Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

www.octinfo.com Creative Commons License 2022.07.01 0 0 1709

A Toyotánál is ez volt a gond ha jól emlékszem: volt lehetőség 5W-30-ra is, csak erre a piacra az nem vonatkozott. De a szövegértelmezéssel errefelé sajnos felnőtt embereknek is komoly gondjai vannak, és ez társul a "jóvanazúgy" mentalitással. Aztán jön az eredmény a zsebünkből a szerviz kasszájába.

 

Amilyen történeteket hallok meg részben én is átéltem már különböző márkák esetében, lassan arra jutok, hogy az autók legnagyobb ellensége ebben az országban sokszor a márkaszerviz.

 

Egy egyszerű példa: új autó átadása. Nem mindenki tudja, de pl. a Skodánál egy 50 tételes listán kell végigmenni átadás előtt! PDI a neve, Pre-Delivery Inspection. Azaz átadás előtti átvizsgálás.

Ezt amúgy borsos munkadíjjal ki is számlázzák átadás előtt minden márkánál, nullrevízió címszóval.

 

Vajon hány lépést végeznek el ebből?

Tekintettel arra, hogy némelyik kereskedésben az egyik legegyszerűbbet sem hajtják végre (tudniillik, hogy vennék a fáradtságot és a gyárban 3 bar-ra felfújt gumiból kiengednének annyi levegőt, hogy beállítsák az előírt keréknyomást), illetve amikor Octavia3-nál bevezette a gyár, hogy a rugókra kitámasztót szerelt a szállítás idejére tervezve és átvétel után panaszkodtak az ügyfelek meg vitték vissza a kereskedésekbe az autókat, hogy valami nem OK és akkor vették ki, szerintem nem nehéz kitalálni a választ.

 

Hasonló hosszú lista van a kötelező átvizsgálásokra is. Ki lehet találni, azokból hány lépést végeznek el.

 

A fenti dolgok pedig nem Skoda specifikusak hanem autóipari standardok. Minden márkánál kell lennie ilyen előírásoknak, listáknak.

Előzmény: misinator (1707)
rolipercov Creative Commons License 2022.06.30 0 0 1708

Szia!

Én holnap viszem első éves átvizsgálásra és olajcserére. Időpont kéréskor konkrétan rákérdeztem hogy milyen olajat tesznek bele. Shell Helix Ultra SN 0W20. Remélem az is lesz. Ha nem azt töltenének bele, más márkaszervízbe vinném.

Előzmény: jeney.j (1703)
misinator Creative Commons License 2022.06.30 0 0 1707

Olyannyira jogos a kérdés, hogy amikor elvittem - áprilisban - Miskolcon az első 1000 kilométeres ajánlott, de nem kötelező olajcserére az 1.0 T-GDI-t (Nem néztem el, tudom; a DPI tulajokat kérdezted), akkor már a számlán láttam, hogy 5W30 szerepel a számlán.

Rákérdeztem, mert úgy rémlett, hogy 0W20 van előírva, illetve átvételkor az értékesítésvezető a lelkemre kötötte, hogy majd a gari után csak azt töltsem bele.

A munkafelvevő határozottan állította, hogy képben vannak, követik az előírásokat stb.

Otthon újra megnéztem a pendrive-ról.

Igen, lehet bele 5W30-at tölteni. Ja; a Közel-Keleten...

Mondjuk most forró nyár van...

 

Mondjuk, most a törött lábam miatt leginkább áll az autó...

 

Mondjuk a Közel-Keleten éjszaka bitangul le tud hűlni a levegő, s most nézem az előírás táblázatát:

A Közel-Keleten ugyanúgy -30-tól 50 fokig a 5W30-at ajánlja, ahogy Európába a 0W20-at. Ki érti ezt?

 

Mondjuk a kontrollon a taposáspróba után azt mondta a doki, hogy - tájékozódva, hogy mit - vezethetek, hiszen már amúgy is kezdeni kell terhelni a bokarögzítős jobb lábamat. A gázt nem kell úgy taposgatni az automatának, mint egy kézi váltónál, fékezni meg tökéletesen tudok bal lábbal. Még a pedálelhelyezés is kifejezetten támogatja. Úgyhogy a javított táppénzes papírt már én vittem be probléma nélkül a munkahelyre.

