Keresés

Részletes keresés

ooloo Creative Commons License 2006.05.19 0 0 91
Vááóó ... Wic olvtársunknak kisebbrendűségi érzése van? Ez tecc... :o)))
Előzmény: wenty (89)
wenty Creative Commons License 2006.05.19 0 0 90

Tőlem azt csinálsz - ha rám hallgatsz -, amit akarsz.

 

A mai Fidesznek mint önálló pártnak nincs politikai értelmű létjogosultsága (megjegyzés: a mai Fidesz lényegében véve nem is párt; talán a választási kudarc elvezethet a párt újraszervezéséhez), mert hiányzik belőle az eszme, az értékek megjelenítése, képviselete.

Tömény hatalomvágy csupán - márpedig az a többi pártban is megvan, olyanokban, amelyek azért valamiféle konzekvens politikai filozófiát is képviselnek.

Előzmény: waxxablaze (82)
wenty Creative Commons License 2006.05.19 0 0 89

Márpedig ez primitív törpézés, valamiféle kisebbrendűségi érzés kompenzálása.

Az SZDSZ hatalmas ahhoz a törpe minoritáshoz képest, amelyet te testesítesz meg...

Előzmény: Wic (83)
wenty Creative Commons License 2006.05.19 0 0 88
Magyarországon lényegében nincs (európai értelemben vett) kereszténydemokrácia, s ami a klérust illeti, legföltűnőbb tulajdonsága a széljobbhoz vonzódás s a megújulásra való képtelenség.
Előzmény: lábatlan (84)
Anticato Creative Commons License 2006.05.19 0 0 87

Grat.

 

"A klerikális és a reakció kifejezések" - a kifejezések igen.

Sajnos a 20. sz. közepe itt magyarországon a "klerikális reakció" kifejezést némileg átértelmezte. :( 

Amit még a fiatalabb generáció is ismerhet, ha máshonnan nem, akkor a Tanú-ból. :)

Előzmény: Állományjavító (86)
Állományjavító Creative Commons License 2006.05.19 0 0 86

Ez a bugris Veres püspök meg a famulusa szövege, ez a "rákosistázás".

 

A klerikális és a reakció kifejezések a XIX sz. Franciaországából származnak, egyáltalán nem kommunista, hanem liberális-szabadelvű gyökerűek, és egészen pontosan tükrözik a leírni kívánt jelenségcsoportot.

Előzmény: lábatlan (84)
ninive3 Creative Commons License 2006.05.19 0 0 85

miért állna le?

ez a valója

kormányozni nem tud, csak kampányolni

Előzmény: geszthi (-)
lábatlan Creative Commons License 2006.05.19 0 0 84
Ez a "klerikális reakció" nem avítt kissé? A kereszténydemokrácia meg tudott újulni, szerintem az antikonzervatív oldal is túllépett a rákosista lózungjaidon, húzzál bele te is.
Előzmény: Állományjavító (75)
Wic Creative Commons License 2006.05.19 0 0 83

nem törpézés.

törpe minoritás. azaz az szdsz.

 

Előzmény: wenty (80)
waxxablaze Creative Commons License 2006.05.19 0 0 82
"A holnap törpéjét egyébként Fidesznek hívják - "

a mai törpét pedig szdsz-nek.

amúgy te is béljóslásból élsz?

akkor ezt archiválom is :))))

Előzmény: wenty (80)
Törölt nick Creative Commons License 2006.05.19 0 0 81
Arra sincs garancia, hogy az új ciklusban egyáltalán tér nyílik a privát biztosítók előtt, Gyurcsány Ferenc miniszterelnök szerda esti televíziós interjújában úgy fogalmazott, hogy erre a kérdésre (mármint arra, hogy felkészült-e a magyar egészségügy a több-biztosítós modell megvalósítására) 2008-ban kell válaszolni.

