod vontatni?
Nekem az Amtrak már "túl késöi" történet, de ha egyszer mégis befigyelne, akkor az nagy valószinüséggel egy ilyen Lionel Budd RDC páros formájában történne.
Ami a Marx western mozdonyt illeti, ahhoz vannak eredeti Marx lithografált, egyszerü faboritásu western kocsik, korabeliek is, meg késöi "new Marx" kiegészítö kocsik is. Ezeket tudom is, hogy hol vannak, de most nem volt idöm elöásni öket. Ami késik az nem múlik. Egyébként nem túl nagy a gép, a Lionel western mozdonyai jóval nagyobbak, pláne a Lionel western kocsik, de ebben nem utazom, a Marx is a véletlen müve volt.
a "vadnyugati" müfajban ez volt Marx próbálkozása. Nem egy nagy durranás még a játékvonatok közt sem, de a sokféle kiegészítövel, eröddel, indiánnal, cowboyjal biztos nagy örömet szerzett rengeteg gyereknek. Ez a nagyobbik változat, rendes 2B tengelyelrendezéssel és "autentikus" szenessel. Volt egy egyszerüsített, sima B változata is, egy 2t. lithografált szenessel. A hozzátartozó western kocsik is kétféle kiadásban, zsámolyos és 2t. kiadásban készültek, aszerint, hogy milyen készletben kerültek kiadásra. Ha elökerül a szerelvény is, akkor majd lövök egy teljes képet is.
Thanks a lot! Ez nagyon cool! Néha fantáziáltam már arról, hogy milyen klassz lenne egy terepasztal szekció ezzel a témával, folyóvízzel, s a 4 vágányú fövonallal, amilyen a NYC fénykorában volt.
Ma hajnalban tették közzé ezt a fotót (2021.10.22.)
In this New York Central publicity photo a 4-8-2 "Mohawk" steams southbound/eastbound along the Hudson River at Cold Spring, New York with the railroad's "Pacemaker" time freight service in May, 1946.