Keresés

Részletes keresés

Árpi76 Creative Commons License 2011.06.06 0 0 13680

Köszönöm a segítséget! Közben tegnap feldobtam a Capture NX-et egy régi laptopra és láss csodát: ugyanazok a NEF-ek tökéletes jpg-k lettek (csak baromi lassan... :-(). Valami történhetett az asztali géppel (gyanakszom egy nemrégiben beszerzett webkamerára és az agresszív driverére), csak az X akták, hogy miért nem minden képpel csinálja, miért nem hibázik a kis Kodak géppel készített jpg-k felmásolásánál...

 

Mindenesetre megnyugodtam, nyűhetem tovább az öreg Nikont (ha már fiatalabbra nem lesz pénzem...)

Előzmény: Degeczi (13679)
Degeczi Creative Commons License 2011.06.05 0 0 13679

tipikus kártya írási hiba - a jó bélyegkép pontosan ezt teszi egyértelművé

(hiszen ha már a váz memóriájában sérültek lett volna az adatok, akkor a beágyazott, pici bélyegkép is rossz. Mivel az jó, a tényleges adatok kiírásánál történt a hiba - amire értelemszerűen sokkal nagyobb az esély)

 

viszont ha más kártyákkal (ne csak egy másikkal próbáld, és mindenképpen legyen közte jó márka: pl. garantáltan eredeti Sandisk. És persze a vázban formázd le, ne számítógépen) is rossz, akkor sajnos tényleg lehet, h a géppel van gond, az rontja el a kiírást

 

első körben érdemes lehet megpróbálni a firmware-t ismét rátölteni, hátha csak ott van bibi (volt már, akinek ez segített)

Előzmény: Árpi76 (13678)
Árpi76 Creative Commons License 2011.06.04 0 0 13678

Sziasztok!

 

Segítséget szeretnék kérni... Sok éve használom a D40-esemet teljes megelégedéssel. A képeket általában NEF kiterjesztésben készítem, aztán Nikon Capture NX programmal konvertálom jpg-be. Eddig nem volt semmi baj, de az utóbbi két alkalommal a konvertálás után némelyik képen (olyan 5-10% lehet) "fájltörés" látszik. (Nem tudom jobban leírni, a kép alsó fele vagy teljesen sötét, vagy szivárványszínben játszik.) Nem igazán tudom, hogy mi lehet a baj... Mechanikai hiba nem hallatszik, ugyanazt az SD-t használom évek óta, de most cseréltem, az újjal is produkálja a tünetet.

 

A gép lcd-jén kifogástalan a kép, a Capture NX-ben bélyegképként sem látszik a hiba, de amint megnyitom szerkesztésre már ott van. Próbáltam ezeket a NEF-eket Photoshopban is megnyitni - meg sem nyitja, hibás fájlvégződés hibajelzéssel eldobja. Próbáltam alapból jpg-t csinálni (bár hosszútávon nem szeretném ezt), talán ritkábban, de itt is tapasztalható a hiba.

 

Tanácstalan vagyok, mint egy kisközség... Próbáltam sorozatképeket csinálni, ott nem jött elő a hiba. (Ebből arra következtetek, hogy nem azzal van a baj, hogy "nincs ideje" kártyára írni az adatokat.)

 

Egy ötletem van még a firmware frissítés, jelenleg 1.11-es van rajta, van frissebb, hátha megsérült a régi. Szerintetek jó ötlet?

 

Esetleg van valami ötletetek, mit lehetne csinálnom? Viszonylag kevés képet érint, de Murphy szerint biztos azok a legjobban elkapott pillanatok...

vidi313 Creative Commons License 2011.06.04 0 0 13677

Köszi az infókat. A Zenit Helios 2-es fényerejű objektív csak azért merült fel bennem, hogy már kb. 20 éve használaton van kívül van a gép a szekrényben, hátha használhatnám. Mindegy, további 20 év múlva már műemlék lesz, hátha akként még ér valamit.

 

A pentax objektívvel kapcsolatban érdeklődtem korábban a topikban, még milőtt a D40-et megvásároltam, hogy használható lenne e Pentax D-SLR-hez. A válasz egyértelmű igen volt az ottani fórumozók részéről, bár mint mondtam, ennek ellenére is a D40 mellett döntöttem.