Aha, tehát a szocik megint rácsaptak a liberók kezére, az előző ciklusban is pont ugyanígy jártak:-)
Ugy látszik Fletó azzal kábítja őket, hogy 08-ban majd lehetséges lesz az EÜ pénzek szétlopása, addig a szadi elégedjen meg az IHM-vel, és hát a GM is szépen hoz a konyhára.
De azért nagyon ráizgultak a liberók, ugrásra készen várják a szabadrablás kezdetét, addig is próbálják megszállni a stratégiai pontokat:

...ha nem is sikerül maradéktalanul megvalósítani a választási program egészségügyről szóló részét, a terület feletti kontrollra szükség van. Így biztosítható, hogy a reformok megkezdődjenek, ami végül a párt szerint elvezet a több-biztosítós rendszerhez

Előzmény: waxxablaze (77)
wenty Creative Commons License 2006.05.19 0 0 80

Ez az állandó törpézés meglehetős bárgyúságra vall.

A holnap törpéjét egyébként Fidesznek hívják - már ha egyáltalán megmarad.

Előzmény: Wic (73)
waxxablaze Creative Commons License 2006.05.19 0 0 79
ez a lépés a leghnagyobb ostobaság ami létezik.

kasszakulcsért nyúlnak, csak a hülye adja oda.

vagy az aki maga is velejéig romlott, korrupt és gátlástalan.

mint az szdsz, és mszp
Előzmény: Állományjavító (78)
Állományjavító Creative Commons License 2006.05.19 0 0 78
Pontosan ez a helyes álláspont. Előbb magát az állami társadalombiztosítást kell valódi biztosítóként működő Zrt-vé átalakítani, és csak ezután kezdődhet meg  a több biztosítós rendszer kiépülése. De az első és nélkülözhetetlen lépéseket a kormány megteszi. Ez ideális kompromisszum.
Előzmény: waxxablaze (77)
waxxablaze Creative Commons License 2006.05.19 0 0 77
Biztos, hogy 2007-ben nem, és igen valószínű, hogy még 2008-ban sem nyílik meg a (nem kiegészítő jellegű) magánbiztosítók előtt az egészségügy - a koalíciós pártok programegyeztetése a Napi Gazdaság több forrásból származó információi szerint itt tart. Arra sincs garancia, hogy az új ciklusban egyáltalán tér nyílik a privát biztosítók előtt, Gyurcsány Ferenc miniszterelnök szerda esti televíziós interjújában úgy fogalmazott, hogy erre a kérdésre (mármint arra, hogy felkészült-e a magyar egészségügy a több-biztosítós modell megvalósítására) 2008-ban kell válaszolni.
---
na persze:)))
http://index.hu/gazdasag/magyar/ado8087/
Előzmény: Állományjavító (76)
Állományjavító Creative Commons License 2006.05.19 0 0 76
Bezonyám. Nem a párt maga, hanem a liberális gondolat, gazdaságpolitikában, oktatásban és egészségügyben. Az ország javára.
Előzmény: Wic (73)
Állományjavító Creative Commons License 2006.05.19 0 0 75
Hát persze... "Fikázta" az antiszemita szélsőjobbot, és "fikázni" fogja a klerikális reakció szégyentelenségét. Miképpen az a liberálisok hivatása.
Előzmény: Wic (72)
waxxablaze Creative Commons License 2006.05.19 0 0 74
.... bekerült a paralamentbe az obskurus, bugris, reakciós klerikalizmus.

---

lövessünk
Előzmény: Wic (72)
Wic Creative Commons License 2006.05.19 0 0 73

nocsak, a kormányprogramben megint felülreprezentált lesz a törpe minoritás-párt?

 

Előzmény: Állományjavító (71)
Wic Creative Commons License 2006.05.19 0 0 72

A KDNP-vel bekerült a paralamentbe az obskurus, bugris, reakciós klerikalizmus.

