Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

DKori86 Creative Commons License 2021.07.28 0 0 11192

Igen, pillanatnyinak nem irreális (meg szerintem amúgy a méretéhez képest annyira nem anorexiásak a benzines SX4-ek, legalábbis a sima 1.5ök biztosan nem...nem mondom, hogy benzintemető, de ha nem csak országúton - és ha valaki pályán 100-110el járkál csak az is majdnem országúti etap inkább - hajtod akkor majdnem kizárt, hogy ilyen 6 literekkel járkálj vele..), de balatoni túráról írt a cartárs, gyanítom inkább átlagfogyasztásnak gondolta ő a posztot (a pillanatnyi kb úgyis állandóan ugrál).

Előzmény: atompyka (11190)
Sacccy Creative Commons License 2021.07.28 0 0 11191

Köszönöm a válaszokat áttanulmányozom ezeket a mérési módokat. Tehát lényeg az hogy rányomtam a kis pöcökre a balatoni út után és ezt írta ki nekem hogy 14.5 litert evett átlagban illetve én így értelmeztem.

atompyka Creative Commons License 2021.07.27 0 0 11190

Az én fogyimérőm is szokott ennyit mutatni, pillanatnyinak nem irreális a 14.5

Előzmény: DKori86 (11189)
DKori86 Creative Commons License 2021.07.27 0 0 11189

Hmm...van rá egy ezresem, hogy az a 14.5 az nem l/100km hanem km/L....nézd csak meg jobban (kétféleképpen tud mérni) ;) :D

Előzmény: Sacccy (11186)
Nagyula Creative Commons License 2021.07.27 0 0 11188

Sziasztok!

 

Az autó 2008-as GLX felszereltség. A gyári fejegységet szeretném át kötni úgy, hogy a slusz kulcs ne kavarjon be. Tehát ne kapcsoljon ki a rádió ha kiveszem a kulcsot. Valaki meg tudja mondani, hogy melyik szálat kell át kötnöm?

 

Köszönöm a segítséget!

 

Üdv! 

topoly Creative Commons License 2021.07.27 0 0 11187

Szia, az üzemanyag fogyasztás figyelése egyszerű, de igen hasznos diagnosztika. A rész km számlálót érdemes használni. Az általad írt fogyasztás legalábbis szokatlan. Mondjuk attól függ, honnét jártad meg a Balatont:)

Előzmény: Sacccy (11186)
Sacccy Creative Commons License 2021.07.27 0 0 11186

Sziasztok!

 

2 hete vásároltam egy Sx4-et 4WD 1.6 benzin. A digitális pillanatnyi fogyásztásmérőm  14.5l mutat/100km. Nem hiszem el. Megjártam vele a Balatont de szerintem ez hülyeség nem? Az autó 2009-es 230 e-km.

 

PentaxMan Creative Commons License 2021.07.26 0 0 11185

Igen, gurultam vele, s elaludt.

Előzmény: ksa1963 (11184)
ksa1963 Creative Commons License 2021.07.26 0 0 11184

Szia !

Az szerintem a kipörgésgátló jelzése.

Úgy tudom , hogy ha gurulsz vele 30 km felett elalszik.

Eseteleg a kapcsolóját nézd meg esetleg megnyomodott azért világít.

Az akumulátor lemerült így áramtalanítodott és így a kipörgésgátló lekapcsolt ezért világít .

Írtad hogy akkut cseréltél ,ezért világít ez a lámpa 

Menjél vele és akkor átkapcsol és akkor szerintem jó lesz .

Előzmény: PentaxMan (11182)
PentaxMan Creative Commons License 2021.07.25 0 0 11183
Előzmény: PentaxMan (11182)
PentaxMan Creative Commons License 2021.07.25 0 0 11182

Lemerült az akkumulátor néhány óra alatt a 2008 SX4 Sedanban. Vettem új akkut, indul, de a műszerfalon egy sárga autós (alatta kanyargó keréknyomok) visszajelző villog. Előtte men villogott. Mi lehet vele?

celticbear Creative Commons License 2021.07.25 0 0 11181

Szia!

Köszönöm. Pont most rendeltem tőlük csomagtértálcát. Akkor rendelek izzót is.

