Így összegezve elszomorító, amit eddig is tudtunk; ennyi hiba egy mai autóban... :-(
Lehet, hogy akinek nincs autója és/vagy nem vezet, azoknak ezek nem tűnnek problémának, de ilyen hibákat én is kifejezetten komfortérzet rombolónak élek meg.
Élesen emlékszek a már öreg Nagypolák bosszantó apróságaira; a csak egy centit, de lefittyenő napellenző, a szembejövő kamiontól elmozduló külső tükör, a csálé kesztyűtartófedél, a csavarhúzóval megütögetve elinduló fűtőmotor (ami persze kiszerelve mindig kifogástalanul működött), a télen akadva csukódó egyik hátsó ajtó - de az utóbbi amiatt volt, mert az előző tulaj kiütött vele egy beton lámpaoszlopot, abból kijavítva vettük meg...
De bakker; az egy olyan KGST autó volt, amit korábban (rendkívüli állapot Lengyelországban) évekig botrányos minőségben gyártottak.
Az 1988-asok küszöbe belülről már galvanizálva volt, 16 éves korában még belülről fémtiszta volt, alvázvédelem nélkül is csak ekkor kezdett az alján pici pöttyökben megjelenni a rozsda.
Az autó elengedését végül az okozta, hogy a 15 évvel korábbi balesete miatt a bal felső lengőkar bekötési pontja elkezdett kigyengülni...
Van két dolog, amiben meg az Albeához képest érzek visszalépést:
1, Nem világított és kicsi a kesztyűtartó (igaz az Albeán csálén áll a fedele)
2, A kárpitnak szánt műanyag ajtóborítások érzékenyek a karcolódásra.
A csomagtér padlóját már nem merem porszívózni, mert bolyhosodik.
Hol vannak ezek a faceliftes Albea ajtó-, s a csomagtér teljesen szövetkárpitjához képest! S már ez is visszalépés volt a korábbi (jobban felszerelt) verzió plüsséhez képest...
Hátha egy darabig látható lesz, nekünk (most már a lányomnak) is ilyen fapados van:
Az ideg öl meg. Emiatt a Szikszó és Szerencs felől Miskolcra menők újra (mint a pályaszakasz elkészülte előtt) a mi utcánkba fognak araszolni, én meg indulhatok ellenkező irányba, hogy hideg motorral hajtsak a pályára, s autózhatok két kilométerrel többet...de legalább nem hideg, hanem majd meleg motorral fogok araszolni...
- váltógomb belsejében a fokozatkiosztás rajza egy fólián van, ami felráncosodott
- váltókar is nyekereg ha magam felé húzom
- hátsó üléstámla rögzítése laza volt, koppanó hang volt kanyarokban
- egyszer nem indult be, hiába indítóztam, amíg padlógázt nem nyomtam neki - szerviz nem talált semmi hibát. Ez sajnos nem egyedi hiba, sokan tapasztalják, van, akinek a gázadás sem segít.
- eldugult a klíma kondenzvíz kifolyó
- a gyári ablaktörlők ugráltak az üvegen. Nem egyedi a probléma. Kicserélték gariban. Az sem volt sokkal jobb. Végül én vettem rá Bosch Aerotwin-t, az legalább nomálisan töröl.
- karosszéria elemek alig vannak vonalban, inkább nincsenek - rengeteg ilyen autót láttam a szalonokban és forgalomban is, trehányul dobálják össze
várható:
- kormányoszlop csapágy csere, mert az mindegyikben tönkre megy olyan 30e km körül
- fékpedál kotyogás oldalirányba
A kuplung úgy van szarul tervezve, ahogy van, 2. és 3. fokozatba kapcsoláskor bebólint az autó.
Fogy a fagyálló, és mellette szaga is van. Több ilyen autó is van, nem egyedi az eset, a Hyundai és a szervizek terelnek, tesznek az egészre, nem találják meg az okát, pedig egyik ilyen autót már a legtapasztaltabb márkaszervizbe küldték el, de hiába.
Tegnap valamelyik magyar autós oldal is beszámolt erről; a kép rögtön ismerős volt.
Valahol azért megnyugtató...
Most voltam a második éves szervizen az autóval - hogy rohan az idő!
Szokás szerint elbeszélgettünk a munkafelvevővel.
Kérdeztem, hogy van e újabb érdekes megfigyelés, tapasztalat?
Mondta, hogy kezd kijönni az (gondolom, hogy itt leginkább a T-GDI-kre utalt), hogy a mai injektorok nem különösebben kedvelik a kommersz, no name 95-ös benzint, volt már ebből cseréjük.
Óvott attól, hogy csak ilyen 95-öst tankoljak. Biztosítottam arról, hogy csak és kizárólag 100-ast tankolok egy márkától. Minden nyugtám megvan - vagy 25 évre visszamenőleg...(igaz, a régiek már olvashatatlanok)
Megbízhatóság:
Mivel támadt egy sanda gyanúm az az autocatalog.com adatai alapján, ezért megkértem, hogy az alvázszám alapján keressen rá az 1.0 T-GDI motorra.
