Keresés

Részletes keresés

andras186 Creative Commons License 2008.02.20 0 0 76

Hali!!

 

Hidd el,KOMOLY készültség van...

Legyen ennyi elég...ha gondolod,a többit privátban....

Előzmény: pias (75)
pias Creative Commons License 2008.02.20 0 0 75
Erdei vasut?? Nem! Egy 411-es magárahagyva a fütőház mögött. Más:: Az AB motorok közül az elsőn nagyitóval elolvasható volt a pályaszáma. ABMot 448. A másik kettő még nem ismert számomra. De rajta leszek, hogy megtudjam. Atomvonat:: Nemrég láttam Szabolcson áthaladóban. Két zöld személyszállitó jellegü vagon alkotja a vonatot. Én nem látta, seholsem a vonat biztonságára vigyázó embereket. Se rendőrt, se senkit. Régebben is láttam. Akkor Dufin. Még M62-es vitte. Akkor azt hittük a vonatot védők támadtak ránk. De nem igy volt. Csak egy sörösüveg repült ki az egyik kocsiból. Régebben lehet, hogy  komolyabb készültség volt a vonatközlekedésével egyidőben. De szerintem manapság nem hiszem hogy fegyvert fognának a fényképező vasutbarátra. Főleg nyilt vonalon. Ott nem hiszem hogy megállna a vonat, ha lesifótóst látnak a mozdonyról. De ez az én véleményem. Ennek ellenére lehet komolyabb készültség is. Ezt talán az a masiniszta tudná megmondani, aki továbbitotta már a vonatot.
andras186 Creative Commons License 2008.02.20 0 0 74
Hja,az állomás is kinézett valahogy...mennyit voltam én ott,te úristen....:):):(:(
Előzmény: pias (72)
pias Creative Commons License 2008.02.20 0 0 73
Azért legyen még egy Dunaujváros is. Csendélet mozdonyokkal.
pias Creative Commons License 2008.02.20 0 0 72
Ménesmajor helyett egy Előszállási kép.
pias Creative Commons License 2008.02.20 0 0 71
Akkor egy Mezőfalva nem madártávlatbol. A vonaton a Mikulásbácsi utazott Nagykarácsonyba.Idáig valószinü az utolsó gözös, ami befütve arra járt.
V43 1173 Creative Commons License 2008.02.20 0 0 70
Nem hiszek, mivel ezt a részt még el sem olvastam...
Előzmény: Törölt nick (62)
Herr Director Creative Commons License 2008.02.20 0 0 69
Hát igen, kár. Vannak rajta remek és hangulatos fotóhelyek, ráadásul ha jól tudom, akkor a pálya is nagyon jó, a tereléskor csak úgy vágtattak rajta az InterCityk.
Igazán lehetne rajta napi két pár biztos tehervonat, csak a fotósok kedvéért - nem ez lenne a vasút legnagyobb vesztesége:-)))
Előzmény: vöri_ae (55)
andras186 Creative Commons License 2008.02.20 0 0 68

Hali!!!

 

Akkor mégegy beosztott gép Dunaújvárisból:

ilyen volt:

Ilyen lett:

 

 

Captain Thomas Creative Commons License 2008.02.20 0 0 67

Ha már Dunaújváros, akkor ne feledkezzünk meg a beosztott gépekről sem.

 

Ennek a történetnek egyik jeles képviselője volt az 1182-es Szili: V6* után 1998. március 10-én érkezett ide a 4006-os gyorsvonattal. A személyzet mindig rendben tartotta, ami így leírva nem tűnik túl bonyolultnak, de valójában sok, nehézségektől sem mentes munka volt mögötte (a külső megjelenés csak egy része az egésznek).

 

A legnagyobb eltérés a szokásos színtervtől, hogy a főkeret alatt minden fekete festést kapott. A gép teljes külső felületét rendszeresen kezelték egy titkos házi recept alapján készült kencével, amely évekkel a főműhely után is biztosította a szokásos MÁV állagot jelentősen felülmúló megjelenést. Egyre többen akadtak olyanok is, akik hitetlenkedve hallgatták, hogy a gépen még az eredeti, 98-as festés van :)

 

2007-ben a ciklikus V3-as javítás után anyaghiba miatt fokozatkapcsoló robbanást szenvedett. Decemberre ugyan sikerült talpra állítani, de útja Nyíregyházára vezetett, így a V6* utáni tizedik évet már nem Dunaújváros beosztott gépeként kezdi meg.

 

Nagyon röviden ennyi, ha minden igaz, most a szolnoki fordát járja.

