Sziasztok aa.com oldalon tudok magyar hitelkártyaval fizetni ha U. S marad a régió és a billing address?
Sajnos HU val nem működik amit foglalni akarok.
Telejesen logikus amit írsz és érthető is, hogy a légitársaság korlátozni akarja a csomagméreteket és a súlyt. Én azonban mindig keresem a kiskapukat, főleg itt, ahol csak 20 kg a korlát, a legtöbb nem fapadosnál 23 szokot lenni, sokat számít az a 3 kg. Az is érdekes, hogy nincs darabszám korlát, azaz 20 kg összsúlyig bármennyi csomagot fel tudnék adni. Egyébként egyszer utaztam már a Turkish-sel és 23,6 kg után nem kellett felárat fizetnem a 3,6 kg miatt. Tehát van némi rugalmasság a rendszerben, vagy csak ilyen jófej volt a pultos. De ez eléggé kiszámíthatatlan, azonban talán lehet velük alkudozni, nem sok tapasztalatom van ilyen téren, de egy próbát mindenképp megér, mert jelentős összegről van szó.
Olyan országba utazok, ahol az élelmiszerbiztonság nagyon kritikus tényező, igaz csak 12 napra megyek. Éppen ezért itthonról akarok élelmiszert vinni. Ezen kívül sátor, hálózsák stb. önmagában is jelentős súly, de a kaja nélkül 20 kg-ba simán beleférne. 32-33 kg körül lesz a vége (kézivel együtt, ott nem számít a súly, de a hely igen, így az 6-7 kg-nál nem lesz több).
Valahogy elejet kell, hogy vegyek a tulzsufoltsagnak, nem hiaba van meret/db/sulykorlat a csomagoknal. Gondolj bele, hogy, ha mindenki a megengedetten kivul meg 3 Tescos szatyorral menne a gepre, akkor mennyi hely maradna azoknak a csomagoknak, amikert esetleg tobben is sulyos (tiz)ezreket fizettek. Nem beszelve arrol, ha mondjuk pont te lennel, aki fizetett, es az nem fer el azok miatt, akik duty frees szatyorban csempeszik fel az extra dolgokat.
Hova/mennyi idore mesz, hogy a 20kg kevesnek bizonyul?
Sziasztok, igaz európán belül de nap fapad. TAP-al van 2 db retúr Lisszaboni járat a legolcsóbb jeggyel (nincs átírás, módosítás), én viszont csak egy nappal később tudnék menni, párom menni normál időpontban. Magamnak másnapra vennék egy külön single jegyet. Törölhetik a visszautamat no show miatt az első járatpárnál?
Viszek kis hátizsákot, illetve még pluszban egy másik, kisebb táskát (a szabályzat alapján laptoptáska, kameratása vagy hasonló mehet a kézipoggyász mellé), de ez nem elég, több cuccot akarok vinni. Sajnos a 12€/kg felár iszonyat sok a feladottra, az alap 20 kg pedig vicc kategória.
Ha a check-in pultnal, vagy a beszallitokapunal atengednek vele, akkor atszallaskor sem lesz vele gond. Viszont egy duty free szatyor nem jelenti azt, hogy abban a duty freeben vasarolt dolgok vannak, szatyrol barki szerezhet. Tehat arra nem lehet alapozni, hogy azt mindenkeppen fel lehet vinni, barmi is van benne. Miert nem viszel kis hatizsakot, laptoptaskat, hasonlot?
Hát ez elég bonyolult. Valójában nem akarok semmit venni a duty free-ben (rohadt drága). Szereztem két ilyen szatyrot, és tele akarom rakni a saját cuccaimmal. Folyadék nem lesz benne, már eleve így viszem be a reptérre. De akkor lehet nem jó ötlet, túl nagy a kockázat.
A duty free boltokban meg szoktak kerdezni, hogy mi a vegso uticelod. Ha atszallos, akkor a folyadeko(ka)t, ital(oka)t bele szoktak tenni egy vonalkodos/sorszamos atlatszo, leragasztott zacskoba amiben benne van a blokk is. Ez a zacsko roncsolas nelkul nem bonthato, es ha sertetlen marad, akkor az atszallo allomas(ok)on is at szoktak engedni a biztonsagi ellenorzesen. Van, ahol megvizsgaljak egy geppel, ami analizalja, hogy a cimke, es az uvegben levo dolog egyezik-e, de azert van nehany orszag, ahova repulve semmi extra folyadekot nem vihetsz fel a fedelzetre a kis, 100ml-ben maximalizaltakon kivul (jellemzoen Ausztralia, de elofordulhat mas is).
Turkish Airlines-szal fogok utazni Ferihegyről, isztambuili átszállással és olvasom a weboldalukon, hogy Duty Free shopban vásárolt termékek, ha a bolt logójával ellátott zsacskóban felvihetők a fedélzetre a kézipoggyász mellett. Ugye Budapesten ez a Heinemann. De mi van akkor, ha az Atatürk reptéren átszállok? Vajon elvehetik a két szatyrot, ami tele van cuccokkal? Ők ott nem ismerik a Heinemann-t gondolom, ehát nem tudják, hogy a reptéren vettem. Van tapasztalatotok ezzel kapcsolatban?
Azt mondom, hogy érdemes megpróbálni. Mit vesztesz? Semmit, max 5 perc a reg egy követeléskezelő cégnél a regisztráció, aztán majd a jogászaik megnézik a lehetőséget. De nincs sok esély rá, csak akkor ha esetleg AirChina alatt repült a gép, de mondjuk a Lufthansa üzemeltette a gépet, akkor járHAT.
Azt tudom, hogy az Uniós rendelkezés alapján nem jár a 600 eur (nem eu-s indulás és nem eu-s társaság).
Arra gondoltam, hogy esetleg aláírtak valamilyen egyezményt, hogy alávetik magukat a rendelkezésnek vagy van olyan helyi (ázsiai) rendelkezés, ami alapján lehetne kérni valami kárpótlást.
(a) to passengers departing from an airport located in the territory of a Member State to which the Treaty applies;
(b) to passengers departing from an airport located in a third country to an airport situated in the territory of a Member State to which the Treaty applies, unless they received benefits or compensation and were given assistance in that third country, if the operating air carrier of the flight concerned is a Community carrier.