Léteznek a gyári rádiók helyére beépíthető, a gyárinál olcsóbb, nagyobb tudású és egyszerűbb kezelésű készülékek. Vajon miben jobbak, miben rosszabbak?
Értem csak azért gondoltam mert ahova a képen most a csipogot raktam ott display felirat van. Közvetlen a táp csatlakozó mellett. Vagy a csipogot nem dugtam jó helyre?
Ahogy látom, egy ideje már csak a „vezérlő elektronikás” kivitelt forgalmazzák. Az általam közölt, más megoldású volt. Abban egybe volt integrálva a kamera és radar elektronika, nem úgy, mint ennél, de a zümmer mindkét esetben külön csatlakoztatható. Annak a helyére nem köthető kijelző, legfeljebb a zümmer – ha szükségtelen a hangjelzés – elhagyható. Egyébként ezt a konstrukciót korábban kerültem (több alkatrész- doboz, vezetékek).
Beépítés előtt különben is célszerű ellenőrizni a működést egy (7)-12 V-os töltővel (5,5x 2,1 mm-es DC csatlakozó), illetve egy monitorral.
Az enyém 10 centivel rövidebb. Az autó na! ..... :-)
Bőven elég a kábel. (5 méter)
A menüben nézz szét, mert van(lehet) olyan beállítás, hogy a hátsó hangszórókra kisebb jelszintet enged.(speeker level, listening position)
Nálam legalábbis van ilyen.
A kábel átvezetés a kasztnin valami ilyesmivel a fúrás helyét befújtam festékkel.
HB toyotám van, a rendszám fölé tettem egy "sk" konzolra a kamerát (1800-os így külön kellett vennem)
amit a hátsó ajtóban vezettem el a "C" oszlopig, -ott volt a hátsó világítások kábelkötege- onnan pedig le a küszöbig és előre.
Egy "rugós" behúzószalaggal segítettem a kábelnek mivel elég kanyargós volt az útvonala a hátsó ajtóban.
Igaz, hogy jól szét kellett kapni a kárpitot, de valóban tökéletes képet ad és gyors. Mindenféle rádiós átvitel ront a minőségen és vagy működik vagy nem.(külső zavarok)
Ha tehetek egy megjegyzést: én vezetékes tolatókamera szett-et vettem volna.
A vezeték nélküli kamera-próbálkozáson már régen túl vagyok. Már az asztalon történő összeszerelés során is zavaros, brummos, csíkos képet kaptam, annak ellenére, hogy különösebb zavarforrás nem volt a közelben. Így aztán eltekintettem a beépítéstől, és gyorsan túladtam rajta.
Nem csupán nekem van nem éppen kedvező véleményem róla:
Mindkét esetben be kell juttatni a kasztniba a vezetékeket, s csatlakoztatni a tolató lámpához menő tápvezetéket.
A vezeték nélküli alkalmazásakor csupán tolatólámpától a műszerfalig történő vezetékelés spórolható meg. Ugyanakkor az adónak a tápellátását a tolatólámpánál, illetve a vevőnek a monitornál is meg kell oldani.
Az RCA és integrált tápvezeték tolató lámpától való előre vitele nem bonyolult. A Youtube-on több megoldás is található.
Előny: biztos, stabil kép, megbízható kapcsolat, ugyanis az adó vagy vevő bármikor meghibásodhat (annak ellenére, hogy többnyire hosszú életű), s a cseréje a munka mellett új egység vételét is jelenti.
Még nem találkoztam olyan kamerával – ellentétben a fejegységekkel, illetve néhány, egyéb más monitorral –, amely esetében kikapcsolható a segédvonal. Tolatókamera raszteres, vagy raszter nélküli lehet. Legalábbis eddigi ismereteim szerint. Ki mit választ!
Eddig még csupán két autó esetében tudtam elkerülni a fúrást (Honda Jazz, Kia Rio), bár az a 10-12 mm-es furat nem jelent különösebb gondot, ugyanis egy gumi kábel kivezető/átvezető (több névvel is illetik), tökéletesen megoldható a kábel szigetelt módon, a kocsiszekrénybe történő átvitele. Az említett autót nem ismerem, főként a tervezett szerelés szempontjából, ezért csak tippelni tudok.
Szerintem a korábban linkelt, segédvonal nélküli tolatókamerát épp úgy be lehet szerelni, mint a rendszámtábla keretbe integrált kivitelt. Több autóba is szereltem az utóbbiból, s elfogadhatóan is működnek, de jelen esetben – főként, hogy a fejegység rendelkezik dinamikus raszter kijelzéssel –, inkább a segédvonal nélkülit preferálnám.
Ismételten köszönöm a választ. Lassan haladok, de kezd összeállni. Még a tolatókamera van. Ha most hatramenetbe kapcsolok, akkor megjelenik a monitoron egy auto ikon, és egy raszteres kép ami a kormány fordításra, szintén fordul. Milyen kamerát vegyek, ami a saját raszteres képével nem üti a médiás képet? tuti zavaró lenne együtt a kettő.
Vagy kikapcsolható valamelyikben a raszter funkció?