Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2015.01.06 0 0 4760

- Bakonytamásiból,

 - Gicről,

 - Romándról,

 - Bakonygyirótról,

 - Láziból,

 - Tápszentmiklósról,

 - Tápról,

 - Ravazdról,

 - Nyalkáról,

 - Pannonhalmáról,

 - Győrságról,

 - Nyúlról,

 - Écsről,

 

Bakonytamási, Gic, Tápszentmiklós, Táp, Ravazd, Nyalka, Győrság, Écs nem esik a 11 es vonal útvonalába, se a 11 es vonalhoz szorosabban köthető ráhordó Sikátor, Lázi, Románd, stb járatokhoz.

 

A győrasszonyfai busz igen nagyot kerül, igen sok megállással 15 perccel lassabb a valóságban a vonathoz képest.

 

A Bakonyszentlászló, Bakonygyirót felé utazóknak buszon kellemetlenség és jeggyel utazva többletköltség a bakonypéterdi buszról buszra átszállás, 6:45, 10:45, 18:35 ös győri indulásnál.

A legszebb és leggyönyörűbb amikor Écs, hegy és Ravazd forduló betéréssel közlekedik a járat. Kifizet az utas 39 kilométert és forog alatta a kerék vagy 48 km-t.

 

 

Előzmény: Veszprém27 (4756)
Törölt nick Creative Commons License 2015.01.06 0 0 4759

A hivatásforgalom az az elsődleges.

 

Annak idején fel lett ajánlva a hétvégi most aktuálisan 39523 teljes megszüntetése (Ve 16:41).

Ekkor maradt volna a 39513 mindennap Veszprémtől (14:55).

 

Így a vasárnapi kollégisták megszívták volna, mert azok jellemzően mostani számozásban a 39523 számú vonattal mentek.

 

Ráadásul 39543/39513 Bszentlászló-Győr között eleve mindennap megvan, Veszprém-Bszentlászló között 39513 munkanap.

 

 

Itt a vonatkilométer korlátozást kell feloldani, mert ekkora teljesítményből nem lehet jó menetrendet összehozni. A bejáró bérletes utasforgalom időszakos turistákra cserélése nem túl jó üzlet, mert holtszezonban a turisták elmaradnak, a vonat meg megy teljesen üresen.

 

Előzmény: romtemplom (4758)
romtemplom Creative Commons License 2015.01.06 0 0 4758

1) Ha tőlünk nyugatra lenne és magánvasút lenne, szerintem megállna a faluban és a sícentrumnál is (akár csak feltételesen).

2) Lehetetlen indulási időpont az ha pl reggel 1/2 7-kor fel kell verni egy ovis bandát, hogy vonattal kirándulhasson, vagy legutóbb: az előző vonatot nem értük el, (11 óra körül, a következő pedig már sötétben 16 óra körül megy). Én ilyenkor már nem szívesen túrázom csak azért, mert nincs másik vonat. Maradt az autó és Csesznek.

3 ) Egy vasútvonal általában a hivatásforgalomból él, de emellett használják/ használnák a turisták is ( ha lenne vonat vagy felférnének a vonatra) azt hiszem erre is volt már példa a 11-esen.

4) Ilyen kedves felkérésnek nem tudok ellenállni. Már árulom a házam Zsámbékon és költözöm Veszprémbe. Amit a Bakonyvasútról írtam (és gondoltam) (eddig) abszolút pozitív volt...

Előzmény: Veszprém27 (4755)
cs1014 Creative Commons License 2015.01.06 0 0 4757

Nem értetted.

Ironizál, helyenként cinikus, néha gúnyolódik.

A fórumon pedig tegeződünk.

 

Tartalmilag természetesen nagyjából egyet tudok érteni a posztoddal.

De ne ülj fel provokációknak!

Előzmény: Veszprém27 (4756)
Veszprém27 Creative Commons License 2015.01.05 0 0 4756

Ebből a hozzászólásából kiválóan látszik, hogy gőze sincs a 11-es vonal  és mente utazási igényeiről.

