Keresés

Részletes keresés

Bicci Creative Commons License 2006.10.01 0 0 232
Sziasztok!

Ezennel én is hivatalosan becsatlakozom ebbe a topicba! Vagyis blogba :)) 2 nap alatt sikerült végigolvasnom az egészet. És nagyon örülök, hogy ilyen jó társaság gyűlt itt össze.

Először is Ti már ismeritek egymást eléggé rendesen, ezért úgy érzem, hogy nekem is kéne magamról írni pár sort. 22 éves vagyok, és jelenleg 3. éves informatikus hallgató vagyok Pécsen. Sajnos már rájöttem, hogy én nem ezt szeretném csinálni az életemben, hanem a repüléssel valamit. Így hamar befejezem a fősulit, mert csak 3 éves, direkt azért jöttem 3 évesre, hogy ha esetleg rájönnék, hogy nem ez az én asztalom... akkor ne veszítsek sok elpocsékolt időd. De diplomám meg azért lesz így is 3 év alatt.
Szóval most kezdem a vitorlázó repülést, elkezdtem tanulni az elméletet már, és majd tavasszal kezdjük a valós repülést. Eddig még tényleg az van, amit irtatok, hogy először megtanuljuk, hogy hogyan épül fel a gép, meg az összes áramlástani egyenletet a Bernoulli törvénytől elkezdve nem is tudom meddig :)) Na de azért tetszik ez is, mert a kedvenc tárgyam a fizika.
Egyébként a vitorlázó repülést is azért kezdtem, mert csak erre van még pénzem sajnos. Mit nem adnék ahhoz, hogy már motoros repülőn tanulhassak, de ez még csak a jövő. És az egészben a legroszabb, hogy már 1-2 órát repültem úgy, hogy én vezettem, igaz egy profi mellett, és csak radiálon tartást.
Szóval sajnos én is abban a helyzetben vagyok, hogy támogatást sehonnan sem várhatok. Anyum özvegyen nevel 3unkat már vagy 8 éve, úgyhogy néha inkább még nekem kellett segítenem neki. Így nekem is kemény meló vár még rám, hogy eljussak valameddig.
És erről szeretnék érdeklődni, hogy mennyi esélyem van arra, hogy kapjak akár csak egy sima túrista vízumot is? Mert azt tervezem, hogy összegyűjtök 2-3 milliót, és itt megcsinálok egy PPL-t. aztán utána mennék ki hozzátok órákat gyűjteni.
De sajnos itt van a vízum... :( Kétszer voltam már kinn, sima edzőtáborban, de akkor is megfingattak. És hallottam, hogyha egyszer elutasítanak, akkor utána sokkal nehezebb lesz megint vízumot kapni. :( Így nekem eddig már van 2 alkalommal magkapott vízumom, és mindkétszer haza is jöttem rendesen. De ha most beadnám valamikor, és visszadobják, akkor már nagyon nehéz lenne később.
Szóval van valami tapasztalatotok, hogy milyen papirok jók, ha meglennének? Tudom pl, hogy jó ha van valami lakás a nevemen. Most azon gondolkoztam, hogy tudnék egyet szerezni családi hagyatékból, de akkor a felét meg kéne vennem, ami kb 5 millio Ft, szóval az + 2-3 év kinn Angliában, hogy megkeressem, csak azért, hogy a konzulátuson be tudjam mutatni, hogy van itthon a nevemen lakás. Szóval nehéz nagyon. És még akkor sem biztos, hogy megkapom.
Ti mit gondoltok? Mit ajánlatok nekem? Most kb a vitorlázást leszámítva éppen nincs 1 millió forintom, szóval kell még keményen gályázni Angliában diploma után, hogy meglegyen a pénz a repülésre. De itt van ez a vízumos dolog... :(((( Ami közbeszólhat.
Nem tudom még mitévő legyek, várom mindenkinek az ötletét, bármilyen is. :)

Üdv, Bicci
Előzmény: Bandipilot (230)
Bandipilot Creative Commons License 2006.10.01 0 0 231

Most beszeltem az iskola tulajdonosaval, ha repulsz 50 orat, akkor megkaphatod a gepet $75 -ert orankent!!! Ha valakivel felezel, akkor ez $37.50 /hr!!!

