Nyílt topic azok részére, akik még nem nyertek bebocsájtást a hasonló nevű klub ajtaján. Ha valaki itt tanúbizonyságot tesz arról, hogy nem fikanick, tud normálisan fórumozni, azaz értelmes, építő hozzászólásokat tesz közzé, azzal már félig megváltotta a tagságiját a klubba...
A "zárt" topikba a felvételi kérelmeket innentől kezdve itt lehet elővezetni:
Arra gondolsz, hogy a "bejáraton" kellene lennie egy előjelzőnek, hogy előjelzést adhasson a bakra? Jó kérdés, de szerintem ilyen esetben elhagyható. Az igazi kocka megoldás a németek Zs13-as indikátorának osztrák megfelelője lenne, de tudtommal ilyen az ÖBB-nél nincs...
...mondjuk az is jó kérdés, hogy lehetett-e alkalmazni Zs13-nak megfelelő értelmű jelzőt előjelzés nélkül -- célszerűen olyan jelzésrendszereknél (pl. H/V) --, ahol a főjelző nem ad impliciten előjelzést is. Mert a Zs13-at inkább a Hl-nél alkalmazták, ahol pl. a vázolt esetben valóban csak kiegészítő szerepe lenne, mert a főjelző amúgy is ad előjelzést.
Balról jobbra haladva: az előjelző a főjelző aktuális képének előjelzője, OK. De a főjelzőn nem kellene egy kettő sárgán világító előjelzőnek lenni?
És ha pedig ott kellene lennie, akkor ha egyenesben áll a váltó, és 1 zöld jelenik meg a főjelzőn, akkor milyen jelzéskép lenne a főjelző árbócán lévő előjelzőnek? Két zöld? AKkor is, ha nincs utána főjelző, csak "állomástávolságra"?
Ahhoz olyan jelző is kéne, amin csak vörös van, meg esetleg tolatást engedélyező fények. De ilyeneket nem szoktak azokban a rendszerekben használni, ahol a főjelző maga nem ad előjelzést, én legalábbis nem emlékszek, hogy az osztrákoknak volna bárhol.
Azon az előjelzőn a két sárga egyértelmű. A két zöld (a nyíltvonal felé) kell egyáltalán? Mert ha világít a két zöld, az azt jelenti, hogy féktávolságra kell lennie egy főjelzőnek. De itt a nyíltvonal jön, tehát jelző nem lenne utána.
Vagy nincs olyan előjelző, amin csak a két sárga optika van?
van közelebb is. indulj el sopronból bécsújhelyre,e gyből az első állomáson már látható is. vagy wulkából a tópart nezsider felé. ott sem kell sokat az ablakban lógni egy ilyenért. sőt, ott még gombnyomós A-betű is van teszt jelleggel. ;)
a bejárati jelzőt milyen optikával kell felszerelni?
Ami olyan jelzési képet tud, ami jelen esetben szükséges. Pl egy bejárati jelzö ami szabad 40 jelzést ad /(amennyiben a váltó ezt indokolja), hozzá egy előjelző ami két sárgát mutat és fehér keretes. De lehetnek más variánsok is.
Csoportkijárati jelző létezik az ÖBB-nél. Konkrétan Hochzirl és Reith bei Seefeld kijárati jelzői ilyenek. 2 vágányhoz 1 jelző van és alatta kiegészítő fény jelzi melyik vágányra vonatkozik a szabad jelzés.
Létezik megálló-rakodóhely (szerű) szolgálati hely a hálózaton, ami már inkább utasforgalmi feladatokat lát el? Az alábbira gondolok:
Arra gondolok, hogy a csonkavágányra is lehet vonatot fogadni, tehát nem csak tolatási mozgás lehet rajta. Ha igen, akkor a bejárati jelzőt milyen optikával kell felszerelni?
Másik kérdés, létezik-e a csoportkijárati jelző fogalma az ÖBB-nél?
Zöldek (DRG, DR, DB sőt PKP és CFL tulajdonlásban is), mellékvonalakon jártak, ma elég közönséges nosztalgiajárművek nemcsak Német- de Lengyelországban is. Van egy saját, sajnos már nemigen frissülő oldaluk is: donnerbuechse.eu
A Deutsche Bahn (DB Regio) a nem villamosított vonalakon milyen típusú dízelmozdonyokat használt az elmúlt időszakban (2000-es évek) ingavonatok továbbítására?
Volt (van) egy csomó 218-asuk, vettek 2012-ben 20 db Dízel TRAXX-ot (Br 245) és kifújt? Tudom, egyre kevesebb az ingaszerelvény, egyre kevesebb a drót nélküli pálya is, de más dízelgép nem volt erre a célra? (Az átjárható vezérlőkocsis n-Wagenek mentek vezérelve dízelmozdonnyal?)