Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

sziba1990 Creative Commons License 2019.05.21 0 0 5119

Sziasztok!

 

Segítséget szeretnék kérni, épp az új autómra várok, a régi meg kipurcant.

 

Így jött képbe fater 2004-es Daewoo Matiza. Szegény 80 éves, és nem hiszem, hogy nagyon utána járt volna az alábbinak:


Világít a check engine lámpa. Indításnál villog, menet közben folyamatosan világít.


Hibakód olvasás valaki Bp-en?

 

18 kerületben lakom

 

Hálásan köszönöm,


Balázs

GPS Creative Commons License 2019.05.20 0 0 5118

 

Csak nagyon halkan súgom meg (alig nyomom le a billentyűket, olyan halkan) - hogy egy idősebb Matizból Harry Potternek kell lenni, hogy megfelelő CO-t tudjon varázsolni valaki.

 

A Daewook (minden típúsa, a csúcsmodellje is) arról híres, hogy még újkorában is éppeghogy csak teljesíti a normát - kicsit kopottabb motort már meg se említsünk.

 

Meg lehet próbálni egy új, olcsó, utánygyártott katalizátorral bűvészkedni - de talán hasznosabb egy új lambdaszondát beleáldozni (ennek legalább valami haszna is van).

 

Másik trükk az EGR teljes lezárása (leblindelése) - sokat tud javítani.

.

Előzmény: sört (5117)
sört Creative Commons License 2019.05.20 0 0 5117

Köszi!Én is ilyesmire gondoltam:D

Számszerüleg sajnos nem tudom.

Előzmény: GPS (5116)
GPS Creative Commons License 2019.05.20 0 0 5116

 

Ne katalizátort cserélj, hanem vizsgaállomást :-))))

 

Mennyi volt a CO? Számszerűleg.

.

Előzmény: sört (5115)
sört Creative Commons License 2019.05.20 0 0 5115

Sziasztok!

Nekem elömüszakin belekötöttek a magas CO-ba. Katalizátor csere az eléggé kötséges volna.Azt olvastam,hogy javitják is.

Valaki járt hasonló cipöben? Ha igen, mi a legjobb megoldás?

GPS Creative Commons License 2019.05.18 0 0 5114

 

Az égvilágon nem kell semmit csináljál. Feltöltöd és kész - kilevegőzteti saját magát.
Egy kis járás után ellenőrzöd - ha kell még a szintig, utántöltessz.

 

Fontos, hogy működés közben a felső, vékony csövön follyon vissza a folyadék a tartályba. Ha ott csordogál, akkor minden oké.

.

Előzmény: W210-300D (5113)
W210-300D Creative Commons License 2019.05.18 0 0 5113

Köszönöm! Ugy néz ki, hogy a kiegyenlitötartály csatlakozo gumicsöveinél szivárog. Vettem bilincset nem oldotta meg a szivárgást. Ugy döntöttem veszek uj csöveket leengedem a,fagyállot. Kérdésem az lenne leengedés és feltöltés után kell levegöztetni vagy kilégteleniti magát? Bocsánat ha hosszu lett a kérdés! :-)

Előzmény: adingos (5094)
hornyaz Creative Commons License 2019.05.18 0 0 5112

Köszönöm a hozzászólásodat, hogy megosztottad a tapasztalataidat és a tanácsodat az ajtóval kapcsolatban! /Úgy gondolom választ kaptam a kérdéseimre amik hirtelen felmerültek./

Előzmény: GPS (5111)
GPS Creative Commons License 2019.05.18 0 0 5111

 

Szóval a véleményetek szerint második autónak érdemes-e belenyúlnom, mert mindenki rijogat, hogy a Matiznak irtó drága a szerelési munkadíja meg, hogy macerás szerelni meg elzavarnak ha vezérműszíjat akarok cseréltetni meg ilyenek...

 

Ehhez a disszertációhoz csak annyit, hogy a Matiz-alkatrészek (nevetséges) fillérekbe kerülnek, a szerelése meg (a mai autós-mezőnyben) faék egyszerűségű, az égvilágon semmilyen speciális trükkje nincs - ennél már csak komplikáltabb autók futnak.

Az a szerelő amelyik ezt nem hajlandó (vagy nem képes) megszerelni - ahhoz jobb ha még köszönni sem térsz be - ha majd arra jársz még egyszer..

 

Mások kiszámolták, hogy mindent összevetve (beleértve az állami sarcokat, biztosítást, stb.+fenntartás+javítás-karbantartás+üzemeltetés+vételár-értékvesztés) - jelenleg a Matiz a legolcsóbb megoldás a piacon.

Ennél olcsóbb autó NINCS!

 

Ebből indulj ki - ha olcsón akarsz utazni - kivált, hogy azt mondod, hogy ráadásul gombokért jutsz hozzá egy keveset futott darabhoz.

