Többen felháborodva jelzik, hogy az InterCity vonatokra például a Szanyból reggel 6.33-kor induló vonat nem ér be Csornára, és mivel nem csatlakozó vonat, az orruk elől fut ki az IinterCity, és már Budapestre, vagy Győrbe is egyre kockázatosabb reggel vonatra ülni, mert megbízhatatlanul ér be Csornára, és meglepetésükre lekésik a vonatot, az állomáson azt mondják nem tehetnek semmit, az utasok meg gutaütést kapnak. Ha tudsz valamit intézni, megköszönném mert így nagyon hamar ellehetetlenkedik a vasúti közlekedés, mert elmegy a bizalom iránta.
Üdvözlettel: .... önk. képviselő, Szany"
Ugye a pordányi 20-as lassújel, amely már 2 hónapja ott van pályaFELÚJÍTÁS (!!!) miatt. MErt ugye képtelenek voltak az aljcsere után rögtön FKG-zni. Aztán FKG-ztak, de azóta - kb. 3 hete - még mindig nincs lemondva a lassújel.
Az Apor nem okostojások gyülekezete. Feri bátyámat nem csípem, meg az egész banzájt se, utálom az Aport a katolikus imperializmusával együtt. Pofára osztályozás, kivételezés, mert Feri bátyó rokona, álszent katolikus népség jár ide.
Egyébként megnézem hogy valaki szakközépből vagy szakmunkásból megy pl a Pázmányra...
De zárjuk le a vitát, mert ez semmilyen szempontból nem a 14-es vonalról szól.
,,Aporban 7:50 után adhatod le az ellenőrződet, mert elkéstél. 10 ilyen után osztályfőnöki figyelmeztető... Ha 8 óra után érsz be, 3 késett cetli után jön az osztályfőnöki..."
Ja, de mondjuk az igazgató vagy épp helyettese az illetékes abban, ha Te nem tudsz beérni 7:50-re, hanem 7:53-ra akkor erről adhat Neked igazolást! És máris elintézve a dolog. Ha meg a vonat késik, akkor elballagsz a pénztárba igazolásért ...
,,Egy gimnazistának pedig több tanulnivalója van mint a szakközépbe járó diáktársának, azt garantálom. Fakultáció, különórák stb."
Öreg! Mint minden másban, ebben is félre vagy tájékozódva!
Jaj, szegény gimisek! Majd, ha lesz 5 percem, akkor megsajnállak!
Ja, hogy ugyanazt tanulják, mint Te?! Ugyanazt a feladatlapot kapják érettségin, mint Te?
Akkor meg miben is vagy előrébb? Semmiben!
Úgyanúgy van fakt, meg különóra! Úgyanúgy van emelt matek, fizika vagy info!
Csináltad éjjeleken keresztül a szakmai rajzokat? Készítettel munkanaplót, vagy épp órákon keresztül jegyzőkönyveket? Hát nem!
Aztán kikerüölsz az életbe egy sz.ros érettségivel, szakma nélkül. A hülye szakközepesnek meg ott lesz a papírja, hogy már tanult valamit, valamilyen szinten!
Ha meg egyetemre mész, akkor a h.lye szakközepesnek meg nem lesz kínai amit mondanak, mint Nektek!
Jó lenne, ha ezt a tudatodat nagyon gyorsan elfelejtenéd, vagy itt ne hangoztasd! Tudom, ott ültök egész nap Feri bátyáddal meg a pár száz iskolatársaddal, aztán veritek egymást vállát, hogy milyen okosak vagytok! Hát nem így van!
Hogy zsúfoltsági probléma van, azt értem. De ha a 22-es buszon tömeg van, mert a KV nem biztosít elég kapacitást, akkor talán nem az ezer ok miatt kötött vonatokat kell tologatni:)
"Az is fél 6, novemberben már sötét van ilyenkor, másrészt ha másnap ír az ember irodalomból, töriből meg bioszból akkor kötve hiszem hogy elég ideje lesz neki pihenni."
