Keresés

Részletes keresés

Degeczi Creative Commons License 2006.03.31 0 0 65
nem igazán jó ötlet: jelentősen változik a lánchossz, így a hátsó váltót sem úsznád meg a láncfeszítő miatt
másrészt nem örülne egy terhelés alatti váltásnak, így nagyon ügyelni kellene a motor fordulatszámára a művelet közben
Előzmény: damnation (64)
damnation Creative Commons License 2006.03.31 0 0 64
Szívembe markoló vad ötlet: a standard mountain bike-ok pedáloldali váltóját átültetni a go-kartba. Finom gázzal, ha a gép lendületben van, lehetne váltani. Kis kerékkel indul, aztán felvált a középsőre... ejjj...

A terv: Motor felől a bicaj pedáljánál megszokott 3as fogaskeréksor, váltóval. Ez a részegység össze lenne kötve egy nagy tengellyel, amely össze lenne kötve a kerekekkel, külön-külön, lánccal. Így megvalósulna a "differenciálmű" (lol), és váltó is lenne... igazán bika lenne 1:20 indulni, aztán át 1:10-be mondjuk... és ha nem elég, akkor 1:5-be, vagy tudomisén mennyibe. Jó lenne az fix! És "bátraké a merőkanál", vagy hogyan is mondtad...

A kormányszerkezetet a bicikliével hasonlóan szeretném megoldani => enyhén önbeálló lesz a gép, ez elősegíti, hogy elsősorban egyenesen menjek. Bicajozásnál a nullkezezés elengedhetetlen kelléke :]
Egyúttal remek (és esszenciális) az a mód, ahogyan a dupla roller kományozhatóságát megoldottad. El sem tudnám képzelni másképp (már az első LEGO autóm is így működött, sőt, a Moszkvicsom is, a lábbal hajtós).

A fékről továbbra sincs fogalmam sem, bár... bicikliboltból szerzett tárcsafék simán megtenné - ha szeretnék annyit költeni rá. De nem, nem szeretnék, úgyhogy marad valami itthon barkácsolt, a "lábatle" megoldásnál egy fokkal jobb fékrendszer.

Kaszninak lehetőleg csöveket fogok használni, esetleg itt-ott L keresztmetszetűeket. Talán ezek hajlanak a legkevésbé (a cső tuti). És minél könnyebb legyen, ugyebár...

Ó, mégis van home-made fake (fék:D) ötletem: egy nagyított V-fék elrendezést képzelj el. Az erőkar jó nagy legyen, mondjuk 20 centi (tehát a V fék két szára 20-20cm), a fékpofák egy tárcsát fognak közre, tehát kvázi tárcsafékről beszélünk. A fék működtetése kis fékkar helyett egy átlagos kézifék nagyságú karral történne, amivel már komoly erőt ki lehetne fejteni.
Ez a fék akkor lenne működőképes, ha a közös tengely nem biciklikerekeket hajtana meg, hanem "direkt" lenne az összeköttetés a közös tengely, és a kerekek közt. Így azonban két féket kell majd összehangolni, két olyan féket, ami egy-egy hátsó kereket fékez. (Hajh! Szép meló lesz... :]) Ráadásul a legolcsóbb fék (fékpofa+fékkar, tehát maga a fékező szerkezet, bovden, stb nélkül) is 2500/db. 6-7000ért fékezni elég luxus... erre kell még vmi jó megoldást találni.
damnation Creative Commons License 2006.03.31 0 0 63
Leültem a földre, számolgatni. A járgányom kb 170cm hosszú, és 120-130cm széles lesz, ha addig a véleményem nem változik.
Egyelőre a BMX kerék jónak látszik, láttam a peront messziről, és letakarították. Földes-homokos durva beton, a betonlapok között már nincs gaz (kb 1m magas gaz volt, csíkokban), és úgy általánosságban nem volt rajta semmi. Persze, elvittek mindent a MÉHbe :D
Tökéletes terepnek látszik, ám a 30 cm átmérőjűnél kisebb kerekek elfelejtve. Szétrázná az agyam is... Keményre fújt BMX kerék, az elfutna rajta simán!
damnation Creative Commons License 2006.03.30 0 0 62
Ó, még 1 valamit elfelejtettem. Nem tudom pontosan, hogy milyen kereket kellene használnom. Első, legnyilvánvalóbb ötletem: BMX kerekek. Strapára termett, egyszerűen cserélhető rajta minden, racsni alapból rajta, stb... egy nagy baja mégis akad: szelepes, nem tömör. A teszt-terep pedig... hogy is mondjam. Szar, na :D Egy alighasznált vasút-teherautó átrakodó peron, durva beton, itt-ott apró fém, üveg, egyéb hulladék... szóval vagy tömör gumi lesz, vagy... jó kérdés. Tömör gumiból kerék? Árutologató kocsiknál végülis láttam már olyat. Érdekes lenne.