Mindenesetre én fél évente fogom vinni olajcserére, mert az előírás szerint az én használatom indokolja:

Idézem:

"...Ismételten 8 km-nél rövidebb útszakaszok megtétele normál hőmérsékleten, vagy 16 km-nél rövidebb útszakaszok megtétele
fagypont alatti hőmérsékleten..."

Reggel:

"...Hosszú ideig tartó alapjárati üzemeltetés vagy nagy távolság megtétele alacsony sebességgel haladva..."

"...Gyakori elindulással és megállással járó használat, és évi 15 000 km-nél alacsonyabb futásteljesítmény..."

Úgyhogy ősszel majd viszem az agyonbonyolított, CVVD vezérléses erőforrás miatt olajcserére, s majd ragaszkodom a 0W20-hoz.

 

Előzmény: jeney.j (1703)
URobi76 Creative Commons License 2022.06.30 0 0 1706

Sziasztok!

Hyundai I30
Klímával kapcsolatos kérdés.
A kesztyűtartó alatt a ventilátor kiszedése után a középkonzol felé a klíma hőcserélője van közvetlenül,vagy az a fűtőradiátor,és máshol lenne ?endoszkóp kamerát bedugtam,és így néztem meg.Én azt feltételezem.Mindenesetre kimostam!

 

zoltán w Creative Commons License 2022.06.30 0 0 1705

Üdvözlök mindenkit! Előkerestem a számlát, a motorolaj: SHELL HELIX ULTRA SP 0w20 amit tettek bele, a fékolaj: DOT 4 TEXTART amit cseréltek többek között. A motor G4LG  benzines DPI 1.5-ös jelenleg 2000 km van benne, 90% városi használatban van, Miskolcra viszem a márkakereskedéshez szervízre. Ott vettem 2021. Februárban.

www.octinfo.com Creative Commons License 2022.06.30 0 0 1704

Voltam, 0W-20 olajat ajánlottak ki külön kérés nélkül, remélhetőleg az is került bele.

Szerintem ragaszkodj a 0W-20-hoz, a kézikönyv is ezt írja Európára ha jól emlékszem. A márkaszervizek önkényes olajválasztása miatt a Toyota benzinmotoroknál voltak gondok, tele vele a net. Aztán mikor utólag kiderült, hogy a rossz olajválasztás miatt letapadtak az olajlehúzó gyűrűk és ezért zabálja az olajat pár éves korában a motor, akkor már késő.

Előzmény: jeney.j (1703)
jeney.j Creative Commons License 2022.06.30 0 0 1703

Sziasztok.

2021-es gyártású Hyundai i30 1.5DPI tulajdonosoktól kérdezném, hogy voltatok már első éves olajcserén? Ha igen, milyen viszkozitású, típusú motorolajat töltött a szerviz a motorba?

Kezelési útmutató 8 pont szerint Shell Helix Ultra SN Plus 0W20 való bele, nekem viszont 5W30-ra szeretnének cserélni (márkát, típust nem mondták meg). Az 5W30 bár elég híg, de nem tudom a tömítéseknek, szűk járatoknak mennyire fog tetszeni a sűrűbb olaj?

Vélemény? Tapasztalat?

katalin07 Creative Commons License 2022.06.29 0 0 1702

Helló!

Ma reggel fogadta a szerelő a kocsit. Benne volt a hibakód, és igen ez a főtengely jeladó volt a hibás!

Utángyártott került bele. Csinált már másik i30-at is ilyen problémával így valószínüleg gyakrabban előforduló tipushiba lehet.

Azért örülök a gyors, pontos javitásnak..

