Ez a topic azoknak van,akik nem tudnak/nem akarnak írni a zártkörű topicba.Ide jöhet a Hajdú volánról és a DKV-ról infó,kép,kérdés,egyszóval bármi:-)
Ha tetszik a topik akkor jó szórakozást,ha értelmetlen,akkor elnézést kérek,és tessék törölni nyugodtan.
Minden esetre jó szórakozást kívánok!:-)
1. Az eCitaro-kat pályázati forrásból vették, ezért muszáj őket járatni.
2. Kevesebb áramot fogyasztanak és mivel újak, kevesebb karbantartást igényelnek, mint a trolik.
Bocsi, de ilyen szakmaiatlan hülyeségeket O. Rolika szokott kommentelni a feribókon. Azért jó lenne egy bizonyos szint alá nem süllyedni, csak azért, hogy lehessen szidni a DKV-t.
Nézd meg majd a józsai járatokat például délután 1-kor Segner térről, csupa szólók járnak :D Na meg reggel is vicc ami megy, Józsáról 6:40-kor 36-os Reform szóló, 6:48 35E-s Reform szóló, 6:54 35-ös szutyok Volvo szóló, a 6:56-os 34-es már csuklós szokott lenni de hétfőn az is szóló volt, olyan nyomorgás is volt azon hogy több mint 15 perc késést is összeszedett mire megérkezett a Segner térre, nem is kell mondanom hogy emiatt el is késtem a munkából...
Valamiért nem, pedig oda aztán tökéletes. Nem tudom, melyik fordában lehet 39-es, de viszonylag sok csuklós jut rá. Pedig több kereke van a busznak, mint utasa.
Akkor szerkesszék másképpen a fordákat, mert ez így nem oké, hogy 23-ason 10-20 emberrel rohangál a csuklós, a szintén Doberdós 15/15Y-n meg tömegnyomor van a Deformon.
Ez csak egy példa, de ahogy előttem leírták többen, sok másik gyakori példa van még.
Hát pont ez a szomorú. A szerződéses járatok miatt így ki lettek vonva jó pár csuklós a forgalmas járatokból, helyükre meg Reformok kerültek be. Amióta megérkeztek a Conecto csuklósok nemhogy egy kicsivel több csuklós lett, sőt még kevesebb lett, mert az ilyen járatokra teszik át a csuklósokat mint szerződéses 49-es járatra, meg 14-re, 23/23Y-ra...
A 49 szerződéses járat, kötelező minden (hétköznapi) indulására csuklóst biztosítani, ha nem megoldható, két szólót kell indítani. A többi valóban nem igényelné , általában fordaszerkesztési okokból kerül csuklós ezekre a járatokra.
Azt a kevés csuklósokat meg pont az olyan járatokra pocsékolják mint 11-es, 14-es, 23-as, 23Y-os, 49-es... Addig a forgalmas járatokon meg nyomorognak a szólókban az utasok, nem elég hogy késnek vagy kimarad a járat...
Igen, oda se való egyáltalán. Legfeljebb ezeken a vonalakon lehet azt mondani, hogy elmegy: 11, 14, 16, 17, 21, 23, 23Y, 33, 37, 39, 45. Bár a legjobban azzal járnánk, ha szépen átfényeznék őket sárgára és eladnák a Volánbusznak, és hoznának Conecto-kat helyette. Rövidebb helyközi járatokon még el is menne a háromajtós Deform.
Azosztigen. Fényes udvarból akkor csak óránként 1 járat lesz a Belvárosba. Lassan Mucsaröcsöge alsóról is több járat lesz a városba, mint a városon belüli közlekedés
Amennyiben befut egy 19-es a Vincellérre, majd utána ugyanaz a jármű indulna vissza a Sámsonira a Jégcsarnoktól 19H-ként, akkor a Jégcsarnokhoz való átállás vajon úgy fog alakulni, hogy rezsimenetben átgurul utasok nélkül?
Kétlem, hogy mindegyik 19H-t egy Jégcsarnoknál végállomásozó 30-as ad, illetve vica versa a beérkező 19H 30-asként indul tovább.
Nyilván értem, hogy te nem úgy gondoltad, hogy szűnjenek meg a buszok, de a döntéshozók szinte biztos, hogy úgy gondolnák. Az meg több kárt okozna, mint hasznot.