Ugyanis úgy néz ki, hogy a motor konfigurációja (a ma már "klasszikus" D-CCVT, vagy az egyedi CVVD vezérlése van e) és a nyomatékkarakterisztikája függ attól, hogy kézi vagy automata váltós e az autó, hogy lágyhibrid, vagy anélküli e, hogy a Konába vagy az I30-ba kerül e?
Az ominózus katalógus oldalon ráadásul pont enyém verziója nem szerepel...
A dolog ott vett csavart, amikor (alvázszám alapján) a vezérlés robbantott ábrájára mentünk rá, így kiderült, a munkafelvevő nem tudja, hogy miről beszélek, amikor a hengerfejre épített, a vezérműtengely bütykeit "bűvölő" villanymotort mutogatom neki az ábrán (nem az "okoskerekek"ről beszélek).
Úgyhogy mutattam neki videót a CVVD vezérlésről, stb.
Ő még ilyet nem látott.
Nézték ketten is, csak lestek.
S ez jó hír, mert ezek szerint eddig ezzel nem volt gond (kérdeztem, hogy akkor hogyan fogjátok szerelni? Utánanézünk majd ha kell, s valószínűleg cserélni fogjuk, nem javítani).
Mondhatjátok, hogy mit aggódok 20000 kilométernél?
Mit? 3 hete áll a márkaszervizben az öreg, sok kilométert futott (4 éves, húszezer kilométer) deutsche premium munkaeszközöm, a VII-es e-Golf, mert szerinte nem lehetséges az indítás, húzzam ki a töltőcsatlakozót...
Még a töltőnyílás fedelét sem tudom kinyitni, nemhogy tölteni...
(Több példány is méltatlanul öregszik; 70000 kilométernél hátsó lengéscsillapítók, start gomb csere többször, csak amiről én hallottam).
A másik kérdésem az volt, hogy miért annyira benzinszagú a motorolaj fél év után, mint valami kopott, karburátoros-szívatós KGST motornál!?
Pedig gondolhattam volna: A részecskeszűrő regenerálását - a dízelekhez hasonlóan - a kipufogógáz hőmérséklet emelésével; többletüzemanyag égetésével oldja meg a motor.
Az meg ezek szerint vagy elég mind, vagy ezek szerint...valamennyi belejut a motorolajba. Nem is csökken a szintje...
Hurrá.
Minden második 10 kilométer második kétharmadát országúton/várost elkerülő autópálya szakaszon teszek meg a forgalom, külső sáv jellegzetes helyi tempójával
Vagyis 80-90-100-al.
Sajnos a másik 10 kilométereket a reggeli városi forgalomban teszem meg.
Eddig még egyszer sem jelzett be a két év alatt, hogy regenerálás szükséges, menjek országútra, autópályára.
Amíg az autóra vártam, benéztem az alváz/üregvédőshöz is.
Ami itt érdekes lehet, az az a megfigyelése, hogy az elmúlt két évben sokat romlott új autók minősége abból a szempontból, hogy egyre hitványabb az anyaga, kidolgozása az autók alján levő borításoknak, kerékjárati borításoknak, patenteknek. Ugye ő ezekkel találkozik.
Sajnos csak annyi derül ki, hogy Hyundai i30 1.0 turbó; G3LC (az enyém újabb, átdolgozott konstrukció, de ki tudja, hogy ez mennyit számít) ; 5 éves autó 2017, meg hogy az első "javítás" (gyújtásalkatrészek ötletszerű cseréje) után az üzemanyag ellátásra terelődött a gyanú, így "...új benzint (100-ast), és tisztító üzemanyag adalékot..." tettek az autóba.
De sem a kilométeróra állás nem derült ki, sem az, hogy előtte milyen benzint tankoltak?
Ez utóbbi csak azért jutott eszembe, mert én mindig Shell 100-ast tankolok - ahogy a szívó benzines Albeába is végig azt tankoltam az első pár évet leszámítva.
A lányom barátja karácsony óta vezeti, kiemelte, hogy a 17 éves autó motorja milyen készséges és csendes - neki 159-es Alfája van - meg úgy általában újnak érződik az egész autó.
...aztán lehet, csak be akar vágódni az apósjelöltnél ;-)
De elkanyarodtam szokás szerint.
Szóval már azelőtt is a kagylós 100-ast tankoltam a T-GDI-be, hogy a Shell nagy dérrel-durral beharangozta volna, hogy megtalálta a Végső és Tökéletes Megoldást a benzinmotorok kokszolódási problémájára.
Sok netes oldal és videó foglalkozik a direkt befecskendezéses benzinmotorok szívócsatornájának, -szelepének - no meg a dugattyútetőjének - koromlerakódásával.
Így Novoth Tibor is, akinek a hírhedt Prince motorokról szóló - ceedvadászéhoz hasonló képeket tartalmazó - cikkeit már nem dobja fel a net :-(
Jelenleg Novoth youtube csatornáján foglalkozik a témával egy"projekt" keretében, konkrétan a majd 300000 kilométert futott Audijával tesz meg 10000 kilométert az "elixírrel", s utána majd újra belekukkant az endoszkóppal.