Lehet megtaláltam a "szerelőmet" ☺️😁

Előzmény: gma13 (1698)
Bombyna Creative Commons License 2022.06.28 0 0 1701

Nincs 1jo szerelő

Előzmény: www.octinfo.com (1700)
www.octinfo.com Creative Commons License 2022.06.28 0 0 1700

Basszus most komolyan, hibakód nélkül megáll az élet? Gondolkodás, SZAKMA, gyakorlat, ezek sehol nincsenek. Kik ezek, ovisok? Tapasztaltabb fórumozó megoldja helyettük.

Ha meg van hibakód, nem értik vagy teljesen fals következtetésre jutnak belőle... Áhh...

Előzmény: gma13 (1698)
katalin07 Creative Commons License 2022.06.28 -1 0 1699

Köszi!

Már ez is segítség, főként ha nem találja a szerelő mi lehet a gond.

Van úgy, hogy 2 hónapig semmi baja, van úgyis, hogy 2 napig..  Ez valtozó

 

Előzmény: gma13 (1698)
gma13 Creative Commons License 2022.06.28 0 0 1698

Nekem is ez "nincs fordulatszám" volt (G4FA), annyi plusszal, hogy időnként ilyenkor még le is fulladt, illetve csak hosszú indítózás után indult be.

Tárolt hibakód nem volt, a szerviz el is küldött, de pont ott a parkolóban is produkálta a dolgot (csak a jelenség közben volt kiolvasható a hibakód, utólag nem), így végül egy főtengely jeladó csere volt a megoldás, azóta nincs gond vele.

Előzmény: katalin07 (1697)
katalin07 Creative Commons License 2022.06.26 0 0 1697

Sziasztok!

Remélem kapok jó tanácsot..

Jelenség a fotón latható..nincs fordulatszám, de haladok. Igaz gyenge, fulladozó ilyenkor a motor.

Össze-vissza jelentkezik a probléma. Néha 2 havonta néha 2 naponta.  Következő indítások egyikén megszünik a hiba és újra van fordulatszám és tempó a motorban.

Most bevizsgáláara várok egy szerelőnél, de nem tudom mikor kerülök sorra?!

Tanács?? 

Egyébkent szeretem a Hundit eddig semmi komoly gobdom nem volt...olajcsere szigorúan 10 ezrenként ☺️😉

warr Creative Commons License 2022.06.25 0 0 1696

Nekem az anyósülés ablakemelőjével lett valami. 

Vezetőoldalról tudom mozgatni le és föl is, jobb oldalról viszont csak felhúzni megy, lefelé nem mozdítja. Gondolom a kapcsolónál ment el valami, motorikusan nincs gondja.

Előzmény: LocalI30 (1693)
Cyberlaci74 Creative Commons License 2022.06.24 0 0 1695

Sziasztok! Olyan kérdésem lenne, hogy most cseréltem olajat, és ezt a fajtát ajánlották, 2011 Hyundai I30, 1.6 benzinhez.. 

Előtte Eneos volt benne, sok különbség nincs. 

Remélhetőleg nem volt felesleges ezt a drágább olajat beleönteni... :) 

 

Köszönöm 

 

LocalI30 Creative Commons License 2022.06.23 0 0 1694

"Cseszheted te már az olajcserédet, ha előtte 150e km-t ment más csereperiódussal..." Hiszen ez az folyamatosan tönkre menő 80ezer km bíró lánc szaggató  TSI motorokra is igaz. Az utazási kényelemről mindenkinek más a véleménye. Érdemes megnézni az adott évjárat modelljeinek tengelytávját, ez fontos adat a helykínálatot tekintve.

Azért a Honda benzin motorokat ne hasonlítsuk össze a VW benzinmotorjaival, mert a Honda az egyik legjobb/legmegbízhatóbb benzinmotorokat gyártja, míg a VW konszern leginkább nem tartós benzin motorokat gyárt. 

