Keresés

Részletes keresés

23 negedi Creative Commons License 2010.04.23 0 0 567

Kutatóbúvárok szállnak alá Szentendrénél

http://puk.hu/article.php?id=5670

Törölt nick Creative Commons License 2010.04.20 0 0 566
Új hozzászólásnál a szöveg box alatt van egy egy olyan sor, hogy "új link" oda bemásolod a linket, mellé a "szöveg" box-ba ami nevet akarsz neki adni (én magát a linket szoktam oda is bemásolni) aztán a jobb szélső "felvesz" gombra katt, majd megjelenik az "uj link" felirat alatt, egy új szöveg "link1", az alatt egy "beszurás" opció, arra kattintással a szöveg boxba illeszted a linket.

http://www.bobhenneman.info/DiveHome.htm
Előzmény: Lawnmower Man (565)
Lawnmower Man Creative Commons License 2010.04.20 0 0 565

Na, szóval erről a linkről van szó:

http://www.bobhenneman.info/DiveHome.htm

(Előbb utóbb csak rájövök, hogy működik ez a dolog.)
Lawnmower Man Creative Commons License 2010.04.20 0 0 564
Valahol ott van a környéken a Repulse is, de az valahogy nem érdekli annyira a búvárokat. Talán mert elég egyértelmű, mitől süllyedt el, kapott öt torpedót az oldalába és gyorsan felborult, ami az ő esetében senkit nem lepett meg. A Prince of Walesnek viszont többet ki kellett volna bírnia.

Nem tudom, ez a link szerepelt e már itt. A búvárok számára elérhető nélységben elsüllyedt nagy hadihajók listája és rövid leírása, pár fényképpel kiegészítve. Többségükben védett, síremléknek nyilvánított hajók, elvileg tehát érinteni sem szabad őket.


Törölt nick Creative Commons License 2010.04.18 0 0 563
Köszi!

Azért még egy kis összefoglaló erről:

HMS Prince of Wales
227 méteres, 43 800 tonnás, elsüllyedt 1941-ben, 68 méteren fekszik itt:
http://maps.google.com/maps?q=3.56,104.478333&ie=UTF8&ll=3.557283,104.47998&spn=5.600941,9.876709&z=7



Előzmény: Lawnmower Man (562)
Lawnmower Man Creative Commons License 2010.04.17 0 0 562

Nagyon részletes, terjedelmes tanulmány a Prince of Wales elsüllyedéséről és a roncs mai állapotáról, egy 2007-2008-as merüléssorozat tapasztalatai alapján.

http://www.rina.org.uk/c2/uploads/death%20of%20a%20battleship.pdf

Érdekes, hogy a roncs vizsgálata során kiderült, a hajót a korábbi feltételezésekkel ellentétben mindössze négy torpedó találta el, ezek közül is az egyik az orrtőkét, ami igazán nagy károkat nem okozhatott. A jobb középső találat okozta sérülések mértéke sem volt túl nagy. A hajó elsüllyedéséhez úgy tűnik, elég lett volna csupán a tatrészt ért két találat is, ami nem vet túl jó fényt az angol hajóépítő iparra.
Törölt nick Creative Commons License 2010.04.05 0 0 561
Veszélyben a Nagy-korallzátony

Független Hírügynökség
2010. április 4.

Kettétörhet egy megfeneklett kínai tartályhajó, és a kőolajrakománya tönkreteheti a világ legnagyobb élő organizmusát Ausztrália mellett.



http://index.hu/bulvar/2010/04/04/veszelyben_a_nagy-korallzatony/
Törölt nick Creative Commons License 2010.04.04 0 0 560
Tartok tőle, hogy itt erről neked van a legtöbb infód... ;)
Előzmény: 3823 (559)
3823 Creative Commons License 2010.04.03 0 0 559
A 90 venes években elsüllyedt az Újpesti öbölben a Vakelcsuk matróz nevü
hajó nincs képetek a mentésről meg a hajóról ?
Törölt nick Creative Commons License 2010.04.03 0 0 558
"ottfelejtett hajó...."