Számomra csak pár újabb információ derült ki (szerintem ennyiért kár végignézni):
- A karterrendszerből ég rá a korom a szívószelepekre a GDI,TSI stb. motoroknál, az injektorok meg a szelepek után, tehát egyelőre kétséges, hogy biztos ér e valamit a "csodaformula"
- Nem mindegyik ilyen motornak van EGR-rendszere (ami megint csak részben felelős lehetne a kokszolódásért), tehát ahány motorkonstrukció, gyanúsan annyi fajta válasz is lehet.
Mindenesetre - ígéret szerint - február táján lesz meg a 10000 km/videó, úgyhogy kíváncsi leszek rá, hogy mennyit ér ez a benzin - az Audiban...
A macskáink rendszeresen bezáratják magukat a garázsba, hogy másnap reggel kirohanjanak nem tanulnak belőle). Naná ők is borogatnak ilyenkor :-(
A Start-stop rendszert mindig kikapcsolom a háromhengeres T-GDI-n. Kivéve persze amikor - ritkán - elfelejtem; már meleg motornál esik meg, ha csak egy-két percre állunk meg valahol (pl. pékség)
Számos oka van, hogy nem használom, nem fontossági sorrendben:
- életkor/szocializáció. A gépkocsivezetői pályafutásom nagyobb részében karburátoros autókat, Skodát, Nysát, UAZ-t, Ladát, Nagypolszkit vezettem. Ezekből az első négynél rendre esetleges volt a meleg üzemi készséges újraindulás (begázosodó karburátor a kipufogóleömlő felett), de legalább a KGST minőségi színvonal, meg a lestrapáltság miatt a műszaki okokból váratlan leállás/lerobbanás/csend annál gyakoribb volt. (Az elektromos Golfnál mondjuk nem zavar az állóhelyzeti csend ;-)
Főleg az oktató autó Skoda, a lengyel kisbusz "legenda", meg a Lada volt erre hajlamos...
A keresztöblítéses hengerfejű Nagypolszki hidegindítása esetleges volt gyári kialakításban, cserébe melegen mindig elég volt neki egy fél főtengelyfordulat.
Száz szónak is egy a vége; rögzült idegállapot/félelem az egyik ok.
(De megértem azt, akinek nincs ilyen "terhelt múltja" és ebből a szempontból nézve magától értetődően használja a műszaki megoldást)
- A jellegzetes járás kultúrájú három hengeres motornak meglehetősen lágy a motor felfüggesztése.
Amikor mégis aktiválva marad (de csak addig!) a start-stop, akkor vagy nagyon szépen, gyakorlatilag észrevétlen indul a motor, vagy akkorát rándulva, mint egy végre beinduló rotációs kapa. Ilyenkor az ideg öl meg...
A lágy felfüggesztésről úgy öt másodperc egy időpontra beállított videóból (A már Smartstream sorozatú is ugyanígy jár):
- Télen fűtünk, nyáron hűtünk; nekem ebbe nem fér bele a start-stop...
- A munkahelyi adBlue-s Opel Movano 2.3 CDTI képes a hideg motort is lelőni már 100 méter után is (egy ritka előző napi vidéki út után). Taps.
Amúgy meg pár száz métereket megy a szerencsétlen sorsú tgk., indításonként már négy éve, s ez a sok alapjárat ellenére is tortúra a motornak de ebből a szempontból eddig üzembiztosan bírja a turbós motor.
...mondjuk részecskeszűrő regenerálás szempontjából annál kevésbé...
Ennek ellenére nem szívesen részesítem a duplakuplungos automata váltós, turbós háromhengerest ebben a - remélhetően megméretezett, letesztelt - üzemmódban.
- Fogyasztás szempontjából inkább pszichés dolognak tartom még annak ellenére is a hasznosságát, hogy bár sok kicsi sokra megy alapon a kevés mennyiségű üzemanyag megtakarítás mondjuk egy év alatt azért mégis látható összeg lehet, de hogy egy, a rendszeres használatból netán fakadó, garanciaidőn túli önindító, akkumulátor, motortartó bak csere, egyéb műszaki meghibásodás árát behozza e?
...hát nem tudom...
Kontra több alapjárat időből eredő részecskeszűrő, motortartó bak terhelés...
Szóval fejvakarás na.
Az egyszerűbb felépítésű; turbófeltöltő nélküli motor, kézi váltós hajtáslánc szerintem leállítás/beindítás tortúra tűrőbb konstelláció lehet.
- S végül a legfontosabb ok.
A Life alapfelszereltségben "csak" hagyományos kézifék van (ez engem egyáltalán nem zavar.)
S nincs igazi Auto Hold sem, csak két másodpercnyi átmeneti rögzítés.
Az enyémnél ha aktív a start-stop, akkor készségesen leállítja a motort a rendszer megálláskor, de csak addig áll a motor, amíg nyomva tartom a fékpedált!