 

Egy új jármű ( villamos motorvonat) + villamosítás + órás követés a teljes vonalon + Bakonyszentlászló-Győr között félórás ütemes menetrend valószínűleg csekély mértékben de növelné a 11-es vasút személyszállító vonatainak kihasználtságát.

 


Bz-nél bármilyen színvonalasabb járművel és nem is fél, hanem egyórás ütemes menetrenddel, de a 80-as sebesség kivitelezésével, az "elővárosi" Győr-Bakonyszentlászló szakaszon megdupláznám a jelenlegi forgalmat...

 

Nagyobb utasszám növelés akkor képzelhető el, ha Bakonyszentlászlótól felfelé, Győr irányába a :

 - Bakonytamásiból,

 - Gicről,

 - Romándról,

 - Bakonygyirótról,

 - Láziból,

 - Tápszentmiklósról,

 - Tápról,

 - Ravazdról,

 - Nyalkáról,

 - Pannonhalmáról,

 - Győrságról,

 - Nyúlról,

 - Écsről,

 -Győrbe közlekedő közvetlen autóbusz járatokat, kormányzati intézkedéssel (paranccsal) megszüntetnék.

Romándról és Bakonygyirótról a Győrbe közlekedő buszok egytől egyig Bakonszentlászlóró felől jönnek, ezekre semme szükség nincsen a jelenlegi menetrend mellett sem Bakonyszentlászló és Románd közt, mert véletlenül pont a vonattal párhuzamosan jár mindegyik, és véletlenül a vonat biztosít bővebb és jobb kínálatot Szentlászlóról és Gyirótról. A reggeli buszokat leszámítva konvergál a nullához ezeknek a járatoknak a kihasználtsága az említett szakaszon. Bakonytamásiból, Gicről és Láziból kivehető a busz azonnal, ha a ráhordás normálisan meg van szervezve Varsányba. Most nincs, mert véletlenül kinyírták a 13-as vonalat, és azóta véletlenül a buszok jelentős része úgy ér a varsányi állomásra, hogy semmire nem jó. Hogy arról ne is beszéljek, hogy Gic felől kemény négy járat van naponta. Na azzal aztán meg van oldva a ráhordás.... Bakonybánk, Tápszentmiklós és Lázi ráhordható a varsányi állomásra, semmit nem vesztene az utas az átszállással, ha jól van összehangolva (menetidő ugyan annyi). Ha nem vette volna észre, vasúton Écs és Ravazd már nincs kiszolgálva, és a jövőben sem lesz, ugyanúgy, ahogy a nyúli utazási igényeket sem lehet csak vonattal kielégíteni. Ravazdtól Győrig ugyanúgy maradhat a buszos közlekedés is. És kimaradt a felsorolásból Győrasszonyfa és Tarjánpuszta, ahol szintén tök felesleges a busz, hogy példázzam a kihasználtságot, ma délután Győrasszonyfára érkezett 9 ember a 14:45-ös busszal, Győrasszonyfáról a 16:10-es busz 4, a 20:28-as pedig kemény kettő utassal indult el, és ez nőtt nullával Tarjánpusztán, mert ott a vasutat választja a lakosság is, noszogatás nélkül. 

Előzmény: trizs77 (4753)
Veszprém27 Creative Commons License 2015.01.05 0 0 4755

...bár az a két nyamvadt mh. túl sokba nem kerülne, csak akarni kellene) de tudom a hivatalos választ: lejt a pálya és ívben is van. 

 

Korábban írtam, hogy a hivatalos válasz az, hogy a Máv Start Zrt nem tartja szükségesnek a megállót ezért nem történt előrelépés az ügyben. Meg milyen két megálló? Nem értem mire gondol.

 

...és a lehetetlen indulási időpontok miatt nem tudjuk használni a vonalat

 

 

Hallgatom, mik lennének a lehetetlen indulási időpontok?

