Motorvárosról csak rosszat tudok mondani, nekem csak gumit cseréltek egyszer, de leverték a festéket a motorról, összeb@sztak rajta mindent, lassan és drágán.
Köszönöm! Azóta én is turkáltam a neten, és több felől ez jött ki, mint jó választás.
Azóta megvolt a 24ezres szerviz, mint minden szerviz után, egy fellélegzett géppel mehettem tovább. A szerviz és a szerelő szinpatikus volt, a budakalászi suzuki a Cora után a Renault mellett. A vége 42ezer foirnt volt (ugye ez szelepállításos szerviz). Kedden este leadtam, hogy hideg motorral csinálják, szerdán elvihettem. Minderről csak annyit, hogy a Suzuki Hollós ajánlata erre 70-75ezer forint és 1-2 hét otthagyás! Mert válság van, gondolom. Szép egy bagázs!
szervízben még nem vagyok járatos BP-en annyit tudok, hogy haver mindig a motorvárosba hordja és szerinte korrekt áron dolgoznak és nagyon alaposak (neki pl. lánccsere után kb 20 percet szántak arra hogy a 2 kerék ténylegesen egy nyomon legyen és nem mert tököltek hanem mert annyit mértek és ellenőriztek) néha túlságosan is...
De ez nem jelenti hogy ők a legjobbak de az eddigi összevetések alapján ők jobbak mint az átlag. Bár a műszaki ott is drága legalábbis az nkh-hoz képest.
Lenne pár kérdésem a nagytestvért megülő kollegákhoz. :
Az utóbbi időben (2hét) elkezdett furán viselkedni a gép. Nem menetközben jött elő hanem egy kb 2 hetes állás után. Eddig se volt csendes a járása főleg abban a 2 fordulatszámtartományban (gyanúm szerint nekem még egy fokkal hangosabb is volt a motorzaj mint az átlagnak) de most szörnyen zakatol legalábbis nekem úgy tűnik.
Valamint egyenletlen lett az alapjáratom. Nem hidegen hanem pont melegen: kimarad egy gyújtás sőt volt hogy sorban állva lámpánál egyszerűen le is állt. Indításra azonnal indult szóval nem ragadtam ott de kellemetlen. Érdekes módon hidegen egy hét után is rögtön indul.
Igazából van elképzelésem, hogy mik jönnek szóba probléma gyanánt de ezeket most nem írnám le inkább megvárnám mások véleményét a dologról.
Én nem vagyok szakértője a gumiknak így csak saját tapasztalataimat osztom meg veled.
Nekem a nagytestvér van relatíve kopott michelin anakee val vettem az elsőt nem de a hátsót slickre koptattam (legalábbis középen) ez nem dicsekvés mert elismerem, hogy hülyeség volt részemről de mindenesetre nem igazán csúszkált még a végén sem csak egy egy rossz visszaváltásnál sikerült húznom kicsit magam után. Esőben is használtam igaz nem szerpentinen és akkor még volt rajt profilmélység is nekem jól vizsgázott ott is. Pályán is megállta a helyét bár nem ért le a lábtartóm.
Most Conti trailattackom van fenn ezzel még csak néhány ezret sikerült mennem szóval elég jó állapotban van eddig jólteljesít mind szárazon mind nedvesen. Bár végre ki is vannak centírozva a kerekeim lehet ez is segít.
A contit az r17.hu -ról vettem elég jók az áraik bár sokan fújnak rájuk mert szerintük túltároltak a gumik nos a contim nem volt az. De nem kívánok belemenni mégegyszer ebbe a vitába mindenki eldönti magának. Korrekt és olcsó gumiszervízt tudnék mondani de az délmagyarországon van mohácstól nem messze de gondolom ez nem opció neked.
Rég jártam erre, de a motorral szerencsére többfelé. Igaz, rövideket, de az asszony is már saját motoron gurul, így ez az idény a be- és összeszoktatás éve. Igaz, a rövid szlovén kiránduláson a legjobb szándék ellenére sikerült három tökös szerpentinre felkergetni. Ááá, dehogy volt leizzadva.
