Nekem ugyanez volt/van. Vagy elkopott, vagy megszorult benne a szénkefe. Én levettem a burkolatot alóla, és egy -két jól irányzott ütést mértem a motorburkolatra gumikalapáccsal.Azóta (kb2 hónapja) működik. Akartam bontóból rendelni, de nem nagyon akartak küldeni megrendelés után sem. KB 20 000 ft lenne ellenállás nélkül. Nem nagy meló kicserélni.
A megfelelő "ötlet" egy műszeres diagnosztika lenne, hogy kiderüljön miért írja ki. A lényeg, hogy a FAP szűrő eltömődésének a veszélyére figyelmeztet, ami kismillió ok miatt lehetséges.
A diag (nem csak hibakód olvasás, hanem rendes diagnosztika !) meg szokta mutatni, hogy mi miatt reklamál.
Már pár napja kiírja ezt az autó : risk of particle filter clogging.A tünet , hogy 2000-es fordulaton kivillan ez a felirat a service kíséretével majd elalszik.200km-et mentm pályán de semmi.Ugyanazt csinálja.De csak bizonyos fordulat melett.Városban nem villan ki!Esetleg valakinek valami ötlet?
Én is 2 éve vettem Marelli EGR szelepet és nekem se lett jó, hiába tanítottam fel, azt a hibaüzenetet hozta, hogy nem megfelelő a nyitás mértéke... levettem és vettem egy gyári bontottat és a sajátomból és bontottból összeraktam egyet, lassan kétéve nem volt hiba, nincs hibakódom.
1,6 HDi-nél konkrét tapasztalatom nincsen, mert eddig csak gyárit tettem fel, de egyéb hasonló alkatrésznél teljesen felejtősek az utángyártott dolgok 90%-a. Pl. légmennyiségmérő, motoros pillangószelep, stb. Volt olyan (pont Marelli, ami már kínai régóta) új légmennyiségmérő, amivel be sem indult az adott autó. Ilyenekből én kizárólag VDO, Siemens, Pierburg vagy Bosch-t szoktam venni. Ezekkel még sosem volt problémám utángyártottban.
2010-es 1.6 HDI-nél az elképzelhető, hogy csak a gyári EGR szelepet lehet feltanítani csere után? Más gyártó szelepét nem? Magneti Marelli EGR szelep lett felrakva de feltanítás után kb 200 km-t megyünk vele és bedobja a P0401, P0490, P1459 hibákat.
Törlés után ugyan ezt játsza el. Találtam külföldi fórumon olyan hozzászólást, hogy az ECU-ban fixen tárolja a gyári EGR beállításokat és az újat nem lehet feltanítani, mert nem tárolja le a tanult beállításokat.
Nálunk is van MCP6 rángatás induláskor, és 4. 5.-ben 80-90 km/h-nál mintha kuplungot nyomkodná. Oda-vissza váltva meg abba hagyja. Olvastam olyat is hogy le kell húzni az EGR csatlakozóját és úgy is megy probléma nélkül, max hibákat ír be, de megszűnik a rángatás.
A Picassomban alkantara bézs kárpit van. A problémám az, hogy a vezető oldali ülés bal oldali ülőlapján van egy kis szakadás. Beszéltem pár autókárpitossal, de elhajtottak, mondván nem lehet megcsinálni, mivel a kárpit ragasztva van a szivacshoz.
Kérdésem az, hogy tudtok e valakit, aki meg tudná javítani. Vagy tényleg menthetetlen?
Lehet, hogy már túl vagy a problémán és/vagy triviális neked amit írok, de nálam akkor nem ment a fűtés (pontosabban hol ment, hol nem), amikor kevés hűtővíz volt a rendszerben. Elvittem szerelőhöz, elmondtam a problémát, ránézett, töltött bele hűtőfolyadékot, kész. :)))
Igen, írnak az MCP6-ról mindenféle zöldséget :) Ami az indulási-lassítási rángatást okozza, nálam az EGR kalibrációjának elfelejtése. Ennek újra beállítása közelítőleg 5 másodperc, a nekikészüléssel együtt kb. tíz perc, diagnosztikai eszközzel. Másik nyűg lehet a kuplung fogáspont újraállításának elmaradása - ezt meg kell tenni az EGR-rel együtt kb. félévenként, és nem fog rángatni - ha igen, akkor pár kilométeren belől bekövetkezik a regenerálás. Valamelyik dokumentáció (talán a használati utasítás ??) írja, hogy a rángatás jellemzően megszűnik, ha egy-kétszer megteszed a következőt: indulj el, és közepesnél valamivel magasabb gázzal húzasd ki, majd a hármasba kapcsoláskor vedd vissza a gázt, és az előbbieket ismételd meg. A diesel motor egyébként is szereti, igényli a kikormolást, de az hosszabb utat jelent, magas fordulattal, amit itt manuális állásba tett váltóval érhetsz el.
Adott egy C4 GP 2.0 HDi - MCP6 váltóval - 2010-es, kb 230e km-rel.
Még vásárlás előtt állok - sajnos közel s távol nincs aki át tudná nézni az autót. Mi az amit érdemes megnézni / tesztelni rajta?