 

Az ajtót meg simán javíttasd ki és fényeztesd le a színedre - mert nehéz az út szélén olyan döglött lovat találni - amelyiknek a patkója pont passzolna a te lovadra.

.

Előzmény: hornyaz (5109)
oveipreib Creative Commons License 2019.05.17 0 0 5110

Ezeket az anyósod mondta?

Előzmény: hornyaz (5109)
hornyaz Creative Commons License 2019.05.17 0 0 5109

Sziasztok, Üdvözlök minden Tisztelt Fórumtagot!
Matiz vásárlásán gondolkodom. Az autót a feleségemnek venném munkába járni Óbudára, naponta olyan 12Km-t menne, ill. néha vidékre havonta egyszer olyan 420Km-t. Egy munkatársam örökölte édesapjától aki 2004-ben vette újonnan. Matiz II-ről van szó tehát - ha jól tudom. Jelenleg 52000Km van benne amiről tehát tudjuk, hogy valós. 800ccm, full alap. Az érdekelne, hogy vannak-e esetlegesen olyan típus hibák amiket meg tudnék állapítani vásárlás előtt, ill. miket nézzek meg rajta amely olyan szempontból kritikus lehet, hogy a közeljövőben nagy eséllyel tapasztalataitok szerint javításra szorulhat a korából fakadóan. Ha jól tudom egyszer volt vezérműszíj cserélve de nem állt ott senki a szerelő mellett tehát ez itt apró betű. A hibája,hogy a bal első ajtó meg van basz nyomva bevásárló kocsi által. Olyan világos bilikék szerű, a forgalmiban a színnél az áll, hogy "06 Kék" tehát legnagyobb erőlködésem ellenére sem találok rá vezetőoldali első ajtót. Szóval a véleményetek szerint második autónak érdemes-e belenyúlnom, mert mindenki rijogat, hogy a Matiznak irtó drága a szerelési munkadíja meg, hogy macerás szerelni meg elzavarnak ha vezérműszíjat akarok cseréltetni meg ilyenek... Egyáltalán cseréltetnem kellene most? Ugyanakkor tetszik a "dizájn", kevés benne a km, irtó kedvező áron jutnék hozzá és ahogy néztem pörög a fóruma is :) Érdemes belenyúlnom ebbe a dologba véleményetek szerint? Jó döntés lenne arra a célra amire venném?
Köszönöm a válaszaitokat előre is, a legnagyobb tisztelettel!

vondra Creative Commons License 2019.05.16 0 0 5108

Ja, bocsánnat azt hittem sérül kivételkor. Rendben, köszönöm.

Előzmény: W124E300TDT4MATIC (5107)
W124E300TDT4MATIC Creative Commons License 2019.05.15 0 0 5107

Passzolom a kérdést, én a régivel raktam vissza... nem egy kritikus alkatrész.

Előzmény: vondra (5106)
vondra Creative Commons License 2019.05.15 0 0 5106

Köszönöm!

Lehet kapni hozzá külön O gyűrűt? Méretét esetleg tudja? Vagy cikkszám vagy valami hozzá :)

 

Előzmény: W124E300TDT4MATIC (5101)
GPS Creative Commons License 2019.05.14 0 0 5105

 

Csak egy példa (de sok ilyen van):  http://www.manifestauto.eu/service-auto/satu-mare/csorvasi-service-srl-5288.html

 

Ezek tuti magyarok a nevük után - telefonálhatsz nekik így: +40361419285,  +40744837009

.

Előzmény: József Ruda (5103)
GPS Creative Commons License 2019.05.14 0 1 5104

 

nem tudtok Nyíregyházán vagy környékén aki ért a Deawoo Matizokhoz mert siralmas amit egy pár szerelő csinál az autónkal.

 

Neked egy kőhajításra van Szatmárnémeti - ha rám hallgatsz, átviszed oda.

 

Ott kenik-vágják a Matizt (ott rendkívül elterjedt népautónak számít - még részegen, bekötött szemmel is tudják mit kell vele csinálni) - ráadásul lényegesen olcsóbban is dolgoznak, mint a magyarországi kollégák.

 

Sok a magyarul (is) beszélő szakember - kis netes érdeklődésre akár címre-időpontra mehetsz. Bármilyen alkatrészt 1 órán belül beszereznek hozzá.

 

Én legalábbis ezt tenném.

.