 

Bandipilot Creative Commons License 2006.10.01 0 0 230

Szasztok!

 

 Bicci, szerintem a vizumkerelemben egyaltalan ne emlitsd hogy tudsz repulogepet vezetni, mert akkor biztosan nem engednek be az orszagba :)

 Amennyiben erdekel a dolog, a magyar szakszo alapjan kell kervenyezni az amerikait. Ha esetleg Van Nuys-ba jonnel, ezek a korulmenyek nalunk:

 

van 2 172-es, ket cherokee, egy DA20, ket piper seneca. A legolcsobbat (172) most megkaphatod $79 korul ha repulsz vele 20-30 orat. Van ket vendegszoba az iskolaban, ugyhogy csak a kajat kell fizetni ami kb 6-700 dollar korul van havonta. Munkat eleg nehez talalni es szerintem nincs is ertelme mert akkor nem haladsz a repulessel.

 

Nagyjabol ennyi, majd irj ha esetleg van kerdesed! Itt az emailem, ha igy egyszerubb:

bandipilot@yahoo.com

ez pedig az iskola weboldala:

www.aeroclubvny.com

 

Peti, az Alyse ugy tudja, hogy nekiadtad a tollakat...

 

Csako

CsePeti Creative Commons License 2006.09.30 0 0 229

Haligali, udv errefele.

En mielott hozzaszoltam volna, egy allo heten at olvastam a Repuloszerencstlenseg topicot. Ez az USA-s meg csak nem is hosszu.

A masik, amiert erdemes vegigolvasni, mert kapsz egy altalanos kepet pl a vizumokrol, lehetosegekrol, kulonbozo emberek (szereny szemelyem) tapasztalatairol, es utana meg konkretabban tudsz kerdest feltenni, amivel megkonnyited a valaszolok dolgat. Meg a magadet is.

Na leptem, mert aludni is kell neha.

Előzmény: Bicci (228)
Bicci Creative Commons License 2006.09.29 0 0 228
Oké, köszi szépen, akkor majd holnap nekiállok :)
Előzmény: BJani (227)
BJani Creative Commons License 2006.09.29 0 0 227

Szia!

 

Az első 50-100 hozzászólásban mindent megtalálsz. :))

Előzmény: Bicci (226)
Bicci Creative Commons License 2006.09.29 0 0 226
Sziasztok!

Ahogy látjátok, én itt még újonc vagyok. Elkezdtem olvasgatni a hozzászólásokat, de nagyon sok van, ha majd egyszer lesz sok időm, akkor végigolvasom őket.
De most megkérdezhetem, hogy beszéltetek már arról, hogy mennyibe kerül kint az élet? Láttam hogy 78 USD egy óra a Cessna-val kinn, eszméletlen, hogy itthon ez minimum kb átszámítva 180-200 USD.

Ezért van az, hogy én még főiskolás fejjel most kezdem a vitorlázó repülést. Sajnos a PPL-re még nincs pénzem, de nagyon érdekel.
És ha megcsinálnám itthon a PPL-t kb 50 repült órával, pluszba még a fónia vizsgát (ami picit már megyeget) és van ismerősöm, akivel baráti áron lehet hogy tudnék egy-két órát külföldre repülni gyakorlásból is. Már néha voltam, csak jogsi nélkül :D
És azt szeretném kérdezni, hogy akkor 50-60 repült óra után ha ki szeretnék menni, akkor annak mi az esélye? Mennyibe kerül kint a kintlét, mert ugye ez a 78 USD nagyon kedvező, de azért a kinti élet picit drágább mint itt. Esetleg lenne munkalehetőség?

És a másik, hogy vízumot mennyire egyszerű szerezni manapság? Pláne ha látják hogy tudok repülni is. :( Kétszer már voltam Amerikában edzőtáborozni, 2 hét és 2 hónapot. Csak az a baj, hogy mindig csak 6 hónapos vízumot kaptam :(

kAos Creative Commons License 2006.09.29 0 0 225
Hello. Kosz, megin', az infot! Azert nem irtam meg magant, mert meg semmit nem inteztem konkretan, igy meg a tervezes (elotti) allapotban vagyok. Viszont most hetvegen legkesobb meg kell vegyem a repjegyet, szoval remelhetoleg remelhetoleg valami mar rovidesen el kezd kialakulni (legalabbis a kezdeti meg a veg datumok).

