Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

biglui57 Creative Commons License 2023.02.07 0 0 15249

Szervusz,

Nekem ugyanez volt/van. Vagy elkopott, vagy megszorult benne a szénkefe. Én levettem a burkolatot  alóla, és egy -két jól irányzott ütést mértem a motorburkolatra gumikalapáccsal.Azóta (kb2 hónapja) működik. Akartam bontóból rendelni, de nem nagyon akartak küldeni megrendelés után sem. KB 20 000 ft lenne ellenállás nélkül. Nem nagy meló kicserélni.

 

Előzmény: Sancho (15206)
FeZ_ Creative Commons License 2023.02.05 0 0 15248

A megfelelő "ötlet" egy műszeres diagnosztika lenne, hogy kiderüljön miért írja ki. A lényeg, hogy a FAP szűrő  eltömődésének a veszélyére figyelmeztet, ami kismillió ok miatt lehetséges. 

A diag (nem csak hibakód olvasás, hanem rendes diagnosztika !)  meg szokta mutatni, hogy mi miatt reklamál. 

Anélkül csak vakrepülés.

 

Előzmény: Dawide83 (15247)
Dawide83 Creative Commons License 2023.02.05 0 0 15247

SZiasztok!

Már pár napja kiírja ezt az autó : risk of particle filter clogging.A tünet , hogy 2000-es fordulaton kivillan ez a felirat a service kíséretével majd elalszik.200km-et mentm pályán de semmi.Ugyanazt csinálja.De csak bizonyos fordulat melett.Városban nem villan ki!Esetleg valakinek valami ötlet?

Torokn31 Creative Commons License 2023.02.01 0 0 15246

Szerintem veszek egy új kapcsolót, esetleg van javaslatod hogy melyiket érdemes?  (Link)

Előzmény: LyPapa (15235)
miklos.a Creative Commons License 2023.01.31 0 0 15245

Én is 2 éve vettem Marelli EGR szelepet és nekem se lett jó, hiába tanítottam fel, azt a hibaüzenetet hozta, hogy nem megfelelő a nyitás mértéke... levettem és vettem egy gyári bontottat és a sajátomból és bontottból összeraktam egyet, lassan kétéve nem volt hiba, nincs hibakódom.

Előzmény: Mihaly980 (15243)
FeZ_ Creative Commons License 2023.01.31 0 0 15244

1,6 HDi-nél konkrét tapasztalatom nincsen, mert eddig csak gyárit tettem fel, de egyéb hasonló alkatrésznél teljesen felejtősek az utángyártott dolgok 90%-a. Pl. légmennyiségmérő, motoros pillangószelep,  stb. Volt olyan (pont Marelli, ami már kínai régóta) új légmennyiségmérő, amivel be sem indult az adott autó. Ilyenekből én kizárólag VDO, Siemens, Pierburg vagy Bosch-t szoktam venni. Ezekkel még sosem volt problémám utángyártottban.  

Előzmény: Mihaly980 (15243)
Mihaly980 Creative Commons License 2023.01.30 0 0 15243

Szia

2010-es 1.6 HDI-nél az elképzelhető, hogy csak a gyári EGR szelepet lehet feltanítani csere után? Más gyártó szelepét nem? Magneti Marelli EGR szelep lett felrakva de feltanítás után kb 200 km-t megyünk vele és bedobja a P0401, P0490, P1459 hibákat. 

Törlés után ugyan ezt játsza el. Találtam külföldi fórumon olyan hozzászólást, hogy az ECU-ban fixen tárolja a gyári EGR beállításokat és az újat nem lehet feltanítani, mert nem tárolja le a tanult beállításokat.

Nálunk is van MCP6 rángatás induláskor, és 4. 5.-ben 80-90 km/h-nál mintha kuplungot nyomkodná. Oda-vissza váltva meg abba hagyja. Olvastam olyat is hogy le kell húzni az EGR csatlakozóját és úgy is megy probléma nélkül, max hibákat ír be, de megszűnik a rángatás.