Nincs tapapsztalatom arról, hogy egy ilyen TAMRON 28-200 IF-es hogyan viselkedne egy mai DX-es Pentax vázban, hallottam már negatívumokat is, de olyat is, hogy minden O.K.

Előzmény: Degeczi (13675)
Vgyuri Creative Commons License 2011.06.04 0 0 13676

Én sem a jó minősége miatt csináltam, hanem a légifényképezés speciális feladata miatt. Ott az autofókusz nem hiányzik, az objektív stabilitása függöleges helyzetben fontosabb. (Ne tekeredjen le a saját súlya alatt.)

 

A fénymérés hiányzik, az a Nikon hülyesége, hogy nem hajlandó elfogadni sebességprioritásos fényméréshez az általam kézzel beállított blendét.

Előzmény: Degeczi (13675)
Degeczi Creative Commons License 2011.06.03 0 0 13675

ha ilyet használnál, akkor a legkevésbé pont Nikon a jó választás: nincs fénymérés, és átalakítás vagy minőséget lerontó, lencsés adapter nélkül makrón kívül másra nem tudsz ilyen obikat használni, mert 1 mm-rel nagyobb a bázistávolsága az m42-höz képest

 

az ideális a Minolta/Sony: annak 1 mm-rel kisebb a bázistávolsága, mint az m42 rendszeré volt, tehát átalakítás nélkül föl lehet rakni egyszerű adapterrel, ráadásul még stabilizált is lesz, és asszem fényt is mér,

 

de még a Pentax is lényegesen jobb erre a célra, mint a Nikon, mert az is mér fényt, és azonos a bázistávolsága az m42-vel, tehát átalakítás nélkül sem olyan rossz a helyzet

 

 

de az esetek 99%-ban úgyis az a helyzet, h nem éri meg kínlódni vele: nem olyan jó minőségűek az így megmaradt régi obik

Előzmény: vidi313 (13673)
Vgyuri Creative Commons License 2011.06.03 0 0 13674

Azt használta ki a mester, hogy a Helios átmérője nagyobb, mint a Nikon bajonett, ezért tudott átmenőgyűrüt csinálni, amit ki-be tekergetve megkereste azt a helyet, ahol az élesség jó. Én csak azt kértem, hogy a végtelen legyen a koppanásig a szélen, de végülis elég jól beállítható az egész tartományban (persze nem szám szerint)

Előzmény: ne_sa (13672)
vidi313 Creative Commons License 2011.06.03 0 0 13673

Köszi, ez jó. Nekem is van ilyen régi Zenit fényképezőm, ugyanezzel az optikával, ezért kérdeztem.  Van egy másik filmes gépem is, Pentax MZ-50, TAMRON (Japán) 28-200 IF - es objektívvel. Ez viszont már használható lenne Pentax D-SLR-hez is, de nekem a Nikon jobban bejött.

Előzmény: Vgyuri (13671)
ne_sa Creative Commons License 2011.06.03 0 0 13672

Letudnad ezt fotozni, hogy hogyis nez ki?

Előzmény: Vgyuri (13671)
Vgyuri Creative Commons License 2011.06.03 0 0 13671

Van egy jó fényképezőgép szerelő haverem, akinek rengeteg ócskasága van, ő megfelelő átmenőgyűrüvel összekötötte a Helios elejét egy régi Nikon bajonettes hibás objektív hátsó részével. Tokkal vonóval 10K-ért. Mivel a beugróblende teljesen be van nyomva, annyi a fényerő, amit kézzel betekerek. Vagyis 1:2-1:22

 

Előzmény: vidi313 (13670)
vidi313 Creative Commons License 2011.06.03 0 0 13670

"Zenitről visszamaradt Helios 58/2."

 

Érdekelne hogyan csatlakoztattad a D40X vázhoz.

Előzmény: Vgyuri (13669)
Vgyuri Creative Commons License 2011.06.03 0 0 13669

A napfény nem jut be, mert egy műanyag bödönben van a szerkezet.