Az alapallalsom az, hogy mivel a Las Vegas - Grand Canyon (oda visza = 2x 40 perc kis repulovel) + 30 perc helikopteres GC kornyeki sight seeingert az utazasi iroda £200-ot szamol fel, ami az olyan $375. Ha ezzel osszevetheto dologt meg tudunk szervezni (gep berlet, benzin, leszallasi koltseg, stb ekkora (vagy tobb) repult idovel, kulopnosen ha meg a kornyeken le is tudunk szallni, hogy a foldrol is megnezzuk a szakadekot), akkor szerintem engem eleg konnyu lesz rabeszelni egy magan szervezesre. Na de ezt majd maganban... Kosz.
Előzmény: CsePeti (223)
BogiZoli Creative Commons License 2006.09.29 0 0 224
Azért írtam ide, mert nem tudtam, hogy hová írjak. Gondoltam sok itt a hazai pilóta is. Keresek másik topicot. Azért köszönöm....
Előzmény: Bandipilot (222)
CsePeti Creative Commons License 2006.09.29 0 0 223

Hali, ha nem dobsz mail-t, akkor szegyenszemre itt a topicot szet-offolva kell egyeztetnunk.

Szoval:

Amit gondoltal nem nelkuloz realitast (bar a Lake Tahoe a legkevesbe sem esik utba), minden resze lerepulheto.

En a mult honapban csinaltam egy San Diego-Las Vegas-Reno-San Francisco-Los Angeles-San Diego turat. Las Vegas North repulotere jo, baratsagos, nem kell fizetni ejszakai dijat, ha tankolsz. Amennyiben delutan ketto elott ersz oda, van egy shuttle busz, amivel a foszer bevisz barhova a varosba. Riviera Hotel es kaszinoban kb 100 dollar egy ejszaka, es ez a strip eszaki reszen van.

Grand Canyonnal meg nem voltam, ezert ma elovettem a terkepeket, es jol megneztem magamnak. Ugy tunik semmi gaz (Bandipilot is briefingelt ezzel kapcsolatban) es csak magassag korlatozasok vannak a kanyon folott (ertsd nem mehetunk be, es jatszhatunk Luke Skywalkert, mert egyreszt nagyon csunyan meg***nak hatulrol vazelin nelkul, masreszt meg amugy is felkenodnenk valamelyik kanyon falara). Szoval alapbol nem jelent problemat az egesz tura, csak a reszleteket kellene kitalalnod.

En szemely szerint San Diegoban lakom. Most akarok belepni egy Plus One nevu tarsasaghoz, akiktol egesz jo aron lehet gepet berelni. Ahol en repulok, azokkal nem erdemes veszodni, mert az egy szem 172RG-t nem adjak oda (pedig az 100 dolcsi lenne egy orara), a tobbi 172SP-t pedig 120 dolcsiert vesztegetik. Ha ehhez hozzaveszed, hogy mashol konnyeden szerzel 90 dollar kornyeken hasonlo kategoriaju repcsit, kiadja, hogy nem feltetlenul erdemes a svedekkel foglalkozni.

Vegszonak: En a helyedben levezetnek San Diegoba (de csak mert nekem igy sokkal kenyelmesebb) innen felrepulnek Las Vegasba (kb 3 ora) ott el lennek egy napot, vagy kettot, onnan Grand Canyon (reggel oda, delutan vissza), masnap reggel pedig tovabb ahova uri kedved/kedvunk tartja. 100 dollaros orajaval szamolva fejenkent ez ugy 500 dolcsibol jonne ki. Barmilyen masik desztinacio, erre jon ra. Gondold meg, lenne-e erre energia, affinitas. Ha igen, en nagyon szivesen betarsulok egy ilyen turaba.

Mara ennyi

 

Ja, Bogizoli: Szivesen segitenenk, de ahogy a topic cime is mutatja, meg hat az elmult par szaz hozzaszolas... Gyere ki ide, oszt gyujts idot itt, akkor tobbet tudunk segiteni.