Hát nem az utolsó nap kell 3 dolgozatra tanulni mondjuk (amúgy a vonaton is lehet, pontosabban ott lehet). Ha meg vki fél 6-ra hazaér, miért ne lenne ideje pihenni? Még akár egy buli is belefér:)
"Aztán ha netán sokat késik a gyors, az átszállást Csornán már be is bukta. Múltkor 17 órakor indult el Győrből a vonat, mert késett."
Jó, hát ilyen van, de azért nem ez a tipikus. Csornán meg akár 15 percet is várhat a csatlakozásra, mert a párosnak a 18 órai IC-pókig van annyi tartaléka még. Az, hogy Csorna és Pápa nem tud forgalmat irányítani, az egy másik, messze vezető kérdés.
Csak az a baj, hogy ha a 7:18-as 22A-ra nem férsz fel, akkor várhatsz még jóideig, pláne mióta szólóbuszt adnak csuklós helyett. 23-assal 14-essel nem érsz be, mert félórás menetidejük van. 7:28-kor van 1-es, de oda se nagyon tud felférni az ember, ha nem helyezkedik jól. Ha késik az IC, szerdán pl így volt, akkor a buszra átszállók szívnak.
"Ha valaki négyig suliban van, a 16:40-es vonattal a legnagyobb nyugalomban vissza tud jönni, Pordányba 17:19-re, Szanyba meg 17:34-re ér be."
Az is fél 6, novemberben már sötét van ilyenkor, másrészt ha másnap ír az ember irodalomból, töriből meg bioszból akkor kötve hiszem hogy elég ideje lesz neki pihenni.
Aztán ha netán sokat késik a gyors, az átszállást Csornán már be is bukta. Múltkor 17 órakor indult el Győrből a vonat, mert késett.
És hiába magyaráznám el nekik, sajna nem hiszem, hogy meggyőzné őket. Én a helyükben a vasút mellett döntenék. De ők, akik valami EU-s foglalkozáson buszra igen, vonatra meg nem adtak volna pénzt...
Első körben mindenképpen a belvárosi sulikkal (Deák, Hild, Kazinczy, Baross, Jedlik, Révai, Bencés) kell foglalkozni, mert azok vannak közel a vasútállomáshoz. Onnét a diákok mind Szany/Rábaszentandrás, mind Rábapordány esetében 60 percen belül el tudnak érni hazulról az iskolába. Szanytól Győrig a menetidő 47 perc, 5-6 perc alatt a falu nagy részéről elérhető az állomás, és 5-6 perc alatt valamennyi belvárosi suli elérhető még gyalog is. Ez akár jobbról, akár balról nézzük, mindeképpen azt jelenti, hogy simán vállalni lehet a napi bejárást. Szanyban kb. 6-kor kell felkelni, én is világ életemben akkor keltem, soha nem reklamáltam. Rábapordányban meg még ennél is sokkal jobb a helyzet.
Az Apor/Págisz/Krúdy trióval a helyzet nehezebb, mert ott a helyi járatozás még hozzájön a menetidőhöz, plusz többletköltség stb. Mondjuk Szanyból sztem még így is vállalható lenne a dolog, de azt talán még meg is értem, ha valaki így nem vállalja be. Plusz a szanyi busz a 83-as út felől jön be, a vonat meg a 85-ös felől, így a busz jóval közelebb áll meg a világ végén lévő Aporhoz, ez nyilván kompenzálja valamelyest a magas menetidőt. Persze ha majd megépül a marcalvárosi átkötés, és lesz új állomás, akkor változik a helyzet, de addig ez van. Rábapordány esetében viszont más a helyzet, ott a 85-ös felől jön be a busz, tehát ha valaki az Aporba jár, semmivel sincs jobb helyzetben, mindenképpen helyi járatozni kell. S egyébként a vonat 7:20 körül ér be Győrbe. Onnét a 22-es buszok egymás után mennek Marcalba 12 perces menetidővel. Mondjuk elindul a gyerek 7:28-kor az állomásról, 7:40-re ott van, 10 perce van megtenni az Aporig azt a nem túl nagy távolságot. Miért is nem ér akkor be?
