Keresés

Részletes keresés

M63,008 Creative Commons License 2022.01.01 -2 3 2113

Egyébként a fordítva elindulás viszonylag könnyen orvosolható, a CV29 páratlanra állításával.

Előzmény: M63,008 (2112)
M63,008 Creative Commons License 2022.01.01 -1 2 2112

Épp most írtam mailt… 🤣

Látom a modellek is össze-vissza vannak feliratozva, ezek közül a VT135 064 feliratozása a jó.

Előzmény: diginewl (2111)
diginewl Creative Commons License 2022.01.01 0 0 2111

Köszönöm, mindkettőtöknek!

Sikerült kibogoznom.

A DRG II EP mozdonyon nincs feliratozás, az alumíniumoson szöveg van (vezetőállás) a DR III-és a DB-n van (DR IV nekem nincs). Lásd képek.

 

Azért voltam vele gondban, mert a Sachsenmodelle VT 135 mozdonyok rendre fordítva indultak el, mint a Tillig-éra újabb VT 135-ös változatai digitalizálás után. A magyarázat egyszerű: a Sachsenmodelle nyáklapja hibás. Fel van cserélve a két sín oldal (a képen nem látszik, de kimértem), de az új Tillig nyáklap is hibás. Ezt utólag javították, de ettől még azon a feliratok helytelenek (Mitte 2 az 1-es vezetőállás)

 

Innentől kezdve elbizonytalanodtam, hogy akkor most merre az előre?

Köszönöm ismételten mindenkinek a segítséget. Remélem maradhat a bejegyzés, ha nem szóljatok töröltetem.

Előzmény: M63,008 (2110)
M63,008 Creative Commons License 2022.01.01 -1 1 2110

Szia!

Itt egyértelműen feliratozva van az alvázkeret sarkain:

 

https://www.awlingen.de/vorbild-und-modell/vorbildliches/vt-70-vb-140/

Előzmény: diginewl (2105)
György barát Creative Commons License 2022.01.01 -1 0 2109

A futó (tengely) az eleje. Amelyik nincs meghajtva (az 1:1 méretűben). Ahová nincs kardán(imitáció). Illetve - ahogy írtam - a poggyásztérben van az 1. vezetőállás. 

.

Előzmény: diginewl (2108)
diginewl Creative Commons License 2022.01.01 0 0 2108

Köszönöm Válaszod!

BUÉK mindenkinek!

Igen, azzal tisztában vagyok, hogy nincs olyan eleje, mint egy gőzösnek. Ahogy írtad, itt a mozdonyvezető fogta magát és átment a másik végébe a motorvonatnak, ott leült, és megint vezetett.

Ez lehet a támpont, amit írtál:

"Tengelyelrendezés: 1A. Vagyis a futó az eleje."

Ezt kell megnéznem. Igaz fogalmam sincs mi az a futó, de valami homokládát, vagy hasonlót keresek rajta.

A vicc az egészben, hogy a még a Tillig sem tudta az új szériánál, hogy melyik az eleje. A nyáklapon is elbarmolták a bekötéseket, így ott sem világos merre az eleje :)))

 

Előzmény: György barát (2107)
György barát Creative Commons License 2022.01.01 -1 0 2107

BÚÉK 

 

Motorkocsi, amely szólóban is közlekedett. Nem hinném, hogy a vezető hátra forgott vagy tükörből  trükközöt.

Ellenben tudom, hogy mindkét végén van asztal. Aztán: ehhez csak mellékkocsit gyártottak (vezérlőt nem). Tehát minden irányváltáskor körbe kell járni (nincs tili-toli). 

Tengelyelrendezés: 1A. Vagyis a futó az eleje. Keresgélj az alján, talán van valami ráutaló (pl. homokláda és cső). És ha a futó fölött van a poggyásztér, akkor jól rakták össze.   😄 

.

Előzmény: diginewl (2106)
diginewl Creative Commons License 2021.12.31 0 0 2106

Most látom, hogy megfordult a kép... evvan :)

Mégegyszer:

A képen jobboldalon van a tetőn a kipufogó, és alig láthatóan jobbra lenn a két légtartály. Bal oldalon se kémény fenn, se légtartály lennt. Tehát van némi különbség a két oldal között...

Elnézést a hibáért.

Előzmény: diginewl (2105)
diginewl Creative Commons License 2021.12.31 0 0 2105

Tiszteletem!

Segítséget kérek, a szakavatott topiktársaktól, így óév utolsó óráiban:

Ennek a Tillig/Sachsenmodelle VT 135-nek melyik az eleje? Az 1-es vezetőállás? Van neki egyáltalán ilyenje, vagy tökmindegy?

A képen baloldalon van a tetőn a kipufogó, és alig láthatóan baloldalon lenn a két légtartály. Jobb oldalon se kémény, se légtartály. Tehát van némi különbség a két oldal között...

(Kép a netről)

Köszönöm a megtisztelő válaszokat!

Mindenkinek BUÉK 2022!

róbertke Creative Commons License 2021.12.03 0 1 2104

Meridian 1979.05.04.  Gerd Böhmer gyűjteményéből. 

DR 03 0085 mozdony a vonat elején. 

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=160041680&t=9128101 

 

róbertke Creative Commons License 2021.12.03 0 0 2103

Vonat vége jelzése kissé másképp - DR Doppelstockzug 

DZolTTán Creative Commons License 2021.10.04 0 0 2102

Engem meg a Mukira emlékeztet.