Vagy olyan kerék kellene, aminek olyan vastag a köpenye, mint az IFA kerekeknek. No az megtenné, nyugodtan kimennék vele, azt hiszem.
damnation Creative Commons License 2006.03.30 0 0 61
Akkor a számításnál valamit nagyon elrontottam... :] megeshet, távolról sem vagyok fizikus. A tudományom mindössze némi tapasztalatból, és a Függvénytábla kinyitásából állt. Annyi baj legyen!
Elgondolásom szerint ha a 40W elhúzta a lányod+a verdát, ami össz. mondjuk 15 kg, akkor én szerény "versenyképes" kilóimat a láncfűrész 1200 Wattja repíteni fogja. Ám ebből a számolásból ejjjj de csúnya dolgok jöttek ki :D

Áttételezésről, motorokról, ilyesmiről van némi tapasztalatom egyébként, ugyanis elég nagy LEGO-fan is vagyok (elnézvén egyeseket, inkább csak szeretek legózni...:]) Az oldalamon láthatod is 1-2 művemet, ha van kedved hozzá.

Mindig is vonzott egyébként a barkácsolás, a csináld-magad, a működés gyönyörűségének előidézése... és az az érzés, ahogy ránézek valamire, amit én csináltam, pedig vehettem is volna, leírhatatlan.
bolsh Creative Commons License 2006.03.29 0 0 60

üdv

 

Túl szerény az a számítás. Bár pontosan nem tudom, de azért gyorsabban kell annak gyorsulnia. Talán 30-35-ig egész gyorsan kipörög, és utána kezd el szerényebben gyorsulni. Ilyen kis motornál és általában a gokartoknál az a lényeg, hogy a pilóta lenn ül a talajszinten, az autó rövid távon jól gyorsul, és a normál utcai autóknál messzemenőbben jól kanyarodik. egyszóval egészen más, könnyedebb dinamikájú mint az utcai autózás.

Van E rollerem és az a belőtt 26km/h sebességére pillanatok alatt felgyorsul. Pedig csak 260w-os. Két ilyen kaliberű (felnőtt) roller összesen 520w-os lenne, és mehetne 40km/h-val simán, és ismervén a szóló rollerek gyorsulását, a kettő együtt valószínűleg másodpercek alatt felgyorsulna 40-re.

Azt hogy a villanymotorok miért dinamikusabbak, látszólag erősebbek, azt nem tudom. De tény hogy a 2X100wattos Suttogó eszméletlen erővel és dinamikával gyorsul. Simán áttételezhetném másfélszer gyorsabbra, azaz 30km/h-ra, nagyon valószínű hogy a gyorsulása így sem változna, pillanatok alatt elérné a végsebességet. Ezt onnan gondolom, hogy amikor görkorival utánakötöm magam a Suttogó után, észrevehetlen a gyorsulásában beállt gyengülés, úgy elkap engem a madzag hogy majd orraesek, és pillanatok alatt felvisítanak a görkori kerekei és máris 20km/h-val rongyolunk. Vagy a másik eset! A nejem(50kg) jókat szokott gokartozni a Suttogóval, törökülésben ráfér, egyik kezével kormányoz, másik kezével nyomja a gázpedált (a lábának túl közel lenne) és olyan jókat kanyarog-köröz hogy öröm nézni. Ő is nagyon szereti.. persze ha nem látják sokan.. Igazi gokart fílingje van, ugyanis iszonyú jól kanyarodik, szó szerint recseg a kanyarban, olyan kanyarélményt nyújt amit normál utcai autó nem tud. Ráadásul úgy gyorsul, hogy amikor először ült rá a nejem, gyanútlanul beletenyerelt a gázpedálba, és a kocsi egész egyszerűen kiugrott alóla, és Ő lefordulván róla akkorát esett mint egy nagykabát.