Előzmény: József Ruda (5103)
József Ruda Creative Commons License 2019.05.14 0 0 5103

Sziasztok esetleg nem tudtok Nyíregyházán vagy környékén aki ért a Deawoo Matizokhoz mert siralmas amit egy pár szerelő csinál az autónkal.Előre is köszi a segítségeteket.Facen írnak valaki aki tud szerelőt.Ruda József néven vagyok elérhető.

adingos Creative Commons License 2019.05.14 0 0 5102

Folyamatosan szopat a jobb első fék. Hol jó, hol meg fog, ragad. Már egyszer átnézettem, minden ok, munkahenger nem ragad, rugó és minden egyébb jó .  Szerintetek????  Hol lehet a hiba???? Az tuti nem a kerék csapágy, mert annak semmi baja. Ellemben ha fog a fék, akkor kissé lehet a ferrodo szagát érezni.

W124E300TDT4MATIC Creative Commons License 2019.05.13 0 0 5101

Befecskendezőnként egy "O" gyűrű, és a megszokás. Határozottan biztasd kifelé...

Előzmény: vondra (5098)
vondra Creative Commons License 2019.05.13 0 0 5100

Köszönöm :)

Megnézem én már azt is akkor.

Előzmény: adingos (5099)
adingos Creative Commons License 2019.05.10 0 0 5099

Nem tudom, én még soha sem szedtem ki. Nekem nem pörgött ki a motor, és rángatva ment. A tankban lévő tápszivattyú csere megoldotta a problémát.

Előzmény: vondra (5098)
vondra Creative Commons License 2019.05.09 0 0 5098

Még egy kérdés, a befecskendezök pontosan hogy jönnek ki? Levettwm a csatlakozokat a befecskendezökröl, kicsavartam a két csavart a "hidbol" mégse jön ki. Mi tartja még a helyén?

Előzmény: adingos (5096)
vondra Creative Commons License 2019.05.09 0 0 5097

Melyik tipusu gyertya és kábel a gyári értékü? Ha nem gond kellene egy kis tipp :)

Előzmény: adingos (5096)
adingos Creative Commons License 2019.05.07 0 0 5096

Elég széles lehet a paletta. Gyertya hőértéktől a gyertyakábelig minden lehet. Alap, hogy csak gyári paraméteres dolgokra cserélünk ki mindent.

Pl: Gyertyakábel. Okozhat fejtörést a régi kábel után az új szénszálas kábel is. Vagy épp fordítva.

Előzmény: vondra (5091)
adingos Creative Commons License 2019.05.07 0 0 5095

Azonnal felejtsd el azt a kókler "szerelőt" aki csak lehúz téged. Keress egy rendes hozzáértő embert aki rendelkezik némi matíz tudással, és az rendbe teszi neked.

Előzmény: József Ruda (5092)
adingos Creative Commons License 2019.05.07 0 0 5094

Még, nem de záros határidőn belűl hengerfejtömítés lesz a gondod. Ha??? Ha máshol nem jelentkezik a víz, Pl radiátor, vagy valamelyik gumicső???

Előzmény: W210-300D (5093)
W210-300D Creative Commons License 2019.05.07 0 0 5093

Sziasztok segitseget kérnék.... Lányomnak vettem egy metizt. Átnézem alváz fékek olaj stb. Azt tapasztalatm hogy a kiegyenlitotartálybol fogy a viz. Folyást szivárgást nem látok. Merre induljak nagy a baj ? Itt azt olvastam,hogy a vizet gyakran kell ellenörizni. Köszönöm a hozászolásokat!

József Ruda Creative Commons License 2019.05.04 0 0 5092

Sziasztok tudnátok segíteni nekem van egy kis Matizunk 2004-es 800cm3.

Az egyik szerelő kiiktatta at Egr szelepet levágta az összes kábelt már régebben,most egy ideje elkezdett ugrálni gyorsulás közben én nagyon hülye vagyok hozzá kérlek szépen benneteket segítsen valaki mert nincs olyan szerelő aki ért hozzá,én nem is értem.Valaki Segiítsen már Nyíregyházi vagyok.Segítségeteket előre is köszönöm!!!!!

vondra Creative Commons License 2019.04.25 0 0 5091

Üdv a forumtagoknak!

Kérdésem lenne, mégpedig az, hogy mi lehet a gond ha a matiz (2003 as 0,8 as) nem olyan "erős"? 90 körüli sebeségnél már alog vagy sehogy nem gyorsul, a gyertyák elég feketék. Nem hu de kormos de nem barna az biztos.

Tulsok benzint kaphat? Mi lehet ennek az oka? Befecskendezök?

Februárba volt légszürö olaj olajszürö cserélve. 1 éve benzinszürö gyertyák gyertya kábelek. Márciusba vezérlés vizpumpával.

 

Ha valakinek van ötlete szivesen venném, köszönöm.

GPS Creative Commons License 2019.04.18 0 0 5090

 

...hacsak nincs egy kis "kanyar" a kasztniban - mert akkor az nem 5 perc :-)))

.

Előzmény: adingos (5089)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!