"És nemcsak azért mennek koleszba mert pocsék a menetrend, hanem mert pl ha 4-ig suliban van, kb 7-re hazaér, reggel kelhet megint korán, tanulni meg nem tud"
Nahát, látod pont ez a baj, hogy ilyen hülye sztereotípiák élnek mindenkiben, benned is! Egy átlagdiáknak még ezt elnézi az ember, neked kevésbé, mert neked minden lehetőséged megvolt eddig is tájékozódni.
Ha valaki négyig suliban van, a 16:40-es vonattal a legnagyobb nyugalomban vissza tud jönni, Pordányba 17:19-re, Szanyba meg 17:34-re ér be. Tehát már jóval hat előtt mindenki otthon van, szó sincs hétről. S egyébként is órás ütem van visszafele (egy luk maradt még délután, reklamációval tessék fordulni az RKI-hoz).
"Másrészt mi van ha a kedves utas Bp-re utazna az IC-vel? A vonaton pótdíjat kell fizetni, ha Győrön túl utazik..."
Milyen pótdíjat? Ahol szoros a csatlakozás, ott lehet venni az IC-n pótjegyet.
"DE! jobban kéne propagandálni a vonatot! Reklám, plakátok, szórólapok, népszerűsíteni kell a vonatot. Korábban javasoltam egy alapítvány létrehozását, ami foglalkozhatna a marketinges ügyekkel. Semmi propaganda nélkül még több utast ne várjunk."
Kösz a kioktatást, jól esik ezt hallgatnom úgy, hogy az összes eddigi marketingakció (2 szórólapozás, plusz 1 MÁV-hirdetmény a közelmúltban) az én kezdeményezésemre történt. De te is tudnál segíteni pl. pont azzal, ha racionálisan elmagyaráznád a diáktársaidnak azokat az összefüggéseket, amelyeket itt elmondtam. Nem csak színes terepasztalnak, meg ingyen fotótémának kéne tekinteni a vasutat, hanem ha valaki észt oszt, akkor tegyen is érte vmit.
Csak az a baj, hogy nem csak a belvárosi diákokra kéne gondolni!
Krúdy, Waldorf, Apor, Bercsényi, Págisz, ezek pont nem a belvárosban vannak!
Aporban 7:50 után adhatod le az ellenőrződet, mert elkéstél. 10 ilyen után osztályfőnöki figyelmeztető... Ha 8 óra után érsz be, 3 késett cetli után jön az osztályfőnöki...
Másrészt továbbra sem szívelem ezt a zícére erőltetést.
Sem a gyorsnak, sem a személynek nem sokkal hosszabb a menetideje, de a gyorssal legalább beérsz reggel időben. Másrészt mi van ha a kedves utas Bp-re utazna az IC-vel? A vonaton pótdíjat kell fizetni, ha Győrön túl utazik...
Van egy osztálytársam Egyedről, egy évfolyamtársam Rábapordányból, és még elég sok vonalmenti településről való iskolatársam(pl Szanyból is).
És nemcsak azért mennek koleszba mert pocsék a menetrend, hanem mert pl ha 4-ig suliban van, kb 7-re hazaér, reggel kelhet megint korán, tanulni meg nem tud. Egy gimnazistának pedig több tanulnivalója van mint a szakközépbe járó diáktársának, azt garantálom. Fakultáció, különórák stb. Nem fognak a két szép szemünkért vonatozni, elég a gondjuk így is. Sajnos ez nem fog változni. DE! jobban kéne propagandálni a vonatot! Reklám, plakátok, szórólapok, népszerűsíteni kell a vonatot. Korábban javasoltam egy alapítvány létrehozását, ami foglalkozhatna a marketinges ügyekkel. Semmi propaganda nélkül még több utast ne várjunk.
Nem rossz ez az utasszám, de lehetne sokkal több is. de hiányzik mindkét fél(vasút és utasok) részéről az akarat.
Hát én egyáltalán nem tudom, hogy miért kevesled ezt az utasszámot. Még tavasszal is 4-5 főkkel ment a reggeli vonat, ebből 1-2 diák volt csak. Ehhez képest most stabilan 15-25 fő között alakul a forgalom attól függően, hogy a diák-törzsközönség (kb. 16 fő) mellett hány alkalmi utas (Pápa-Sopron, Szany-Bp stb.) jelenik meg.
