Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

kela62 Creative Commons License 2015.01.15 0 0 5607

 

Ahogy látod az én adat táblám ugyan az mint a Tiéd...És mégis az 5. fokozat 1:1..

Ez a váltó inkább terepjáróba jó....Valószínü hogy át van cserélve a belseje..:-(

Esetleg csere nem érdekel..??

Neked is hosszú áttétel kell,vagy rövid..??

Előzmény: tailor13 (5605)
takacsek.hu Creative Commons License 2015.01.15 0 0 5606

Az MB100-ba én is el tudnék viselni egy gyorsítós váltót... ;)

Előzmény: tailor13 (5605)
tailor13 Creative Commons License 2015.01.15 0 0 5605

Megnéztem a váltómat, az enyém gyorsítós, 0.8 nyelestengely fordulatra fordul egyet a kihajtás-tengely 5. fokozatban. 1-esben 4.7 nyelestengely fordulatra fordul egyet a kihajtás.

 



Előzmény: tailor13 (5600)
tailor13 Creative Commons License 2015.01.13 0 0 5604

Ha elég nem egész 5 nyelestengely-fordulat 1-esben egy egész kihajtástengely-fordulathoz, az már jó hír, mert a 110-es váltónak 6.5 az áttétele 1-esben, a 113-as esetében ez 4.7.

 

A tegnapi hozzászólásomban kicsit összekevertem az oldalakat, köszönöm a kollégának a javítást.

Előzmény: kela62 (5602)
tailor13 Creative Commons License 2015.01.13 0 0 5603

Jogos, fordítva van, csak kicsit késő volt :)

Előzmény: karimax (5601)
kela62 Creative Commons License 2015.01.13 0 0 5602

Nekem az ötödik fokozatban egy kihajtás fordulatra/360'/ egyet fordul a nyeles tengely...

A gyorsító 5. az egy nyelestengely fordulatra 1és1/4 a kihajtás fordulata...

A 0.8 ötödikben azt jelenti hogy nem egész egyet fordítasz a kihajtáson/ kb 3/4-et/ akkor fordul a nyeles tengely egy egészet...

Az 1.fokozat olyan rövid hogy még 1/4-et sem fordul a kihajtás amíg a nyeles tengely egy egészet..:-( Ez valószinű terep fokozat...Nem is tudom ha még lefelezem a terepváltót megmozdul-e egyáltalán a kocsi...

Előzmény: tailor13 (5600)
karimax Creative Commons License 2015.01.13 0 0 5601

"5.ben 1 nyelestengely fordulatra 0.8at kellene fordulnia a kihajtásoldalon a flansninak."

 

Akkor lassítós az 5.

 

 

Előzmény: tailor13 (5599)
tailor13 Creative Commons License 2015.01.12 0 0 5600

Kicsit késő van már. Szóval csütörtökön igyekszem leírni a tapasztalataimat :)

Előzmény: tailor13 (5599)
tailor13 Creative Commons License 2015.01.12 0 0 5599

Az túlzás, hogy otthon vagyok benne, de van egy ilyen váltóm, egyelőre még nincs beépítve, így meg tudom nézni közelről.

 

Nem T1-be fog bekerülni, így a kulissza nincs rajta, de hogy gyorsítós-e, azt meg tudom nézni csütörtökön, ha el nem felejtem. Bár úgy rémlik, hogy amikor megvettem, megnéztem, és gyorsítós.

 

Ha a tiéd valami oknál fogva még sem az, akkor valaki beletehette a 110-es áttételét a 113-as házba.

 

5.ben 1 nyelestengely fordulatra 0.8at kellene fordulnia a kihajtásoldalon a flansninak. Egy teljes egész fordulatot fordul?

Nézd meg negyedikben, meg egyesben, mennyit fordul, az talán segít. De mindenesetre furcsa.

 

Igyekszem kedden leírni a tapasztalataimat.

Előzmény: kela62 (5598)
kela62 Creative Commons License 2015.01.10 0 0 5598

 

Üdv Urak....