 

Előzmény: DKori86 (11180)
DKori86 Creative Commons License 2021.07.25 0 0 11180
Előzmény: celticbear (11179)
celticbear Creative Commons License 2021.07.24 0 0 11179

Még egyszer köszi!

Megpróbálom (végül is annak idején könyvből építettük a nyaralót és még áll...). A nyomdához értek, ehhez nem annyira.

Csak még egy kérdésem lenne: néztem izzókat és kicsit megkavarodtam. Piros, vagy fehér kell bele, foglalattal, vagy anélkül? Az egyik webáruházban ezek a lehetőségek vannak. Nem szeretnék lyukra futni, főleg, hogy a gyári piros kb. 2700 pénz/db.

Köszönöm!

 

Előzmény: DKori86 (11178)
DKori86 Creative Commons License 2021.07.23 0 0 11178

Igazából nem nagy művészet...leírni bonyolultabb, mint csinálni...ha abszolút nincs támpontod/megerősítésed hogyan kezdd, plussz annyira nem mozogsz ilyen dolgokban otthonosan akkor vág bele kétkedve az ember, de nem annyira nagy ügy :) rutinnal már lazán/bátran/gyorsan menne :) ...vagyis fog is mert (látván a miénket) anyósomén is meg kellene csinálni, mert neki mindkét izzó ki van égve, sötét a klímapanel (és most már zavarja, mert látja, hogy nem ilyennek kellene lennie :D ). :)

Előzmény: celticbear (11177)
celticbear Creative Commons License 2021.07.23 0 0 11177

Szia!

Köszönöm a választ! Lehet, hogy megpróbálom.

Előzmény: DKori86 (11175)
VáciFeri Creative Commons License 2021.07.22 0 0 11176

Ha még aktuális!

A gömbcsuklók egybe vannak építve a lengőkarokkal, és az szokott kopogni. Mi is csak második ellenőrzéskor vettük észre hogy kuka! A lengőkar csere megoldja! Nem olcsó, de ki lehet fogni gyárit jó áron

Előzmény: kriso001 (11149)
DKori86 Creative Commons License 2021.07.18 0 0 11175

Hát...nem ördöglakat, de némi bontást igényel. Két kis izzó van a panel mögött (én ha már nekiesek mind a kettőt cserélném/cseréltem is és akkor pár évig letudva :) ), én spec azt láttam a legbiztosabb megoldásnak, hogy króm függőleges díszlécek lepattint, rádió kicsavaroz/kivesz és így fölülről kézzel (+csipesszel) hozzáfértem az izzókhoz. Lehet van egyszerűbb megoldás, én ezt láttam biztosnak (úgy láttam oldalról nem férek hozzá és a klímapanel forgókapcsolóit is hiába vettem le...), a Swifteken egyszerűbb a móka, ott (igaz "vakon") komolyabb bontás nélkül beférek az izzókhoz :)

Előzmény: celticbear (11174)
celticbear Creative Commons License 2021.07.18 0 0 11174

Sziasztok!

Kérdésem. GLX AC manuális klímás a kocsi. Az üzemmód forgókapcsolónál, amivel a levegő irányát állítom, nincs háttérvilágítás. Egy ideig kis kocogtatásra működött, de most már nem. Gondolom kontakthibás. Nagyon bonyolult házilag megoldani, vagy vigyem szerelőhöz? Van szerelési könyvem, de abban nem találom a megoldást.

Köszönöm.

 

topoly Creative Commons License 2021.07.03 0 0 11173

Szia,

 

az általános szemlén kívül az akkut és az elektromos ablakokat nézetném meg, de ez sem típushiba, hanem ami az évekkel jár. Beleültök, minden kipróbálsz, hogy működik-e. A szerelő megsasolja a motort és a vázat. Én 11 éves vassal járok, bőven 250k km fölött, csillaggarázsban lakik. Nem hibátlan, de jól használható.

Előzmény: KiazakiMitakar (11169)
pigulla Creative Commons License 2021.07.02 0 0 11172

Sziasztok!

A hátsó futómű és környékén vannak szilentek, stb. ami nyöszöröghet? Ugyanis nyomozok egy hasolnló hang után, ami nem hangosan, de hallható, és még nem találtam meg a forrását. Hátha valaki tapasztalt már ilyet.