Üdv Mihály

Előzmény: LyPapa (15237)
tsalis Creative Commons License 2023.01.26 0 0 15242

Én itt: https://peugeotalkatresz-tzs.hu/ szoktam venni ami kell, eddig minden volt.

Előzmény: thenevtelennulla (15241)
thenevtelennulla Creative Commons License 2023.01.26 0 0 15241

Sziasztok!

 

Bal első ködlámpa körüli burkolat ot keresek.Vagy elhagytam,vagy valakinek kellett.

Valaki tudja honnan lehet rendelni?

tsalis Creative Commons License 2023.01.20 0 0 15240

Itt: https://www.autoleder.hu/ megoldják, nem olcsó, de a munka minősége is néha jobb mint a gyári. 

Előzmény: Konyári Gábor (15239)
Konyári Gábor Creative Commons License 2023.01.20 0 0 15239

Üdv Urak!

 

A Picassomban alkantara bézs kárpit van. A problémám az, hogy a vezető oldali ülés bal oldali ülőlapján van egy kis szakadás. Beszéltem pár autókárpitossal, de elhajtottak, mondván nem lehet megcsinálni, mivel a kárpit ragasztva van a szivacshoz.

Kérdésem az, hogy tudtok e valakit, aki meg tudná javítani. Vagy tényleg menthetetlen?

 

Előre is köszönöm!

liszi702 Creative Commons License 2023.01.19 0 0 15238

Szia!

Lehet, hogy már túl vagy a problémán és/vagy triviális neked amit írok, de nálam akkor nem ment a fűtés (pontosabban hol ment, hol nem), amikor kevés hűtővíz volt a rendszerben. Elvittem szerelőhöz, elmondtam a problémát, ránézett, töltött bele hűtőfolyadékot, kész. :)))

Előzmény: Zsolt-75 (15219)
LyPapa Creative Commons License 2023.01.19 0 0 15237

Igen, írnak az MCP6-ról mindenféle zöldséget :) Ami az indulási-lassítási rángatást okozza, nálam az EGR kalibrációjának elfelejtése. Ennek újra beállítása  közelítőleg 5 másodperc, a nekikészüléssel együtt kb. tíz perc, diagnosztikai eszközzel. Másik nyűg lehet a kuplung fogáspont újraállításának elmaradása - ezt meg kell tenni az EGR-rel együtt kb. félévenként, és nem fog rángatni - ha igen, akkor pár kilométeren belől bekövetkezik a regenerálás.  Valamelyik dokumentáció (talán a  használati utasítás ??) írja, hogy a rángatás jellemzően megszűnik, ha egy-kétszer megteszed a következőt: indulj el, és közepesnél valamivel magasabb gázzal húzasd ki, majd a hármasba kapcsoláskor vedd vissza a gázt, és az előbbieket ismételd meg. A diesel motor egyébként is szereti, igényli a kikormolást, de az hosszabb utat jelent, magas fordulattal, amit itt manuális állásba tett váltóval érhetsz el.

 

Üdv:LyPapa

 

Előzmény: Shalloun (15234)
LyPapa Creative Commons License 2023.01.19 0 0 15236

A Citrom is végez utóbefecskendezést regeneráláskor.

 

Üdv:LyPapa

Előzmény: FeZ_ (15232)
LyPapa Creative Commons License 2023.01.19 0 0 15235

Valószínű a kapcsoló kar nyomtatott áramköri lapján kell újra forrasztani a HALL IC-k lábait.

 

Üdv:LyPapa

Előzmény: Torokn31 (15218)
Shalloun Creative Commons License 2023.01.13 0 0 15234

Sziasztok!

 

Sziasztok! 

 

Adott egy C4 GP 2.0 HDi - MCP6 váltóval - 2010-es, kb 230e km-rel.

Még vásárlás előtt állok - sajnos közel s távol nincs aki át tudná nézni az autót. Mi az amit érdemes megnézni / tesztelni rajta?