Előzmény: damnation (58)
bolsh Creative Commons License 2006.03.29 0 0 59

Üdv:)

 

 

Nagyon jó a használt láncfűrész is. Azok között lehet olyant is lelni, amely nem a bolti alsó kategóriájú ún gallyazó fűrész, hanem egy-két számmal komolyabb erőgép.

Zsoké.. akarom mondani kifejezett pilóta alkat vagy! Könnyű így gokartozni.

 

Elképzelhető hogy a nagy és erős láncfűrészeknél is kb 12m/s a láncsebesség, csupán a nyomatékban van különbség. Úgy vélem hogy balesetvédelmi okokból sem lehetne gyorsabb a lánc, valamint ha nagyon pörögne akkor nem forgácsolná, hanem égetné a fát.

 

Megmutatom hogy a kerékösszetartást hogyan oldottam meg, ugyanis nem kis probléma volt rávenni a két rollert hogy egymást jól megértve, párhuzamosan fussanak-kanyarodjanak.

 

 

 

Az egyes kerékfelfüggesztésekre barkácsboltban kapható gömbcsuklókat illesztettem, melyeket két 6-os menetes féltengellyel egy központi alkatrészben(amelybe csatlakozik a visszahajlított kormánytengely) kötöttem össze. Ide két 6-os anya van felhegesztve, így a menetes pálcák nem fixen, hanem állítható módon kapcsolódnak. A menetes pálcák mind a gömbcsuklókban, mind a "központi alkatrészben" ki és becsavarhatók, így a hosszuk úgy állítható ahogy akarjuk. Innentől már csak játszadozni, csavargatni kell, és meglesz a jó beállítás. Én szemmértékre hagyatkoztam. Ami szemmértékre párhuzamosnak látszik, az egy ilyen egyszeű gépezetben annak is számít, nem hiszem hogy szükség lenne pontosabb beállításra.

 

 

 

 

 Itt pedig a benzines kocsi áttétele látható. A röpsúlyos kuplungról le lett marva az eredit fűrészlánc-kerék, és rendes' lánckerék lett a helyére applikálva. Persze lényeges hogy magáról a főtengelyről (kuplungról) lejövő lánchajtás láncmérete eggyel kisebb mint a normál bicikliláncméret(látszik is a képen), mert a biciklilánckerék nem fért volna be a kuplung mögé. Aztán a hátsó kerékhez már rendes biciklilánccal, biciklilánckerekekkel megy az áttétel. Itt volt a hiba, itt is kisméretű láncot kellett volna használnom, így nagyobb áttétel is elférhetett volna. (bár mint mondtam, esetünkben kislányról lévén szó, nem is olyan nagy hiba hogy birkatürelműre sikerült a gokart dinamikája)

 

A fékekről legközelebb hozok képes magyarázatot.

 

üdv

Előzmény: damnation (57)
damnation Creative Commons License 2006.03.29 0 0 58
Nos, nekiültem számolni, és kicsit el is kettyentem. 1200 watt, ugyan felgyorsít 43 kmh-ra, de mindezt 1 m/s2 gyorsulással teszi, 43sec alatt. Hátő :] ez nem egyészen annyi, amennyit szerettem volna. Ha megelégszem kb. 30 kmh-val, akkor 1,4m/s2-re javul a gyorsulás, amivel egy autó 20mp alatt fent van 100on... ami azért már nem olyan rossz, na :]

Szóval hogyan is van ez? A motor kb 6 kiló, én 53, a váz pedig... jó kérdés. Nagyon könnyűre kell tervezni, csövekkel, minimál burkolattal... akkor kijöhetünk 100 kilóból mondjuk, ha levesszük a géppisztolyt, miegymást. :D

Vélemény...?
damnation Creative Commons License 2006.03.29 0 0 57
Ciao!