 

Csovi

Előzmény: kAos (216)
Bandipilot Creative Commons License 2006.09.29 0 0 222
Ja, asszem az otthoni repulessel kapcsolatban nem tudok segiteni. Azt hittem, hogy az USA-ban akarsz idot gyujteni. Bocsi :)
Előzmény: BogiZoli (221)
BogiZoli Creative Commons License 2006.09.28 0 0 221

Szia Bandipilot!

 

Bármelyik Budapest környéki repülőtér jó nekem, hétvégén. Egyelőre csak Sinlge, tavasztól már multi is érdekel.Köszi előre is.

Előzmény: Bandipilot (219)
Bandipilot Creative Commons License 2006.09.28 0 0 220

Nyugalom maaaaa!!!

 

 Latod, en mar annak idejen kifejlesztettem az ilyenkor szukseges intezkedes-modszertant: "Aaalljon maa aarreebb bazmeg!"

 Te elmehetnel nyugodtan tuntetni, de csak gyalog! Ha auto van korulotted akkor az eddigi sztarfotoid alapjan egybol felismernek!

 

 Ja es a kolegak meseltek, hogy a multkor 300-zal bemertek a gyomroi mellett valami nagy kek szarral, te meg be is szoltal nekik hogy "mi van rohadek!" de en mondtam nekik hogy te azt mondtad, hogy "vee one, rotate..."  :)))

 

Előzmény: sevenfourdrajver (213)
Bandipilot Creative Commons License 2006.09.28 0 0 219

Szia Zoli!

 

 Ha megirod pontosan, hogy hol es mikor, akkor tudok neked egy-ket embert. Van egy par tanulonk akik most vegeztek es erdekli oket az idogyujtes. Single es multi-engine egyarant erdekel. Csako

 

 

Előzmény: BogiZoli (215)
Bandipilot Creative Commons License 2006.09.28 0 0 218

Ha megirod melyik varosok erdekelnek pontosan, akkor kikeresem neked a normalis reptereket ahol aludni is lehet a kozelben es ha kell meg is tudom tervezni nektek az utvonalat meg hogy mennyibol jonne ki, aztan a tobbit egyezteted a CsePetivel. Most ugyis raerek (sajnos) :(

Csakany

Előzmény: kAos (216)
Bandipilot Creative Commons License 2006.09.28 0 0 217

A Canyonnal van 2-3 repter, ahova foldi halandok is leszallhatnak. Az egyik a G.C. West ami teljesen a cnyn szelen van, 5 perc seta es ott vagy. A masik, amit en javasolnek az a GCN jelu (Grand Canyon Nat'l Park) repter egy 8 ezres beton palyaval, innen taxival 10 perc az idegenforgalmi kozpont ahol van kaja, pia, nok, stb. Kocsit is lehet berelni, az kb ugynannyi min a taxi oda-vissza+jatt.

Lake Tahoe csak akkor esik utba ha Friscobol mesz, legalabb 150 merfolre van LV-tol eszak-nyugatra, elotte, utana meg semmi csak a nagy sivatag, ugyhogy szerintem nem erdemes. A legjobb tura szerintem ez lenne:

LAS-GCN-PGA es vissza. PGA (Page, AZ) egy repter a cnyn keleti oldalan, innen mintegy 50 fel orara van a Monument Valley, ami legalabb olyan szep, mint a cnyn. Ezt a turat egy 172-esen meg lehetne csinalni 6-7 ora repulesbol. Ebbe boven nehany ora kirandulas, ebed, stb is. Ha felesben fizetitek akkor 3-400 dollarbol ki is jon fejenkent mindennel egyutt es teljes hosszaban latnad a cnyn-t , valamint elrepulnel a Monument Valley, Lake Mead, Hoover Dam felett. Ha Las Vegas North (LVG) -bol indultok akkor ha szerencsesek vagytok es jo szeletek van, akkor a Las Vegas Strip felett a Stratosphere twr mellett fogtok bemenni az approachon 300-400 meterrel a varos felett, en ezt a repteret javaslom McCarran Int'l helyett, mert innen egyszerubb a ki-es bemenet, McCarran meg sokkal dragabb is.

Koszi a jokivansagokat, minden jot!