Egy közismert spanyol erődtől (La Mola) pár száz méterre egy ottfelejtett 150 méteres hajó, sekély víz alá merülve?

Elég fura... nem?

Persze lehet hogy így van, de szerintem inkább képhiba lehet. A lefotózott hajó a vízfelszínen volt, csak később került "fölé" a víz, egy montírozási hiba miatt. Ezt elképzelhetőbbnek tartom. Vannak ilyen hibák a gugliban bőven.
Itt pl egy "fél hajó"...



http://maps.google.com/maps?t=h&hl=hu&ie=UTF8&ll=36.114201,-5.362638&spn=0.002184,0.008358&z=17
Előzmény: hakapeci (556)
hakapeci Creative Commons License 2010.04.01 0 0 557
bocsi osló fjord norvégia

haka
Előzmény: hakapeci (556)
hakapeci Creative Commons License 2010.04.01 0 0 556
ottfelejtett hajó....megjegyzem nekem is van az oszló fjordban egy "bennfelejtett" hajóm 1985 óta drammen városnál...de lehet,h kiszedték azóta...

haka
Előzmény: Törölt nick (555)
Törölt nick Creative Commons License 2010.04.01 0 0 555
Törölt nick Creative Commons License 2010.03.19 0 0 554
Előzmény: Törölt nick (553)
Törölt nick Creative Commons License 2010.03.19 0 0 553
Giuseppe Garibaldi
csatacirkáló

Az 1901-ben Genovában épült hadihajó 122 méter hosszú és 18 méter széles volt.
1915. július 18-én a Kotori-öböl és Szarajevó között éjjel érte a végzetes torpedótalálat. Egy osztrák U4 tengeralattjáró lőtte ki. Az 550 tagú legénységből 53-an vesztették életüket. 122 méteres mélységben fekszik.
2008-ban fedezték fel a roncsot. Egy cseh búvár életét vesztette a Garibaldi megmerülése során és a Horvát kormány bírósági eljárást indított a cseh csapat ellen.
A további merüléseket a roncsnál megtiltották.



http://en.wikipedia.org/wiki/Giuseppe_Garibaldi_class_cruiser
http://www.croatiaexclusive.com/News/tabid/61/ID/191/Wreck-of-battle-cruiser-Garibaldi-sunk-in-1915-found-in-Adriatic.aspx
http://www.cdnn.info/news/industry/i080912.html
http://www.divecenter.hu/Hirek/2100/azonositottak-a-garibaldi-roncsat
http://www.divecenter.hu/Hirek/1701/buvarexpedicio-a-birosag-elott
Törölt nick Creative Commons License 2010.03.19 0 0 552
SMS Zenta

Az Osztrák-Magyar Monarchia cirkálója

Vízrebocsátás:1897.08.18.
Hosszúsága 96.8 m
Szélessége 11,73 m
Merülési mélysége 4,4 m
Vízkiszorítása 2543 t
Sebessége 21.8 cs

Elsüllyedt: Montenegro, Petrovac-nál 1914 aug. 16-án, az I. Világháború első tengeri ütközetében.
Roncsa technikai merüléssel elérhető, 75 méter mélyen van.



http://www.czakobuvar.hu/index.php?option=com_content&view=article&id=82:zentacirkalo&catid=1:friss-hirek&Itemid=50
http://lemil.blog.hu/2009/04/09/a_zenta_cirkalo_1_0
http://www.divecenter.hu/Cikkek/390/page=2
http://hu.wikipedia.org/wiki/SMS_Zenta
http://hajomakett.hu/content/view/655/41/
http://www.kerasub.hu/?p=166
http://maps.google.com/maps?t=h&hl=hu&ie=UTF8&ll=54.860801,21.159668&spn=0.796748,4.279175&z=8
Törölt nick Creative Commons License 2010.03.19 0 0 551
Klassz gyüjtemény. Majd mazsolázok innen is.
http://elfelejtettkatonak.blogspot.com/
Törölt nick Creative Commons License 2010.03.19 0 0 550
Előbbiről Vajk olvtárs a 341-es hsz.-ban tett már említést...
(szép szonárképekkel)
Előzmény: Vajk (341)
Törölt nick Creative Commons License 2010.03.18 0 1 549
Graf Zeppelin

