Az árverési eredményekről ma már többnyire tájékozódhatunk, ámde amikor egy laikus leporol egy festményt a padláson, mert mondjuk megszaladt az adója, nem tudja hova is forduljon, kinek muatssa meg az akár soktízmilliós festményt, hogy úgy adhassa el, hogy a végén lehetőleg ne érezze magát becsapva.
Hamisitványról csak onnantól beszélhetünk ha már kiderült, hogy ez tuti olajfestmény.
Ha ez megvan, na akkor jön az, hogy vajon eredeti e a festmény, avagy csupán egy hamisítvány.
Nos első körben ennek tisztázásához további olyan információk kellenének amelyeket eddig nem közöltél.
Pld mire van festve. Vászon, fa, vagy karton?
Továbbá minden fontos részletről újabb fotó. A hátuljáról pld, és az oldaláról is, ahol álltalában a vászon fel van szegezve a vakkeretre.
Ezekből általában már lehet egy életkorraa következtetni, és ha pld az jellemző a példabeli festőnk alkotási korára, akkor nemigen kell hamisitásra gondolni, mert hogy ő pld nem volt anno akkora festő, hogy érdemes lett volna aktív korában hamisítani.
meg més sok apró ilyesmi. ;)
ps,
ha ez erdeti nagyon irigylem tőled. Nekem mindenem az ilyesmi biedermeyer életképek. csupa ilyesmi lóg a falamon, bár azok méretükben többnyire kisebbek.
Pontosan. Ráadásul a kép stílusához képest nekem túlságosan pasztózusnak tűnik az ecsetkezelés, valamint ott az a buta "zsíros" fény ami a nyomatokra jellemző (bár ezt adódhat a fotózásból is). Ja, és 130-40 éves képnél sehol egy repedés?
Kérnék szépen még egy-két közelit, félközelit normál fénynél, vagy egy erősebb lámpával (olvasólámpa ilyesmi, vagy fotózd a fürdőszobában, általában minden lakásban ott a legkoncentráltabb a világítás:)) féloldalról, felülről megvilágítva, vaku nélkül. Ja, és a hátuljáról is egy fotót légyszíves.
Annak az esélye, hogy hamisítvány lenne, nagyon kicsi.
Nekem furcsán bágyadtnak tűnnek a színek, és a felület se tetszik, több fotó talán segíteni fog.
Ha biztos választ szerenél ennél jobb fotó kell. Nem kell nagyobb felbontású de színeiben ne legyen ennyire eltérő az eredeti színektől.
Ha a struktúráltság amit festékréteg látok, közvetlenül a vászonra van felkenve, akkor ez festmény.
Bár megkell jegyeznem, hogy ennek a fotónak a színei annyira hamisnak tűnnek, hogy azt nem tudom eléggé hangsúlyozni.
Nem látni ugyanis a színeket. (egyenként) A színösszetevőket, hogy hol végződik az egyik ecsetvonás, és hol kezdődik a másik.
A régi olajnyomatok is mutathatnak hasonló strukturáltságot, csak az annyiban másnak tűnik mint ez, hogy azok általában papírra vannak nyomva (olykor strukturáltan, vagyis egy átlag szem festésnek nézi a felületet.) és az van azután a vászonra felragasztva, hogy festménynek tűnjön kép. Egy laikus annak is nézi azt.
Az alábbi linken láthatod is a legutóbbi 30 árverési eredményét.
Szóval 1000 eurót darabja biztosan megér, (280,000 Ft.) ha valóban olajfestmények és nem csak nyomatok, ahogyan azt régiségkereskedő barátunk is megjegyezte.
De ha 70x50-es méretben vannak, és a jobb munkái közé valók, akkor lehet darabja akár a duplája is.
Mindenképpen menj el velük az egyik nagyobb galériáshoz. (Kiselbach, Mű-Terem, stb)
Kortárs festészet szekció kőkemény, jómúltkor végigrágtam magam az összes festményen, most már csak a frissítéseket kell néznem
hálistennek.:)
Viszont van egy rossz hírem, sajna kénytelen leszel az antik kategóriát is szemmel tartani, mivel mindenki össze-vissza pakol fel mindent (Batthyány-kézirat az egyéb műtárgy kategóriában, Casseli-biblia 1704-ből ugyanott, szóval gyakorlatilag mindent néznem kellene nekem is, de lehetetlen) , és ilyesmiket például kár lenne kihagyni:
Köszönöm a választ. Ezen a vaterás dolgon kicsit ledöbbentem. Bár én nem az antik/régiség kategóriában szoktam keresgélni, hanem a kortárs művészetben. Itt az a tapasztalatom, hogy iszonyú sok giccset árulnak, és jó ha van átlagban 5-10 kép összesen amivel esetleg érdemes foglalkozni.