Erősen gyanítom, hogy a gazdagabb felszereltségű Auto Holdos verziónál ez nincs így (ahogy az elektromos rögzítőfékes, Auto Hold-os dízel I40 DCT-nél sem indul újra a motor a fékpedál felengedése után; ahhoz gázt kell adni).
Hiába teszem N-be a váltót, sőt akár húzom be a kéziféket is, s ezek után engedem a fékpedált, azonnal újraindítja a motort.
Nahát én egy hatvan plusz másodperces miskolci piros lámpánál nem fogom egyfolytában nyomni a fékpedált, csak hogy spóroljak vagy 1 centilitert.
Lehet, hogy ez valami műszaki/biztonsági ok/előírás, de én szerencsésebbnek tartanám, ha N-be téve és/vagy behúzva a kéziféket a motor nem indulna újra, csak D-be visszatéve és/vagy a rögzítőfék oldása után.
Üdvözlöm mindenkit! Tankoláskor mindig bezárom az ajtót, nehogy esetleg az autóstárs kutyája átugorjon az én autómba, és én meg észre sem veszem, csak amikor már úton vagyok valahol. Előfordult már, hogy a garázsba bejött egy macska amit nem vettem észre, és véletlenül bezártam távozáskor, csak négy nap múlva mentem vissza a garázsba, és minden össze volt borogatva. A macska kirohant ahogy kinyitottam a garázst. Azt vettem észre, ha csak városban használom az autót, egy idő után a start-stop rendszer nem állítja le a motort, sárgán ég a lámpája. Ha meghajtom az autó 80 feletti sebességgel, akkor visszaáll minden, működik a start-stop rendszer. (1500 DPI motor.) Boldog új évet kívánok mindenkinek.
Talán vagy két alkalmat leszámítva mindig ketten megyünk tankolni; a kocsikulcsot mindig kivéve én tankolok, a párom addig vagy az autóban ül, vagy ő is kiszáll beszélgetni, ha ismerős kutas van, majd kis füzetbe rögzítem a fed. comp. által kiírtakat (régi rögzült szokás), meg lenullázok, addig a párom fizet. Tehát az autó mindig nyitva van.
Úgyhogy ilyet még nem figyeltem meg, pedig ösztönösen rá szoktam pillantani elinduláskor, hogy a (mindig) tele tankolás után éppen mit tippel új hatótávnak.
Viszont a mai hazamenetel alatt, hidegindítás után vagy két kilométerrel a pillanatnyi fogyasztás feletti átlagfogyasztás kijelzés sokkal kisebb értéket mutatott, mint a tankolásonként lenullázott összesített átlagfogyasztás, stb.
Időnként szokott ideiglenesen egy tizeddel más értéket mutatni, de ez most egy liternyi különbség volt.
Lehet, hogy a pillanatnyi fogyasztás kijelzésre állítás közben lenulláztam?
Egy fura jelenség, amire már jó ideje felfigyeltem a 2021-es Hyundai i30 1.5DPI autómnál: ha tankoláskor nyitva hagyom az egyik ajtót, akkor tankolást követően, indítás után a fedélzeti komputer akár 100km-el kevesebb megtehető utat mutat, mint a zárt ajtós tankolás után szokásosan kijelzett 735km. Ilyenkor a komputer nagyobb táv után sem korrigál.
Viszont úgy 10000 kilométer után "látványosan" csökkent a fogyasztás:
A tavaly nyári országúti 5.1-5.4 l/100 km-es fed.comp. kírások után ez már 4.4-4.6-ra csökkent - természetesen klímával.
Hozzá kell tenni, hogy ettől 5%-al több a valós. Gondolom, hogy ez így van a többi motorverziónál is.
S ugyanígy a munkába/ból járós városi, szintén nyári (iskolaszünet), klímás profilom is (kijelezve) 6.7-ről rendre 5.8-ra csökkent.
Ezt a tankolások is visszaigazolják (ahol is a hektikus használat miatt változóbb a végfogyasztás)..."
Tegnap újra megjártuk a Felsőzsolca-Kazincbarcika-Szilvásvárad, pontosabban Bélapátfalva útvonalat oda-vissza.
A külső hőmérséklet nagyjából egy tartományban volt a két alkalommal.
A tempó is hasonló volt, hiszen az első alkalommal még állandóan állítgattam a kormány/üléspozíciót a kanyargós, emelkedős-lejtős, gyorsítgatós, lassítgatós útszakaszon, most meg meglepően nagy volt a forgalom a 16 óra utáni sötétben.
Ahogy említettem fentebb; 10000 kilométer megtétele óta jelentősen csökkent az átlagfogyasztás az egyenletes tempójú szakaszokon.
A munkába/ból járós városi útvonalra is ezt írtam, csak még ugye nyáron...
... télen ez nem különösebben ismétlődik meg; csodák sajnos nincsenek.
De visszatérve a rokonlátogatás útvonalára, roppant kíváncsi voltam, hogyan alakul végül a fogyasztás, főleg úgy, hogy nem én határoztam meg a tempót a Kazincbarcika - Bélapátfalva oda-vissza szakaszon.