 

MCP6-ról olvasni lehet hideget meleget, nyilván egy szekvenciális váltó az sorban kapcsol és fel. Szóval kicsit kényelmesebb mint egy manuális váltó, cserébe összetettebb a szerkezet.
Ehhez a fajtához pl. szervízkönyvet merre találhatok? Próbáltam guglizni de nem sok sikerrel.

 

Pl. egy ilyen típusú váltónál, hogyan érzem ha pl. a kettőtömegű lendkerék kezdi megadni magát, vagy mivel dízel (nincs sok tapasztalatom dízel motorokkal) az izzítás problémás?

 

Előre is köszönöm!

 

Üdv,

Shalloun

tsalis Creative Commons License 2023.01.09 0 0 15233

Ok. ez igaz és én csak a folyadékra gondoltam amit nem jeleztem külön és az a feladata amit írsz csak annyit igyekeztem mondani, hogy ha a folyadék hiányzik attól még nem tilt az autó és a regenerálás is megtörténik, de nem olyan hatásosan így ha valaki nem akarja a tartályt cserélni attól még működni fog az autó csak a dpf-el hamarab kell foglalkozni.

Előzmény: FeZ_ (15232)
FeZ_ Creative Commons License 2023.01.09 0 0 15232

"Igazából a fapnak nincs sok jelentősége mindössze annyi, hogy a regenerációnál nagyobb hőt biztosít, "

Nem egészen, főleg, mert a FAP az maga a részecskeszűrő.  A megfelelő (FAP) adalék azért fontos neki, mert annak hatására alacsonyabb hőfokon mehet végbe a regeneráció, azaz alacsonyabb hőfokon már el tudnak égni a koromrészecskék, mint adalék (katalizátor-anyag) nélkül. 

 

Más típusoknál alkalmaznak olyan rendszert, ahol plusz üzemanyag befecskendezésével megemelik a kipufogógáz hőmérsékletét, hogy könnyebben el tudjon égni a szűrőben a korom. 

 

 

Előzmény: tsalis (15230)
Tűzoltó Attila Creative Commons License 2023.01.09 0 0 15231

Üdvözlet mindenkinek. Segítséget szeretnék kérni egy citroen c4 picasso elektronikájához. Ez egy 2010 .-es c4 picasso 1.6 vti benzin.Folyamatossan dobálja be a hibakódot és tilt. Égéskimaradást ír de össze vissza a hengerek között . Hol az egyikre hol a másikra . A motorja átesett egy hengerfejfelújításon ,vezérléscerén,trafókat ,termosztátot ,gyertyákat ,inyektort cseréltem rajta,de mégis tilt. Hol három henger megy ,hol megy mind a négy. Épp milyen kedve van . A motorvezérlő elektronikát is megnézettem és működik rendesen. Ha esetleg valaki tudna egy villamosságszerelőt aki erre a típusra van rá állva és tudna nekem segíteni azt megköszönném.Előre is köszönöm a segítséget.

tsalis Creative Commons License 2023.01.06 0 0 15230

Igazából a fapnak nincs sok jelentősége mindössze annyi, hogy a regenerációnál nagyobb hőt biztosít, de nélküle is regenerál az autó viszont ha pár tankolásonként valamilyen regenerálást segítő adalékot ( néha spurit teszek bele) teszek bele akkor ugyanaz lesz, de mivel a computer kiírja a hiányát így azt vissza kell írni különben világít a sárga tengeralattjáró.:)

Előzmény: gyben (15229)
gyben Creative Commons License 2023.01.05 0 0 15229

Esetemben - jelezve a szerviz felé, hogy alacsony szintre figyelmeztető kiírás jelent meg - azt mondták, hogy nyugodtan mehetek. Majd ha a kifogyott üzenetet látom akkor jelentkezzek. Soha meg nem jelent ilyen üzenet, de amikor cseréltem porzott a régi zacskó.