A weboldalt szívesen megtervezem, egyetemista vagyok, idő mint a tenger :D a publikus célokra használt e-mail címem trashmaster(kukac)vipmail(pont)hu, ide írhatsz nyugodtan, később megadom majd a rendes címem is (amit nem kötök a nyilvánosság orrára ;]), illetve egy harmadikat, amin a filecserét folytatjuk majd. Ennyi e-mail címmel ki sem találnád, hogy progmatos vagyok, ugye? xD

Holnap (vagyishogy igazából ma) beterjesztem a kidolgozott modellt (motor, áttétel, stb) egy fizikus-gyakvezér elé, hogy "Számold ki lécci", és utána jöhet a végsebesség-gyorsulás mérleg kiegyensúlyozása. Hej, de egyszerű lenne, ha nem fordított arányban állnának! A lánc sebessége ~45kmh, ami nem rossz, mindezt 1200Wattal tolja az arcunkba, ami az első modelled erejének negyvenszerese, tehát csak megmozdítja a szerény 55 kilóm (ajjaj, lehet hogy nem is vagyok annyi :])

Egyébként rendkívüli módon megmozgatta az agyam ez a topic, és amennyire felpörgetett, annyira meg is nyugtatott: nahát, nem csak én vagyok ilyen "hülye" :D

Ilyen láncfűrészt egyébként újonnan 47 rugóért, használtan (ó, mennyivel szimpatikusabb!) 15 rugóért találtam. De ez úgyis csak nyáron jön majd, miután áll a váz, mozog a szerkezet, mégha először Frédi & Béni (TM)-el is...

A fék viszont még mindig egy fogós kérdés számomra. Legalább annyira, mint az, hogy hogyan kell beállítani a kormányművet, mármint hogy honnan tudom, hogy most párhuzamosak-e a kerekek? (egyetlen ötletem, hogy enyhén önbeállóra kell szerkeszteni őket, és egy kicsit szándékosan "lazán" kötni össze őket, így maguktól találják meg az egyensúlyt - ellenben magasabb sebességnél beremeghetnek. [íróasztal mellett ez nem megy...])
bolsh Creative Commons License 2006.03.28 0 0 56

:-)

 

A kislányom elindult egy kalandos ösvényen, ki tudja hol áll meg, milyen csúcsra, esetleg oválra vezet az útja. Ha leszel olyan szíves és tényleg "összedobsz" egy weblapot -az első weblapját- akkor óhatatlanul részesévé válsz az eseményeknek. Emilben megírom a részleteket a weboldal körítéséről. Előre is köszönöm, remélem a padlásodra még felfér..

 

A láncos megoldással az volt az alapvető baj hogy prototípus volt. Az összes gyermekbetegség nyavalyájával. Rosszul választottam meg az áttételt 1:4 , 1:6 kellett volna, és utólag már nem volt kedvem újratákolni. Ha valamit összerakok akkor azt művészkedő attitűd miatt szentnek és sérthetetlennek tekintem, és hozzányúlni már magamnak is tabunak tartom.

Másik hibája hogy egy pedálos műanyag gyerekgokart alapjaira épült, a kerekei műanyagok, és bár roppant szilárdak, de mégsincsenek kicentírozva. Mér' is lennének?! Húsz km/h felett erősen beráztak, ekkor a kocsi hátulja elkezdett twisztelni, és pont ekkor kapott szárnyakat a motor... szóval.. kár hogy a legyintésre nincs itt karakter. Már másképp csinálnám, rendes gumikerekekkel, a mai robuszta babakocsiknak is jobb kerekük van, fújhatóak és 'centírozottak'. Bár mielőtt végleg ráhúznám a vizeslepedőt meg kell jegyeznem; nagyon sokat számít a külső! És e miatt a műanyag "formaegyes" kerekek telitalálatnak bizonyultak. A kasztni önmagáért beszé üvölt! És a láncfűrésznek is remek, jól izmolt, dögös hangja van. Egyszóval küllemre, hangra, füstre, összhatásra rendben van az autó. És e pillanatban még ez a lényeg!

