A Kaposvár-Mocsolád-siófoki (HÉV) vasútvonal 100 éves évfordulójára hoztam létre ezt a topicot.1894.08.23-án a Kaposvár-Mocsolád,1906.10.19-én a Mocsolád-Siófok vonal megnyításának alkalmából.
Karádon időszakosan korlátozott időben van szolgálat, vagy már az sincs? Mi volt ez a nem kezelési utasítás szerinti használat?
- - -
Felmerült egy olyan észrevétel, hogy vasárnap és ünnepnap - amikor nem kell ott keresztre várnia - el kellene tüntetni Ádándról a 38317 tartózkodását, későbbi siófoki indulással és/vagy korábbi továbbindulással. Annak, hogy most minden nap azonos a vonat menetrendje, van valami utas, esetleg vonatforgalmi oka?
Jövőhéten, a piactéri átjárónál, alj cserék lesznek 250 méter hosszban.. ami jelent valamit.. lehet hogy ismét nagy meglepetésként, egyszer csak emelnek a pálya sebességen, Karád és Tab között 😍😂😂
Nekem Tabon a Kaposvár felől szépen kiszerkesztett tíz percek váltak gyanússá.
Ha marad öt perc a normaidő, azt viszont véleményem szerint némileg ki lehetne használni, pl. 38323 indulhatna már 18.58-kor tovább Tabról, és akkor a vele Mernyén keresztező 38318 is 20.05 helyett néhány perccel előbb tudna indulni Kaposvárról - így ott a más vonalakról átszállóknak kevesebbet kellene várniuk.
Amit nem értek még, hogy 38323-nál miért lesz Somogymeggyes-Karád között a jelenlegi 18 percről 20 percre megnövelve a menetidő - 38313-nál még csak értem a 3 perc állásidőt Karádon: gondolom engedélyt kér a továbbhaladásra a 38343 miatt - de 38323-nál mi célt szolgál?
Ahogy elnéztem, utána számolgattam, 3 percet nyerne a vonat. Nyílván, ez is valami. Ha megnézzük, a vonalra fénysorompó kellen Toponárhoz (20-as lassújel) Kisbárapátihoz, Bábonymegyer Tengődi úthoz, illetve Som-Nagyberénynél a 20 as lassújelhez. Ezek mind mind sokat segítenének. Segítene az is, ha kötelező lemme a "figyelj" jelzés. Segítene, ha a két hídprovizórium helyett, valódi híd, vagy áteresz épülne. Segítene, ha Bonnya és Karád között, kivennék az állandó lassújelet. Sokat segítene, ha a vonal valóban a szolgálati menetrend sebességeit tükrözné. Segítene az elmosás károk javítása. Annyi minden segítene. Persze, vannak a MÁV részéről erőfeszítések, de akkor is. Ráadásul, minimális költséggel. Ami drága, az az átjárók fedezése, illetve a kisbári provi átépítése, mivel amilyen szar ott a talaj, az kurva élet, hogy cölöpalap kell neki. Azt nem tudom, hogy létezik e olyan pályázat, ahol az únió ad pénzt ilyenekre. Bár, az is kevésnek bizonyul, mert 25 % -kal minden túl van itt árazva az építőiparban.
Mondjuk, sajnos az is igaz. Hallottam kósza híreket, hogy ezek a változtatások is ideiglenesek, és hamarosan, mivel elvileg, 2-3 hónapon belül Ádánd és Sióvölgy, között emelik a sebességet 40-re, iletve Karád és Tab között is (az infó szerint) emelik 40 re a sebességet, így majd megint új menetrend lesz , amit ismét egy módosításban fognk közölni. Na de, addig is hoztam pár képe, a nem régen bekövetkezett kisebb változásokról, alj cserékről:
Hali! Elsőkörben mindenki olvassa el az új menetrendet. (Bizonyos indulási időpomtok és a üenetidők változnak). Így most már Tab-Kaposvár, kerek két óra! 😂 Illetve, végigjártam, gyalog a vonalat a szovjet laktanyától, az uszodáig. Páratlan oldal felől a bejárati előjelzőig, a laktanya kitérőjén kívül, 10 db korhadt kereasztaljat cseréltek ki, ezen felül az uszodánál, az S kanyarban is 10 db aljat cseréltek. Illetve amut észre vettem, az Tab alámosott bejárati ívénél, olyan "földmunkák" lettek elvégezve, amelyeket alámosott oályaszakaszok rendbetétele előtt szoktak végezni. Plusz, az állomáson áll 4 TVGh teherkocsi,amiből kettőn annyi keresztalj van, hogy pont elég lenne a szakasz rendbetételéhez. (Persze lehet én gondolom rosszul.) Esetleg valakinek infója? Ill nézegettem, hogy december 4-8 között, Mernye és Tab viszonylaton, 3-3 méter szélességben, unimogos bokorirtás lesz 😘
Tiszteletem, továbbá szép estét mimden fòrumozónak!
Nos örömömre szolgál (vagy ki hogy éli meg) bejelenteni, hogy 2018.10.16-2018.10.18 7:00-14:00 között a MÁV elbontja azt a maradék 3 db nyílt vonali őrizetlen váltót, amelyek már hosszú évek óta állnak, árván és csonkán benn a pályában. Név szerint.: Tab, Szovjet laktanya kiágazó kitérője (CCCP (715+00-+-716+00) A/1szelvény) ill Ádánd , kisvasúti átrakó kiágazásai (1,3-as kitérők).
Anyagok és TVG màr bekészítve! Gondoltam ezt az infot megosztom😅
Mi történt a 38316-os vonattal? Bonnyára még időben megérkezett és el is indult, de utána már Andocsra már nem jutott el. Megint elmosta az ár a pályát?