Vízkiszorítás 33 550 t
Hossz 262,5 m
Szélesség 31,5 m
Merülés 7,6 m

A hajót 1936-ban kezdték el építeni és 1938-ban bocsátották vízre. 1941 májusában, amikor 85%-ban már kész volt, az építését leállították. A Pearl Harbor-i csata után Hitler elrendelte, hogy folytassák a Graf Zeppelin építését. Ekkor Kielbe vontatták. Pár hónap után újra leálltak az építéssel. Így a Graf Zeppelin az Odera egyik mellékfolyóján horgonyozva szinte feledésbe merült.
A szovjet előrenyomulás során a németek el akarták süllyeszteni, de ez nem sikerült. A szovjetek hadizsákmányként megszerezték, és egy kicsit rendbe hozták.

Az ezután történtekről több verzió is van:
- Leningrád felé aknára futott és elsüllyedt,
- a szovjetek túlságosan megpakolták, és egy vihar felborította,
- Schwinemündéig jutott, itt lakó-, és kutatóhajónak használták 1947-ig, majd egy tüzérségi gyakorlat során elsüllyesztették.

2006 júliusában a lengyelek megtalálták a hajót a Balti-tenger mélyén. Véletlenül egy olajkutató cég bukkant rá, Wladislawowótól harminc mérfölddel északra, 80 méteres mélységben.







http://www.military-quotes.com/forum/polish-navy-graf-zeppelin-german-t23355.html
http://www.freeweb.hu/olli/zeppelin.html
http://hu.wikipedia.org/wiki/Graf_Zeppelin_(rep%C3%BCl%C5%91g%C3%A9p-hordoz%C3%B3)
http://maps.google.com/maps?t=h&hl=hu&ie=UTF8&ll=55.289768,18.433946&spn=0.024633,0.133724&z=13
Törölt nick Creative Commons License 2010.03.18 0 0 548
Azt hiszem ez az. Nem is gondoltam volna hogy 100 éves. Az igen!
Előzmény: hakapeci (547)
hakapeci Creative Commons License 2010.03.17 0 0 547
a télen ez sűlyedt?

haka

http://www.hajoregiszter.hu/index.php?ship=499&friss=1&picid=11061#11061
Törölt nick Creative Commons License 2010.03.12 0 0 546
Előzmény: Törölt nick (545)
Törölt nick Creative Commons License 2010.03.12 0 0 545
Fu Shan Hai

A Fu Shan Hai 225 m hosszú és 69.973 BRT, ezzel annyi acéltömeget képvisel, amiből 10 Eiffeltornyot lehetne építeni. A hajó felülete nagyobb mint egy focipálya, így az egyik legnagyobb merülhető roncs az európai vizeken.

Ez a történet nem egy viharos éjszakán, vagy háborús ütközet közben kezdődött, mint a legtöbb roncs esetében. Szép napos tavaszi nap volt 2003.május 31.-én, amikor az óriási teherhajó Lettországból indult Kínába hazafelé. Az üzemanyagtartályokat feltankolták és a rakteret megtöltötte a műtrágya. Északi irányba tartva a Fu Shan Hai lassan közelített a dán Bornholm sziget felé.

Közben a kis Gdynia szállítóhajó keresztezte a Fu Shan Hai útját, amely Lengyelország és Anglia közti gyorsútvonalon közlekedett. Mindkét hajó nemsokára elhagyta volna a Bornholm sziget északi csücskét. A 12.00 h-kor a 2. szolgálatos átvette az őrséget. Miközben ellenőrizte az irányt, megállapította, hogy kissé túl közel kerülnek a kínai óriáshoz. Mégis úgy itélte, hogy ennek ellenére biztonságos távolságban fognak találkozni. A radaron mégegyszer alaposan ellenőrizte, hogy helyes -e ez a megállapítása, ami újabb néhány percet vett igénybe. Arra riadt fel, hogy a két hajó ütközési vonalban halad egymás felé.