 

...az ünnepek alatt pedig Zircen csak a mosdót tudtuk használni, mert Eplényből 11 és 16 óra között nincs vonat Vinye felé

 

Most nem gondolja komolyan Ön sem, hogy azért, hogy Eplényből három havonta 15 ember felmenjen Vinyére lesz egy külön vonat a menetrendben? A vonatkm korlát miatt azt sem tudjuk belepakolni, ami kellene. Egy 13:00 körüli veszprémi indulású vonat, ami foltozná a lukat, azonban ebben az időfekvésben nem tudok olyan meglévő utazási igényről, ami indokolná a vonatot. A 12 akárhánykor induló zici buszokon is jó ha van 10-15 ember. Látens közlekedési igényre majd akkor tudunk szervezni, ha nem lesz vonatkm korlát. Addig a hivatásforgalom az első, nem a bolyongás, mert ahogy előttem írták is, a vonal nem él meg a turizmusból, sőt...

 

De legalább láttuk a Bakonyvasút szórólapján az állomáson. Ezúttal is sok kitartást nekik a vasút megtartásához!

 

Egy, lehet jönni hozzánk aktívan tevékenykedni, hátha akkor eredményesebbek lennénk, kettő, továbbra sem mi döntjük el, hogy mi legyen a menetrend, mert ha mi csinálnánk a teljeset, nem lenne benne ilyen semmire sem jó 7:24-es vonat például. Hiába tettünk ennek a problámának a megoldására javaslatot, megint csak a Start akadékoskodik. Az pedig, hogy 7:24 és 11:47 közt nincs vonat az kb leírtja a kirándulókat Győr felől, és ez katasztrófa. A 10:56-os vonat későbbre helyezése viszont indokolt volt, forgalmi és utasforgalmi szempontból is. Hiányzik egy 9:45-ös indulás a menetrendből, de ez egyenlőre csak álom marad. Veszprém felől meg minden meglévő utazási igény ki lenne elégítve, ha a 6. vonatpárt a 16:41-est mindennapra visszakapnánk. Ebben az esetben el lehetne gondolkozni, hogy a 15:08-as egy órával előrébb kerüljön, de utasforgalmilag az nem jó döntés.

Előzmény: romtemplom (4748)
20-as vonal Creative Commons License 2015.01.05 0 0 4754

Nos,azt hiszem off 16-ost épp te hoztad ide. Amúgy meg egyről beszélünk.

Előzmény: trizs77 (4753)
trizs77 Creative Commons License 2015.01.05 0 0 4753

16-os vonal :

.Majd villamosítás után kiderül,hogy lesz-e forgalom növekedés,szerintem nem.

Arra lennék kíváncsi,hogy közel 0 forgalmú vasútvonalból mit hoz ki a gysev-es marketing?

Vagy csak duma az egész?

 

-------------

 

1./ Ez itt OFF téma.

Ugye tudod ?

 

2./ Az utasszám (szerintem) nem, vagy nem lényegesen változik az üzemeltető vasút tulajdonosi szerkezetétől, vagy a vonatok színétől.

 

3./ A 16-os vonalon lényeges utasszám növekedés a villamosítás után sem lesz.

Alsó részen marad a 20-60 fő/vonat utasszám, felső részen pedig a 5-25 fő/vonat utasszám.

 

4./ Az tényleg érdekes kérdés lesz, hogy a felső részen milyen típusú villamos járművel kivánja a GySEV elszállítani azt az 5-25 főt vonatonként ?

 

5./ Valószínűleg semmilyennel, hanem drót alatt tovább közlekedteti a szóló 5047-t.

 

-------------

 

ON

 

Egy új jármű ( villamos motorvonat) + villamosítás + órás követés a teljes vonalon + Bakonyszentlászló-Győr között félórás ütemes menetrend valószínűleg csekély mértékben de növelné a 11-es vasút személyszállító vonatainak kihasználtságát.

 

Nagyobb utasszám növelés akkor képzelhető el, ha Bakonyszentlászlótól felfelé, Győr irányába a :

 - Bakonytamásiból,

 - Gicről,

 - Romándról,

 - Bakonygyirótról,

 - Láziból,

 - Tápszentmiklósról,

 - Tápról,

 - Ravazdról,

 - Nyalkáról,

 - Pannonhalmáról,

 - Győrságról,

 - Nyúlról,

 - Écsről,

 -Győrbe közlekedő közvetlen autóbusz járatokat, kormányzati intézkedéssel (paranccsal) megszüntetnék.

