Ez nekem is megfordult a fejemben, de úgy voltam vele, hogy a 10 és a 14MP között csak nem lehet ekkora különbség! Még egy vmit kipróbálok. Cimborámnak van egy A33-asa. Ha azzal is ezt műveli, akkor végleg elszomorodom :(
Én A300-on próbáltam, de mint írtam nem jött be. Beercan lett belőle. Utána meg a Sigma 70-200 HSM II. A100-on is próbáltad. Állványról készíts képet mindkét géppel. Abból már lehet levonni következtetéseket.
Elég jól meg tudom általában tartani. 1/200-ig stabilan le tudok menni vele. De az a furcsa, hogy az A100-assal pengeéles fotókat lehet vele készíteni!
Ez az obi hibája :( Nekem is volt. Azt az obit 200-ig lehet használni lerekeszelve. 300-on nagyon kompromisszumos. Én eladtam, mivel nem tudtam megbékélni vele (mondom ezt úgy, hogy most van egy tükrös MD Sigma 600-am, ami hasonló képminőséget ad).
A mintaképet valóban kézből lőttem, de egy fix felületen tudtam megtámasztani a gépet. Készítettem már álványról 10mp-es késleltetéssel is fotót, hogy még az álványon létrejövő rezgés se tudja befolyásolni a képet, de az sem segített, mint ahogyan a manuális fókuszállítás sem. Az LCD-t csak akkor szoktam használni, ha nagyon nyakatekert helyzetben kell fotóznom.
A két obival nincs baj, mert egy A100-ason tökéletesen működnek! Az a Sigma obi meg már nem éppen a legalja a dolgoknak! :)
Vélhetően berázod a gépet. Jó esély van erre, ha nem túl jó fényviszonyok mellett az LCD képernyőn komponálod a képet.
Teszteld le, állványról (vagy bármilyen fix felületről), időzítővel is életlen képeket csinál-e a gép? Ha nem, akkor nem a gépben van a hiba. Használd a keresőt (ne pedig az LCD-t), és kapcsold be a kézremegés csökkentő funkciót, és ha az sem elég, emeld meg az érzékenységet (ISO).
A sors úgy hozta, hogy szert tudtam tenni egy A390-es gépre. Nagyon jó kis szerkezet az én szintemen, viszont egy valamivel nem vagyok nála megelégedve! A géphez kaptam egy Sigma 70-300mm-es objektívet is, melynek használatakor a gyújtótáv növelésével egyenes arányosságban romlik a kép élessége! Nem hiszem, hogy a Sigma hibája lenne, mert a Minolta 75-300-assal is teljesen ugyan így viselkedik a gép! A Sony 18-55mm-es obinál ezt nem lehet észrevenni, vagy csak nagyon ritkán. Próbáltam már többfajta rekesznyílást, záridőt, érzékenységet is összehasonlítani, de semmilyen említést érdemlő változást nem tapasztaltam :S
A jelenség megtekintésére tettem fel egy képkivágást 1:1-es méretben. Az adatok a következők:
Egy gyári Sony 18-200mm F/3.5-6.3 minőségben mennyiben más a határokon (vagy úgy általában) mintha külön használnék két (18-55mm és 55-200mm) kit obit. Megéri lecserélni a gyári kit obit egy ilyenre?
Jobban nem is tudtam volna leírni!:) De ha azt vesszük a 2. pont akár a képminőséget is befolyásolhatja, mert a képek kevesebb eséllyel lesznek ferdék. Igaz az A35-ben már talán van szintező.
Én nem rádióssal küzdök, hanem wireless módban is csak a teszt működik, az "éles" villanás nem jön létre, valamint slave módban meg villan, de beállítástól ill. szinkronizálástól függetlenül rossz időpontban.
Eladó 1 db M42-Sony Alpha, jó minőségű chipes adapter 6000 Ft és 1 db M42-Sony Alpha,jó minőségű sima adapter 2500 Ft.
Illetve SonyNexhez 1 darab M39-Sony NEX adapter 5000 Ft. és 1 db Canon FD-Sony NEX adapter, jó minőségű 8000 Ft. Budapesten azonnal átvehető, vidékre a mindenkori érvényes postai díjszabásnak megfelelően tudom küldöm.
Érdeklődni: gurdicsattila1968kukacgmailpontcom vagy tel: húszasnegyvenkilencharmincegynégszázhetvenkettő
Divat fotózás alatt műtermi fotózásra gondolsz főleg?
A váz is fontos(jó színmélység, színvisszaadás), de ennél a témakörnél szerintem sokkal fontosabb a körítés. Lámpák vakuk, derítők, és persze a fix (portré)optikák.