 

 

Előzmény: tsalis (15228)
tsalis Creative Commons License 2023.01.05 0 0 15228

Nem vesézte ki szerintem ők sem tudták csak annyit, hogy köze van a nyitáshoz amiben lehet valami hisz nincs a fap zacskóban szintjelző.

Előzmény: gyben (15227)
gyben Creative Commons License 2023.01.05 0 0 15227

..és azt nem mondták, hogy mit és mennyit számol a nyitásból? Lehet, hogy tíz-tizenöt nyitás után több adalék lesz mint gázolaj?

Az ajtónyitás csak egy információ. Az üa. szint összehasonlítása zárás után, s annak megfelelően számolt n egységnyi adagolás.

Előzmény: tsalis (15226)
tsalis Creative Commons License 2023.01.05 0 0 15226

Ezt bármelyik szerviz könnyen orvosolja amelyiknek van egy közepes tudású programja, cserélni sem túl nehéz, a tartályt feltölteni nem nagyon érdemes mert a tartály fala a kortól már nagy eséllyel nem túl rugalmas és kétesélyes. Nekem is kiírta mire kiszereltük és félig volt még a tartály így visszatettem és visszaírtuk 50%-ra a mennyiséget, citroen szervizben azt mondták, hogy a tanksapka nyitásból számolja, hogy mennyit használt (nincs benne szintjelző) és valószinüleg sokszor tankolhattak bele keveset és azért írta ki fél tartálynál az üreset vagy a szivattyú halt meg és bár számolja, de nem használja viszont azt le lehet próbálni és az elvileg jó volt.

Előzmény: Herrero (15225)
Herrero Creative Commons License 2023.01.04 0 0 15225

C4 Picasso FAP folyadék kevés kijelzést irt Perkáta, Dunaújváros, Érd,környékén szerelőt tud valaki ajánlani?

tsalis Creative Commons License 2022.12.29 0 0 15224

A C5-öm is ezt csinálta, néha ment néha nem és elektromos baja volt illetve az a motor.

Előzmény: Zsolt-75 (15223)
Zsolt-75 Creative Commons License 2022.12.29 0 0 15223

Ma egy nap után újból mentünk vele, és ma volt fűtés. érdekes, mert egy bluetooth-os elm klónnal néztem a víz hőmérsékletét, és csak olyan 70 fokos víznél kezdett el fűteni. Aztán a víz hőfok a diag szerint nem is ment feljebb 75 foknál.

Mindezt egy 2007-es Grand Picasso, 2.0Hdi-s motorral.

tsalis Creative Commons License 2022.12.29 0 0 15222

A régi C5-nél a légterelő motorja szokott meghalni és azt olyan 30000 körül javították pár éve, lehet, hogy itt is ez a baj ahogy Fez is írta.

Előzmény: Zsolt-75 (15219)
tsalis Creative Commons License 2022.12.29 0 0 15221

Lemostam a kocsit és kissé túltoltam a magasnyomásút bal tükörnél és úgy fest beázhatott mert az automata csukás-nyitás nem működik illetve néha igen, elég zavaró és azt kérdezem, hogy ez kikapcsolható-e valahogy szétszedés nélkül? Legfeljebb nem csukja be magától, de az kevésbé gond mint mikor nem nyitja.

FeZ_ Creative Commons License 2022.12.29 0 0 15220

Csak általánosságban, mert a motort pl. nem tudjuk, de ha a termosztát nyitva marad, akkor 40 km (vagy akár 200 km) autózás után sem lesz meleg az autó hűtője. Ezt kézzel tudod ellenőrizni. 

A fűtéscsöveket is érdemes megnézni kézzel, hogy azok melegek-e.  

Ha a hűtőkörben minden jó, akkor még lehet probléma a radiátor eldugulása vagy pl. a fűtés terelőlapátjai a hideg állásban maradtak.

Érdemes első körben légtelenítani a hűtőkört, már ha van kézi légtelenítésre lehetőség.

 

Előzmény: Zsolt-75 (15219)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!