Nekem más a véleményem. A helyiek nagyon is azon küzdenek, hogy kicsiny településük ne süllyedjen le és ennek gyümölcseként egy nagyon takaros falu képet mutat az odatévedők számára.
Milyen összeállításban szokot lenni a következő 6527 személy Eger - Fehérgyarmat között? hétvégén csak ezzel fogok utazni csak tudni szeretném mire ehet számolni . az iker bézé merre szokot lenni ?
A 36154-nél vasárnap a szerelvényvonat azt fogja jelenteni, hogy gyarmatig az egrivel együtt jön a posta bhv-s cucc, és utána a posta bhv lejön úgy, hogy meg se áll Zajtáig? Vagy az egész lejön Zajtába, és ott lesz akasztgatás? Én az elsőt tudom elképzelni, hogy lenne értelmes?
Én a leállítandó vonatszámokkal kapcsolatban ezt találtam, az indexen linkelték az egyik, kb. egy hetes cikkhez. Az elvirában nézegettem a vonatszámokat, és szerintem egyszerűbb lenne azt leírni, mi marad, mint azt, mi megy :S
105 sz. Debrecen – Nyírábrány vonal:
Lemondva: 6846, 6828, 6819, 6843 sz. vonatok. (4 vonat)
Menetrend módosítási igény nincs.
113 sz. Nyíregyháza – Mátészalka – Zajta vonal
Lemondva: Nyíregyháza – Nyírbátor között 36138, 36119, Nyíregyháza – Mátészalka között 36122, 36114, 36118, 36127, 36115, 36125, 36111, Fehérgyarmat – Zajta között 36154, 36168, 36155, 36151, Nyíregyháza – Zajta között 36128/36166, 36129 sz. vonatok.
(15 vonat)
Menetrend módosítási igény:
A 36151 helyett a 36161 számú vonat közlekedik Mátészalkáig.
A 36154 számú vonat helyett vasárnapi közlekedési rend szerinti napokon szerelvényvonatot kell közlekedtetni a 16305 számú vonathoz.
Sajnos hallottam róla, csak azt kéne tudni mely vonatokat érinti a változtatás (vonatszámra gondolok elsősorban). De hogy mi értelme lesz ennek az egész cirkusznak már megint azt ők tudják.
Szükségem volna még az aktuális menetrendhez egy szerelvényösszeállítási rendre, és tudni szeretném a járatokat. Írok egy példát:6630-6527-6524. Az érdekelne még, hogy az a szerelvény, ami Füzesabonyban alszik, másnap milyen járattal megyen. Köszönöm szépen előre is.
Hallottatok a vonatritkításról? A topik területén is érinti az ábrányi, csengeri, zajtai (utóbbi Nyíregyházától számítva) vonalakat, ebből a csengeri és zajtai - ahogyan én értelmeztem - egy bezárással felérő menetrendet kap majd, 15-12 vonattal kevesebb fog közlekedni.
Normális menetrend nélkül még annyian se fogják használni, mint most. És a feketeleves az, hogy állítólag a buszoknál is járatritkítást terveznek, ha már lúd, legyen kövér alapon.
Másfél hónapig pályafelújítás van a 100-as vonalon, ezért a későbbi indulás. Tehát nem hiszem, hogy bármit is variálnának. Február 29 és április 15 között ilyen menetrenddel közlekedik majd. Addig meg oldjuk meg a hazajutást...
Február 29-től a 638-as Kraszna IC fél órával később indul Debrecenből és ezáltal fél órával később érkezik Mátészalkára. Ezzel eddig nincs is gond. A gond ott kezdődik, hogy az eredeti érkezés szerint minden csatlakozó vonat és busz eredeti időpontban el is megy. Tehát eddig 19:27-re beért az IC, 19:35-kor indultak a vonatok, buszok tovább, mindenki elért mindent, tudott hazamenni. Most a vonatok és buszok ugyanígy elindulnak, viszont az IC majd csak fél óra múlva ér be! Csatlakozás semmi. Tehát aki eddig szalkáról tovább tudott menni, az most úgy oldja meg, ahogy tudja a hazajutást. Ezt csak azért írom le, mert engem is érint sajnos ez a változás. Eddig szépen haza tudtam jutni, most ha 20 óra körül beér az IC, akkor majd csak 21:25 perckor indul buszom, előtte semmi. Hát ez így rohadt jó lesz. Gondolom más is ennyire örülhet ennek, mint én is, aki szeretne hazamenni, csak épp nem tud.
