Csak nagyon halkan súgom meg (alig nyomom le a billentyűket, olyan halkan) - hogy egy idősebb Matizból Harry Potternek kell lenni, hogy megfelelő CO-t tudjon varázsolni valaki.
A Daewook (minden típúsa, a csúcsmodellje is) arról híres, hogy még újkorában is éppeghogy csak teljesíti a normát - kicsit kopottabb motort már meg se említsünk.
Meg lehet próbálni egy új, olcsó, utánygyártott katalizátorral bűvészkedni - de talán hasznosabb egy új lambdaszondát beleáldozni (ennek legalább valami haszna is van).
Másik trükk az EGR teljes lezárása (leblindelése) - sokat tud javítani.
Az égvilágon nem kell semmit csináljál. Feltöltöd és kész - kilevegőzteti saját magát. Egy kis járás után ellenőrzöd - ha kell még a szintig, utántöltessz.
Fontos, hogy működés közben a felső, vékony csövön follyon vissza a folyadék a tartályba. Ha ott csordogál, akkor minden oké.
Köszönöm! Ugy néz ki, hogy a kiegyenlitötartály csatlakozo gumicsöveinél szivárog. Vettem bilincset nem oldotta meg a szivárgást. Ugy döntöttem veszek uj csöveket leengedem a,fagyállot. Kérdésem az lenne leengedés és feltöltés után kell levegöztetni vagy kilégteleniti magát? Bocsánat ha hosszu lett a kérdés! :-)
Köszönöm a hozzászólásodat, hogy megosztottad a tapasztalataidat és a tanácsodat az ajtóval kapcsolatban! /Úgy gondolom választ kaptam a kérdéseimre amik hirtelen felmerültek./
Szóval a véleményetek szerint második autónak érdemes-e belenyúlnom, mert mindenki rijogat, hogy a Matiznak irtó drága a szerelési munkadíja meg, hogy macerás szerelni meg elzavarnak ha vezérműszíjat akarok cseréltetni meg ilyenek...
Ehhez a disszertációhoz csak annyit, hogy a Matiz-alkatrészek (nevetséges) fillérekbe kerülnek, a szerelése meg (a mai autós-mezőnyben) faék egyszerűségű, az égvilágon semmilyen speciális trükkje nincs - ennél már csak komplikáltabb autók futnak.
Az a szerelő amelyik ezt nem hajlandó (vagy nem képes) megszerelni - ahhoz jobb ha még köszönni sem térsz be - ha majd arra jársz még egyszer..
Mások kiszámolták, hogy mindent összevetve (beleértve az állami sarcokat, biztosítást, stb.+fenntartás+javítás-karbantartás+üzemeltetés+vételár-értékvesztés) - jelenleg a Matiz a legolcsóbb megoldás a piacon.
Ennél olcsóbb autó NINCS!
Ebből indulj ki - ha olcsón akarsz utazni - kivált, hogy azt mondod, hogy ráadásul gombokért jutsz hozzá egy keveset futott darabhoz.
Az ajtót meg simán javíttasd ki és fényeztesd le a színedre - mert nehéz az út szélén olyan döglött lovat találni - amelyiknek a patkója pont passzolna a te lovadra.
Sziasztok, Üdvözlök minden Tisztelt Fórumtagot! Matiz vásárlásán gondolkodom. Az autót a feleségemnek venném munkába járni Óbudára, naponta olyan 12Km-t menne, ill. néha vidékre havonta egyszer olyan 420Km-t. Egy munkatársam örökölte édesapjától aki 2004-ben vette újonnan. Matiz II-ről van szó tehát - ha jól tudom. Jelenleg 52000Km van benne amiről tehát tudjuk, hogy valós. 800ccm, full alap. Az érdekelne, hogy vannak-e esetlegesen olyan típus hibák amiket meg tudnék állapítani vásárlás előtt, ill. miket nézzek meg rajta amely olyan szempontból kritikus lehet, hogy a közeljövőben nagy eséllyel tapasztalataitok szerint javításra szorulhat a korából fakadóan. Ha jól tudom egyszer volt vezérműszíj cserélve de nem állt ott senki a szerelő mellett tehát ez itt apró betű. A hibája,hogy a bal első ajtó meg van basz nyomva bevásárló kocsi által. Olyan világos bilikék szerű, a forgalmiban a színnél az áll, hogy "06 Kék" tehát legnagyobb erőlködésem ellenére sem találok rá vezetőoldali első ajtót. Szóval a véleményetek szerint második autónak érdemes-e belenyúlnom, mert mindenki rijogat, hogy a Matiznak irtó drága a szerelési munkadíja meg, hogy macerás szerelni meg elzavarnak ha vezérműszíjat akarok cseréltetni meg ilyenek... Egyáltalán cseréltetnem kellene most? Ugyanakkor tetszik a "dizájn", kevés benne a km, irtó kedvező áron jutnék hozzá és ahogy néztem pörög a fóruma is :) Érdemes belenyúlnom ebbe a dologba véleményetek szerint? Jó döntés lenne arra a célra amire venném? Köszönöm a válaszaitokat előre is, a legnagyobb tisztelettel!