 

Teljesen manuálisban van, mivel az obi a korábban már említett Zenitről visszamaradt Helios 58/2. Nagyon jó minőségűek a vele készült légifotók.

Előzmény: Degeczi (13668)
Degeczi Creative Commons License 2011.06.03 0 0 13668

persze, semmil ilyesmi

 

az infravevőt napfény könnyen elvakíthatja, és kérdés az is, h a vázat átállítottad-e manuális fókuszálásra? mert a fókusz-prioritás miatt akkor sem történik kioldás, ha nem sikerült az AF

Előzmény: Vgyuri (13667)
Vgyuri Creative Commons License 2011.06.03 0 0 13667

Van a D40X-ben valami érzékelő (pl. résiniciátor), ami érzékeli, hogy fogom a gép jobboldalát és ezért nem kell komolyan venni az infra távvezérlő jelét? Ki lehet kapcsolni ezt a "szolgáltatást"?

 

Ugyanis a már sokszor említett légi sorozatfelvétenél a 150-200 között van 4-5 kimaradás, általában 1-1, egy helyen 2. Az infravezérlő és a gép egy függölegesn önbeálló  tengelyen van, egymáshoz viszonyított helyzetük nem változik. Halvány gyanúm, hogy akkor vannak a kimaradások, amikor a gép fordul, azaz bedől, azaz a kamera közelebb kerül az áramvonalazó burkolathoz. Be nem megy semmi a távvezérlő és a gép közé, de egy kapacitív érzékelő esetleg észreveszi, hogy nem levegő van a környékén, hanen valamilyen szilárd műanyag test.

 

Vagy ez csak "összeesküvés-elmélet" ennyi az infra távvezérrló hibaszázaléka?

Törölt nick Creative Commons License 2011.05.28 0 0 13666

70-300VR baromi jó. De bánom, hogy eladtam...

sandinista Creative Commons License 2011.05.28 0 0 13665

Pár repnapot végignyomtam a kitobi + 70-300 párossal, a staikust letudtam a kittel, utána végig a tele volt fenn. Az alsó vége meglepően ritkán zavaró, a felső annál inkább...

Saját tapasztalatom az, hogy a kötelékek simán beleférnek. A gurulóutas képek: a kerítés mellől a "profilba" lőtt képekhez valóban legtöbbször szűk a 70, ellenben a félprofilos képekhez nem kell objektívet cserélni

A 18-sokszázas objektívekkel nincs nagy tapasztalatom, repnapon például sosem használtam. Nikon volt nálam kölcsöben, a mindennapokban simán együtt lehet vele élni, abszolút kénylemes, igazi túristaobjektív. De úgy gondolom az adott keretet, és a repülőnapos alkalmazást is figyelembe véve, jobb megoldás egy kitobjektív + 70-300VR. A minimális kényelmetlenségért szerintem kárpótol 300mm, a gyorsabb AF, és a jobb képminőség.

Előzmény: Vgyuri (13629)
Vgyuri Creative Commons License 2011.05.27 0 0 13664

Amúgy megtaláltam, de nincs rá ajánlat.

Előzmény: Vgyuri (13663)
Vgyuri Creative Commons License 2011.05.27 0 0 13663

Majd ha lesz rá pénzem :-)

Előzmény: vadmurok. (13662)
vadmurok. Creative Commons License 2011.05.27 0 0 13662

Kalocsay Karcsi kínálatában van. Guglizz rá!

Előzmény: Vgyuri (13661)
Vgyuri Creative Commons License 2011.05.27 0 0 13661

Nem tudom, hol van az a használt, az eBay-on 600$ alatt nem volt befejezett aukció, +50$ szállítási költség :-(

 

Amúgy nem volna rossz, de ki tudok egyezni egy 200-as felső határral is, csak legyen stabil a dolog. A Sigma 18-200-ast meg a spéci dolgok nélkül itthon is megkapom 83 ezerért a 220Volt-ban rendes garanciával. Ha az eBay-on veszem meg 300$-ért és még vámot, szállítást fizetek, akkor sem lesz olcsóbb :-(

Előzmény: vadmurok. (13657)
Vgyuri Creative Commons License 2011.05.27 0 0 13660

Én nem ragaszkodok hozzá, bár a Fuji 8000-el már egyszer majdnem sikerült kiverni a buszon az utastársam szemét :-)

 

Csak azt nem szeretném, ha a virágszirmos napellenző elfordulna.