Hóhelyzet Debrecen környékén: A környék vonalain nem tudom csak részben hogy mit műveltek, a 106-oson ma is alkottak.
13:06-ra megérkezett a 36715, az ellenvonat beállítva, utasokkal. 36714 pontos indulási idő 12:55, helyett 13:29-kor startolt, okát nem tudom.
36724 pontos indulási ideje 15:00 lett volna, de nem tudtak szerelvényt beállítani, ugyanúgy mint a 6816 és a 36616-ra sem. Senki nem tud semmit. Aztán 16:32-re megérkezett Nagykerekiből a 36725 (15:40 helyett). Kiírták, hogy 17:10, Nagykereki, 10-es vágány, de hangos csak azt kiabálta, hogy személyvonat indul Nagykereki állomásra. Indult is hívó jelzáéssel 16:48-kor. (22 percel a 36716 rendes indulási ideje előtt!!!) Így Debrecenben kb. 50 utas maradt, illetve páran lekésték Derecskén is, hiszen mire odaért már "csak" 16 perccel járt a 36716 előtt a 36724. Kerekibe már 7 perccel ért a 36716 ideje előtt. 18:29-kor indult is vissza (36711 18:44-kor indult volna). Beért Debrecenbe 17:50 helyett 19:52-kor (36711 érk. 20:05), és a 39-es uzsgyi egyből fordult is vissza 36716-os vonatnak, amely 20:07-kor indult. (Megjegyzem a 36718-nak 19:25-kor van az indulási ideje) Szóval a 36716 20:07-kor elindult, és ezekben a pillanatokban ér kerekibe 18:26 helyett. Tehát elvileg nemsoká indul a 36711, viszont a 36718 elképzelhető, hogy egybe fog kimenni a 36728-cal. Ha kimegy, vagy nem az uzsgyi fordul abba is, mint egész délután. De legalább valami ment... Aki azt mondaná hogy buszos pótlás, vagy ilyesmi, annak írom, hogy a 13:20-as Debrecen-Konyár-Pocsaj busz Sóstónál elakadt.
A 109-sen jóformán minden második vonat, a 108-son a 6614-6613-6616-6623, a 105-sön 6846 maradt ki és a 6816 17:40-kor indult, a 6826 után. Fel vagyunk készülve...vagy mégsem.
Az egész adja magát, de a felső részében nem vagyok teljesen biztos. Valahol említették, hogy Dombostanyától épült át a pálya, vagyis a fenti csatlakozás talán mégsem ott volt.
Kis keresés után meg is van:
Új nyomvonal A Debrecen-Nyírbátori HÉV tulajdonában lévő 110-es vasútvonalat 1950. július 1-ével államosították. A MÁV a vasút forgalmától mentesíteni akarta Debrecen belterületét, ezért a nyíregyházi vonalból Apafánál történő kiágazással 6km új vasútvonallal kötötte be a Nyírbátori vasútvonalat, mely Dombostanyánál csatlakozott a meglévő vasúti pályához. Az új szakaszt 1951. február 25-én adták át. (forrás: Vasúthistória Évkönyv 1998, 92.o.) / vasutallomasok.hu
Azt szeretném kérdezni, hogy ezen a képen a piros pontok, amiket bejelöltem, az az egykori Debrecen-Nyírbátori HÉV-nek a régi nyomvonala? Régebbi hozzászólás(ok) alapján csináltam.