 

Az autó kerekének kerülete éppen hatszorosa a főtengely lánckerék kerületének. Az áttételt viszont négyszeresre csináltam', így a meghajtott hátsó kerekek gyorsabbak a gyári láncsebességnél. Ez nem túl szerencsés, mert indításkor nyomatékszegény. Viszont más szemszögből lehet hogy szerencsés volt az áttét mértéke, mert így az autó féken tartható, és korlátozott-lefojtott gázzal kordában tartható. Ha építesz, a meghajtott kerék perdületi sebességének kisebbnek kell lennie a láncsebességnél, és akkor garantáltan maga alá harap a vas az aszfalton. Persze ha odajutsz akkor még konkrétabb tanácsokkal is szolgálhatok.

 

A rollerverda (Suttogó) fékberendezése pedig adott volt gyárilag, ugyanis bowdenes dobfékkel látták el a kínaiak a cuccot, csak a kézi fékkarokat pedálossá kellett átvariálni. De erről egy kép többet elmond. Majd lefotózom közelről a fékberendezést, és a benzines áttételét-kihajtását is, és beteszem ide. Kellenek a részletek is!

 

 

Előzmény: damnation (54)
damnation Creative Commons License 2006.03.28 0 0 55
nem mellesleg összedobok szívesen egy weboldalt (a lány járgányának, és egyéb "teremtmény"eidnek), ha szolgáltatsz hozzá anyagot!
damnation Creative Commons License 2006.03.28 0 0 54
folytasd, kérlek :] élvezet olvasni!

nem mellesleg hasonlón gondolkozom én is (már évek óta). egy olyanon, ami elbírná szerény súlyom (~50kg - nem lenne nehéz feladat xD)

kérlek írj egy rakás tippet, hogy hogyan oldottad meg a dolgokat (pl a féket a rolleres járgányon), illetve egy-két technikai dolgot, például mi is volt a baj a láncfűrészes megoldással? (azon gondolkodom ugyanis)
bolsh Creative Commons License 2006.03.22 0 0 53

 

bolsh Creative Commons License 2006.03.20 0 0 52

Erősebb vagy sem? Nehéz kérdés. Az igazság az a láncfűrészes motorral, hogy 10-15 km/h felett kezdett őrülten harapni. Ha ekkor odalépett neki, képes volt menet közben kipörögni a kerék. Ez a sebesség viszont nem volt humánus, főleg nem kisgyerek léptékű. Bár az is igaz hogy a lányom sem ebben a tempóban utazott jellemzően.

 Ez a kettős roller egyszerűen vadállat.

Kár hogy itt nincs hangutánzó karakter. Megpróbálom lefesteni mint anno a Vailant képregényekben..  Vvvvrrroummm kb míg ezt kibetűzöd és elmondod magadban, addig a roller -Suttogó a neve-  már fel is gyorsul 20km/h-ra, mely egyben a végsebessége is... De egyszerűen őrülten gyorsul, lehet hallani ahogy nyikkan-nyikordul a műanyag ülés, ahogy a lányka teste belenyomódik. Olyan ereje van, hogy engem simán húz görkorival, gyeplő a kocsin.. én meg zörgök utána.. képzelheted a látványt.. bár már megszokták a bolondosnak tűnő őrült dolgaim...

Nincs nagy udvarunk sajnos, csak olyan porse léptékű.. de szerencsére a hétvégi dunai házunk előtt remek, tükörsima aszfaltút van, olyan görkoris minőségű.. ott lehet döngetni, mert van amikor pang a forgalom. Viszont sajnos elértünk oda hogy a lányom tudása túlnőtt az üdülőövezeti kisutcán, és immár versenypályára kéne vinnem. Sajnos sokszor már nincs is kedve menni vele, kinőtte, mármint a lehetőségeit, ráül, megdöngeti, KÉTKERÉKEN fordul a 40 kilós (+gyerek) kocsival, aztán unott arccal elmegy virágot, kavicsokat, bogarakat szedni..