...hát kérem szépen a nyers motoros 5.4l/100 km helyett ezúttal 4.7-et mutatott a kijelző az utazás végén.
Le a kalappal előtte!
Ami különösen feltűnt hazafele az éjszakában (nem hallgattunk rádiót/zenét), az a motor kifejezetten csendes, kisimult, teljesen morgásmentes járása minden tempón és szakaszon.
Mintha egy minőségi négyhengeres lenne.
Márpedig amikor jövünk haza a munkából, akkor a kijelző szerint már üzem meleg hűtőfolyadék ellenére a Miskolcot elkerülő, még országúti szakaszon, csupán 5 kilométert megtéve (tehát gyanítom, hogy a motorolaj még nem érte el az üzemi hőmérsékletét) a motor 80-90-nél hetedikben meglehetősen nyersen morog, mintha már leülne a vén motor az öreg motortartó bakokra...
Amikor nagyon idegesít, akkor kézibe áthúzva visszarakom hatodikba az autópálya szakaszig, hogy eltűnjön a kellemetlen frekvencia, kisimuljon a motor járása.
(A fogyasztáskijelzés ráadásul nem is mutat drámai különbséget).
Ennek sem való a rövid távú használat:-(
úgy látszik, hogy az csak az elektromos kocsiknak való...
MindenkinekBoldog - az autó használatában is problémamentes, sőt élvezetes - Új Évet Kívánok!
Az idő szűke miatt, csak a kórház telephelyén belül, de csendes, forgalommentes időszakban, tehát amikre kíváncsiak voltunk, azt mind a ketten ki tudtuk próbálni.
Egy köves, erősen gödrös, tócsákkal teli parkolóból indultam ki a szívómotoros Autóval.
Mivel így még az alapjáraton egyesben gurulás is túl nagy tempó volt, volt lehetőségem volt kitapasztalni a kuplung viselkedését, fogáspontját így.
Itt teszem gyorsan hozzá, hogy nekem kell vagy tíz kuplungolás, mire megszokok egy idegen autót; addig sajnos "ütve" szoktam kuplungolni)
Kellemes meglepetés volt; szerintem jó helyen van a fogáspontja, s az sem élesen, inkább kellemesen, "krémesen" kezd fogni, de mégsem bizonytalanul.
Át kellett evickélnem egy padkán is, aztán jöttek-mentek a gyalogosok, szóval volt mit egyensúlyozni a kuplunggal.
Kifordulva egy hosszabb egyenes, forgalommentes útszakaszra váltottam másodikba, felengedtem a kuplungot és...
...és torpant a motor egy számomra meglepőt!
Gyorsítás tovább - kórház; semmi fiatalos dinamika a hideg motorral.
Váltás harmadikba; vaj-zsír! A kuplung és a váltó álom!
Háromból négybe ugyanez; cuppan a fokozat, a kuplung maga a harmónia.
Akkor álljunk meg, s kezdjük elölről!
A fék ugyanolyan (lehet, hogy tényleg), mint az enyémnek. Ugyanúgy be tud harapni, de mivel itt nem kezd a motor megállásnál újra dolgozni, mint az Auto Hold nélküli Life DCT-nél, itt fel lehet engedni megálláskor és álomszerűen lehet vele megállni. Itt csak elsőre fékeztem úgy, mint az automatát.
Szóval akkor egy - kuplung (de most már odafigyelve, akkurátusan) - kettő - kuplung óvatosan fel - gáz. Torpanás!
Az ördögbe!
Induljunk újra, de most még óvatosabban a kuplungolással!
Még rosszabb! Gyorsítsunk tovább, váltsunk normális tempóval; fentebb mit jó; álomszerű!
Ez így nem lesz jó; lehet, azért torpan, mert az a kuplungfelengedési tempó, ami fentebb jó, itt túl kései.
Váltás kettőbe, de a kuplungot egy picit hamarabb/gyorsabban/idegből engedem fel egy fél ütemmel és adjunk rögtön gázt!
..és igen!!!
Próbáljuk újra!
Ez az!
Na még egyszer! Váltsunk tovább, de ott már a megszokott módon/tempóban.
Igen!
Tehát szerintem, legalábbis ezen a példányon úgy lesz torpanásmentes a váltás, hogy a többi fokozattal ellentétben az egyből másodikba "idegesebben", türelmetlenebbül, sportosabban, kell felengedni a kuplungot, majd gyorsan adni máris a gázt, utána már teljesen normálisan lehet és kell váltani.
A tulaj is azt mondta, hogy eddig kínlódott a váltással, főleg mert időnként újra és újra azt érezte, hogy mégsem tudja rendesen váltani.
Szerintem ördögi körbe lehet kerülni vele rendesen:
Darabos az egy-kettő, így már szeretné elkerülni a tulaj, hogy a többi váltásnál is késsen/torpanjon a gázreakció és emiatt megpróbálja az egy-kettőt a legkevésbé traumatikusan, papásabban váltani és így már feljebb is már feleslegesen lassan vált.
S így már csak egyre rosszabb és rosszabb, ütemtelenebb lesz.