Valaki aki "otthon van" a váltók terén,segíthetne megérteni...!!!

 

 Van egy 711.113 -as váltóm amit azért vettem mert tudtommal az 5.fokozat gyorsító áttétel...Az adattábla szerint ez a váltó...

 

  711.113 = G1/18-5/4,7 Gears / ratio
1st gear / 4,695
2nd gear / 2,401
3rd gear / 1,436
4th gear / 1
5th gear / 0,806
reverse / 4,078

 

...ellenben balra fent van a rükverc ,bal hátul az 1.es , közép fent 2. hátra 3. jobb fent 4. lent "5".....és az 5. az egy nyeles t.fordulat egy kihajtás fordulat...NEM GYORSíTÓS..!!

 

A 711.110 re írja ezeket a paramétereket...

 

711.110 = G1/18-5/6,15 Gears / ratio
1st gear / 6,157
2nd gear / 3,148
3rd gear / 1,743
4th gear / 1,278
5th gear / 1
reverse / 5,347

great for offroad !!!

 

Most akkor az enyém miért nem gyorsítós 5. fokozat...????

Köszönöm a segítséget...

 

té.bé Creative Commons License 2015.01.06 0 0 5597

Jogszabály olyan amilyen.

Az uj mastert visszairják 3,5 tonnára, a gyári 17üllésest.

Mostanába 17fós-nél nagyobbat nemirnak vissza 3,5tonnára.

Szlovák utdijba odairja 10főtől  /myto/ veheted a boxot.

Osztráknál 3,5tonnától.

És nálunk B2, mitől 2 hol van az 1 Vagy simán B mint busz, meghatározva normálisan.

Előzmény: aptohu (5595)
aptohu Creative Commons License 2015.01.06 0 0 5596

De írhattam volna 20 fős Sprintert is (315-ös), direkt az autópályadíj miatt építették 315-re, mindenféle merevítésekkel, erősített gumikkal, aztán terhelten mégis úgy állt, mint amelyik ketté akar törni.

Előzmény: aptohu (5595)
aptohu Creative Commons License 2015.01.06 0 0 5595

Igazából eddig a rendszer megengedő volt pl. a 14 fős Sprinterekkel a D1-gyel, mert jogszabály szerint a 9 főnél nagyobb autókat hívjuk busznak, súlyhatártól függetlenül. Kreszben, műszak vizsgán stb. Ez lett most összhangba hozva. Persze ez nagyságrendekkel nagyobb ugrás.

De például a 16 fős Masteres, ami gyárilag 3,9 tonna, az eddig is a buszban volt. Akkor melyik az igazságtalanság?

Jó megoldás lenne, ami pár országban is van, hogy a 3,9 tonnás és a 78 fős emeletes ne ugyanannyit fizessen: egy kategória 7,5-ig, felette a többiek.

Előzmény: takacsek.hu (5594)
takacsek.hu Creative Commons License 2015.01.06 0 0 5594

Mármint úgy értem, hogy egyértelmű, hogy nem D1... de nem is B2, hanem simán D2

Előzmény: takacsek.hu (5593)
takacsek.hu Creative Commons License 2015.01.06 0 0 5593

Azt nem tudom, hogy mitől lesz egy személyautó busz... de, hogy az én MB100-as kisbuszom személyautó maradt az tuti.

Ld.:

https://www.virpay.hu/hu/autopalya-matrica-vasarlas.htm?session=NTI1OTM3NA==

Előzmény: aptohu (5592)
aptohu Creative Commons License 2015.01.06 0 0 5592

December 31-ig a 3,5 tonna alatti buszok D1-ben voltak. Január 1-től B2-ben, mert a D1 ugye már eleve nem játszik nekik, a D2 meg azért nem, mert oda 3,5 tonna alatti személyautók, haszonjárművek és lakóautók tartoznak.

Nem egyértelmű a piktogram (3,5 tonna alatt, 7 fő felett). Ha csak ez lenne, érvényes lenne rád, de a D2 meghatározásánál az szerepel, hogy 7 fő feletti személyautó.