Tavasszal sikerült belefunti egy hamisítványba, de jól végződött a sztori. Volt a Polgár Galéria árverésén egy Anders Zorn szobor. Zorn Svédországban kb akkora név, mint nálunk Munkácsy. Bár itt nyilván szinte senki nem ismeri. A kikiáltási ár 95.000 forint volt. Írtam a Zorn múzeumnak, de az árverésig nem jött válasz. Így hát úgy döntöttem megveszem, sikerült is elhozni kikiáltási áron. Aztán kb 2 hétre rá jött az e-mail, hogy nem eredeti. A Polgár Galéria pedig szó nélkül visszavette a szobrot.
Alapból azt mondanám, mindent hamisítanak, az általad említett s gyűjtött kategóriából ritkábban, de ne reménykedj, bele fogsz botlani jó pár hamisítványba.:) Mondjuk ha kizárólag az élő művészekre szűkíted le a dolgot, ott azért aránylag tényleg nem gyakori.
Egyébiránt az összeg alacsonysága sem jelent semmit, 10.000 Ft-ért már simán nekiállnak varázsolni.
Vatera... Direkt a kedvedért kilistáztam az egyforintos aukciókat az 'antik/régiség/festmény' kategóriában, hogy pontos számot tudjak mondani. Az első két oldalon 19 db hamisítvány, ami nem is rossz arány, mert volt már olyan is hogy az eredeti volt ennyi. Kortárs kategóriában azért sokkal jobb a helyzet (de azt csak akkor nézem, ha nagyon meg akarom büntetni magam). Ettől függetlenül én nem beszélnélek le a vaterán vásárlástól, mert bár nagy körültekintést igényel (és hozzáértést persze), de igazán remek dolgokat lehet kifogni.
Képcsarnokos időszakot én is kedvelem (semmi lesajnálnivaló nincs benne), ha valaki kezdőként kacsintgat modern képek felé, általában ezeket a festményeket javaslom neki, mivel szinte biztos, hogy értéket kap a pénzéért. Ráadásul-főleg a képcsarnokos árveréseken-, nevetségesen olcsók.
Legegyszerűbben a hamisítványokat pedig úgy kerülheted el (élőben is és online is), ha nagyon megnézed kitől veszel.
Sajnos a kérdésemhez nem találtam jobban a témába vágó topikot, de hátha itt is tud valaki segíteni. Én alapvetően kortárs művészek alkotásait gyűjtöm: porcelánt, üveget, szobrot, festményeket. Festmények terén mostanában főleg absztrakt és geometrikus alkotásokat. Eddig galériákban, árveréseken és néha a művészektől közvetlenül vásároltam. Nem milliókat költök ilyesmire, inkább olyanokat keresek, akikben nagy fantáziát látok.
Rendszeres látogatója vagyok a Képcsarnokos árveréseknek, bár tudom sokan lesajnálják ezt az időszakot. A válság kirobbanása óta azonban más fórumokon - például a vaterán - is megjelentek szép számmal ma elő művészek alkotásai. A vásárlástól azonban idegenkedem ilyen helyen.
Van valakinek azzal kapcsolatban tapasztalata, hogy a kortársak hamisítása milyen mértékű Magyarországon? Schéner, Bak Imre, Konok Tamás hamisítványokról olvastam már, de az ő áraik mellett valószínűleg megéri hamisítani. Mi a helyzet azonban a kisebb nevű, vagy kvázi ismeretlen művészekkel. Előfordulhatnak ebben a kategóriában is hamisítványok?
Persze itt még az embernek relatíve könyebb helyzete lenne, hiszen a művész még él, de minden 10-20.000 forintos képpel nem tud az ember a művészekhez rohangálni, hogy ezt valóban ő festette...
Sziasztok ! Van egy szignózott festményem csak az a problémám vele,hogy nem tudom kiolvasni a festő nevét. Ha valaki tud kérem segítsen. Előre is köszönettel.