Namost e diákok 1 fő kivételével (valszeg ő szállt át az IC-re, győri beris diák) mind Csornára járnak, s nagyrészt Rábaszentandrásról valók. Rábaszentandráson és Szanyban együttesen kb. 40 csornai diák van (10/30). Az, hogy ebből 16 fő stabilan a vonatot választja reggel (bérletesek!), miközben ott a menetrendileg kb. hasonló fekvésű, nagyjából párhuzamos buszjárat, nem rossz eredmény, hanem nagyon is jó. S ráadásul a maradék kb. 25 diák nagyrészt nem is ebben az idősávban, hanem a következő órában utazik, mert a fél hetes indulás nekik korai. Többek között ezért is lesz vonat jövőre a következő órában (az most más kérdés, hogy kicsit későire sikerült az érkezése, reklamációt tessék az RKI-nak, meg a csornai önkormányzatnak küldeni).
Én inkább a győri diákok elmaradása miatt aggódom jobban, úgy tűnik, ez sokkal nehezebb dió, mint gondoltuk. Nagyon erősek a megszokások, borzasztóan nehéz rajtuk változtatni. Szanyból és Andrásról évtizedek óta koliba szokott mindenki, napi bejárásra szoktatni őket nem egyszerű. Nota bene, pl. a pápai Acsádyba járó diákok nem szégyellnek felkelni az 5:20-as buszhoz (nem koliba mennek), miközben a győri diákoknak a 6 órás busz korai, hát ennyit a logikáról... Aztán az a hivatalos szöveg a vonat ellen, hogy hát át kell szállni (persze ha meg nem kéne, akkor meg az lenne a baj, hogy miért hosszabb a menetidő, meg miért csak 2 óránként jár...), miközben vannak diákok állítólag, akik a fél hetes busszal indulnak el Szanyból, majd Csornán átszállnak (hoppá!) egy másikra, amellyel 7:45-re lehet odaérni. 76 perc utazás, átszállással, csak gratulálni tudok annak, aki ezt választja. Meg a másik szöveg, hogy messze van az állomás, hát úgy tűnik, hogy az andrási diákoknak nem megerőltető az az <5 perces bringaút, ráadásul a Győr-Szany diákoknak konkrétan az 50%-a olyan, hogy a vasút 6-700 méteres körzetében lakik, s Győrben vmely belvárosi suliba jár.
Szóval itt nagyon rá kéne mászni az agitációra, meg a marketingre, ehhez képest az elmúlt két hétben sikerült csak oda eljutni, hogy a MÁV egy amúgy elég gyengusra sikeredett, 4,5 hónapig készített "szórólapon" tájékoztatta az utasokat arról, hogy ja, hát a nem kevés csatlakozó IC-re felármentesen fel lehet szállni Győrig...
A 30920-ról 16 fő szállt le. Elég gyengus. Ebből egy fő szállt az Zícére. Ha a sínbuszról nem ő szállt volna le elsőként akkor nem érte volna el. Csornán szokás szerint a helyzet magaslatán álltak bezzegék, a régió mozgatórugójáék. Úgy kezelik ezt a vonalat mintha leprásokat hoznának a vonatok Rábaköz déli feléből.
Igen, így van. A vonat személyzetét írásbeli rendelkezéssel látják el és akkor megáll a vonat. A jövő évi menetrendben meg is fog állni alapból jó néhány vonat Schaffer kúton.
A Schaffer kúti feltételes megálló a Drégelyvárat látogató kirándulók miatt lett kialakítva. A vonat előzetes kérelemre, és felszálló utas esetén áll meg.
"– Ha a környéken több munkahely lenne, például Csornán, az emberek tudnának a közelben dolgozni. A hozzánk legközelebb lévő nagyváros Győr, de annak más falvak tartoznak a vonzáskörzetébe, innen pedig meglehetősen nehéz a bejárás."
"– Igazából jobb helyzetben lenne többek között Pásztori is, ha a tömegközlekedése jobb lenne. A Bécs–Budapest közötti vasútvonal melletti falvakból például egyáltalán nem költöznek el az emberek, hiszen könnyen tudnak munkába járni."