A DRG II EP mozdonyon nincs feliratozás, az alumíniumoson szöveg van (vezetőállás) a DR III-és a DB-n van (DR IV nekem nincs). Lásd képek.
Azért voltam vele gondban, mert a Sachsenmodelle VT 135 mozdonyok rendre fordítva indultak el, mint a Tillig-éra újabb VT 135-ös változatai digitalizálás után. A magyarázat egyszerű: a Sachsenmodelle nyáklapja hibás. Fel van cserélve a két sín oldal (a képen nem látszik, de kimértem), de az új Tillig nyáklap is hibás. Ezt utólag javították, de ettől még azon a feliratok helytelenek (Mitte 2 az 1-es vezetőállás)
Innentől kezdve elbizonytalanodtam, hogy akkor most merre az előre?
Köszönöm ismételten mindenkinek a segítséget. Remélem maradhat a bejegyzés, ha nem szóljatok töröltetem.
A futó (tengely) az eleje. Amelyik nincs meghajtva (az 1:1 méretűben). Ahová nincs kardán(imitáció). Illetve - ahogy írtam - a poggyásztérben van az 1. vezetőállás.
Igen, azzal tisztában vagyok, hogy nincs olyan eleje, mint egy gőzösnek. Ahogy írtad, itt a mozdonyvezető fogta magát és átment a másik végébe a motorvonatnak, ott leült, és megint vezetett.
Ez lehet a támpont, amit írtál:
"Tengelyelrendezés: 1A. Vagyis a futó az eleje."
Ezt kell megnéznem. Igaz fogalmam sincs mi az a futó, de valami homokládát, vagy hasonlót keresek rajta.
A vicc az egészben, hogy a még a Tillig sem tudta az új szériánál, hogy melyik az eleje. A nyáklapon is elbarmolták a bekötéseket, így ott sem világos merre az eleje :)))
Motorkocsi, amely szólóban is közlekedett. Nem hinném, hogy a vezető hátra forgott vagy tükörből trükközöt.
Ellenben tudom, hogy mindkét végén van asztal. Aztán: ehhez csak mellékkocsit gyártottak (vezérlőt nem). Tehát minden irányváltáskor körbe kell járni (nincs tili-toli).
Tengelyelrendezés: 1A. Vagyis a futó az eleje. Keresgélj az alján, talán van valami ráutaló (pl. homokláda és cső). És ha a futó fölött van a poggyásztér, akkor jól rakták össze. 😄
A képen jobboldalon van a tetőn a kipufogó, és alig láthatóan jobbra lenn a két légtartály. Bal oldalon se kémény fenn, se légtartály lennt. Tehát van némi különbség a két oldal között...
Segítséget kérek, a szakavatott topiktársaktól, így óév utolsó óráiban:
Ennek a Tillig/Sachsenmodelle VT 135-nek melyik az eleje? Az 1-es vezetőállás? Van neki egyáltalán ilyenje, vagy tökmindegy?
A képen baloldalon van a tetőn a kipufogó, és alig láthatóan baloldalon lenn a két légtartály. Jobb oldalon se kémény, se légtartály. Tehát van némi különbség a két oldal között...
Köszönöm a helyreigazítást! A modwagen, meg a rekowagen is rövidebb az Y kocsinál, és ráadásul a tetejük is ugyanúgy ívelt, csak az egyik egy picit hosszabb. Szakértő szem kell hozzá, nem olyan, mint az enyém, hogy észrevegye.
Piko modwagen GepäckWagen - megvan, igen. Van egy a szekrényben is belőle, tényleg úgy néz ki ahogy a videón van.
Maradnak a kórházi vagonok, hátha az eszébe jut valamelyik gyárnak.