Az embernek teljesen elmegy a sikerélménye, de tán még a magában, a képességében való hite is :-(
Remélem, hogy megtaláltam a megoldást.
Az más kérdés, hogy ennek nem így kéne lennie; mert rá lehet érezni, de nem törvényszerűen lesz ez magától értetődő, automatikus beidegződés.
Ez szerintem gyári hangolási hiba.
Torpanást nem tapasztaltam sehol, pedig 3000 felé nem is forgattam, tehát a jelzett - problémás tartományban - használtam a motort.
A kolléga elmondása szerint 4000-4500-ig is elforgatja akár (sokat jár országúton) - talán a dinamikusabb forgatással kerülte el a problémát...
Az ő használatában, útvonal profiljában a kijelző 2800 kilométeren 7.3-as fogyasztást ír ki. (Nem kérdeztem, hogy mit tankol)
Én egy hétvégén voltam mostanában az 1.0 DCT-vel Miskolc-Mátrafüred-Miskolc országút útvonalon, ott 4.6-ot jelzett ki a korábbi 4.4 helyett (1.05-el szorzandó).
De két tized nyomás hiányzott a gumikból.
S három hétvégén Miskolc-Bp-belváros - egyik alkalommal plusz Vác -Miskolc autópályán, 130 tempomattal, akkor meg 5.6-okat.
Igaz; mindig Shell 100-at tankolok.
Depeche mode, Dj Bobo, Retro Aréna Party koncert (Mindig kapott jeggyel)
Még egy koncert és nem Budapestre megyek, hanem az adósok börtönébe...
Megkérdeztem, nem érez fagyállószagot a DPI tulaj (én sem éreztem ezen az egy alkalommal), s fogyást sem tapasztal.
Ezzel az autóval - eggyé válva az autóval; váltóval-kuplunggal ;-) - még feltűnőbb, hogy mennyire szépen, finoman rugózik, s mennyire komótos a kormánya is.
Így pláne Volga!
A motort csak ugye háromezerig pörgettem ki, de odáig olyan Nagypolszkis érzés volt a jelleggörbéje.
Érdekes, hogy a szívócső befecskendezős DPI is szinte ugyanúgy kopogós, mint az 1.0, 1.5 T-GDI.
A tulajnak tetszett a DCT váltója, az, hogy mennyire meg tud lódulni (neki hiányzik a DPI kellő országúti dinamikája) és hogy mennyire nem érezni, hogy csak ezres.
Én meg, amikor menten haza a miénkkel, akkor feltűnt, hogy mintha eggyel kevesebb henger járna, meg eleinte darabosabban váltott.
Ha csak ennyire lesz hangos és remegős az I30-as is kíméletesen használva százezer környékén, akkor egy rossz szavam sem lesz rá.
Főleg úgy, hogy alapjáraton már nemcsak úgy előre-hátra rázkódik a motorja a Fordnak, mint az enyémnek, de a motor közepén képzeletben átmenő függőleges tengely körül is "szitál" előre-hátra.
Nofene...
Elsőre még adtam egy pici gázt elindulás előtt, s csak úgy kuplungoltam rá, de mivel magától értetődően indul el alapjáraton is, így utána már a kuplungolásra már egyáltalán nem figyeltem.
Arra sem.
Már csak azért sem, mert hozza a tipikus Fordos erényeket maga az egész autó:
A kormánya remek; közvetlen, mégsem ideges, inkább pontos, a futóműve magától értetődően stabil, készséges, mégsem túl kemény, a váltója könnyű, gyors - még a lassan lepörgő motor ellenére is villámgyorsan és ellenállás nélkül lehet visszakapcsolni pl. negyedikből másodikba, tempóból is.
Ahogy általam próbált verziói is ilyenek voltak az egyes és kettes Focusnak is.
De még az újabb Transitoknak is.
Szóval teszel 30 métert, és már nem igényel odafigyelést a gépészkedés.
Élvezetesen vezethető, de nem annyira kábító, gátlásokat eldobó hatású, mint amilyenek a 33-as Alfák voltak az 1500-ös boxer motorokkal - függetlenül attól, hogy karburátorosak voltak vagy befecskendezősek.
Ott igen hamar kiszakadt az emberből a"Jihááá!"
A motorja 1500-nál picit talán gyengébbnek érződik, mint a Hyundai-é, de utána fokozatosan, de annál inkább megindul!
Érezni, hogy nem a lökettérfogat van mögötte, mint a hasonló teljesítményű, 1.5 T-GDI Kia Ceed kombinál, hanem a turbó igyekezete.
Ezután beülve a Volga imitátorba, visszatér a leülepedett nyugodtság (nyugoccság), s mint valami kettő-kettő és fél literes 80-as évekbeli szívómotoros automata amerikai (szovjet) tepsi, komótosan fel-le liftezve ellebeg a naplementébe.