 

Mivel az őrült jószág ikerroller, értelemszerűen a meghajtás kétmororos, két különböző kerékre kihajtva, eletrodifferenciált, és nyomatéktúltengésben szenved tobzódik. Nehéz volt összelőni a két roller elektronikáját, ha nézed a képen akkor láthatod egy csokor kanóc nyúlik át az egyikből a másikba, majdnem belekeveredtem.. 40kg, és kb 300w teljesítmény..

 

Ha az utcai kocsi pedáljait kérdezed, akkor azokat szerencsére még nem éri el...

 

Igazán köszönöm szépen a linket, nem ismertem, mindjárt körülnézek benne.

 

 

 

 

 

 természetesen a végeredményt is beteszem nemsokára
Előzmény: hzolee (51)
hzolee Creative Commons License 2006.03.20 0 0 51
ez a roller ez erősebb így megduplázva, mint a láncfűrészmotor?
sose gondoltam volna
tök állat :-)
hányadik verziónál tartunk?
lassan elég nagy a gyerek és az autó is ahhoz, hogy ne egyszerű "játszadozás az utcán" kategória legyen, hanem közúti járművezetés. (engedély nélkül, papír nélküli járművel). vagy elég nagy a kert?
ideje beiratni egy gokart szakosztályba. (komolyan mondom, nem froclizás).
aztán amint eléri a pedálokat, a kocsiddal szlalomversenyeket nyerhetne... eléri már a pedálokat?
http://www.radosport.com/
z.

Előzmény: bolsh (50)
bolsh Creative Commons License 2006.03.19 0 0 50

Enikő sajnos igen gyorsan kinőtte ezt az autóját is. Abban a korban van, amikor a gyerekek egy-két év alatt szinte megduplázzák a testméretüket. Ideje volt egy új, tágasabb, és rugalmasan nyújthatóbb autó készítésének. Benzinmotoros már nem jöhetett szóba (építeni már nem akarok, inkább áldozni egy kadett60-ra), így maradt az elektromos opció.

Vettem két elektromos gyerekrollert...

 

 

 

 

bolsh Creative Commons License 2006.03.16 0 0 49

Szia!

 

Az elektromos meghajtáson korántsem léptem túl! Meg fogod látni amint előlépek a 7. széria épülési szakaszaival.

 

A láncfűrész olyan jó ötletnek minősült, hogy autós dinasztia szomszédaink -felhasználván az ötletemet- építeni akarnak egy fadöntő (125ccm) fűrészből egy olyan "emberes" gokartot, persze pusztán szórakozási célból.

 

Ha már a Duna mellékágáról esett szó, akkor elmesélem hogy nekem is van elektromos meghajtású gumicsónakom (Z) a Dunán, (eredetileg a Szelidi-Tóra vettem, de a nagy folyó jóval izgalmasabb -horgász szemmel) és bár az egy gyári elketromos motor, helyette/mellette mégis építettem a damilos fűnyírómra egy csónakmotor adaptert (damildob le.. hajócsavar fel..), így választhatok; füvet nyírok, vagy motorral járok a Dunán kedvenc helyeimre (mint a fórumon), a kettő együtt nem megy. Volt régen jóval nagyobb és erősebb csónakom is, de meguntam, nehéz volt cígelni, autó kellett hozzá, nem ért annyit. Egyszer-kétszer húztunk vele vonóernyőt és siklóernyőt, de vonóernyőnek gyengus volt, siklóernyőnek jó volt, de avval meg nyűgös volt a vízreszállás, és az ernyő jóval kényesebb volt a fasori turbulenciákra.

A gumicsónakot motorostul letolom egy kordén a háztól 150-200 m-re lévő folyóhoz, és nekem ez a fajta egyszerű kényelem többet ér a sebességnél.

 

Igen, egészen biztosan láthattál már pol fórumban. Bár kb fél éve csak egy pol topikba jártam rendszeresen, de az túl cizellált nyelvezete, és mély intellektuális tartalma miatt követhetetlenné vált a polmoderatúra számára, így jobbnak vélték törölni. Pedig közéleti személyek is jártak oda konzultálni. A törlés óta végképp elment a kedvem a polfórumoktól, az együgyű vezérlés miatt.