 

kAos Creative Commons License 2006.09.27 0 0 216
Hello CsePeti. Kosz a valaszt. Az az igazsag, hogy ez a tura inkabb az utazasra lenne kihegyezve, de ugy gondoltam a Grand C tokeletes lenne repulovel. Ugyan gyalog is erdekelne, nem t'om van-e ott a kozelben repter. Vagy pont ezert preferaljak a helis tyrakat? Szoval ha betartom a tervezett utat, es mindegyik helyen szeretnek aludni is (meg egy kicsit a varossal ismerkedni), akkor gondolom a korberepules nem a legjobb opcio (mivel altalaban a repterek messze vannak a varostol auto nelkul). Ugyan tervezem majd valamikor a kozel-kozep jovoben atrepulni keresztben az allamokat (es talan visszafele meg atvezetni szinten a ket part kozott, de meg nem sikerult teljesen meggyozni magam, hogy erdemes-e ezert vegigverekedni magat a biztonsagi es vizum dolgokon.

Szoval most tutira csak egy "day-trip" erdekelne, LV-bol a Canyonba meg vissza, esetleg utba eso latnivalokkal (Lake Tahoe, Hoover Dam, ilyesmi (meg nem igazan nyomoztam korul a latnivalok utan). Kulonosen ugy, hogy ha az Canyonnal meg is lehetne valahogy allni 1-2 orara. Nem t'om ez mennyire realis?

Ma akartam lefoglalni a repulo jegyet, de men ertem el az utazasi irodat, talan holnap. Ha meg megvan a jegy amit kineztem magamnak, akkor a LV-GC tura vagy okt 24 vagy 25-en lenne esedekes. Tudom, ezek kemeny feltetelek, ezert erdekel, hogy ez a dolog igy megjatszhato-e, vagy majd kulon erre (repulesre) kell inkabb keszulnom.
Kkosz.

Bandi-nak is jobbulast!

Udv, kAos
Előzmény: CsePeti (214)
BogiZoli Creative Commons License 2006.09.27 0 0 215

Sziasztok!

 

Van itt olyan köztetek aki szeretne közösen órát gyűjteni? Gondolok itt arra, hogy párban repülni. Akit érdekel az szóljon, mert nekem is jól jönne, ha ketten repülnénk.

üdv.

 

 

CsePeti Creative Commons License 2006.09.26 0 0 214

Nu, visszatertem SzanDagoba.

Azt kellene kitalalnod, mennyi penzed van, mit akarnal autoval megnezni, mit repulovel. A Grand Canyon egy resze Special Flight Rules legter, a tobbi nem jelent problemat. Bandipilot nalam tobbszor jart arrafele, de o most leamortizalta magat (ertsd: kummant). En voltam Vegasban, meg parszor a sivatag fele, meg eszakra. Szoval alapvetoen azt hiszem nem lesz problema teljesen elkavarni magunkat a hegyek folott.

En a kovetkezot csinalnam. Nyekerintenek egy gepet vagy LA-bol, vagy SD-bol (szinte teljesen mindegy, mert a ketto kb Becs-Budapest tavolsagban van), es azzal elrepulgetnek itt a kornyeken.

Van nekem egy publikus emilcimem, kuldja arra egy elektronikus uzenetet. Szerintem ki tudunk valamit talalni.

Csovi

Előzmény: kAos (211)
sevenfourdrajver Creative Commons License 2006.09.26 0 0 213

persze h kimentem, de csak mer aszittem hazajöttél kicsit tv székházat védeni nosztalgiából

Előzmény: Bandipilot (207)
Bandipilot Creative Commons License 2006.09.24 0 0 212

CsePeti! Remelem minden rendben van, majd csorogj ram ha van idod! En edzek a nyugdijas napjaimra, otthon poshadok es tanulok.

 

Robicsek! Biztosan itt leszek a kornyeken, de megigerni nem tudom hogy ra fogok erni. Pont lett volna egy interjum az American-nel Dallasban de egy kisebb balesetben eltort a kezem es le kellett fujni. Most novemberig itthon kummantok aztan megyek megint interjura ha meggyogyultam. Max keresunk nektek egy pilotat, talan a CsePetivel el tudtok menni ha addigra megcsinalja a multit. Minden jot!