Tanácsot kérek. Ajánlott gumi? Kinek mi jött be? Ajánlott kereskedő? Gondolom, még sosem kérdezte senki. :-)
Üdv
Péter
u.i. Végre felkerült a tavaly vett kormánymagasító (új fékcső kellett az ABS miatt), sokkkkkkal jobb lett (nekem) a testtartás hosszabb távon. Ma meg hozom el a 24ezres szervízről.
"Az elődje kétszer egymás után megnyerte Európa legnagyobb összehasonlító tesztjét, most pedig hosszú idő után átszabták a sikermodellt. Magyarországon elsőként próbáltuk ki az új, 2012-es Suzuki DL650 V-Stromot."
az lehet. gondolom nem a nyomatéknövelésre mentek mert az van neki elég legalábbis a nagynak 650 eshez még nem volt szerencsém de felteszem az is tol mint egy mozdony. de a pörgősségnek mi értelme lenne? talán a 6.-ban utazás szempontjából bár ezt se tudom milyen a 650 en de az ezres le akarja dobni láncot 6.-ban 90-100 körül illetve 110 alatt szóval ott jobb lenne a magasabb fordulat ha az ember nem akarja áttételezni a hajtást. Még azt is el tudom képzelni, hogy az új főtengő és dugó kiegyensúlyozottab nyugodtabb csendesebb lesz a blokk mert az nem lenne hülyeség feltéve ha nem megy a hang rovására
Vagy csak senkinek nincs tapasztalata a fékbetétekkel?
Hogy álltok tömítésekkel? Mert nekem szét kell szedetnem a blokkom a télen és ahogy nézem egy tömités garnitúra 40-50 ezer Ft külföldről. Itthon hozzá lehet jutni olcsóbban? Vagy külön csak egyes elemekhez?
és van is rögtön még egy kérdésem. Azt hallottam hogy a gyári betétek elég langyosak a stromhoz és én már az előző tulaj szerint harapos ferodo betétekkel kaptam. Tud valaki linket adni hogy milyen betét érdemes venni ami elég erős? Most nem az ár a lényeg csak érdekel melyik számít fogósnak.
Lenne egy kérdésem a régebb óta Stromosokhoz: cserélt már valaki menesztő gumikat nagy Stromon? Mert nekem már éppenséggel van egy kis holtjátéka a hátsó keréknek na de 2500 darabja a gumiknak és ugyebár 5 db kell. Ehhez a részéhez nem értek annyira illetve nem érzem át hogy ez mennyire fontos és miért. Valamint ha cserélnem kéne akkor elvileg elég lenne 1-1 gumilappal kihézagolni a menesztőket hogy ismét szoruljon a kerék. Vagy tévedek?
A suzuki jól taktikázik. A Gladius blokk már eleve adott. Tudom ez a régi sv650-es blokkja csak mégis Gladiusnak mondjuk, mert változtattak 2 csavaron és 3 fedélborításon.
De ha gyártásköltségileg vizsgálom ez a legjobb taktika.
Pár műanyag elem és apróbb változtatás és színte új modellt kaptunk.
Nagyon vártam egy nagy gép bejelentését, de ezek szerint erre még legalább egy évet aludni kell.
2010-ben az USA-ban még lehetett kapni a DL1000-est. Ahogy írod a világ kifele mászik a válságból.
Keleteurópában is egyre több embernek jár le a hitele. Ha valaki 2005-ben vett fel 10 évre, akkor az hamarosan újra fizetőképes vásárló lesz.
Közben felnőtt egy új generáció aki az iskolapadból a munkahelyekre ment és szintén potenciális vásárlójelölt lehet.
Kíváncsi leszek milyen lesz a nagy DL és főleg mekkora.
Tippem szerint 1200-as lesz és kb 120-150 ló között fog muzsikálni. Szintén V2 de hogy futómű és egyébb téren mit alkotnak azt nem tudom.
Csak emeld magasabbra a tekineted a való magyar világból, nézz meg pár statisztikát világszinten és rájössz, hogy azért kint kisebb a visszaesés jóval, mint itthon. (A magyar piacnal igazából a CHF hitelek tették be a frászt.) Igenis jól fog fogyni az új DL a körülményekhez képest világszinten sztem. Egy kicsit most drágult a Yen árfolyama miatt, kicsit kevesebbet fognak gyártani belőle, és gond lesz a termeléskiesés miatt is, de mindez egy ekkora multi esetében csak átmeneti nehézséget okoz.
