Egyre elterjedtebbé válnak a zárt égésterű kazánok körében a kondenzációs elven működő berendezések, ami számos kérdést vet fel egyrészről a 100% feletti hatásfokról, másrészről a hozzá tartozó legoptimálisabb rendszer tervezéséről, kiépítéséről, beállításáról…
Ezúton megkérek minden látogatót, hogy kerüljék a direkt vagy indirekt reklámozást – különös tekintettel gondolok itt forgalmazókra, kivitelezőkre.
Összegyűjtöttük a leghasznosabb információkat egy kondis oldalon. http://statisztikus.hu/kondis/
Csak azért ijedtem meg mert azt olvastam valahol, hogy 1 bar-ról üzem közben 0,3-0,5-el mehet feljebb a nyomás az a normális. Végülis ha csak az egyik funkció megy (fűtés vagy bojler) akkor megy fel 1,5-re. Csak ha megy mind a 2 funkció akkor megy fel 2 bar-ra ha minden üzemi hőfokon van.
Annyi történt azóta, hogy kikapcsoltam a kazánt teljesen kb 2 óra hosszára és hidegen beállítottam a víznyomást pont 1-re. Utána próbálgattam és 50 fokos radiátorvíznél 1,5 lesz a nyomás, ha ilyenkor átvált bojlerre akkor felmegy kb 2-re az 1,5-ről. Fűtés nélkül csak bojlerezésnél is felmegy 1,5-re a nyomás. Sajnos már nem garanciális pedig még nincs 2 éves mert elcsesztem a dolgot és kimaradt 1 karbantartás ami a garancia feltétele. Az előző Aristonnak amit 13 évvel ezelőtt tettek fel nem volt kötelező karbantartása és mégis működött a garanciája 2 évig.
Nem tudom hol a tágulási tartály, az Ariszonban volt egy levegőszelep és abba kellett fújnom pumpával időnként ahogy a kazános mutatta. Ennél nem tudom hogy van-e ilyen és hogy hol. Ha erre gondoltok egyáltalán.
Sziasztok! Van egy Baxi Luna duotec kazánunk, már nem garanciális.
Nemrég vettük észre nyáron, hogy melegvíz (bojler üzemmódban) a radiátorkör visszatérő ágába felnyomja a melegvizet ami a baypass víz lenne a bojlerből visszatérő ágon.
A kazános azt mondta, tetessek be egy csappantyús visszacsapó szelepet a baypass ágba, hogy ne tudja visszafelé nyomni a radiátor visszatérő körbe a vizet.
Be lett téve és már nem nyomja oda a vizet.
Viszont ha beállítom hidegen a víznyomást 1 bar-ra, és megy a fűtés akkor 50 fokos víznél 1,5 bar lesz a nyomás de ha átvált közben bojler üzemmódra akkor me felugrik egyből kb 2,2 bar-ra.
Vettem egy benzinmotoros aggregátort és ki akartam próbálni, hogy megy e róla a gázkazán (Hajdú HGK 24). Hát nem, az üzemmód kijelzője először 2.-t mutat (önteszt) azután a 3 és a 4 között váltakozik, ami a ventillátor indítás és a gyújtás, de innen nem lép tovább. Fázis -nulla fordítást próbáltam de ugyanazt csinálja. Az persze lehet hogy nem rendes szinusz jön belőle, de nem gondoltam, hogy emiatt nem fog működni.
Tudtok erről valamit, meg lehet oldani a problémát?
Hello! Van 1 régi tipúsú kombi gázkazánom 2012 ariston, Kádár kockába kell egy kondenzációs helyette, mennyivel fog kb kevesebbet fogyasztani az új szerintetek?
A felső az a füstgáz-visszaáramlás érzékelő, az alatta levő szerintem is a vésztermosztát, az alatt meg talán a fűtési kör NTC-je. A HMV NTC-t én valahol a melegvízcső körül keresném (ahol kilép a szekunder hőcserélőből).