Ha a villamos csak a 25-ös és 30-as (Déli sorral mi lenne?) csoportot váltja ki, akkor meg kétséges, hogy lenne-e olyan nagy forgalom, ami villamost igényel. Max úgy lenne "megfelelő" az utasszám, ha a buszokat kiiktatják, és mindenkit a villamosra (+átszállásra) kényszerítenek
Meg azért a Nagyállomás felé erősen kérdéses lenne a versenyképessége a vonalnak menetidőben, mondjuk a 30-assal szemben.
Továbbá arról se feledkezzünk meg, hogy a mai hálózat nem feltétlenül csak a Tóci igényei néz ki úgy ahogy. A keleti részeken (Veres Péter utca, Budai Nagy Antal utca, Mátyás király utca, Sámsoni út, Létai út, Diószegi út, Biczó István kert stb..) is van igény a Tóci közvetlen elérésére az üzletek és oktatási intézmények miatt. A villamos ezen közvetlen kapcsolatokat szépen elvágná.
Senki nem mondta, hogy ezzel kikéne váltani az összes létező buszt, de speciel a 25-ös családot és a 30-ast helyettesítené és jobb minőségben mert egy járattal elérhető lenne a belváros a nagyállomás és a buszállomás, nyilván az Újkert vagy Temető felé közelekdő járatokat nem mondtam hogy szüntessék meg, mivel teljesen más az úticéljuk.
Oké, megépítik ezt a vonalat a Nagyállomás (és félig meddig a Belváros) felé. És a többi úticél? Kálvin tér-Csapó utca? Kassai úti campus-Temető? Böszörményi úti campus? Egyetem tér Főépület-Klinika-Auguszta?
Keleti városrész kertes házas részei?
A jelenlegi buszos rendszerben ezen úticélok közvetlen elérhetősége, bár a mértéktelen ritkítások miatt egyre szarabb minőségben, de megvan, villamos esetén át kellene szállni a város nagy része felé, mert kb biztosra lehet venni, hogy ha tényleg villamos épülne, akkor menne a levesbe a buszhálózat.
Meg azért azt is vegyük figyelmbe, hogy a 2-es villamos egy olyan buszvonalcsalád (31,32) helyett épült, amik 1 vonalra felfűzték a hosszában egy fő úttengely mellett elterülő lakótelepeket (Újkert, Vénkert), nagybevásárlási lehetőségeket (Malompark), Belváros északi részét (Hunyadi utca, Kálvin tér), magát az abszolút Belvárost (Kossuth/Széchenyi utca, Piac utca) és a Nagyállomást is. Egy nagy hosszú gerinc járat, amit könnyű volt kiváltani egy kötöttpályás gerincjárattal. Egyedül a Főépület-Klinika úticélra maradt meg a 12-es, meg a Kassai út felé a 23-as, de az olyan ritkán jár, hogy hálótat szempontból nem nagy tényező.
Meg ugye az is dob a kettes forgalmán, hogy de facto az a Böszörményi úti campust ellátó vonal is a Görgey utca és DAB székház megállókkal, mert ugye a Böszörményi út közlekedése csapni való.
A Tóci esetében teljesen más a helyzet. Nem lehet egy (de még kettő) vonalra sem felfűzni az összes fontos úticélt, a Tóci városon belüli elhelyezkedése és a Tóci formája, alakja miatt sem. Megnézném, hogy hogy oldanák meg egy vonallal az összes fontos városon belüli úticélt.
szerintem tökéletesen ellehetne látni egy olyan viszonylattal ami az alábbi útvonalon megy. Nagyállomás - Piac utca - Szechenyi utca - Nyugati u - Kishegyesi út - István út - Vincellér u - Derék u - Kishegyesi út - Nyugati u - Szechenyi u - Piac utca - Nagyállomas
és egy ellenírányú változat ami előbb a Derék felé menne és vissza z Istvanon.
és szerintem ehhez nem is kellene várni a villamosig busszal is meglehetne oldani. Tokéletesen körbe jarható lenne a Toci a minden irányból és erintve lenne a Belváros és a Nagyállomás is. Teljesen kiváltható lenne a Tócibol a 30-as és a 25ös család is. A 25ös szintén mehetne az állomásig a Veres peter felol akár a kiskörúton keresztul hogy a buszallomashoz is kozel legyen.