Elnézést, azóta nem néztem be ide.. Vászonra van festve, magán a képen nem látok szignót, mellesleg amúgyis nagyon sötét a kép. (Nem vagyok biztos benne, de a már fenn kévő képek közül azon amelyik a bal alsó sarkot ábrázolja van egy fekete UU jel, ami lehet hogy a kép része, de lehet szigno is) Magán a kereten hátul, -amit eddig nem is vettem észre- ceruzával irt irás, és számok vannak Igyekeztem jól láthatóan lefotózni, bár most csak egy mobiltelefon volt kéznél. Ennél nagyobb felbontású képet sajnos az 512kb-os korlát miatt nem tudok csatolni. Előre is köszönöm a segítséget!
Elnézést, azóta nem néztem be ide.. Vászonra van festve, magán a képen nem látok szignót, mellesleg amúgyis nagyon sötét a kép. (Nem vagyok biztos benne, de a már fenn kévő képek közül azon amelyik a bal alsó sarkot ábrázolja van egy fekete UU jel, ami lehet hogy a kép része, de lehet szigno is) Magán a kereten hátul, -amit eddig nem is vettem észre- ceruzával irt irás, és számok vannak Igyekeztem jól láthatóan lefotózni, bár most csak egy mobiltelefon volt kéznél. Ennél nagyobb felbontású képet sajnos az 512kb-os korlát miatt nem tudok csatolni
Lásd 58-as beírásomat. Van szignó a képen? ha van szeretném látni minnél nagyobb felbontásban. A hátuljáról is kéne egy fotó, továbbá olyan apróság még hogy vászonra van e festve vagy festőkartonra, fára, vagy funierre, vagy pozdorja lemezre?
Van egy kissé komplex problémám és talán a nagytudású topiklakók tudnának segiteni.
Néhány éve vettem egy Ziffer Sándornak tulajdonitott képet ami elméletileg passzol Ziffer életrajzába, stilusában de mivel nincs szignálva rém nehéz bizonyitani eredetiségét.
Amit tudok:
a kép valószinüleg az 1900-as évek elején készült.
A hátuljára zeruzairás Önarckép a Balaton partján.
Ziffer ebben az idöben valóban Hollosi Simon festöiskolájába járt Fonyódon.
A kép szinvilága visszatükrözi a Fauve-i behatást, ami késöbb is felfedezhetö képein.
A kép hátulján a rámára irt a festö. Meglátásom szerint egy idösebb ember irása.
Amit keresek:
Zifferröl fényképet az 1900-as évek környékéröl.
Irásmintát a festö idösebb korából.
Minden segitséget megköszönök. Akár kép akár utalást, avagy fellelhetö irodalmat. (a német és magyarnyelvü irodalmat természetesen már én is böngésztem a neten.)
A festőművész neve nagy valószínűséggel: FOGLYOS Ritka magyar név. Ennek következtében, ha jelentős művész neve lenne találtam volna róla valamit a neten. De sajna semmit sem. Az internet nem ismer ilyen nevű festőművészt. De szerintem érdemes próbálkozni az iwiven is pld a hasonló nevüeknél, hátha valakinek rokona volt, és igy tudhat róla valamit.
Köszi, a segítséget! Az sajnos nem szignó, hanem sérülés...elég rossz állapotban van. Ha sikerül elhoznom, próbálok keresni rajta valamit. Mégegyszer kösz!
Én úgy látom az általad feltett fotón, hogy a festmény, (már ha az festmény és nem csak egy nyomat) a jobb alsó saroknál szignálva van. Nos?
Ahhoz hogy segithessen neked bárki fotó alapján, az alábbira kell tekintettel lenned a fényképek felrakásánál. Festménynél lényeges a szignó. Anélkül majdnem reménytelen a festő beazonosítása. Gondolj csak bele, csak mondjuk az utóbbi 100 évben minimum 3 milló azok száma aki bizonyítottan festőművészként tevékenykedtek a nyugati kultúrában.
A fotó minőségére legyen az jellemző, hogy még szignó esetén is látni kell a festő ecsetvonásait is. Valamint kell fotó a festmény hátuljáról is, mert a koroláshoz. (márpedig a festő beazonosításához a kor is lényeges lényeges)