Csak ismételni tudom, amennyiben minden G4FA  motoros autó 150 ezer körül motorfelújítást kér, az nem normális. 150 ezer km az semmi. Akkor nem is értem ,hogy a Hyundai miért nem vállalja a javítás költségeit. Persze, lehet, hogy szerencsém van, de én szeretem ezt a típust ezzel a motorral. Ebből a pénzből vehettem volna TSI-t ,de végül ezt vettem és elégedett vagyok. :) 

Előzmény: www.octinfo.com (1688)
LocalI30 Creative Commons License 2022.06.23 0 1 1693

https://www.autodoc.hu/blic/10046731?gshp=1&gclid=EAIaIQobChMIlLevwYTE-AIVQ49oCR1M-AIWEAQYASABEgJngvD_BwE

 

Hasonló műanyag alkatrész törés miatt lehet. Sajnos ezeket a műanyag alkatrészeket nem hosszú távra tervezik. Érdemesebb az egész panelt cserélni valóban ,mert az egyszerűbb művelet és használtan 10ezer körül már kapható, míg a javító készlet is megvan kb. 5ezer Ft. Nem nagy kaland, hallottam már ilyenről, leginkább VW Golfoknál ,de ott valamiért olyan szerencsétlenül tart a műanyag, hogy törés után beesik az üveg. A Hyundai esetében ,csak megrogy ,ami kézzel korrigálható, ezért nem mindegy mert így cseréig lehet használni, viszont addig azt az oldalt nem érdemes lehúzni.

Előzmény: poiuztre (1692)
poiuztre Creative Commons License 2022.06.23 0 0 1692

Sziasztok! 

2014-es i30-ban elromlott a vezetőoldali elektromos ablakemelő. Egy nagy reccsenéssel. Elvittük egy szerelőhöz, aki azt mondta, hogy nem látott még ilyen hibát, de szerinte csak a teljes belső ajtópanel cseréjével javítható. Valakinek volt már hasonló tapasztalata?

Köszönöm!

misinator Creative Commons License 2022.06.21 0 0 1691

Köszönöm szépen a jókívánságot!

Nagyon remélem a hibátlan csontforrást!

 

Pedig már kezdett csökkenni az átlagfogyasztása a Big Blocknak (magasabb környezeti hőmérséklet a bemelegedési fázisban). Grrr...

 

 

 

"...(egy 12 hengeres csak nem 12szer hangosabb, mint egy 1 hengeres :-)

 

Sőt, inkább pont fordítva szokott lenni ;-)

 

Pontosítok:

 

...csendes, alacsony fordulatszámon járó a motorja (ami fordulatszámot 25%-al még alacsonyabbnak hallani az eggyel kevesebb hengere - gyújtásszáma/per időnek köszönhetően)

 

;-)

 

 

 

 

 

 

 

Előzmény: kisfo (1690)
kisfo Creative Commons License 2022.06.21 0 0 1690

nyugodt, békés, sikeres, hibátlan csontforrást !

 

"csendes, alacsony fordulatszámon járó a motorja (amit 25%-al még alacsonyabbnak hallani az eggyel kevesebb hengere miatt)"

 

-> azért itt vannak más tényezök is  (egy 12 hengeres csak nem 12szer hangosabb, mint egy 1 hengeres :-)

Előzmény: misinator (1689)
misinator Creative Commons License 2022.06.20 0 0 1689

Az I40-et már nem is gyártják.

Ami konkrét példányt ismerek, az lehetne csendesebb is...vagy meg kell állni, hogy 120-130-tól ne menj vele gyorsabban (a tulaja nem állja meg)

 

Az én szememben az én I30-am az általam választott motor/váltó/kerék konfigurációval számomra kifejezetten kényelmes utazóautó (ez is volt a cél):

Nekem kényelmes az ülése, csendes, alacsony fordulatszámon járó a motorja (amit 25%-al még alacsonyabbnak hallani az eggyel kevesebb hengere miatt), jellegzetesen kényelmesen rugózik.

Nem véletlenül lett Volga Imitátor a "neve".

Mert a Volga jó, de persze rossz értelemben is igazi utazóautó volt.

 

A viszonyításaim ebből a szempontból nyomorék (munkaeszköz)autók voltak. Már régebben felsoroltam őket.

Érdekes módon, amire egyre inkább és toronymagasan szívesen emlékszem, az az 1997-es, hosszú tengelytávú, 15 személyes, 2.5-ös, ennek ellenére csak 85 lóerős turbódízel Transit volt.