KiazakiMitakar Creative Commons License 2021.07.01 0 0 11171

Szia, abszolút persze, ezekkel számoltam, tömítéseket szilenteket stb megeszi az állás úgy h ezek cserések, reméljük kicsit eltolt időintervallumban de.... :) hát meglátjuk, kiderül ha megyünk de ezekkel számoltam én is. :) reméljük a legjobbakat...

Előzmény: DKori86 (11170)
DKori86 Creative Commons License 2021.06.30 0 0 11170

Az SX4 állományt nézve fogalmazzunk úgy, hogy elég "biztos lóra fogadsz" :) 2010es évjárat (kb a kínálat közepe), láncos 1.5 benzinmotor (valószínű már VVT-s ha tényleg 2010es), ezeket a váltócsapágy malőr se érinti, GC felszereltség (=nem is nagyon van ami elromolhat benne, de azért klímás...) szóval nagy meglepetésre szerintem nem kell számítani.

 

Ismerős/hozzáértő nézze meg, hogy a sok állás megviselte-e (a rozsdáról csak tud állást foglalni, hogy lesz-e gondod miatta...), sanszosan érdemes lehet azért folyadékcserékkel (hűtőfolyadék, fékfolyadék esetleg váltófolyadék...) tervezni, illetve a gumi alkatrészek se szeretik az időt >>> a négy abroncsot is vallatóra kell fogni + én a kor miatt hosszbordás szíjat (esetleg görgőt) is cserélnék, párezer huf de akkor X évig újra letudva, plusz a gyertyák is 105e-ként cserések >>> jó eséllyel még a gyáriak lehetnek benne, érdemes ledobni. Én ezekkel a kiadásokkal így vakon terveznék és inkább kellemes meglepetés érjen (lehet ezek felével nem is kell foglalkozni), mint fordítva. ;) Ezen kívül egyedül az ABS kocka lehet (gyakorlatilag bármelyikben) gyenge pont, arra meg nincs fix kor/km recept, hogy mikor makkan meg.

 

Ui.: esélyes, hogy nálunk is eladósorba kerül, de az még hónapok, illetve ez 2007es, 1.5 GLX CD AC, ~292e km-el....

 

Remélem segítettem! :))

Előzmény: KiazakiMitakar (11169)
KiazakiMitakar Creative Commons License 2021.06.30 0 0 11169

Sziasztok!

 

Vásárlás előtt áll a család, a 21 éves sokat megélt konszern vasat szeretném lecserélni, régóta szemezek sx4-ekkel, 1.5 benzint keresek és találtam, 2010-es évjárat és egy magyar céges flotta része volt, extrém kevés 70 és 100K km van bennük kettő kiszemelt is van, az egyik kapott alvázvédelmet annó az makulátlan alul viszont az állás látszik rajtuk főleg alul kb fél-1 éve állnak kereskedésben, csupa rozsga minden alkatrésze de csak felületi, törve nem voltak belül makulátlan nyulványok is minden csavar szép, fapad alap felszerelétség, klímával, járásra szép stb. Jövő7en szerelő barátom jön velem megnézni közelebbről de szeretek több helyről informálódni itt azért szerintem nálam ezerszer jobban otthon vannak a témában, lehet nagyon nagy rizikó velük? Állás mennyire viselhette meg vajon őket? Évi kb alig 10K km kb semmi ezeknek, nyilván tudom senkinek sincs röntgen szeme de na....csak tanács érdekelne. Köszönöm szépen előre is!

 