 

2003-ban:

1182

 

DP
Balázs1 Creative Commons License 2008.02.20 0 0 66
Köszi, érdeklődni fogok nála. Egyébként egy vasműi dolgozó mondta, hogy hadiüzem, és emiatt fokozott a védelme.
Előzmény: monor-21 (63)
Tshu-hash Creative Commons License 2008.02.20 0 0 65
Az atomvonatot egyszer láttam, még valamikor a '90-es évek eleje-közepe tájékán. Egy este 9 óra körül Kalocsa felől mentünk az 51-esen Pest felé, és Soltnál pirosat kaptunk. Az átjárónál ráadásul mind a két oldalról állt 1-1 rendőrautó is. Fater megkérdezte a rendőröket, hogy mi ez a nagy felhajtás, erre csak annyit mondtak, hogy Paksról jön egy vonat. Kb 5 perc múlva érkezett is a szerelvény Dunaföldvár irányából. Már régen volt és csak arra emlékszem, hogy egy Szergej húzta.
Előzmény: Balázs1 (56)
RwMan 3.0 Creative Commons License 2008.02.20 0 0 64

Dunaújvárosi olvtársunk szervezett már vasútbarát látogatást oda, ahol több mint 30 fő tolongott, nézett meg mindent vezetéssel.

 

Elavult információ... :) Azóta történt egy s más... Az üzemet ukránok vették át, a biztonsági igazgató valami volt ukrán rendőrparancsnok, az őrök meg Uzival járnak, ezt hallottam. Már a dolgozóknak sem lehet csak úgy az üzemek között mászkálniuk.

 

Én múlt nyáron sétálgattam az egyik kapunál, még vasúti területen, és rohant ki két őr. Be van minden kamerázva. Míg az egyikkel beszélgettem, a másik folyamatosan idegesen pislogott körbe. Ezeknek valamitől nagyon tele van a gatyájuk.

Előzmény: monor-21 (63)
monor-21 Creative Commons License 2008.02.20 0 0 63

A Vasmű nekem is nagy talány, még ismeretséggel sem sikerült bejutni, a nagy kockázat miatt. Furcsa, régen az általános iskolásokat is csoportosan vitték be üzemlátogatásra, mutatva a szocialista ipart. Ma meg meg se lehet közelíteni, mert hadiüzem. (Ha jól tudom.)

 

 

 

Nem jól tudod.

Nem hadi üzem.

 

Meg lehet közelíteni.

Dunaújvárosi olvtársunk szervezett már vasútbarát látogatást oda, ahol több mint 30 fő tolongott, nézett meg mindent vezetéssel.

 

Azonkívül a Pályaőr vasútbarát újság több száma is foglalkozott a Vasmű vasútüzemével, rajzokkal, fényképekkel, állománylistákkal.

 

Javaslom interjűvold meg ez ügyben M62 187 olvtársunkat.

Törölt nick Creative Commons License 2008.02.20 0 0 62
Te se higgy a Magyarország Mozdonyainak....... És akkor olvastam amikor voltam Sm-en meg Győrben ott is voltak szöcskék szedők nélkül leállítva... Egyébként a könyv is csak azt írja hogy állományban van.

Itt SV-on a 009 és 010 üzemképes a 044 Javításon..
Előzmény: V43 1173 (58)
szv Creative Commons License 2008.02.19 0 0 61
4,5 éves a kép.
Én akkor voltam Dunába utoljára, de most már tervezem, hogy elnézek oda.
Előzmény: Törölt nick (57)
Balázs1 Creative Commons License 2008.02.19 0 0 60
Egy állapotjelentés még nyár végéről.
Előzmény: Balázs1 (59)
Balázs1 Creative Commons License 2008.02.19 0 0 59
Nem csak a 044-es, a 011-es is elég rossz állapotban van. Néhány hónapja utóbbit Fehérváron, a fűtőház mögötti tárolókon láttam, áramszedő nélkül, kopottan.
Előzmény: V43 1173 (58)
V43 1173 Creative Commons License 2008.02.19 0 0 58

Miért, mióta nem megy?

Azt hittem, hogy a Szöcskék közül még mindegyik használatban van.

Előzmény: Törölt nick (57)
Törölt nick Creative Commons License 2008.02.19 0 0 57
Ezek se maiak a 044 Szöcske még ment akkoriba...
Előzmény: szv (49)
Balázs1 Creative Commons License 2008.02.19 0 0 56
Milyen mendemondák? Érdekelne a dolog, mert ha a szerelvénynek MÁV-pályára is mennie kell, akkor pedig fotózható, biztos rálátni valahonnan. Ha bármilyen történeted, infód van, szerintem érdemes lenne megírnod, témában ide tartozik.
Előzmény: Railroadman (46)
vöri_ae Creative Commons License 2008.02.19 0 0 55
Kár hogy csak terelésekkor és ritka alkalmakkor van tehervonat Rétszilas felé, pedig jó kis vonal lenne... Ez a kép kb ugyanott készült mint a tiéd, csak délelőttebb:

Előzmény: Herr Director (54)
Herr Director Creative Commons License 2008.02.19 0 0 54
Terelés Rétszilas felé, Dunaújvároson keresztül. A képek Duna határában készültek, itt fogy el a drót is.
Railroadman Creative Commons License 2008.02.19 0 0 53
Jut eszembe, valamikor év végén beraktam a Wikipedia-ba egy szócikket a vonalról, ami azóta elég szépen fejlődött. Szó, ami szó igazából elég kevés forrásom van/volt, annak is jó része csak a fejemben, emlékeimben.
Arra kérném a vonalon szolgálatot teljesítőket, vagy a vonalat ismerőket, hogy ha van hasznos infójuk és elkötelezettségük hozzá, akkor tegyék közzé benne ill. javítsák azokat az adatokat, amikre rosszul, vagy nem tisztán (? kérdőjel van mögötte) emlékeztem.

[link1]http://hu.wikipedia.org/wiki/Pusztaszabolcs%E2%80%93Duna%C3%BAjv%C3%A1ros-Paks-vas%C3%BAtvonal
vöri_ae Creative Commons License 2008.02.19 0 0 52
Kilátástalan kilátás Mezőfalván, vajon hol a falu? :)

Előzmény: pias (48)
vöri_ae Creative Commons License 2008.02.19 0 0 51
Neked és Captain Thomas-nak is köszi az infókat!
Előzmény: Balázs1 (45)
Captain Thomas Creative Commons License 2008.02.19 0 0 50

A 1178-asrol a fotó véletlenül került ide, vagy szándékos volt. Mert ha szándékos akkor tudod ki vagyok.

 

A kép szerzője volt az informátorom, aki egyébként sajnálja, hogy ritkán találkoztok. Továbbá olvastam az "Uradalmi pusztákból..." című kiadványt :)

 

 

AB-k::sajnos a számukat nem tudom. Nem emlékszem, hogy felirtam-e akkor a számaikat. Talán régi feljegyzéseimben szerepel.

 

Azért köszönöm. Talán előkerülnek egyszer.

Előzmény: pias (48)
szv Creative Commons License 2008.02.19 0 0 49
2 kép:

pias Creative Commons License 2008.02.19 0 0 48
Sajnos Ménesmajorrol nincs fotóm. Még gimnazista voltam, mikor egy ismerősöm meghivott Előszállásra szilveszterezni. Arra még sohasem jártam. Még gőzösök továbbitották a vonatokat. Délután felszálltam a Paksi vonatra. Lestem a megállókat // sötétt volt már //, hogy merre vagyunk. Az első megálló még nem keseritett el annyira. Egy leszurkozott vasuti kocsi volt. Ujvenyim volt a nava, ha jól emlékszem. A második megálló Mezőfalva. Nagyobb állomás, de lakott terület ki tudja hol. Utána jött Ménesmajor. Az már kezdett gyanus lenni. Istállókat láttam, de falu sehol. Ott már bennem volt a félsz, hogy odatalálok egyáltalán Előszállásra? Ugy voltam, ha az is olyan elhagyott állomás lesz a prérin, le sem szállok a vonatrol. De megnyugodtam. A falu a vasut mellett volt. Odataláltam hamar a megadott cimre is. 1978-ban volt ez az esemény. Utána az ismerős lánnyal nagyon sokáig nem találkoztam. 94-ben 2 honapig voltam kirendelésben Dujvban. Jártunk Paksra is a tolatóssal. Előszálláson eszembe jutott az a lány. Gondoltam megkérdezem a forgalmiban, hogy esetleg a forgalmista nem tud-e valamit az illetőről. Hát mikor bementem a forgalmiba, leesett az állam. Ő volt a forgalmista. Az a lány a régmultbol. Gizella volt a neve. Manapság ugy tudom Földváron szolgálattevő. A Dunaujvárosi masiniszták biztosan ismerik. Thomas:: A 1178-asrol a fotó véletlenül került ide, vagy szándékos volt. Mert ha szándékos akkor tudod ki vagyok. S a 1178-as a legkedvesebb mozdony számomra. Köszi, akármilyen céllal is tetted fel.  AB-k::sajnos a számukat nem tudom. Nem emlékszem, hogy felirtam-e akkor a számaikat. Talán régi feljegyzéseimben szerepel.
Railroadman Creative Commons License 2008.02.19 0 0 47
Milyen jó retró hangulata van a fotódnak.
Ménesmajorról (az egykori felv. ép.-ről) nincs esetleg felvételed? '97-ben pont egy héttel a lebontása előtt fedeztem fel a vonatról lesve az éjszakába. Tavasszal szerettem volna lefotózni, de egy hétre rá eltűnt, hiába figyeltem erősen a kivilágított fülkéből. Aztán a pályaőrből értesültem róla, hogy elbontották.
Előzmény: pias (31)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!