Kis hazánk egyik legszebb vonalvezetésű vasútvonala, nyáron a Cuha-szurdokba igyekvő turisták százai lepik el a vonal szerelvényeit. Azonban a gyönyörű hegyi szakasz felett ott lebeg a megszüntetés veszélye. Nem szabad veszni hagyni!!
Bakonytamási, Gic, Tápszentmiklós, Táp, Ravazd, Nyalka, Győrság, Écs nem esik a 11 es vonal útvonalába, se a 11 es vonalhoz szorosabban köthető ráhordó Sikátor, Lázi, Románd, stb járatokhoz.
A győrasszonyfai busz igen nagyot kerül, igen sok megállással 15 perccel lassabb a valóságban a vonathoz képest.
A Bakonyszentlászló, Bakonygyirót felé utazóknak buszon kellemetlenség és jeggyel utazva többletköltség a bakonypéterdi buszról buszra átszállás, 6:45, 10:45, 18:35 ös győri indulásnál.
A legszebb és leggyönyörűbb amikor Écs, hegy és Ravazd forduló betéréssel közlekedik a járat. Kifizet az utas 39 kilométert és forog alatta a kerék vagy 48 km-t.
Annak idején fel lett ajánlva a hétvégi most aktuálisan 39523 teljes megszüntetése (Ve 16:41).
Ekkor maradt volna a 39513 mindennap Veszprémtől (14:55).
Így a vasárnapi kollégisták megszívták volna, mert azok jellemzően mostani számozásban a 39523 számú vonattal mentek.
Ráadásul 39543/39513 Bszentlászló-Győr között eleve mindennap megvan, Veszprém-Bszentlászló között 39513 munkanap.
Itt a vonatkilométer korlátozást kell feloldani, mert ekkora teljesítményből nem lehet jó menetrendet összehozni. A bejáró bérletes utasforgalom időszakos turistákra cserélése nem túl jó üzlet, mert holtszezonban a turisták elmaradnak, a vonat meg megy teljesen üresen.
1) Ha tőlünk nyugatra lenne és magánvasút lenne, szerintem megállna a faluban és a sícentrumnál is (akár csak feltételesen).
2) Lehetetlen indulási időpont az ha pl reggel 1/2 7-kor fel kell verni egy ovis bandát, hogy vonattal kirándulhasson, vagy legutóbb: az előző vonatot nem értük el, (11 óra körül, a következő pedig már sötétben 16 óra körül megy). Én ilyenkor már nem szívesen túrázom csak azért, mert nincs másik vonat. Maradt az autó és Csesznek.
3 ) Egy vasútvonal általában a hivatásforgalomból él, de emellett használják/ használnák a turisták is ( ha lenne vonat vagy felférnének a vonatra) azt hiszem erre is volt már példa a 11-esen.
4) Ilyen kedves felkérésnek nem tudok ellenállni. Már árulom a házam Zsámbékon és költözöm Veszprémbe. Amit a Bakonyvasútról írtam (és gondoltam) (eddig) abszolút pozitív volt...
Ebből a hozzászólásából kiválóan látszik, hogy gőze sincs a 11-es vonal és mente utazási igényeiről.
Egy új jármű ( villamos motorvonat) + villamosítás + órás követés a teljes vonalon + Bakonyszentlászló-Győr között félórás ütemes menetrend valószínűleg csekély mértékben de növelné a 11-es vasút személyszállító vonatainak kihasználtságát.
Bz-nél bármilyen színvonalasabb járművel és nem is fél, hanem egyórás ütemes menetrenddel, de a 80-as sebesség kivitelezésével, az "elővárosi" Győr-Bakonyszentlászló szakaszon megdupláznám a jelenlegi forgalmat...
Nagyobb utasszám növelés akkor képzelhető el, ha Bakonyszentlászlótól felfelé, Győr irányába a :
- Bakonytamásiból,
- Gicről,
- Romándról,
- Bakonygyirótról,
- Láziból,
- Tápszentmiklósról,
- Tápról,
- Ravazdról,
- Nyalkáról,
- Pannonhalmáról,
- Győrságról,
- Nyúlról,
- Écsről,
-Győrbe közlekedő közvetlen autóbusz járatokat, kormányzati intézkedéssel (paranccsal) megszüntetnék.