DKori86 Creative Commons License 2021.05.31 0 0 11168

A motorikus részét illetően semmivel se kevésbé megbízható, mint a kortárs francia/olasz dízelek, de a japán nimbuszt felejtsd el. A 2.0 egy DCi motor ha jól tudom, az 1.9 pedig a Fiat konszern 8v MultiJet motorja 120LE-vel. Ahogy tudom: francia vonalon a 2.0 DCi is talán a jobban sikerült dieselek közé tartozik, az 1.9 8v MultiJet pedig egy kifejezetten megbízhatónak számító tartós darab (pláne DPF nélkül) dieseles mércével (!) ami a gyakorlatban azt jelenti, hogy 10en évesen X százezer km után bármennyire is a jobbak közül való, gyakorlatilag ott lebeghet az ember feje felett egy kettős tömegűvel egybekötött kuplung csere, turbó felújítás, nagynyomású szivattyú problem amik az autó értékéhez arányosan költségesnek mondhatóak. A jó hír, hogy nagyon sokféle autóba szerelték ezt az 1.9 dízelt, ami biztosan kedvezően hat az alkatrész ellátottságra és árakra. Ahogy előttem céloztak rá: inkább az a tézis a kérdéses, hogy a 10en éves használt dízelt "érdemes-e" megvenni (pláne a kiforrott láncos japán szívóbenzinesekhez képest) avagy sem...na látod ez az amit előre kb senki se tud megjósolni. Lehet megveszed és "szerencséd lesz" (esetleg nemsokkal előtted épp sok drágább alkatrészt már cserélni kellett benne stb.), de az is lehet, hogy felülsz vele a szopórollerre. Kérdés mennyit és merre mész vele. Állandóan "anyataxinak" használva idővel akkor is borítékolható a sz*pás ha megkíméltet fogsz ki, de ha hosszútáv-futó vagy és mindennap pályán ingázol hosszút vele azért lehet a kettős tömegű, a dpf (ha van..) meg a nagynyomású alkatrészek is hálásak lehetnek. :) A döntés rajtad áll :) kérdésedre: én szubjektíve az 1.9 DDiS felé hajlanék a kettőből (az olaszt ismerem/szeressem, több is van belőle, alkatrészben is könnyebben boldogulnék, mentem is anno 0km-es tesztautóval, meggyőzően energikus :) akkori mércével nézve nagyon szépen lépett :))) ). :)

Előzmény: Fecoka.. (11166)
Hobbit_G Creative Commons License 2021.05.31 0 0 11167

1.5 benzin. 

Suzukiból eszembe nem jutna dízelt venni, mivel nem saját motor. Japánt keverni franciával, hááát te tudod :)

 

Városba amúgy se jó a dízel, azon kívül meg 5.5 körül nekem elvolt, pályán jön az étvágy, ott 8 körül kér 130 mellett. 

Előzmény: Fecoka.. (11166)
Fecoka.. Creative Commons License 2021.05.31 0 0 11166

Sziasztok!

 

Sx4 1.9 vagy 2.0 diesel 4x4 mi a véleményetek?Alkatrész kapható hozzá?

Mennyire megbízható lenne?

celticbear Creative Commons License 2021.05.30 0 0 11165

Köszönöm!

Tulajdonképpen a rugó alsó kb.15 cm-es része tört le, tök sima úton. A futómű amúgy rendben van, a gátlók is.

Még szerencse, hogy nem olyan a szerkezet, mint amilyen kollégám Fiestájában van. Nála is eltört a rugó, de ott "leült" a kocsi, a kerék beleért a dobba. Tréler lett a megoldás.

Nekem adtak három év garit az újra, valami német cucc.

 

Előzmény: Hobbit_G (11164)
Hobbit_G Creative Commons License 2021.05.29 0 0 11164

Az összes autó szenved benne újonnan a rugógyártás egyszerűsítése miatt :(

Régebben a rugó végeken ahol már az egyenes rész van, nem a ferde a gond. A legvégén jelenleg nincs 45 fokos letörés, ami okozza a gondot általában. Régebben itt 45 fokban letörték, hogy ne tudjon beleérni erős összenyomáskor a spirál részbe, most nincs ilyen.

Nekem ezt futóműves említette.

 

Persze lehet ezer más oka is (pl rossz gátló is kikezdheti a rugót) 

 

Előzmény: celticbear (11163)
celticbear Creative Commons License 2021.05.22 0 0 11163

Sziasztok!
A múltkoriban valakinek ajánlottam Monroe első rugót. Nos, azt hittem egy darabig le van a gond. Tévedtem. Pár napja, teljesen sík úton megadta magát, konkrétan csattanás és kiesett egy jó 15 cm-es darab a bal elsőből. Még jó, hogy nem vágta szét a gumit, bár annak már úgyis mindegy… Két évet bírt a rugó. Nem tudom, mi lehet ennek az oka, nem járok rossz úton, a futómű rendben. Ráadásul általában a jobb oldala szarabb az utaknak. Típushiba? Bár hallottam, hogy az SX-Cross is hasonló „betegségben” szenved. A jövő héten cseréltetem, elvileg arra három év garit adnak, 40 pénz lesz a kettő szereléssel.

Üdv.!

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!