 

hát, így jártatok.

legalább lesz mit fikáznia az szdsz-nek, ha már miép nincs odabenn. :o)

Előzmény: Állományjavító (67)
Állományjavító Creative Commons License 2006.05.19 0 0 71
Milyen jeleit látod az Szdsz leépítésének? Szerintem csodálkozni fogsz, ha meglátod a kormányprogramot....
Előzmény: torvill (70)
torvill Creative Commons License 2006.05.19 0 0 70
Igen, és a prodzsekt első lépése az SZDSZ leépítése...
Előzmény: Állományjavító (67)
waxxablaze Creative Commons License 2006.05.19 0 0 69
A jogalkalmazó szerveket,
a társadalmi szervezeteket és az érdekképviseleti szerveket be kell vonni az
olyan jogszabályok tervezeteinek az előkészítésébe, amelyek az általuk képviselt
és védett érdeket, illetőleg társadalmi viszonyokat érintik.” (20. §)
Előzmény: keywest (64)
torvill Creative Commons License 2006.05.19 0 0 68
Mennyire ez lehet az ábra, de mennyire: amilyen hangos a visítás. :D
Előzmény: Törölt nick (59)
Állományjavító Creative Commons License 2006.05.19 0 0 67

Miniszterelnök úr a feladatok és funkciók megosztásának tervén munkálkodik. A KDNP-vel bekerült a paralamentbe az obskurus, bugris, reakciós klerikalizmus.

 

Ezzel az Szdsznek újabb tevékenységi terület nyílt, a KDNP-vel szemben minden hipokrita megfontolás nélkül vállalhatja és vállani is fogja a szekuláris, emancipációs, antiklerikális dikurzust, ismét csak szülőhazánk közéletének nagyy szolgálatot téve: amit egy Veres püspöknek különféle atavisztikus feketeszoknyatiszteletek miatt nem lehetett a tahó pofájába vágni, azt Semjén Zsoltnak meg lehet.

 

Mivel az egyház álláspontja egyrészt védhetetlen, másrészt szánalmas, mivel zsarolási potenciáljukat a választások nyomán mindkét irányban elvesztették, harmadrészt meg a választók többségének ellenszenves, nagyon valószínű, hogy a demokratikus ellenzék liberális pártjának bátor emancipációs és felvilágosodáspárti kampánya sikerrel jár, és mondjuk sikerül módosítani a Vatikáni szerződést és megszüntetni az egyházak állami finanszírozását.

 

A kérdésben nem radikálisan, hanem tradicionálisan gondolkodók számára ugyanakkor fontos, hogy az a stabil nemzeti liberális-szociáldemokrata középpárt, amely az orbánizmus felfordulása után az Mszp-ből lesz, ezekben a kérdésekben tartózkodóan és illedelmesen viselkedjék. Így szabadon tarthatja vegyértékeit az MDF irányába is.

 

Körülbelül ez a prodzsekt.

 

 

Előzmény: geszthi (-)
ooloo Creative Commons License 2006.05.19 0 0 66

Majd az a "haladéktalanul" szenved egy kis haladékot, ameddig felállítják az új minisztériumokat és azok friss létszáma különbséget tud tenni a büfé, a budi és a főnök ajtaja között. Csak nem égeti magát négy év kormányzás után a régi/új koala, hogy az országgyűlési bizottságok tömegesen utasíthassák vissza ilyen elemi hibák láttán a benyújtott törvényjavaslatokat...

 

"A kormányfő által vezetett ..."

 

Pontosabban a leköszönő kormányfő által vezetett, akiről ma még senki nem tudhatja bizonyosan, hogy megkapja-e a bizalmat az új kormány megalakítására.