Előzmény: hzolee (48)
hzolee Creative Commons License 2006.03.15 0 0 48
hihetetlen :-))) az ötlet remek. ráadásul nyomatékdús alapot választottál, mert a fába belenyomni a láncot.. ahhoz kell nyomaték. a fűnyíró meg pl inkább nyomatékszegény pörgős. (énszerintem). Hasonló különbség van a centrifuga és a keverőtárcsás mosógépmotor között, az egyikből fűnyírót szoktak barkácsolni, a másikból meg hirtelen elfelejtettem hogy mit, de az az ellenkezője (tudtommal). A másik ötlet, amit a Fábry design centerében láttam még régen, a Hócipő-ben: egy ZIL generátort kötöttek be motorként, és ez forgatott kis hajócsavart. Ez a duna-mellékági horgászcsónakokról szóló részben volt ;-). Dehát az elektromos meghajtáson már túlléptél.

rugdosás más topicokban: nem lehet, hogy a pol.fórumban láttalak? nagyon ismerős a nick. dehát ott nincs is más, mint a rugdosás. néha én is írtam oda egy másik nickemmel (összesen 3 van), de észérvekkel próbálkozva nem lehet ott beszélgetni. nem is járok a pol.fórumba.
Előzmény: bolsh (47)
bolsh Creative Commons License 2006.03.14 0 0 47

Most már legyen teljes a kép:

 

 

 

 

Előzmény: hzolee (45)
bolsh Creative Commons License 2006.03.14 0 0 46

Üdv:)!

 

Az a helyzet hogy nem szoktam hozzá hogy az index fórumon méltányoljanak. Többnyire vitákba bonyolódom, és ilyenkor mindig kijár az elmaradhatatlan rugdosás. De ez most jólesett, szóval az a helyzet hogy a kislányomat rajongásig szeretem és ez a mozgatórugó. Egyébként 33 éves vagyok, és tényleg nincs műszaki végzettségem. De majd megtudod Te is (vagy már megtudtad), majd lesz neked is gyereked, és az már látszik hogy önzetlen leszel hozzá, és az autóépítéshez is van affinitásod. Remélem, egyszer Magyarország újra autóversenyző nagyhatalom lesz. Robbanómotoros versenyautó mindig lesz, ha kell hidrogén, vagy repceolaj hajtással, de lesz. Ha csak a nyári olimpiák dicsőségének a tizede kijárna az autósportban, már akkor nagyszerű helyzet teremtődne (mint hajdanán).

 

A motor egy láncfűrészé. Egyszerűen levettem róla a kardlapot láncostul és kész. És hogy miért? Gondolkodtam, tipródtam napokig. Volt egy kis olasz benzinmotorom, és azt próbáltam elméletben rábuherálni az autóra. Sok összetett problémával járt volna. Először is berántómechanika kellett volna, tápszivattyú, benzintartály, turbó léghűtés, és a lényeg: az automata kuplung (kisgyerekről lévén szó).

 

Összeált a kép; a láncfűrészen adott: a beépített benzintank+szivató+tápszivattyú mechanika, a turbó léghűtés, a gázadagoló mechanika, a berántó-beindító mechanika, és A RÖPSÚLYOS kuplung. Ha gázt adok harap, ha elveszem a gázt.. leáll a hajtás. Tehát vettem egy láncfűrészt, adott volt a kimenő tengelye röpsúlyos meghajtással, és innentől már csak barkácsolni kellett.

 

És akkor az újabb képek: 

 

 

Előzmény: hzolee (45)
hzolee Creative Commons License 2006.03.14 0 0 45
2 verzió van...

- gépész végzettséggel és többtízéves gépszerelői, lakatos és autószerelői tapasztalattal csak blöffölsz itt, hogy nincs műszaki végzettséged :-)

- vagypedig... egyszerűen le a kalappal! annyira frappáns és ötletes minden! diffi helyett a 2 racsni.. komolyan, nem térek magamhoz.

kérdés: a motort moről operáltad le?
z.
Előzmény: bolsh (44)
bolsh Creative Commons License 2006.03.13 0 0 44

Szia!

 

Hízelgő az elképzelésed, de nem elektromos gázról van szó.., bár nagyon jó ötletnek tartom. Egyszerűen arról van szó, hogy az elektromos vezérlés még rajtamaradt a kocsin, amikor a benzinmotor már ráült a farára.