Ritka harmonikus, kiegyensúlyozott* autó volt.

 

*Hogy azt utasok nélkül télen, letaposott hóban milyen szépen keresztbe lehetett rakni, majd hosszan íven tartani pl. a lillafüredi Palotaszálló előtt!

 

Nyilván van még csendesebb, kényelmesebb, stb, jobb autó utazásra, (lehet, hogy az 1.5 T-GDI motorikusan már eléggé ilyen).

Nekünk az 1.0 aut. jutott, nagyon elégedettek, boldogok vagyunk vele.

 

...lennénk, ha a párom után három hónappal én is nem törtem volna el a bokám múlt héten.

Úgyhogy egymás mellett fekszünk (Neki műteni is kellett).

 

...szegény autó...

 

 

Előzmény: www.octinfo.com (1687)
www.octinfo.com Creative Commons License 2022.06.20 0 0 1688

Nézz be egyszer facebook-ra, minden héten ketten kérdezik hogy jaj mi lehet a baja a motornak? Felsorolják pontosan azokat a tüneteket amelyek a motorfelújításhoz vezetnek.

Ezek kintről behozott nepperautók. Nálunk a többség nem szalonból vesz kocsit. Cseszheted te már az olajcserédet, ha előtte 150e km-t ment más csereperiódussal...

A kérdező pedig 9 éves autókat nézeget.

 

Akkor a saját, egyetlen autód alapján tanácsold azt a kérdezőnek, hogy nyugodtan vegye meg, mert nem lesz semmi baj. Na? Ugye hogy nem fogod megtenni. Még itt a fórumon, név nélkül se.

 

Amúgy van egy elmélet a meghibásodásokra, kopásokra, mely szerint a katalizátor van olyan helyen a kipufogó rendszerben, hogy a motor bizonyos ütemekben képes az idővel lemorzsolódó apró kerámia szemcséket visszaszívni a hengerbe és azok koptatják szét a motort. Nem tudom, ez egy másik hiba-e vagy tényleg ez a valós kiváltó oka a G4FA problémáknak.

 

Jókat nevetek a Honda Jazz tulajokon is. Király a Honda, de míg nekem b.szta a csőrömet a Skoda olajfogyasztása, a Hondások úgy adják elő, mintha a világ legtermészetesebb dolga lenne, hogy bizonyos (150e) km után elkezdi enni az olajat. Meg azt is, hogy a váltóban a csapágy tönkre megy. Ilyet a VW is tud, de ott meg szidni kell a gyártót. Rohad az Octavia1 és Octavia2 meg a platformtársai az első sárvédőknél? Szar a VW! A Jazz ha rohad, hát az természetes.

 

Érdekes ez a néplélek nevű dolog.

Előzmény: LocalI30 (1686)
www.octinfo.com Creative Commons License 2022.06.20 0 0 1687

Az i30 nem egy utazóautó. 100e km-t egy évben eltölteni benne kínzás. Ahhoz kicsit más kategória kell. Kényelem, rugózás, zajszigetelés terén. Az i40-ből sem nézem ki azt a tudást, de mindegy mert itthon nem is forgalmazzák.