 

2008-as 5 tonnás Sprinterben tudna valaki segíteni? Melyik biztosíték az állófűtés? Nem működik, és lehet, hogy ez a baja. Tudom, spec, de hátha találkozott már vele.

Előzmény: té.bé (5591)
té.bé Creative Commons License 2015.01.02 0 0 5591

Csak a busz meg 3,5 -7,5 ig volt hajól emlékszem.

Én meg oda voltam kevés mármint sulyba.

Előzmény: Törölt nick (5590)
Törölt nick Creative Commons License 2015.01.02 0 0 5590

Ejjj, hogy nem lehet szerkeszteni! Sóval a D1 mint buszos kategória már régóta ( az e-útdíj bevezetése óta ) nincs... 

Előzmény: Törölt nick (5589)
Törölt nick Creative Commons License 2015.01.02 0 0 5589

Persze, de ettől még a forgalmiban 3,5 tonna van, és az a döntő! :)

 

Jármű kategória szerint te autóbusz vagy, ( ez van a forgalmidban ) ergo rád a B2 vonatkozik. Sem a személygépkocsi, sem a tehergépkocsi fogalma nem illik rád, tehát a D1 D2 neked kilőve. De mondom, elvileg neked eddig is a B2 kellett... :)  

Előzmény: té.bé (5588)
té.bé Creative Commons License 2015.01.02 0 0 5588

Azért valjuk be 3.5t nemmindig stimmel.

Én d1-el közlekedtem de már azt is elfelejtetem mivolt benne, mióta megláttam 31-én ezt a szép rendeletet.

 

361/2014-et keresd.

 

 

http://www.kozlonyok.hu/nkonline/MKPDF/hiteles/mk14186.pdf

 

Ennél az ábrákat nézve bele férek, nem határozta meg a 7fötöl ?föig gondolta.

 

http://www.utdij.hu/e-matrica/

 

 

Előzmény: Törölt nick (5587)
Törölt nick Creative Commons License 2015.01.02 0 0 5587

Az idáig is a B2 kategóriába tartozott! Az összes 3,5 tonnás Sprinteres buszos ismerősöm B2 vett a buszaira eddig is... 

Előzmény: té.bé (5586)
té.bé Creative Commons License 2015.01.02 0 0 5586

Nekem csak 14fös jumperom van 3,5t rosszul esne 155tel többet fizetni.

Előzmény: Törölt nick (5585)
Törölt nick Creative Commons License 2015.01.02 0 0 5585

Ha a forgalmiban autóbusz szerepel, akkor az sajnos B2. Évek óta ez az igazságtalanság megy... ugyanannyit fizetek a 4.6 tonnás 20 fős Sprinterrel, mint a 22 tonnás, 70 fős, háromtengelyes emeletes busz... :S 

Előzmény: té.bé (5584)
té.bé Creative Commons License 2015.01.02 0 0 5584

Bocsi látom sorstárs vagy, buszozásra gondolok.

Utdijügybe, 3,5tonnába voltál vagy nagyobba.

 

Nemtudja senkise mejik kategóriába férek be.

Utdijasok szerint a busz az busz 2kiló fizess.

Előzmény: Törölt nick (5583)
Törölt nick Creative Commons License 2015.01.02 0 0 5583

Cdi esetében ez egy kicsit másképpen néz ki! :D Nekem csak relé vagy 30-40 ezer, plusz, ha nem jön ki a gyertya akkor vagy hengerfej le, vagy van valami szaki, aki kb 20000.-Ft / darab áron kiszedi azt ami beleszakadt! Aztán vehetem a gyertyák darabját 5-7 ezerért... :)) 

Előzmény: takacsek.hu (5580)
Surci126 Creative Commons License 2015.01.02 0 0 5582

Hát igen ennél a fa ék motornál könnyű javítási siker élményt szerezni:) Jól tetted hogy csak óvatosan húztad meg mert ha túl megtéped akkor a menetnek annyi és elindul az őrület.