nem tudtok Nyíregyházán vagy környékén aki ért a Deawoo Matizokhoz mert siralmas amit egy pár szerelő csinál az autónkal.
Neked egy kőhajításra van Szatmárnémeti - ha rám hallgatsz, átviszed oda.
Ott kenik-vágják a Matizt (ott rendkívül elterjedt népautónak számít - még részegen, bekötött szemmel is tudják mit kell vele csinálni) - ráadásul lényegesen olcsóbban is dolgoznak, mint a magyarországi kollégák.
Sok a magyarul (is) beszélő szakember - kis netes érdeklődésre akár címre-időpontra mehetsz. Bármilyen alkatrészt 1 órán belül beszereznek hozzá.
Sziasztok esetleg nem tudtok Nyíregyházán vagy környékén aki ért a Deawoo Matizokhoz mert siralmas amit egy pár szerelő csinál az autónkal.Előre is köszi a segítségeteket.Facen írnak valaki aki tud szerelőt.Ruda József néven vagyok elérhető.
Folyamatosan szopat a jobb első fék. Hol jó, hol meg fog, ragad. Már egyszer átnézettem, minden ok, munkahenger nem ragad, rugó és minden egyébb jó . Szerintetek???? Hol lehet a hiba???? Az tuti nem a kerék csapágy, mert annak semmi baja. Ellemben ha fog a fék, akkor kissé lehet a ferrodo szagát érezni.
Még egy kérdés, a befecskendezök pontosan hogy jönnek ki? Levettwm a csatlakozokat a befecskendezökröl, kicsavartam a két csavart a "hidbol" mégse jön ki. Mi tartja még a helyén?
Azonnal felejtsd el azt a kókler "szerelőt" aki csak lehúz téged. Keress egy rendes hozzáértő embert aki rendelkezik némi matíz tudással, és az rendbe teszi neked.
Sziasztok segitseget kérnék.... Lányomnak vettem egy metizt. Átnézem alváz fékek olaj stb. Azt tapasztalatm hogy a kiegyenlitotartálybol fogy a viz. Folyást szivárgást nem látok. Merre induljak nagy a baj ? Itt azt olvastam,hogy a vizet gyakran kell ellenörizni. Köszönöm a hozászolásokat!
Sziasztok tudnátok segíteni nekem van egy kis Matizunk 2004-es 800cm3.
Az egyik szerelő kiiktatta at Egr szelepet levágta az összes kábelt már régebben,most egy ideje elkezdett ugrálni gyorsulás közben én nagyon hülye vagyok hozzá kérlek szépen benneteket segítsen valaki mert nincs olyan szerelő aki ért hozzá,én nem is értem.Valaki Segiítsen már Nyíregyházi vagyok.Segítségeteket előre is köszönöm!!!!!
Kérdésem lenne, mégpedig az, hogy mi lehet a gond ha a matiz (2003 as 0,8 as) nem olyan "erős"? 90 körüli sebeségnél már alog vagy sehogy nem gyorsul, a gyertyák elég feketék. Nem hu de kormos de nem barna az biztos.
Tulsok benzint kaphat? Mi lehet ennek az oka? Befecskendezök?
Februárba volt légszürö olaj olajszürö cserélve. 1 éve benzinszürö gyertyák gyertya kábelek. Márciusba vezérlés vizpumpával.
Ha valakinek van ötlete szivesen venném, köszönöm.