 

Kaos! Szerintem oktober vege a legjobb ido idojarasilag erre a celra. A legter szabad, ezek kozul mindenhova el tudsz repulni csak egy tapasztalt pilotat vigyel magaddal, nehogy eltevedj (hacsak nem akarsz koteleket repulni ket F-16-ossal) :)

En most begsin vagyok, de ha szuksegetek van segitsegre a tervezesben, allok rendelkezesre! Eleg jol ismerem a teruletet, reptereket, legteret, latnivalokat, olcso uzemanyag, stb.

 

74driver! Mikor megyunk vegasba? Csak nincsenek rossz emlekeid??? :)))))))))))))

kAos Creative Commons License 2006.09.24 0 0 211
Hello, es kosz a valaszt! A dolog ugy all, hogy most tervezem a szabadsagom, amit - ugy tervezem - azon a kornyeken toltenek el. A pillanatnyi terv a kovetkezo autos tura: L.A. (2 ejszaka) -> San Diego (2 ejszaka) -> Phenix (2 ejszaka) -> Las Vegas (3 ejszaka*) -> L.A. (1 ejszaka). Namarmost, ugy olvastam, hogy Las Vegasbol tobb kis tarsasag is szervez napi kirandulasokat a Grand Canyonhoz meg a Hoover Dam-hoz, stb. Ugy lattam, ezt olyan $350 ert csinaljak. Ha ennyibol megeri megjatszani kereskedelmi meretekben, gondolom ennyibol meg lehet jatszani DIY alapon is. Viszont mivel az en szakszom JAA-s es ennyi ido alatt es ennyi ido kedveert nem lehet, nem erdemes FAA-re konvertalni, ha valaki kozuletek arra lakik/repul es van kedve, en ennyivel szivesen beszalnek egy ilyen buliba (magyaran L.V. <-> Grand Canyon meg ami meg a kornyeken belefer, esetleg egy ottani leszallassal (amint ez kiderult, nem tudom mennyire jarhato ez az ut, mennyire szabalyozott arrafele a legter, milyen az ido akkortalyt, stb.)). Nyilvan en utaskent vennek reszt a dologban, szoval a repult ora epitesbe az illetonek jol johet a dolog, mikozben navigacioban, radiozasban, esetleg repulesben is, en szivesen nyujjtanek segitseget. Szoval a dolog oktober masodik feleben lenne esedekes, ha jol szamolom olyan 20-22-e korul.

Szivesen hallanek kommentarokat, hogy mennyire realis ez a dolog, es hogy esetleg valakit erdekelne (van-e ideje) ez a buli. Kozben azert szeretnek nemi elsokezbol jovo tapasztalatot is szerezni, hogy mennyire erdemes vegigjarni a US biztonsagi akadalypalyat, hogy a kesobbiekben egy-ket hetet az ember valamilyik kornyekbeli repuloiskola levegojeben toltson. Kosz, az infot, elore is!
Előzmény: CsePeti (209)
robicsek Creative Commons License 2006.09.24 0 0 210

ja, februárban megint megyek arrafele, el ne huzz Kaliforniábol akkor, mer megin kéne repkedni egy jót:)

 

Előzmény: Bandipilot (207)
CsePeti Creative Commons License 2006.09.24 0 0 209

Hali!

Most epp Indianaban vagyok egy eskuvon, de hetfon mar visszaterek a napfenyes Kelifornyaba. San Diego nincs oly messze ezen helyektol. Dobj egy mail-t, miben segithetek.

 

Bandi: Nem mindenki van leamortizalodva, mint egyesek... Van akinek komolyan meloznia kell itt a megelhetesert (persze nem nekem, de biztos van, akinek...) Majd csorgok valamikor.

 

Csovi

Előzmény: kAos (208)
kAos Creative Commons License 2006.09.24 0 0 208
Sziasztok. Van itt valaki, aki Arizonaban (Phonix) vagy Nevadaban (Las Vegas) vagy a Grand Canyon kornyeken repul?
Bandipilot Creative Commons License 2006.09.23 0 0 207
Mi van kolegak? Laposodunk, laposodunk? Vigyunk mar valami eletet ebbe a topikba! 74Dr lattalak a tv-ben hogy dobaltad a rendoroket! Ejnye-bejnye!
sevenfourdrajver Creative Commons License 2006.09.08 0 0 206

A legfontosabb amit mondhatok, h aki tud, maradjon! Most sikerült elkerülni a csődöt egy gyors tőkeinjekció révén, de a felvételik, kapitányi átképzések le vannak állítva. Pesten kapacitáscsökkentést tervez a cég, legalábbis télire. Közülünk is mennek fizunélkülire a télre. Bp a térség legdrágább reptere, biztos olvastátok, h az Easy és az Airberlin is drasztikusan leépíti a pesti járatait. Mindenki vegetál.