A BMW-t még mindíg drága, presztízs gépnek tartják mindenhol Európában és a világon és csak évi 100e mkp-t gyárt. Más babérokra törnek...
ugyanaz zajlik a motoroknál, ami kb. 10 éve kezdődött az autóknál, a kisautó-nagyautó felosztásból lett huszonakarhány szegmens, és minden gyártó belekényszerül ezekbe, ha lépést akar tartani.
Az X faltor , győzike sztoriba nem fektetnék energiát. Ma nem csak M1-M2 hétfői szünettel van, hanem ha jól számoltam a beltérin 528 'Magyar nyelvű' adó fogható. Jó egy évre kifizetem az előfizetést, de cserébe +1 csomagot és 20% kedvezményt kapok tőlük.
Azt hiszem erre nem mondható, hogy nincs választék.
Arról meg nem érdemes vitát nyitni, hogy ha van választék, akkor az emberek miért nézik a Győzikét.
Mindenki azt csinál amit akar - ma már.
Ha ez kell és ebből megél a tv-társaság... a többit tudod.
És nekem sincs androidos telefonom. Nekem bonyolult és nem is használnám. Nem érdekel .
Ráncfelvarrás:
Gondolom ezért lett ilyen -
Jó választás a gazdasági hullámvölgyben.
Kis ráfordítás, tetszetős külső.
A régi már úgy is majd 1 évtizedes.
Azért is jó lehet a döntés mert akinek van pénze, eleve nem fog Suzukit venni, nem presztizs márka.
Lehet 12 lóerővel erősebb mint a Multistrada ( 150 valahány ) lóerős és nézhet jobban ki a GS Adv nél, de nem felvágós.
Ahoz nagyon erős fejlesztés kellene gondolom.
A multistradaért sem tolonganak. A motorkerékpár elvesztette az 1 oldaluságát azaz - közlekedési eszköz.
Ma a kinézet határozza meg milyen mondvacsinált stílusjegyek meghatározó jellemét és megcélzott vevőkörét.
Akarom mondani :
Régen voltak a motorosok akiknek gyártottak motort.
Ma nem csak Chopper és Klasszikus van, hanem megszámlálhatatlan stílus.
Egyre több a szelet. Értelmetlen, de mint ahogy a TV- mindenki azt néz amit akar.
És prüszkölhet a DR-es, hogy ez nem olyan... Ezt még is sokan meg fogják venni.
Na ettől féltem... Ez csak egy ráncfelvarrás, semmi izgalmas. Ha az idomszettet lecserélik egy k4-esen, akkor abból is lesz egy "új 2012" modell! Sőt talán még jobb is, mert abba nincs ABS, két gyertya hengerenként, eltolt gyújtástérkép....stb.
Kiváncsi vagyok, hogy ebbe raktak e már gyárilag ABS kikapcsolót, mert terepen elég szar az ABS-el lavirozni.
Viszont a tipp bejött, kispénzű embereknek megbízható motor, egy két műanyaggal díszitve.
Na igen androidos tel, meg ...stb, amig mossák az emberek agyát,( ValóVilág, Győzike, X-faktor, Megasztár....stb ) addig az ilyen, és hasonló kérdések lesznek fontosak számukra.
Talán ez az idézet pont ide vág:
"Ami nekem nem tetszik az a következő lista Hogy a Johnit játszod, de a neved Pista A lányokat análba, az életet nagy kanállal a sör meg a pult Meg mi volt még? Ja, igen külföldi alapot is nyúlt Ami nekem nem tetszik, hogy az autó presztízs Meg hogy a lányaitokra 13 évesen rámondják hogy szexis."
Szóval nállam nem presztizs se a kocsi ( 24éves Golf II 1,6TD-vel járok ) se a motor, nagyon megfelel ez a "kis DL" ami van, arra a pár km-re amit megyek vele egy évbe.
Hobby az van, de abba sem ölök nagy pénzeket mert inkább a funkcionalitást helyezem előnybe és nem a marketinges dizájnt.
Na de így igaz, öregszünk és ahogy telnek az évek, úgy nő be a fejünk lágya, és lesz tapasztaltabb az ember. Már aki, mert ez sem igaz mindenkire, mivel szokták mondani, hogy "pénze van, de esze az nincs"... :-)