 

A következő képen már látszik a hátsó "differenciálmű" a magam tervezése alapján, két db ún "babetta racsni" beépítve a külön kerékagyakba, így kanyarodáskor mindig a belső íven forduló kerék kapja a hajtást, a külső pedig csak szalajtva gurul. Ez egy egyszerű megoldás, házilag csak így tudtam megoldani.

 

(a padlón lévő foltokat nem kell nézni, savbemaródások/RO55/, csavarlazító foltok, hegesztési égésnyomok, egyszóval nem konyhakő, hanem műhelypadló)

 

Előzmény: hzolee (43)
hzolee Creative Commons License 2006.03.12 0 0 43
szia, a képen (még) a fúrógép markolata van a gázpedál helyén. Csak nem elektronikus gázpedálotok van? nem semmi! :-)

Bitokan: az tök modern, hogy a lánckereket használod féktárcsának :-) - elegendő a fékhatás így, hogy egy oldalról húzza a fékbetét?

üdv
z.
Előzmény: bolsh (42)
bolsh Creative Commons License 2006.03.10 0 0 42

Nagyon alapos, nett kiskocsi lesz. Hogy áll az építés? Nem lesz túl erős egy kétéves kisgyereknek első blikkre?

 

Nem gondoltam sosem hogy egyszer majd publikálom a műhelyem szülötteit, ezért szegényesen dokumentáltam az építési fázisokat. (hogy mégis készültek 'műhelyfotók' az a fotós múltamból eredő örökös fényképezési kényszeremnek köszönhető)

 

A villanymotoros hajtáson (egyelőre) túlhaladtunk, lekaptam a villanymotort és benzines erőforrást illesztettem a helyére. A képen már előrehaladott fázisban látszik a szerelési állapot.

 

 

Előzmény: bitokan (41)
bitokan Creative Commons License 2006.03.05 0 0 41

Megint egy lépéssel közelebb a megoldáshoz. Pár kép amiből látszik hogy működik majd a fék meg milyen lett a kormány. A tárcsafék helyén megint egy fogaskerék lesz csak az még nincs kész. Két motoros ötlet csak később jött.

bitokan Creative Commons License 2006.03.01 0 0 40

Sziasztok

Szóval a meghajtásról. Jelene pillanatban 1:5 illetve 1:6 áttételű bicigli lánc hajtás lesz. Mivel nem tudok differenciál művet csinálni illetve racsni most a két kerék két külön motor hajtással lesz. Nincs dirrekt kapcsolat. A kerék dupla csapágyas és azért van rá esztergálva az a fehér illesztő, hogy elforogjon a tengelycsonkon. Ma megyek a galvanizáltatott pár alkatrészért. Remélem a héten végre össze tudom rakni nagy részét és akkor rakok fel pár képet amin látszik majd mi hogy működik mert így még a fék se látszik. Egyébként lesz új pedál meg más lesz a kormánymű összekötő kicsit.

Degeczi Creative Commons License 2006.02.28 0 0 39
nem is difiműre, hanem egyetlen meghajtott kerékre gondoltam volna - azonban ez a túloldalon lévő féktárcsa miatt nem valószínű (persze, a fék is lehetne csak egy kerékre ható, de mintha kétoldali tárcsafékről írt volna Bitokan pajti)
Előzmény: hzolee (35)
bolsh Creative Commons License 2006.02.28 0 0 38
kéthátsó hátsó két
Előzmény: bolsh (37)
bolsh Creative Commons License 2006.02.28 0 0 37
A képek alapján könnyen előfordulhat hogy a kéthátsó kerék két külön meghajtott féltengelyen forog. Meglátjuk!
Előzmény: Degeczi (34)
bolsh Creative Commons License 2006.02.28 0 0 36

Az általam épített kiskocsik mindegyik differenciált hajtású. Az eddig bemutatottak egykerék meghajtásúak voltak, a másik kerék szabadon futott.

Amelyeket majd ezután teszek be, azok pedig hátsó differenciált kétkerék meghajtásúak.

Előzmény: hzolee (35)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!