Romándról és Bakonygyirótról a Győrbe közlekedő buszok egytől egyig Bakonszentlászlóró felől jönnek, ezekre semme szükség nincsen a jelenlegi menetrend mellett sem Bakonyszentlászló és Románd közt, mert véletlenül pont a vonattal párhuzamosan jár mindegyik, és véletlenül a vonat biztosít bővebb és jobb kínálatot Szentlászlóról és Gyirótról. A reggeli buszokat leszámítva konvergál a nullához ezeknek a járatoknak a kihasználtsága az említett szakaszon. Bakonytamásiból, Gicről és Láziból kivehető a busz azonnal, ha a ráhordás normálisan meg van szervezve Varsányba. Most nincs, mert véletlenül kinyírták a 13-as vonalat, és azóta véletlenül a buszok jelentős része úgy ér a varsányi állomásra, hogy semmire nem jó. Hogy arról ne is beszéljek, hogy Gic felől kemény négy járat van naponta. Na azzal aztán meg van oldva a ráhordás.... Bakonybánk, Tápszentmiklós és Lázi ráhordható a varsányi állomásra, semmit nem vesztene az utas az átszállással, ha jól van összehangolva (menetidő ugyan annyi). Ha nem vette volna észre, vasúton Écs és Ravazd már nincs kiszolgálva, és a jövőben sem lesz, ugyanúgy, ahogy a nyúli utazási igényeket sem lehet csak vonattal kielégíteni. Ravazdtól Győrig ugyanúgy maradhat a buszos közlekedés is. És kimaradt a felsorolásból Győrasszonyfa és Tarjánpuszta, ahol szintén tök felesleges a busz, hogy példázzam a kihasználtságot, ma délután Győrasszonyfára érkezett 9 ember a 14:45-ös busszal, Győrasszonyfáról a 16:10-es busz 4, a 20:28-as pedig kemény kettő utassal indult el, és ez nőtt nullával Tarjánpusztán, mert ott a vasutat választja a lakosság is, noszogatás nélkül.
...bár az a két nyamvadt mh. túl sokba nem kerülne, csak akarni kellene) de tudom a hivatalos választ: lejt a pálya és ívben is van.
Korábban írtam, hogy a hivatalos válasz az, hogy a Máv Start Zrt nem tartja szükségesnek a megállót ezért nem történt előrelépés az ügyben. Meg milyen két megálló? Nem értem mire gondol.
...és a lehetetlen indulási időpontok miatt nem tudjuk használni a vonalat
Hallgatom, mik lennének a lehetetlen indulási időpontok?
...az ünnepek alatt pedig Zircen csak a mosdót tudtuk használni, mert Eplényből 11 és 16 óra között nincs vonat Vinye felé
Most nem gondolja komolyan Ön sem, hogy azért, hogy Eplényből három havonta 15 ember felmenjen Vinyére lesz egy külön vonat a menetrendben? A vonatkm korlát miatt azt sem tudjuk belepakolni, ami kellene. Egy 13:00 körüli veszprémi indulású vonat, ami foltozná a lukat, azonban ebben az időfekvésben nem tudok olyan meglévő utazási igényről, ami indokolná a vonatot. A 12 akárhánykor induló zici buszokon is jó ha van 10-15 ember. Látens közlekedési igényre majd akkor tudunk szervezni, ha nem lesz vonatkm korlát. Addig a hivatásforgalom az első, nem a bolyongás, mert ahogy előttem írták is, a vonal nem él meg a turizmusból, sőt...
De legalább láttuk a Bakonyvasút szórólapján az állomáson. Ezúttal is sok kitartást nekik a vasút megtartásához!
Egy, lehet jönni hozzánk aktívan tevékenykedni, hátha akkor eredményesebbek lennénk, kettő, továbbra sem mi döntjük el, hogy mi legyen a menetrend, mert ha mi csinálnánk a teljeset, nem lenne benne ilyen semmire sem jó 7:24-es vonat például. Hiába tettünk ennek a problámának a megoldására javaslatot, megint csak a Start akadékoskodik. Az pedig, hogy 7:24 és 11:47 közt nincs vonat az kb leírtja a kirándulókat Győr felől, és ez katasztrófa. A 10:56-os vonat későbbre helyezése viszont indokolt volt, forgalmi és utasforgalmi szempontból is. Hiányzik egy 9:45-ös indulás a menetrendből, de ez egyenlőre csak álom marad. Veszprém felől meg minden meglévő utazási igény ki lenne elégítve, ha a 6. vonatpárt a 16:41-est mindennapra visszakapnánk. Ebben az esetben el lehetne gondolkozni, hogy a 15:08-as egy órával előrébb kerüljön, de utasforgalmilag az nem jó döntés.
.Majd villamosítás után kiderül,hogy lesz-e forgalom növekedés,szerintem nem.
Arra lennék kíváncsi,hogy közel 0 forgalmú vasútvonalból mit hoz ki a gysev-es marketing?
Vagy csak duma az egész?