Azonnal megváltoztatta az irányt. Ahelyett, hogy az Fu Shan Hai-t orra előtt elment volna, megpróbálta az irányt a farvizére módosítani. Szerencsétlenségére ott már nem volt elég hely a manőverhez. A Gdynia egyenesen a Fu Shan Hai felé tartott.

Közben a Fu Shan Hai-on is észrevették, hogy feléjük tart a Gdynia. Viszont jobboldalt egy kisebb hajó nem tette lehetővé a kitérést. A kapitány parancsot adott az összes gép leállítására. A hajódudán figyelmeztető jeleket adott a Gdynia felé. Egyik hajónak sem volt rádiókapcsolata a másikkal.
A Gdynia pontosan az első és a második rakodótér közé fúródot a Fu Shan Hai-ba. Nagy víztömegek zúdúltak a megsérült hajótestbe. A Gdynia-t az jeges tengeri viszonyokhoz tervezték, ezért csak az orrrésze horpadt be.

A Fu Shan Hai kapitánya alaposan mérlegelte a helyzetet. Felvette a kapcsolatot a kínai tulajdonossal, megparancsolta a legénységnek, hogy zárjanak el minden összekötőt a rakodóterek között és zárják el az üzemanyagszelepeket. Ezután elhagyta a legénységgel együtt a hajót. Alig 9 órával később a Fu Shan Hai elsüllyedt a Balti Tenger tiszta hideg vizében.

A roncs ma 69 méteres mélységben fekszik. Általában békén hagynának egy ilyen roncsot, de ebben az esetben kilyukadt az egyik üzemanyagtartály és az ebből keletkező olajfoltot a Dániához tartozó Christiansen szigetekhez vitte a szél. Mivel félő volt, hogy a többi tartály is kilyukad, kiszivattyúzták az üzemanyagot ipari búvárok segítségével. Emiatt 2007-ig tilos volt megmerülni a Fu Shan Hai-t.

Ma már rendszeresen lehet a roncsot merülni, német, lengyel és dán hajók folyamatosan kinálnak túrákat. A roncs legfelső része kb. 30 méteren van, ezáltal a sportbúvárok számára is elérhető, bár technikai felszereléssel az igazi.

Törölt nick Creative Commons License 2010.03.12 0 0 544
Törölt nick Creative Commons License 2010.03.12 0 0 543
Törölt nick Creative Commons License 2010.02.25 0 0 542
Törölt nick Creative Commons License 2010.02.25 0 0 541
Előzmény: Törölt nick (488)
Törölt nick Creative Commons License 2010.02.19 0 0 540
Törölt nick Creative Commons License 2010.02.09 0 0 539
Szerencsére ebből a jó öreg vízi járgányból nem lett roncs végül.
Daruval kiemelték a popsiját és jól meg... hegesztették... :)

Sajnos vannak elképzeléseim, hogy ezeken a régi folyami hajókon, hogyan tartják karban a felületeket - magyar módon. Az utólagos javítások is olyanok lehetnek, amilyenek: valószínűleg agyon van glettelve, gyenge hegesztések, tessék-lássék munka, rossz minőségű anyagokkal. Így okozhat egy cső vagy egy zsenge jégtábla komoly léket, gondolom... Nemde?
Előzmény: hakapeci (538)
hakapeci Creative Commons License 2010.02.09 0 0 538
akkor nem fagyáskár miatt szétrepedt vagy a motor, vagy valamelyik hűtővízvezeték, ami kissé kiolvadva elárasztotta a motorteret? ---milyen hajó az? amelyiknek az oldalát csak úgy kihasítja egy jégdarab?és a part mellett nem is volt jégzajlás...talán egy gumicsónak falát, talán azt de itt nem ez a fennfogás van megvalósulva...:)))

haka
Előzmény: paithana (537)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!