En kis spaniferrel szoktam rogziteni, eddig semmi gond nem volt vele.
Epp csak annyira huzom meg, hogy tenyleg nem mozogjon, 15 km-eket menni igy nem gaz. A felesegemtol viszont kaptam egy kajaktartot, majd kiprobaljuk nyaron. (kiberelt nyaralohazba, ahol csak mi vagyunk, kell valamifele koronavirus vedettsegi igazolvany...? Nekem nem jott meg, a felesegem pedig meg nem esett at rajta..)
Visszaterve a rogzitesre, a kajakkal beallva a garazsba, utana huzok rajta a mennyezet fele 10 centit, es le is van veve a kajak a tetorol. Meg se kell emelni.
Azért a Dockgrip-pel is oda kell figyelni, hogy jól legyen beállítva az adott kajakhoz.
Mi különböző PE hajókat szállítunk vele, a kereszttartón megjelöltem, melyikhez hol kell legyen a tappancs. Nyári melegben, nem pontosan illeszkedő hajótestet enyhén horpasztott meg már ez is. Persze kárt nem tett, kirúgta magát.
Összességében nagyon fogja a hajót: elfelejtettem lekötni, kb. 3 km-t mentem 50-60-nal, de meg sem mozdult..
Láttam olyan 3 rétegű hajót, amit 10 évig csak kereszttartóra fogattak hevederrel: mindkét lefogatási helyen masszívan megrogyott a gerinc, egyiknél a belső réteg már be is repedt. A racsnis heveder meg a gondatlanság kivégezte...
Ugyanakkor hoztam haza Németországból hajót csak kereszttartón, sima hevederrel + elöl-hátul lekötve, gond nélkül. Mint sokan mások is...:)
Ha nem mész messze, és nem sajnálod a kajakod, persze. Pár kilométerért, valami öreg lavórral, kár vesződni. A kocsi után kötöd spárgával, mint Bazsinéni a komondort, oszt uzsgyi!
Azért normális hajót, pláne üvegszálast nem dobunk keresztvasra. Hosszú úton se ildomos, mert ott meg a PE-nek túl sok ideje van összenyomódni, lelazulni, elrepülni, vagy bősz utánszorítgatással, deformálódni. 3 kajak szállítása esetén pedig úgyis csak élén fér a cucc. Az én véleményem, hogy egyszer kell beruházni egy jó tartóba, és sok felesleges munkától szabadulsz meg.
Nekem Thulle Hull-a-Port pro nagyon bevált. Minden kajak jól feküdt benne eddig. Már két új verziója kapható csak, amik rámennek T-sínre is. A régit is lehetett rögzíteni bármilyen sínen, de csak hagyományos bilincses rögzítéssel. Az, hogy a T sín hogy viseli, egy 30 kilós kajak ugrálását, másik kérdés, de legalább ellopni nehezebb a tartót.
A reverz ozmotikus víz szűrés elég régi találmány, és elterjedt. Jómagam pl. a kávét is így szűrt vízből készítem, mivel a laboromban van Milipore víztisztító készülék, és így megúszom a vízkőtelenítést. A masina karbantartási költségei ellenben elég húzóssak, szóval otthonra nem vennék.
Mint kajakos, régóta szemezek ilyenekkel. Sajnos a kicsi több mint 1000$ és 0,8l/óra a termelékenység elriaszt. Az általad linkelt ehhez képest ajándék. 2-3 l/órára teszi a kapacitását, ami azért lássuk be, még mindig nem nagy öröm, ha napi egy órát kell pumpálnod, a betevő vízért, de jobb mint szomjan halni. Mondjuk igazából ez a lehetőség még sem fenyegetett soha. 2-3 hetes túrákon vagy van elég patakvíz (északon főleg) vagy elegendő bolt (melegvízű tengerek környékén) hogy ne kelljen ennyit szenvedni a vízért. Volt, hogy 2 hétre kb. 60 liter vizünk volt 2 kajakban, amikor olyan helyre mentünk, és az is elfér, ha muszáj. Nehezen tudom fejben beilleszteni egy kajaktúra normál menetébe, hogy 4-5 órát pumpálunk valahol.
Ez a masina papíron jól hangzana. Kicsi, könnyű, elfogadható árú és termelékenységű. Kérdés, mi lesz igaz ebből, mennyire lesz tartós a masina (az ozmózis membrán elég érzékeny cucc, és nem olcsó), mennyire kell majd hevesen pumpálgatni a 2l/órához (azért itt fizikai erő kell a nyomásviszonyok kialakításához) és eleve, hogy van az, hogy egy sosem látott gyártó a semmiből lealáz mindenkit. Ha kiderül, hogy minden klappol vele, akkor megéri, hogy legyen egy vésztartalék megoldás, de fő vízforrásnak nem használnám.
A fordított ozmózis eljárást régóta alkalmazzák növényházakban hidrokultúrás termesztéshez jó minőségű öntözővíz előállítására. Ott a káros sókat elsősorban hidrogénkarbonátokat szűrik ki vele. A módszer olyan jól működik, hogy a kinyert tiszta vizhez visszakevernek a kútvízből. 100 font most kb 42-43000 Ft. Ha jól működik, volna helye a csomagomban egynek.
A 28 kilójával a PAKAYAK már nem olyan komfortos (plusz zsák+mellény+evező+spricó), de tényleg utaztatható. Van egy terepre szánt kereke is, azzal vszont jól gurul, szóval nem kell feltétlenül cipelni.
Az ORU sokkal barátságosabb (20 kilóba belefér a táska, mellény+evező+spricó) is.
Sajnos ezek az amerikai csodák (PAK, ORU, TRAK) iszonyú drágák...
Akkor érheti meg, ha repülővel is utazol, mondjuk olyan helyekre, ahol bérelni nem lehet. A Dunakanyarban jó buli a vonatos kajakozás, de emiatt valszeg senki nem vesz ilyet.
1895 dollár+ 25% vám és 27% ÁFA valamint a szállítás. Ne értsd félre, eszembe sem jutna venni, csak azt akartam mondani, hogy rohadtul drága. Nem tudom elképzelni azt a helyzetet, hogy azt mondjam: megérte az árát!
:) emlékeztem :) egyébként vonattal mentünk fel Zebegényig a két kajakkal, így a könnyített logisztika miatt nem szerveztünk rá senki mást. de kedden hasonló várható! :)