MCP6-ról olvasni lehet hideget meleget, nyilván egy szekvenciális váltó az sorban kapcsol és fel. Szóval kicsit kényelmesebb mint egy manuális váltó, cserébe összetettebb a szerkezet. Ehhez a fajtához pl. szervízkönyvet merre találhatok? Próbáltam guglizni de nem sok sikerrel.
Pl. egy ilyen típusú váltónál, hogyan érzem ha pl. a kettőtömegű lendkerék kezdi megadni magát, vagy mivel dízel (nincs sok tapasztalatom dízel motorokkal) az izzítás problémás?
Ok. ez igaz és én csak a folyadékra gondoltam amit nem jeleztem külön és az a feladata amit írsz csak annyit igyekeztem mondani, hogy ha a folyadék hiányzik attól még nem tilt az autó és a regenerálás is megtörténik, de nem olyan hatásosan így ha valaki nem akarja a tartályt cserélni attól még működni fog az autó csak a dpf-el hamarab kell foglalkozni.
"Igazából a fapnak nincs sok jelentősége mindössze annyi, hogy a regenerációnál nagyobb hőt biztosít, "
Nem egészen, főleg, mert a FAP az maga a részecskeszűrő. A megfelelő (FAP) adalék azért fontos neki, mert annak hatására alacsonyabb hőfokon mehet végbe a regeneráció, azaz alacsonyabb hőfokon már el tudnak égni a koromrészecskék, mint adalék (katalizátor-anyag) nélkül.
Más típusoknál alkalmaznak olyan rendszert, ahol plusz üzemanyag befecskendezésével megemelik a kipufogógáz hőmérsékletét, hogy könnyebben el tudjon égni a szűrőben a korom.
Üdvözlet mindenkinek. Segítséget szeretnék kérni egy citroen c4 picasso elektronikájához. Ez egy 2010 .-es c4 picasso 1.6 vti benzin.Folyamatossan dobálja be a hibakódot és tilt. Égéskimaradást ír de össze vissza a hengerek között . Hol az egyikre hol a másikra . A motorja átesett egy hengerfejfelújításon ,vezérléscerén,trafókat ,termosztátot ,gyertyákat ,inyektort cseréltem rajta,de mégis tilt. Hol három henger megy ,hol megy mind a négy. Épp milyen kedve van . A motorvezérlő elektronikát is megnézettem és működik rendesen. Ha esetleg valaki tudna egy villamosságszerelőt aki erre a típusra van rá állva és tudna nekem segíteni azt megköszönném.Előre is köszönöm a segítséget.
Igazából a fapnak nincs sok jelentősége mindössze annyi, hogy a regenerációnál nagyobb hőt biztosít, de nélküle is regenerál az autó viszont ha pár tankolásonként valamilyen regenerálást segítő adalékot ( néha spurit teszek bele) teszek bele akkor ugyanaz lesz, de mivel a computer kiírja a hiányát így azt vissza kell írni különben világít a sárga tengeralattjáró.:)
Esetemben - jelezve a szerviz felé, hogy alacsony szintre figyelmeztető kiírás jelent meg - azt mondták, hogy nyugodtan mehetek. Majd ha a kifogyott üzenetet látom akkor jelentkezzek. Soha meg nem jelent ilyen üzenet, de amikor cseréltem porzott a régi zacskó.
Ezt bármelyik szerviz könnyen orvosolja amelyiknek van egy közepes tudású programja, cserélni sem túl nehéz, a tartályt feltölteni nem nagyon érdemes mert a tartály fala a kortól már nagy eséllyel nem túl rugalmas és kétesélyes. Nekem is kiírta mire kiszereltük és félig volt még a tartály így visszatettem és visszaírtuk 50%-ra a mennyiséget, citroen szervizben azt mondták, hogy a tanksapka nyitásból számolja, hogy mennyit használt (nincs benne szintjelző) és valószinüleg sokszor tankolhattak bele keveset és azért írta ki fél tartálynál az üreset vagy a szivattyú halt meg és bár számolja, de nem használja viszont azt le lehet próbálni és az elvileg jó volt.
Ma egy nap után újból mentünk vele, és ma volt fűtés. érdekes, mert egy bluetooth-os elm klónnal néztem a víz hőmérsékletét, és csak olyan 70 fokos víznél kezdett el fűteni. Aztán a víz hőfok a diag szerint nem is ment feljebb 75 foknál.
Mindezt egy 2007-es Grand Picasso, 2.0Hdi-s motorral.
Lemostam a kocsit és kissé túltoltam a magasnyomásút bal tükörnél és úgy fest beázhatott mert az automata csukás-nyitás nem működik illetve néha igen, elég zavaró és azt kérdezem, hogy ez kikapcsolható-e valahogy szétszedés nélkül? Legfeljebb nem csukja be magától, de az kevésbé gond mint mikor nem nyitja.
Csak általánosságban, mert a motort pl. nem tudjuk, de ha a termosztát nyitva marad, akkor 40 km (vagy akár 200 km) autózás után sem lesz meleg az autó hűtője. Ezt kézzel tudod ellenőrizni.
A fűtéscsöveket is érdemes megnézni kézzel, hogy azok melegek-e.
Ha a hűtőkörben minden jó, akkor még lehet probléma a radiátor eldugulása vagy pl. a fűtés terelőlapátjai a hideg állásban maradtak.
Érdemes első körben légtelenítani a hűtőkört, már ha van kézi légtelenítésre lehetőség.