-------------
1./ Ez itt OFF téma.
Ugye tudod ?
2./ Az utasszám (szerintem) nem, vagy nem lényegesen változik az üzemeltető vasút tulajdonosi szerkezetétől, vagy a vonatok színétől.
3./ A 16-os vonalon lényeges utasszám növekedés a villamosítás után sem lesz.
Alsó részen marad a 20-60 fő/vonat utasszám, felső részen pedig a 5-25 fő/vonat utasszám.
4./ Az tényleg érdekes kérdés lesz, hogy a felső részen milyen típusú villamos járművel kivánja a GySEV elszállítani azt az 5-25 főt vonatonként ?
5./ Valószínűleg semmilyennel, hanem drót alatt tovább közlekedteti a szóló 5047-t.
-------------
ON
Egy új jármű ( villamos motorvonat) + villamosítás + órás követés a teljes vonalon + Bakonyszentlászló-Győr között félórás ütemes menetrend valószínűleg csekély mértékben de növelné a 11-es vasút személyszállító vonatainak kihasználtságát.
Nagyobb utasszám növelés akkor képzelhető el, ha Bakonyszentlászlótól felfelé, Győr irányába a :
- Bakonytamásiból,
- Gicről,
- Romándról,
- Bakonygyirótról,
- Láziból,
- Tápszentmiklósról,
- Tápról,
- Ravazdról,
- Nyalkáról,
- Pannonhalmáról,
- Győrságról,
- Nyúlról,
- Écsről,
-Győrbe közlekedő közvetlen autóbusz járatokat, kormányzati intézkedéssel (paranccsal) megszüntetnék.
Ha összeszámoltad a pöttyöket, utána próbáld meg összeírni, hogy országos szinten nem elővárosi fő- és mellékvonalakon hány új megállóhelyet terveznek nyitni.
A családunk részéről nem is az eplényi megállás/áthaladás a fő probléma (bár az a két nyamvadt mh. túl sokba nem kerülne, csak akarni kellene) de tudom a hivatalos választ: lejt a pálya és ívben is van. DE mintha Szabadságligeten (2-es vonal) is lejtőn és ívben lenne a peron...
Mi a ritka vonatközlekedés és a lehetetlen indulási időpontok miatt nem tudjuk használni a vonalat: 2 éve egy oviscsoporttal mondtuk le a Vinye környéki gyalogtúrát, tavaly viaferrátázni mentünk autóval a csatlakozás hiánya miatt. Az ünnepek alatt pedig Zircen csak a mosdót tudtuk használni, mert Eplényből 11 és 16 óra között nincs vonat Vinye felé. De legalább láttuk a Bakonyvasút szórólapján az állomáson. Ezúttal is sok kitartást nekik a vasút megtartásához!
Még semmi újat. Ami most van forgalom,az még mávos örökség.Majd villamosítás után kiderül,hogy lesz-e forgalom növekedés,szerintem nem.Arra lennék kíváncsi,hogy közel 0 forgalmú vasútvonalból mit hoz ki a gysev-es marketing?Vagy csak duma az egész?
Igen, ebben az apró ügyben jelentkező szemléletet látva kész csodának tartom, hogy itt az országban volt egy reformkor és egy kiegyezés utáni fellendülés...
Eplényben akkor épül meg a két megálló. amikor Veresegyházán a medveotthonnál. Vagyis soha. Tervek születnek, aztán minden marad a régiben... Egyébként tegnap jártunk ott és vicces nézni, ahogy elmegy a vonat a faluban...
A tendencia nem tud megváltozni, mert a személyszállítás megrendelője az eléggé kőfejű minisztérium.
Ami meg tud változni, az a motiváció, hisz a minisztériumnak is lehet puncsolni, ezt-azt azért át lehet tolni a különböző, a legritkábban szakmai alapon működő rostákon.
Ha a GySEV venné át a vonalat, az vajon egy használhatóbb menetrendet is hozna magával? Azért náluk sem minden fenékig tejfel, sőt... Kifejezetten kezd az 'államvasúttal' egy kategóriává válni, remélem ez a tendencia nemsokára megváltozik.
Igen azokra a kocsikra is gondoltunk, de majd meglátjuk mi lesz.
Azoknak írom, akikkel a sípályás témáról beszéltünk, ma a 39517-ről pl 6 leszálló volt Eplényben, ebből 5 snowboardos volt, akik mentek ki a sípályához. Hétvégén e szám elé egy egyes vagy kettes simán mehetne (értsd 16-26), ha a faluban állna meg a vonat. De tán még akkor is, ha a régi lókúti megállónál lenne egy megálló.