Valaki nem tudja pályaszám szerint a debreceni Bhv (20-07) kocsikat? Én 20db-ról tudok. Volna néhány ötletem, hogy lehetne a pénteki tömegnyomort elkerülni. Régebbi összeállítások vannak nekem, azokból szeretnék valami jobbat kihozni. Ezért kellene nekem az összes Bhv. Szívesen megosztom az ötletemet, ha van rá igény.
Én nagyon remélem, nem fognak egyetlen vonalat se bezárni se a topik területén, se máshol. Sokszor pont azokat a területeket érinti, amelyek amúgy is Isten és a jóindulat háta mögött vannak, nem jó dolog, hogy a vasutat is el akarják az ilyen helyekről venni. Különös tekintettel gondolok itt "nálunk" a csengeri / zajtai vonalakra.
Alapvető tévedés (felkészületlenség) arra gondolni, elhivatottaknál abban hinni, hogy a tanácsadói munka 100%-os sikertörténet.
Nem az.
Úgy gondolom, hogy tanácsadók alkalmazásának sok féle, legalább 4-5 főcsoportú indoka van.
Egy tanácsadó tanácsainak kb.10-15%-át, egyes vezetők kb. 5%-át fogadják meg.
-------------------------------
a kapott adatok (90%-a) az adott közlekedési társaság saját adatszolgáltatásából készül és kerül a tanácsadó asztalára.
A többi KSH vagy minisztériumi, igen ritkán háttérintézményi forrás.
-----------------------------
Nem véletlen az sem amikor egy tanácsadó NEM minősíti, vagy nem kommentálja a kapott vagy nyilvánosságra került adatok milyenségét.
Nem ért egyet vagy az adatokkal, vagy a forrással, vagy ismeri és nem elismeri a forrás munkamilyenségét.
A blogokban fórumokban megszólalók szabadságfoka nagyobb mint a tanácsadóé.
Ők szabadon anyázhatnak bármit könyökből nulla ismeretszint mellett is, hisz vélemény nyilvánításuknak NINCS következménye.
Tanácsadónál ez máshogy van.
Síma vélemény nyilvánításának erkölcsi, egzisztenciális és más következményei is vannak.
Ezért nagyon ritka, hogy tanácsadó (nemcsak én, más is) karcosan vagy élesen fogalmazzon.
Törvény nem tiltja a karcos fogalmazást, de 2-3 eset és nincs több megbízás.
A valóban hózzáértők esetén a becsomagolt fínom utalás vagy síma, semleges kijelentő mód használata nagyobbat üt, mint egy indulatos odavágás. Ez utóbit az értők amúgy is a levélszemét kategóriába sorolják.
---------------------------------
Konkrét esetről:
A közszolgáltatásokért felelős megpróbál adatokhoz jutni.
Elméletileg a törvény erejénél fogva ehhez joga van, utasíthat adatszolgáltatásra.
Az már más kérdés, hogy az adatszolgáltatásra utasított, letöbbször átlép az utasító feje felett és negligálja utasításait.
Azért a közszolgáltatásért felelős megkezdte - több más mellett - a vonali adatszolgáltatás bekérését azoktól akik állami veszteségtérítésre tartanak igényt.
A volánoknál kisebb a gond, mert a cégek saját belső használatra már évtizedek óta készítettek ilyet, tehát csak egységesíteni kellett és megkövetelni.
Ez kb. 70-80%-ban sikerült.
A 24 cég nem mindegyike pontos adatszolgáltató.
A MFM Közszolgáltatásokért felelős főosztályának ez ügyben illetékes osztályvezetője pedig nem eléggé következetes, nem eléggé stigorú ezért különböznek még mindíg a beküldött beszámolók, illetve ezért hiányos még a beszámolók egy része.
Itt tehát még van mit javítani.
A vasút most csinált először ilyet.
Munkájukon rajta van minden pionir betegség.
Majd kijavítják, belejönnek.
A komp (rév) közlekedési társaságok hasonló beszámolóiról nem tudok semmit, akit kérdeztem csak legyintett egyet.