 

 

Előzmény: 20-as vonal (4745)
Lovrin Creative Commons License 2015.01.05 0 0 4752

Jó, ki sikerült pécézned az egyetlen ellenpéldát, de ha itt elgörgetsz a 33. oldalra, akkor láthatod a Budapesten belüli állomásfejlesztési terveket:

 

http://kkk.gov.hu/remos_downloads/Vasuti_fejlesztesek.474.pdf

 

Ha összeszámoltad a pöttyöket, utána próbáld meg összeírni, hogy országos szinten nem elővárosi fő- és mellékvonalakon hány új megállóhelyet terveznek nyitni.

Előzmény: kihúzóvágány (4751)
kihúzóvágány Creative Commons License 2015.01.04 0 0 4751

Hangzatos a megjegyzésed, de alaptalan: szerinted mióta épül a káposztásmegyeri megálló?

Előzmény: Lovrin (4750)
Lovrin Creative Commons License 2015.01.04 0 0 4750

Eplényben akkor épül meg a két megálló. amikor Veresegyházán a medveotthonnál. Vagyis soha.

 

soha=2017? Kb. akkorra tervezik a 71-es vonal átépítését.

 

A szent tehén elővárosban nyugodtan lehet új megállókat nyitni akárhol, addig a leépítendő regionális szegmensben tilos.

Előzmény: romtemplom (4743)
Törölt nick Creative Commons License 2015.01.04 0 0 4749

Vonatkilométer korlát van " szakértő" vasútírtók tanácsára.

 

E miatt egyes vonalakon igen nagy időközök alakulnak ki.

Sajnos csak átcsoportosítást engedtek meg a 11 es vonalon.

 

Hivatásforgalmi vonatokat akartak törölni, ha az ment volna a levesbe akkor lennének 5 óránként vonatok ahogy akarták.

A mostanihoz képest 2 vonatpárral lenne kevesebb.

 

2012.04.15- e elôtt jobb menetrend volt sôt a 18.58 kor induló 39538 elvétele , majd visszaadása csak munkanap buszra terelt egy csomó vasúti utast.

 

Csak kirándulóforgalomból nem él meg a vonal, Gyôr elôvárosi közlekedésbe több lehetôség kihasználatlan.

 

Előzmény: romtemplom (4748)
romtemplom Creative Commons License 2015.01.04 0 0 4748

A családunk részéről nem is az eplényi megállás/áthaladás a fő probléma (bár az a két nyamvadt mh. túl sokba nem kerülne, csak akarni kellene) de tudom a hivatalos választ: lejt a pálya és ívben is van. DE mintha Szabadságligeten (2-es vonal) is lejtőn és ívben lenne a peron...

Mi a ritka vonatközlekedés  és a lehetetlen indulási időpontok miatt nem tudjuk használni a vonalat: 2 éve egy oviscsoporttal  mondtuk le a Vinye környéki gyalogtúrát, tavaly viaferrátázni mentünk autóval a csatlakozás  hiánya miatt. Az ünnepek alatt pedig Zircen csak a mosdót tudtuk használni, mert Eplényből 11 és 16 óra között nincs vonat Vinye felé. De legalább láttuk a Bakonyvasút szórólapján az állomáson. Ezúttal is sok kitartást nekik a vasút megtartásához!

Előzmény: zirtz (4744)
Aln 663 1189 Creative Commons License 2015.01.04 0 0 4747

Mert mintha a GYSEV-en múlna az egész. 

Előzmény: trizs77 (4739)
Aln 663 1189 Creative Commons License 2015.01.04 0 0 4746

Gondolom miután megnyomtad az elküldöm gombot, utána jót kuncogtál magadban.

Előzmény: trizs77 (4742)
20-as vonal Creative Commons License 2015.01.04 0 0 4745

Még semmi újat. Ami most van forgalom,az még mávos örökség.Majd villamosítás után kiderül,hogy lesz-e forgalom növekedés,szerintem nem.Arra lennék kíváncsi,hogy közel 0 forgalmú vasútvonalból mit hoz ki a gysev-es marketing?Vagy csak duma az egész?