Előzmény: misinator (1684)
LocalI30 Creative Commons License 2022.06.18 0 0 1686

Nem olyan bonyolult pedig. :) Elég, ha 10-15 ezreként megtörténik az olajcsere, a motorhoz előírt olajjal (A3/C3 5w-30/5w-40/0w-30/0w40). Leginkább a japán autók között valóban léteznek olyan típusok, amelyek mostohább körülmények között tarthatók, a (modern) hyundai-ok általában nem ilyenek, bár ez talán már lassan igaz minden modern autóra. Nekem i30-am van 1.4-es benzines motorral, túl van azon a km-en ahol már "biztos, hogy motorfelújításom kellene, hogy legyen" és nemhogy motorfelújítást nem kér, de zéró olajfogyasztás mellett dinamikus élvezetesen használható az autó. Leginkább városban használom, de néha 20-50 km útra elviszem és kicsit meghajtom. Olajat 10-15 ezrenként kap (mikor ,hogy jön össze az év). Mikor autót veszel elolvasod az adott típus gyengeségeit és arra kell rájönnöd, hogy ez is "szar" , az is "szar". Toyota nagyon jó! 1.33 ,2.2dcat? VW csoport? Hagyjuk is 1.4TSI horror, 1.2TSI horror, 1.8TSI horror és még a régebbi diesel-ekkel is előfordult, hogy sikerült rosszat alkotniuk. Az a véleményem, hogy aki 10 ezrenként olajat cserél, megfelelő minőségű olajjal, annak semmilyen aggódni valója nincs. Nekem ilyen van, ez a véleményem.  Abban az esetben, ha egyedül nekem van szerencsém Magyarországon és mindenki másnak motorfelújítás szükséges a G4FA motoros autókhoz, akkor az egyértelmű kell, hogy legyen, nem karbantartási hibákról van szó, hanem gyártási/minőségi probléma. Ebben az esetben megkell gondolni kinek kell fizetni a javítást. Én viszont elégedett vagyok vele.

 

Előzmény: www.octinfo.com (1677)
misinator Creative Commons License 2022.06.16 0 0 1685
misinator Creative Commons License 2022.06.15 0 0 1684

...hanem pl. BMW (Márkaarculat ugye).

Kérdem a múltkor az egyik orvostechnikai beszállítónk üzletkötőjét:

- Hol van a BMW?

- Ááá...megint lerobbant 150 kilométerre a telephelytől. A szerelők mind azt mondják, hogy a maiak szarok, nem valók strapás céges használatra.

- S miért Xceeddel jöttél?

- A flottaüzemeltető Kiákat vett csereautónak: Elmondásuk szerint azokkal legalább nincs baj. (Az üzemeltető egyben hivatalos BMW márkaszerviz is...)

 

Tettem is a Kiával egy próbakört: Döbbenetesen másabb a szervokormány hangolása az én 1.0-ás I30-asomhoz képest. Sokkal könnyebb, agilisabb.

Igaz, az 1.5 T-GDI volt, meg egy crossover átalakítás, de mégis elképesztő a különbség.

A Volga Imitátorom kormányzása hozzá képest - meg amúgy is - egy döglött, múlt századbeli nagy szedán stílus; csak semmi duhajkodás, semmi szertelenség.

Teljesen a nyugodt vezetési stílust sugallja.

Hogy aztán mennyire másabb a hangolása, mint a tesztautó 1.5 Dpi-nek? (1.5 T-GDI-t meg még nem is próbáltam) Annyira az sem fogott meg, az is olyan semmilyennek tűnt - hirtelen.

1.5 Dpi-sek: Ti hogy látjátok?

 

Ui:

Azt írtam már, hogy ma beszéltem az 1669-es hozzászólásban megénekelt 318d GT BMW használójával?

Az is szervizbe került tréleren.

Oké, hogy csak egy elemes minta; nem kéne belőle a végtelenbe extrapolálni, de na...

 

 

 

Előzmény: www.octinfo.com (1680)
Bombyna Creative Commons License 2022.06.15 0 0 1683

Ez így van. Ja és teherautóba))))))

Előzmény: Airbag. (1676)
Bombyna Creative Commons License 2022.06.15 0 0 1682

Jól hangzik. Mondjuk meg te se sokat mentél vele akkor. Gondolom ebből is nehéz jót kifogni.

Előzmény: Cyberlaci74 (1679)
Bombyna Creative Commons License 2022.06.15 0 0 1681

Ahogy írjátok ezeket lehet maradok az octavianal és nem veszek ilyet. Lehet octinfo neked is ezt kellett volna.Na majd kiderül.

www.octinfo.com Creative Commons License 2022.06.15 0 0 1680

Majd kiderül, vagy elromlik az enyém vagy nem... Bő 1 év alatt, mióta ez a motor van, azért kevesen nyomnak le 100e km-t. Akik igen, azoknak meg nem 1.5 DPi van. Meg nem is Hyundai.

Előzmény: Mr. SziD (1678)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!