Előzmény: alkotasu (2100)
DZolTTán Creative Commons License 2021.10.04 0 0 2101

Hálás köszönet!!!! :-)

H0-ban megvan a TRIX féle verzió, de szeretnék egyet fabrikálni 0-ás méretben is.

Előzmény: róbertke (2099)
alkotasu Creative Commons License 2021.10.04 -1 0 2100

Tiszta HÉV proto mozdony... :-)

Előzmény: róbertke (2098)
róbertke Creative Commons License 2021.10.04 0 1 2099

Javítás!!! 

 

Volt egy testvére, teljesen más vasúton. 

Bay. LAG 891 >>> DRG ET-194.21  MAN/SSW 1896 

Fotó készült: Bad Aibling 

Előzmény: róbertke (2098)
róbertke Creative Commons License 2021.10.04 0 1 2098

Bay. LAG-895 >>> DRG ET-194.11   MAN/SSW 1892

Ez a másik fotó ami a gépről létezik azt SLUSSZ ---- nincs több. 

1947-ben szétvágták.

Volt egy testvére, teljesen más vasúton. 

Bay.
LAG 891 >>> DRG ET-191.21  MAN/SSW 1896 

Fotó készült: Bad Aibling 

 
 

 

 

Előzmény: DZolTTán (2094)
DZolTTán Creative Commons License 2021.10.04 0 0 2097

Köszi! Egy ilyen rajz a neten is fellelhető, illetve a lentebb betett kép. Ezeken kívül keresnék még, ha van.

Előzmény: György barát (2095)
alkotasu Creative Commons License 2021.10.03 0 0 2096

Köszi!

Már csak az elején levő piszkafákat kapaszkodókat kell elhelyezni.

Előzmény: György barát (2092)
György barát Creative Commons License 2021.10.03 0 0 2095

Szia! 

 

Méghogy fotókat! A kisujjam nem kéne?   😊 

Egyről tudok:

Schnabel: Lokomotivarchiv Bayern c. könyvben. 

(Ugyanott rajz is van.) 

 

Előzmény: DZolTTán (2094)
DZolTTán Creative Commons License 2021.10.03 0 0 2094

Sziasztok,

tudnátok segíteni, hol találhatnék eredeti fotókat az ET-194-ről (LAG-895)?

György barát Creative Commons License 2021.10.03 0 0 2093

Pontosan ugyanazt, amit 1955 és 1962 között.   ☺ 

.

 

Előzmény: alkotasu (2089)
György barát Creative Commons License 2021.10.03 0 0 2092

Szép munka. Gratulálok.

.

 

Előzmény: alkotasu (2086)
tumikas Creative Commons License 2021.10.03 -1 0 2091

Alkatrészbánya státusz. 

Előzmény: alkotasu (2089)
rm40 Creative Commons License 2021.10.03 0 0 2090

https://de.wikipedia.org/wiki/Z-Stellung

Vagyis nagyjából a mi FKI-nk.

Előzmény: alkotasu (2089)
alkotasu Creative Commons License 2021.10.03 0 0 2089

Mit jelent a németeknél a z-Stellung?

https://www.dampflokomotivarchiv.de/index.php?nav=1411601&lang=1&id=95385&action=portrait

 

1955-ben leállították, 1965-ben selejtezték, de 1962-65 között mit csinált?

róbertke Creative Commons License 2021.10.02 0 0 2088

Évekkel ezelőtt német fórumon találtam: 

Szabadonfutómű lesúlyozása és áramszedőssé alakítása:  

 

Előzmény: alkotasu (2086)
róbertke Creative Commons License 2021.10.02 0 0 2087

Még "élő" muzeális gépek: 

DR 86 001 MBG; 049 Borsig; 333 WLF; 607 Borsig; 744 O&K; 

DB 86 283 O&K; 346 WLF; 348 WLF; 457 DWM;

Előzmény: alkotasu (2086)
alkotasu Creative Commons License 2021.10.02 -1 2 2086

Végül toldozgattam. És (majdnem) kész a szerelvény.

Előzmény: György barát (2025)
diginewl Creative Commons License 2021.09.05 0 0 2085

Köszönöm a helyreigazítást! A modwagen, meg a rekowagen is rövidebb az Y kocsinál, és ráadásul a tetejük is ugyanúgy ívelt, csak az egyik egy picit hosszabb. Szakértő szem kell hozzá, nem olyan, mint az enyém, hogy észrevegye.

Piko modwagen GepäckWagen - megvan, igen. Van egy a szekrényben is belőle, tényleg úgy néz ki ahogy a videón van.

 

Maradnak a kórházi vagonok, hátha az eszébe jut valamelyik gyárnak.

Előzmény: György barát (2084)
György barát Creative Commons License 2021.09.05 0 0 2084

Szia! 

 

A te csöveddel (you tube) van egy pici zűr. 

1. A mozdony mögötti jármű nem Reko kocsi, hanem Mod. Wagen. (21,25 m hosszú -- 18,7 helyett.) 

2. A vagon nem postakocsi, hanem poggyász. (Négytagú ráncajtók. A postáé egytagú tili-toli.) 

3. Modellben az NDK-ban gyártották. Ha kuglizol, biztosan találsz egy eladót. 

 

Üdv.: György 

.

 

Előzmény: diginewl (2083)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!