Előzmény: trizs77 (4739)
zirtz Creative Commons License 2015.01.04 0 0 4744

Igen, ebben az apró ügyben jelentkező szemléletet látva kész csodának tartom, hogy itt az országban volt egy reformkor és egy kiegyezés utáni fellendülés...

Előzmény: romtemplom (4743)
romtemplom Creative Commons License 2015.01.04 0 0 4743

Eplényben akkor épül meg a két megálló. amikor Veresegyházán a medveotthonnál. Vagyis soha. Tervek születnek, aztán minden marad a régiben... Egyébként tegnap jártunk ott és vicces nézni, ahogy elmegy a vonat a faluban...

Előzmény: benbe (4727)
trizs77 Creative Commons License 2015.01.04 0 0 4742

Semmi baj nincs a 16-os vonallal, ma sem.

 

 

Előzmény: cs1014 (4741)
cs1014 Creative Commons License 2015.01.04 0 0 4741

És a 15-ösből?

A 16-osnak adjunk még egy kis időt.

Előzmény: trizs77 (4739)
cs1014 Creative Commons License 2015.01.04 0 0 4740

A tendencia nem tud megváltozni, mert a személyszállítás megrendelője az eléggé kőfejű minisztérium.

Ami meg tud változni, az a motiváció, hisz a minisztériumnak is lehet puncsolni, ezt-azt azért át lehet tolni a különböző, a legritkábban szakmai alapon működő rostákon.

Előzmény: Törölt nick (4734)
trizs77 Creative Commons License 2015.01.04 0 0 4739

a 16-ból mit hozott ki ?

 

 

Előzmény: 20-as vonal (4738)
20-as vonal Creative Commons License 2015.01.03 0 0 4738

Erre mondjuk kíváncsi lennék,hogy egy Pápa -Csorna,vagy Győr -Veszprém vonalból mit hozna ki a gysev?

Előzmény: Törölt nick (4734)
lineagialla Creative Commons License 2015.01.03 0 0 4737

Na, a GYSEV-nél még annyi elképzelés sincs menetrendi ügyekben, mint a nagy állami tesónál... :(

Előzmény: Törölt nick (4734)
Lovrin Creative Commons License 2015.01.03 0 0 4736

A használható menetrend nem a MÁV-on múlik elsősorban, hanem a vonatkilométer-korlátozást előíró NFM-en, illetve az azt betartató KTI-RKI-n.

Előzmény: Törölt nick (4734)
zirtz Creative Commons License 2015.01.03 0 0 4735

Szóval lenne igény egy megállóra Eplény belterületén, de nemcsak télen, hanem szvsz a bringaréna nyári működésével összefüggésben is.

Előzmény: Veszprém27 (4733)
Törölt nick Creative Commons License 2015.01.03 0 0 4734

Ha a GySEV venné át a vonalat, az vajon egy használhatóbb menetrendet is hozna magával? Azért náluk sem minden fenékig tejfel, sőt... Kifejezetten kezd az 'államvasúttal' egy kategóriává válni, remélem ez a tendencia nemsokára megváltozik.

Veszprém27 Creative Commons License 2015.01.03 0 0 4733

Igen azokra a kocsikra is gondoltunk, de majd meglátjuk mi lesz. 

 

Azoknak írom, akikkel a sípályás témáról beszéltünk, ma a 39517-ről pl 6 leszálló volt Eplényben, ebből 5 snowboardos volt, akik mentek ki a sípályához. Hétvégén e szám elé egy egyes vagy kettes simán mehetne (értsd 16-26), ha a faluban állna meg a vonat.  De tán még akkor is, ha a régi lókúti megállónál lenne egy megálló. 

Előzmény: 20-as vonal (4731)
Aln 663 1189 Creative Commons License 2015.01.02 0 0 4732

Kitudja... 

Előzmény: 20-as vonal (4731)
20-as vonal Creative Commons License 2015.01.02 0 0 4731

Mi lesz? Kétrészes Flirt,vagy villany desiro?Amúgy schliereni szabadul fel nekik,azt az ugyancsak felszabaduló csörgőkkel jobban el tudom képzelni.

Előzmény: Aln 663 1189 (4730)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!