Előzmény: takacsek.hu (5580)
Surci126 Creative Commons License 2015.01.02 0 0 5581

Hát sajnos ez már nem a régi technika itt már a hibát is nagyon nehéz megtalálni.

Nekem a T1-es 1hét állás után -10be fél pöccre indult.:)

 

Előzmény: treekkeer (5577)
takacsek.hu Creative Commons License 2015.01.02 0 0 5580

Hát nekem csak elmondták, hogy hogy kell megnézni, hogy melyik rossz... és, hogy ne húzzam nagyon meg...

 

Ezek után levettem a motor burkolatot és kb. 10 percig kerestem, hogy hol lehetnek az izzítógyertyák... mondták, hogy valami nagy kábellel vagy réz rúddal vannak sorbakötve... S mivel ilyet nem találtam, így csak észrevettem a vékony kábel végén gubsztót kis 8-as anyacsavart... aztán meglett még 3 ... a 4. nagyon el volt bújtatva.

Gondoltam akkor ne bonyolítsuk az életünket - és a remény hal meg utoljára... Szóval leszedtem az elsőről a kábelt - ehhez lehetett a legkönnyebben hozzáférni. Kerestem egy 3 m-es kábelt és hoztam az aksiról áramot... szikrozott mint a fene... A fene... akkor ez jó. Basszus, pedig de szívesen kicseréltem volna. ;)

 

Nézzük a következőt - ezt már nehezebben értem el. És amikor a 8-as anyát kezdtem lazítani az egész elkezdett kitekredni... na - szépen vagyunk. Rákontráztam - mint mondtam egy kulccsal is alig fértem hozzá... Szóval leszedtem a kábelt róla - jöhetett a próba szikra. Nagyon haloványan de azért szikrázott...

Na, mi legyen?

Mivel csak egy pót izzítót vettem így felhívtam az ismerős eladót, hogy a gyenge szikra az milyen... Azt mondja menjek tovább - szerinte nem ez a rossz.

Nézem a következőt - alig férek hozzá... sőt. Nem férek hozzá.

A negyediket meg konkréten nem is látom.

 

Na - nem szarakodunk itt. Mivel a kettes úgyse volt rendesen meghúzva, a szikra is gyenge... kivettem. Beraktam az újat... szikráztatom - az is gyenge.

Izzítok egyet - a hiba nem szűnt meg.... Basszus.

 

Hát én ezt már ki nem szedem.

 

Elmentem és vettem még 2 gyertyát. 1070 Ft/db... Ennyit csak megér.

 

Visszaérve próbáltam letestelve a két kiszedettet megszikráztatani, de semmi... szóval csak rossz volt az is.

 

Iszonyatos szenvedések és két vérző bütyköm feláldozva - csak kiszedtem a harmadikat is... Persze mondanom sem kell, hogy a vérem ontása után jöttem csak rá, hogy ha leszedem a gázbowden tartóját, akkor sokkal jobban oda férek... Leszedtem. Nézem - szikra semmi. Kiszedem - berakom az újat.

 

Izzítók - nincs hiba... jaj, de jó - így a 4-ket nem kell megkeresnem és maradt egy még tartaléknak is...

 

Na - ennyi volt az én MB100-as izzítógyertya-csere történetem.

 

(Ui. egyiket sem téptem meg - szerintem nem ártottam a meneteknek sem. Bár tény, hogy a harmadikat alig bírtam megindítani... lehet, hogy jobban meg kellett volna húzni?)

Előzmény: Törölt nick (5575)
Törölt nick Creative Commons License 2015.01.02 0 0 5579

Basszus, ilyet még nem is hallottam! :( Ha a gyertyák, relé jó, üzemanyag jó, akkor indulnia kéne... szerintem. Nekem egy kis kályházás után indult már -20 alatt is, pöccre. 

Előzmény: treekkeer (5577)
treekkeer Creative Commons License 2015.01.02 0 0 5578

Kb. a 10-edik kocsim 14 év alatt, de így még csak 2x jártam

egyszer -12, egyszer meg -28 fokban egy C-s Mercivel meg egy Ivecoval.

Előzmény: treekkeer (5577)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!