Bár már én is tudom, hogy ezek a jelleggörbék csak generáltak, de visszaidézve a délutáni élményeket, korrekten hozzák az érzett viselkedést:
Kérnék egy kis segítséget. Van egy 2011-es 1,4-es i30-am. Mostanában menet közben ránt egy picit a motor, kigyullad az ESP lámpa és 0-ra esik a fordulatszám mérő. A kocsi simán megy tovább, még a chek lámpa sem gyullad ki. Előre is köszönöm a válaszokat.
Hááát, nekem fordítva volt eddig a Skodánál is meg itt is. Olajcsere után egy ideig halkabb. Itt az i30-nál nekem nem tetszik, hogy egy-az-egyben hallom a Zsigulikra is jellemző lánchangot. Felírattam a garis problémák közé, a szerviz szerint olajcsere megoldotta és most jó. Akkor csökkent is a zaja, de most ismét hallom. Lehet, ez ilyen...?
0W-20 olajat kapott számla alapján... Mindig az is volt benne.
Nekem újkorától van egy kis torpanása a motornak 2200-2300 fordulat között, ha finoman gyorsítok. Arra gondolnék, ilyenkor vált üzemmódot a vezérlés - ha van ilyen üzemmódváltás benne. De nem tudom. MMeg nem hiszem, hogy ezt nem lehetne finomabban átmenettel megoldani. A munkafelvevőnek is ilyen autója van, azt mondta, ő is tapasztalja.
De nekem most már erőteljesebb a torpanás, mint kezdetekkor, különösen ha a klíma is megy.
Lehet a láncfeszítéssel is van gyárilag probléma? Már csak ez hiányzik...
1. Érdeklődöm, hogy aki volt mostanság 5 éves garancia miatt kötelező szervizen, az elektronikus szervizkönyvében látja a 2023-as szerviz bejegyzést? Én sajnos nem látom, csak az előző évet.
2. Másik bosszantó dolog amire felfigyeltem, hogy olajcsere után zajosabb az 1.5DPI i30 autóm motorja. Ezt már másodszor tapasztalom amint kihozom az autót a szervizből. Erősen foglalkoztat a gondolat, hogy még tél előtt lecseréltetem az olajat egy másik szakszervizben.
Amit tapasztalok a legutóbbi olajcsere után:
- A gyújtás legalább 1-1,5 köhhintéssel növekedett, előtte alig elforgattam a kulcsot már ment is a motor.
- A motor jobban "bőg" gyorsuláskor, meredekebb lejtőn már nem olyan fickós mint előtte.
- A motor nem megy olyan egyenletesen mint olajcsere előtt.
- Nem vészesek ezek a jelenségek, de engem zavarnak. Korábbi autóimnál megszoktam, hogy szimpla olajcsere után mindig csendesebb lett a motor.
Ti mit tapasztaltok i30 1.5DPI szerviz után? Milyen olajat kapott a motor? Tudtok ajánlani megbízható Bp, Pest vagy Fejér Vármegyei szakszervizt? Legfőképp olyan szerviz érdekelne, ahol végig lehet nézni az egész folyamatot és nem tessékelnek ki az ügyfélváróba.
Egy szűrőáramkörrel egészítették ki állítólag az elektronikáját. Ezután sípolni már nem fog, csak alapzaja lesz... :))) Nem vicc. Akinek kicserélték, erről tud beszámolni.
Akkor ezek szerint jó eséllyel csak idő kérdése a hiba megjelenése.
...1994-ben vettünk egy Videoton Precision 2000 sorozatú (Thomson licensz) színes tévét.
A vételkor megkérdezték, hogy milyen képcsővel kérjük?
- ?
- Van lengyellel, japánnal, franciával.
Mivel francia konstrukció volt, ezért választottuk francia képcsővel.
Majd lejárt a garancia, s utána valamivel indiánfüst szállt ki a készülékből.
Elvittem egy lelkes villanyszerelő - akkor még autodidaktán műszerészkedő - barátomhoz (azóta már egy elektronikai cég vezetője). hogy hogy próbálja meg megjavítani.
Aztán mutatta, hogy ebből szó szerint elfüstölt egy ellenállás, de nincs jelölve az alkatrész a NYÁK-on, de a gyári rajzon sem szerepel!
Viszont számítása szerint egy 470 KOmhos ellenállásnak kéne ott lenni.
Mivel még kezdő volt, így nem merte vállalni a javítást.
Elvittem egy szakszervizbe a tévét, ahol arrogánsan leoltottak, hogy olyan nincs, hogy nem szerepel a rajzon, a dilettáns haverom meg rajzolja le a NYÁK ominózus részét, hogy honnan forrasztotta ki az ellenállás torzót. (Szívatás level 1000)
...aztán eltelt három(!) hónap és jelezték, hogy nem tudják megjavítani, mert nincs hozzá megfelelő rajz. (...)
A barátom talált valami kontaktot a Videotonban (még nem a net korában járunk), s kiderült, hogy francia képcsővel összesen 2500 darabot gyártottak ebből a verzióból s az első 1500-ban még nem volt ott ellenállás.
De mivel így eltolt lett az elektronika, ezért a többibe már forrasztottak be ellenállást, de nem is jelölték a NYÁK-on, s még nem is 470 KOmhos volt, hát rendre el is füstöltek...