 

Ami egy lehetséges út, a lilákhoz lehet most menni, ha kifizetitek a tipust (23e EUR). Lengyel vagy román bázist kap a dolgozó. Illetve a Malév most kap még egy 767est, uh ott is lehet nyüzsögni. persze a hátszél sehol nem hátrány. De továbbra se lehet hasonlítani a kinti piachoz.

 

(A felvételiről nem sokat tudok, van egy teszt, ami JAA kérdéseket tartalmaz, meg egy kikérdezés vagy board interjú, meg pcihológijai teszt. De most egy darabig nem lesz aktuális az tuti.)

 

Élvezd San deégőt amíg tart! Üdv

Előzmény: CsePeti (204)
Bandipilot Creative Commons License 2006.09.08 0 0 205

Egyutt a banda!!! Hurraaaa! Szerdan megyek Eagle-ekhez, utana meg szerintem haza egy kicsit felfrissulni a pesti ejszakaban.

Papa, meglessuk megint a szomszed csajt a kis rozsdadombi viiiiikkkendhazadbol??

Vagy inkabb megyunk a sorra?

Jok legyetek!

CsePeti Creative Commons License 2006.09.07 0 0 204

Melysegesen egyet kell ertenem veled.

Viszont Gergely kollega nyilvan nem a pocsolya ujvilagi oldalan kivan elhelyezkedni, ha JAA papirokat csinal, hanem ki akarja hasznalni az itteni idogyujtesi lehetosegeket. Azt valoszinuleg Te tudod a legjobban megmondani, hogy mostanaban milyen kovetelmenyeket allitotok fel a az uj jelentkezoknek. Hany ora most a feltetel? Mennyire szamit, milyen orak (multi, IFR)? Jelenleg az otthoni fronton nagy hallgatasok vannak. Nalatok pl van rendes nyugati szintu felveteli screening, ha jol tudom. Errol van bovebb info?

Azt gondoltam, gyors valaszban irhatnal ezekrol, mert hiszen nem csak azokat erdekli, akik jelenleg a kikepzesuket csinaljak, hanem akik a jovoben dontest kivannak hozni, melyik uton induljanak el.

OFF

Voltam Van Nuys-ban, elveztem Bandipilot-ek vendegszeretetet, amiert nem utolso sorban Neked is jovok egy sorrel. Jah, es udvozlom a triumviratus tobbi tagjat is.

Csovi

Előzmény: sevenfourdrajver (203)
sevenfourdrajver Creative Commons License 2006.09.07 0 0 203

Az érem másik oldala, hogy aki a corporate aviation mellett dönt, az számíthat rá, h a repülővezetés a kávéfőzés fortélyait is alaposan elsajátítja majd. Kap egy pager-t ezáltal lőttek a péntek esti sörözésnek is (hacsak nem egy fractional-hez kerülsz, mint pl a netjets, ahol normál havi műsort kap a dolgozó). És ha X company úgy dönt, h a Fed épp tul sok kamatot emelt, és lassul a gazdaság, az elbocsátások előtt első dolga, h eladja a repülőjét, amivel egy perc alatt milliókat spórol meg, utána kezdi el csak kirugdosni a népet.

 

De a legnagyobb hátránya szvsz hogy a Nagyok (majors, Delta, UAL, NW stb) kifejezetten vagy katonai repülő, vagy regional airline tapasztalattal keresnek új recruit-okat. Aki egy regionálisnál már átment egy tipusképzésen, néhány recurrent check-en, esetleg egy kapitányi upgrade képzésen, a Nagyok HR-eseinek szemében már bizonyított.

Nem azt mondom, h nem jó egy Learjettel level 510-en hasítani, csak azt, h aki a heavy iron-ra vágyik, az valszed jobban jár egy regivel.

Előzmény: SzGergely (201)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!