Előzmény: Saughassy (13659)
Saughassy Creative Commons License 2011.05.27 0 0 13659

Raadasul ohatatlanul maga utan hozza azt, hogy hosszabb lesz az optika, vagy eros kompromisszumot kell kotni a kepminoseg/koltseg vonalon.

Előzmény: Lex Icon (13658)
Lex Icon Creative Commons License 2011.05.27 0 0 13658

Keversz két dolgot. Az IF az a belső fókusz magyarul élesség állítás. IF esetén erre vonatkozik az, hogy nem forog a frontlencse. A zoom esetében szokott ki-be mozogni a tubus. Csak a drága obikon van olyan, hogy zoom esetén ser mozog az obi eleje. De pl. a Pana FZ-50 is ilyen.

Előzmény: Vgyuri (13655)
vadmurok. Creative Commons License 2011.05.27 0 0 13657

Ha már mindenáron a nagy zoomot keresed, van a Tamronnak egy 18-270 stabilizátorosa, amit nem is mondanak olyan rossznak, és használtan 100e körül kapni.

Előzmény: Vgyuri (13649)
Saughassy Creative Commons License 2011.05.27 0 0 13656

Na jo, de ezeket az optikakat hogy keszited fel a x fajta vazhoz, amire felteheto? Ha meg a vazra szerelned a kitamasztot, akkor hogy keszulsz fel a sokfele optikara?:) A bridge nek helyzeti elonye van.

Előzmény: Vgyuri (13655)
Vgyuri Creative Commons License 2011.05.27 0 0 13655

Én meg az egész forgó frontlencsét nem értem. Már a 10 évvel ezelőtt vett Fuji 602 bridge-kameránál is úgy mászkált ki-be a frontrész, hogy közben nem forgott. Ettől függetlenül a szűrőket, napellenzőt egy a vázhoz rögzített tubusra kellett szerelni, amin belül mászkált az objektív. A pár éve vett Fuji8000-nél meg van egy forgó középső rész és elől egy fix. Mondjuk itt kell is, mert a 18x-os zoom miatt erőteljes erekciót kell megoldani :-)

 

Ezeken az IF obikon semmi mozgás nem látható zoomoláskor?

Törölt nick Creative Commons License 2011.05.27 0 0 13654

24-70 pld...

Előzmény: Degeczi (13652)
Degeczi Creative Commons License 2011.05.27 0 0 13653

(viszont a fordítottja, a kúpos napellenző nem feltétlenül jelenti az ellenkezőjét: legalábbis teléknél előfordul, h olyat mellékelnek az obihoz akkor is, ha pedig nem forog el ez eleje. Nagylátóban már fontosabb, h ne is vignettáljon de egyben árnyékoljon is, így egy alapzoomnál a bevágatlan napellenző jó eséllyel forgó frontlencsét jelez)

Előzmény: Degeczi (13652)
Degeczi Creative Commons License 2011.05.27 0 0 13652

így van, a virágszirom alakú napellenző Nikonon biztos jele annak, h nem forog a frontlencse

(úgy rémlik, van olyan márka, ahol a napellenző pár típusnál nem a frontlencséhez van rögzítve - de Nikonhoz nincs ilyen obi)

 

a cirkuláris polár viszont semmit nem jelent ebből a szempontból: ha lineárisat adnak, az is ugyanúgy érzékeny a frontlencse elforgására (ami persze nem akadály, csak kényelmetlenség. Sokan használnak elforgó elejű kitobin is polárszűrőt, nem megoldhatatlan)

Előzmény: Vgyuri (13651)
Vgyuri Creative Commons License 2011.05.26 0 0 13651

Ráadásul, amint látom, az IF (belső fókuszálás) a Sigmánál fel sincs tüntetve, de már abból is következik, hogy cirkuláris polárszűrőt és cikkcakkos napellenzőt adnak hozzá, vagyis nem foroghat az első rész.

Előzmény: Degeczi (13650)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!