Amúgy 470 KOmhos kellett bele.
Olyannyira, hogy soha többé nem volt vele gond.
Évekkel később cserélni kellett a sorkimenő trafót.
Barátom akkor már az Intercityk klímáját javította - gyakorlatilag önszorgalomból, hiszen még csak tanult az egyetemen. Mikor visszaadta a tévét, büszkén jelentette be, hogy a tévé még legalább tíz évet ki fog bírni!
-?
- Mindent kritikus alkatrészt kicseréltem benne ipari minőségűre! Na honnan?;-)
A tévét pár éve; 23 éves korában cseréltük ki beszerezhetetlen képcsö miatt...
Valami címke nekem is van, de nem tudom, van-e rajta dátum. Kértem, hogy ne dobják ki. Én lefotózni nem tudtam, mert mire először találkoztam az autóval, már az átadótérben volt.
Nem hiszem, hogy módosított a fejegységed.
Van egy másik sorstársam, neki 1 év körüli az autója, de szerintem a Te autódnál később gyártották. Neki már kicserélték garanciában, de heteket kellett várni a módosított fejegységre. Az ő szervize már gyakorlott lesz az ügyintézésben, mert egyik magyar cég Life felszereltségű i30 flottát újított be a Fordok után és sorra jönnek a panaszok be a sípoló rádióra.
Az első infó arról, hogy ez egy gyárilag eltolt elektronikájú cucc, pedig egy horvát sráctól származik, akinek 2022. novemberében Zágrábban cserélték gariban, szintén gyár által küldött, módosítottra.
Eszem megáll ( meg le is ver a víz), hogy milyen hibajelenségekről írtok!?
(A kiegyenlítőtartály kupakját már korábban kitárgyaltuk - 1636-os hozzászólásom képekkel, de még mindig nem tértem magamhoz a DPI megoldásától...)
De majd arra is rá fogok kérdezni.
Nekem szerencsére eddig semmi probléma nem jelentkezett.
Pedig nekem is Life felszereltség monokróm kijelzővel, igaz; már 2022-es modell.
Lehet, hogy ebben már a módosított fejegység van?
De alapzaja ennek sincs, pedig már-már audiofil finnyásságú fülem ezt nehezen viselné. (Most éppen az új laptopom botrányos hangzású audiokimenetén vagyok kiakadva, de már dolgozom az ügyön.)
Összeszerelési minőség: Milyen napon szerelték össze; hétfőn, pénteken?
Én lefotóztam a gyárban az oldalüvegre felragasztott adatlapot.
Az enyém (na jó, még pár évig a banké) 2022 január 19-én készült, tehát szerdán, amikor az emberek talán kevésbé indiszponáltak...
Hát, azért vezettem már párszor, így szálltam is ki belőle meleg motornál, de még sosem éreztem fagyálló szagot.
Ami nekem nyűgöm van, az a kormányoszlop susogó (nem tudok rá jobb szót) hangja nagyon alacsony sebességnél forduláskor, illetve a belső (légkondi?) ventillátormotor kicsit hangosabb a kelleténél, de hát van még 2 év gari.
Kérlek, ellenőrizd, hogy kicsit is bemelegedett motornál (városi pár km is megteszi), a hűtő környékén, az autó elejénél, sőt, ha megy a klíma és emiatt pörög a venti a hűtőn, akkor már a vezető ajtaját kinyitva is - érzel-e édeskés, fagyálló szagot?
1.5 DPI-nél kérdezd meg, nem terjeng-e fagyálló szag az autó körül?
Van egy sorstársam, akinek szintén ez a problémája, amellett, hogy fogy is a fagyálló a tartályból. Fogyni másnak is fogy, de szagról nem sokan számoltak eddig be.
Tiszta Skoda 120L feeling, illetve nem igaz, mert az forralta a hűtőfolyadékot, de amikor nem forralta fel, nem volt szag az autó körül.
Most olyan, mintha egy lef.ngott kotla sz.rral állnék meg valahol, nem egy 2 éves autóval.
Bűzlik a környéke.
Jó lenne erre is megoldást találni. 2 év alatt sikerült kideríteni, mi okozza a kormányoszlop felől jövő fémes kottyanó hangot döccenőknél.
NEM VOLT MEGHÚZVA a kormánykerék rögzítő csavarja!
De mit csodálkozom, az akku negatív saruja se volt meghúzva... De az legalább az első 500 km-en kiderült.
Amúgy még szívok a rádióval, melynek az elb.szott elektronikája nagyfrekis, változó, sípoló hangot tol a hangszórókba. Telefonos kihangosítás során, zene közben, némítva, sőt, kikapcsolt fejegység esetén is!
Aztán nagy nehezen talán ki lesz végre cserélve.
Ez sajnos a Life felszereltség fekete-fehér kijelzős, nem érintőképernyős fejegységét érint. Módosított egységet küld a gyár állítólag, amiben kicsit reszeltek az elektronikán. Annak már csak fix alapzaja van... :))))