Előzmény: waxxablaze (60)
waxxablaze Creative Commons License 2006.05.19 0 0 65
tudom hogy hosszú. csakhogy ez alap olyan embereknek akit VALÓBAN érdekel a törvényesség, és a politika.


részletek a közigazgatási szakvizsga tananyagából, persze miniszterelnök lehetsz ennélkül.

http://www.mki.gov.hu/file/jogalkotas_jogalkalmazas_tankonyv.pdf

"Minthogy a normaalkotás kezdeményezése körüli bizonytalanságok később
minőségi problémák felmerüléséig vezethetnek el, ezért nagy súlyt kell helyezni
arra, hogy a jogalkotói szándék mögött valóban reális társadalmi szükséglet,
kiérlelt jogpolitikai célkitűzés álljon."
...

"Ez közvetlenül is felveti az előzetes szakmai-szükségességi
vizsgálat elvégzésének a fontosságát, amely főképpen szakmai oldalról ad választ
arra a kérdésre, hogy a tervezett szabályozásra valóban szükség van-e. Ez a
vizsgálat gyakorlati (éspedig szándékoltan bürokratikus) akadályt emel az indokolatlan
jogalkotói szándékok elé: olyan előzetes szűrőt jelent ugyanis, amely
normális funkcionálása esetén nem engedi átcsúszni a kellőképpen ki nem érlelt
ötleteket, reményeket és vágyakat."
....

Fel kell azonban figyelni ugyanakkor bizonyos veszélyekre,
amelyek kétségkívül a normális kapcsolattartás ellenében hatnak. Közülük
csak néhány:
− A jogalkotás folyamatában is az indokoltnál gyakrabban okoznak zavart
politikai megfontolások, amelyek igen sokszor szemben állnak a
jogi szempontokkal és követelményekkel.
− Az előbbiek egyenes folyományaként: a szakmai problémák átpolitizálása
is (legalábbis bizonyos település-nagyságon felül) egyik jellemzőjévé
vált – a szabályozás tárgyától függően – a jogszabályalkotásnak.
− Az országgyűlési és önkormányzati képviselők esetenként még kifejezetten
jogi vagy szakmai kérdésekben való állásfoglalásnál is nehezen
tudnak megszabadulni a szorosan vett pártelkötelezettségeiktől; ami
komoly gátló tényezője lehet a korrekt jogalkotási gyakorlat kialakulásának.
Abból kell kiindulnunk, hogy valóban a politikai-hatalmi szférában éppen kialakult
hatalmi viszonyok jegyében dől el, hogy végül is milyen tartalmú döntés
születik. Ezeket a politikai premisszákat azonban egyértelműen meg kell fogalmazni
és az előkészítésért felelős szerv vagy személy (a továbbiakban:
kodifikátor) tudomására kell hozni. Aki normát ír, annak tudnia kell, hogy
milyen célokat szolgál az általa elkészített jogszabály-tervezet. Ha a cél nem
világos, a jogszabály sem lesz az.
...