HMV készítés közben mindig ki fog válni a vízkő. Annyit lehet tenni, hogy minél kisebb hőfokra állítani, hogy kevesebb vízkő váljon ki. A mosogatónak és kézmosónak nem ártana egy kicsi villanybojlert feltenni, mivel mosogatásnál, lehet a 40 fokos víz kevés.
Ha kilehet savazni, akkor meg kell csinálni, ha nem akkor csere.
Ha van elég hely, lehet jobb lett volna egy fűtőkazán + indirekt tároló kombináció.
Nagy hibája nincs, nem jó lejtése az oldalfali kivezetésnek. (elvileg a kicsapódó víznek vissza kellene folyni a kazánba. Annyi gond lehet, hogy télen megfagyhat és jég súlya lehet nem tesz jót a "kéménynek"
Üdv mindenkinek! Olyan kérdésem lenne a hozzá értőknek, hogy adott egy 3 éves Westen Star kazán. Kb 4 napja keztdünk el vele fűteni, (nyáron költöztünk az ingatlanba) és ma vettem észre, hogy az oldalt kivezezett kéményből csöpög a víz. Ez lehet csak pára, vagy valami nagyobb hibára utalhat? Előre is köszönöm a válaszokat!
Van egy 4.5 éves Baxi kazánom, van előtte mágnes szűrő és az egész fűtési rendszer új 5 rétegű műanyag csöves új radiátorokkkal.
Ma volt kint a szerelő karbantartani, és azt mondja részben el van tömődve a hőcserelő, mert zajosan működik a kazán, egyébként jól teljesít a rendszer, és és eleve magyon kevés gázt is fogyaszt (fűtés kb. 900 m3 év 125 m2-es jól szigetlet házhoz, + melegvíz az olyan havi 25-30m3, ja és 24 fokban élünk télen is (nyáron tudom úgye mérni csak a melegvízet).
Na most át tudják mosni a hőcserélőt nem is olyan durván sok pénzért 60 ezer, csak azt mondja vagy jó lesz vagy nem. De mondom én eleve nem észlelek még hibát. OK talán a melegvíz lassabban készül, mint 4 éve.
Kicsit félek, hogy több kárt okoz a mosás, mint haszot.
Van más házi mosási módszer, az első két évben ilyen tisztitó védő folyadék is volt a rendszerben, csak aztán le lett engedve és csak tiszta vízzel lett feltöltve.
Még annyi megnéztük a mágnes szűrőt is alig volt rajta valami, szinte nulla 1 év alatt.
Szóval ez így normális. Nem akarom, hogy esetleg a savazás miatt a hőcserélő tönkre menjen.
Volt a kazánra kiterjesztett garancia, de azt mondják erre egyébként sem vonatkozik.
Nem olyan para ha kell még a hőcserélő teljes cseréjét is ki tudom fizetni, csak hogyan lehet elkerülni a jővőben az ilyet, 4 évente új kazán kell vagy mi?
Sajna így távolból nincs több 5letem. Ráadásul ez kéményes, nem ismerem a lelkét. Esetleg a hibatárolóban megnézheted mi előzte meg a 201-est. Már ha volt több hiba.
Több sebből vérzik a kazánod.(hmv belenyom a fűtéskörbe, csepgő váltószelep meg még ki tudja)
Orosznyelvű barátaink csak annyit írtak erre a hibára, amit írtam.
Hívj egy szerelőt, az a helyszinen -talán- többre jut.
Lehet jobban jársz ha lecseréled, Bosch, Immergas jó lehet, ariston One: sok hiba volt vele,(panelhibák) nem tudom javult-e.
Le kellene cserélnünk mert már elég sok gond volt van vele, milyen kondenzációs kazán amit érdemes venni alkatrész meg szerviz szempontból illetve ár érték arány? Ajánlottak immergast, meg termetet is?