„A jogszabály megalkotása előtt – a tudomány eredményeire támaszkodva –
elemezni kell a szabályozni kívánt társadalmi-gazdasági viszonyokat, az állampolgári
jogok és kötelességek érvényesülését, az érdek-összeütközések feloldásának
a lehetőségét, meg kell vizsgálni a szabályozás várható hatását és a végrehajtás
feltételeit. Erről a jogalkotót tájékoztatni kell.” (Jat. 18. § (1) bekezdése)
...
Kik vesznek részt a véleményezésben?
Mindazok, akik a jogszabály tárgya szerint hasznosítható elemekkel képesek
gazdagítani a tervezet tartalmát. Itt ismét a jogszabály-tervezet tárgya a döntő,
amely más-más súllyal kívánja meg a jogalkalmazók, a lakosság, valamint a
tudományos közvélemény hordozóinak bekapcsolását.
Itt is a jogalkotásról szóló törvény ad iránymutatást: „A jogalkalmazó szerveket,
a társadalmi szervezeteket és az érdekképviseleti szerveket be kell vonni az
olyan jogszabályok tervezeteinek az előkészítésébe, amelyek az általuk képviselt
és védett érdeket, illetőleg társadalmi viszonyokat érintik.” (20. §) Erre
elsősorban az ún. szakmai viták szolgálnak. Szakmai vitára a jogalkotás okait és
motívumait rögzítő elvi anyag mellett a jogszabály szövegtervezetét kell bocsátani.
A vita lefolytatásához terv készül, amely pontosítja a résztvevők körét, a
vita helyét, időpontját, az elhangzottak rögzítésének módját, formáját.
Fontos érdekek fűződnek ahhoz is, hogy egyes jogszabályok tervezeteiről az
állampolgárok is véleményt formálhassanak. Hangsúlyozandó tehát: nem lenne
szerencsés, ha valamennyi jogszabály-tervezetnél erőltetnénk a lakossági megmérettetést.
Azoknak a jogszabályoknak az esetében azonban ez feltétlenül kívánatos,
amelyek – tárgyuk szerint – az állampolgárok viszonylag széles körére
vonatkozóan állapítanak meg jogokat, illetőleg írnak elő kötelezettségeket. Ez
annak ellenére így van, hogy az Országgyűlés 1990-ben hatályon kívül helyezte
a jogalkotási törvénynek a jogszabálytervezetek társadalmi vitájára vonatkozó
rendelkezéseit.
A társadalmi véleményeztetés (korábban: társadalmi vita) legfőbb formája,
amikor az állampolgárok széles köre nyilvánít véleményt. A közvélemény felmérésének
másik formája az ún. rétegvita. Ezen az állampolgároknak főként az
a rétege vesz részt, amely a jogi szabályozás tárgya szerint elsősorban érintett.
Általános elvnek tekinthető, hogy a tervezett szabályozás főbb elvitársadalompolitikai
indokai mellett az állampolgárok megismerjék magát a
szakmai tervezetet is. A tervezetben az alternatív megoldások is a közvélemény
elé bocsáthatók, de megismertetendők a majdani végrehajtás feltételei és főbb
szabályai is.

--------------------------------
Előzmény: Törölt nick (62)
keywest Creative Commons License 2006.05.19 0 0 64

Milyen "kötelező" egyeztető fórumon?

Úgy tudom, hogy törvényjavaslatot nyújthat be bármelyik képviselő és országgyűlési bizottság (is). Hogyan korlátoznád pl. a képviselők vagy bármilyen csoportjuk (bizottságuk) azon jogát, hogy ezt megtehesse bármikor is? Valszeg arra gondolsz, hogy a kormány is benyújthat törvényjavaslatokat, mely során belső egyeztetési fórumaik vannak. Magyarul, bármikor törvényesen - a kormányzat belső ügymenetétől függetlenül - törvények hozhatók.

[Gyurcsányban - távolról nézve - valóban megtalálható a pökhendiség és mindentudás arroganciája. Nekem a nyájasságától áll fel a szőr a hátamon. Viszont bármikor kirúgatható és megpuccsolható, mert még nem egy király és nem egy szektát vezet, és van rá precedens a maszopon belül.]

Előzmény: waxxablaze (60)
secondkogy Creative Commons License 2006.05.19 0 0 63
"Miért utáljátok a kint élő 5 millió magyart?"

Mert esetleg még hatalomba segíthetik Viktort. Ez a fő bünük.
Előzmény: Törölt nick (42)
Törölt nick Creative Commons License 2006.05.19 0 0 62
Végül is egyeztettek.;))

A likviditási probléma másik oldalával ült össze az adós.
Gyurcsány emberei, mint a kormány és az inkognitót igénylők mint a hitelező emberei.
Az pedig lehet, hogy csak azért kell a titkosság, hogy kiderüljön, nincs is ott más, mint Gyurcsány emberei.
Vagy ha a másik oldalról nézzük, a tőke emberei.,))
Előzmény: waxxablaze (60)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!