Keresés

Részletes keresés

KP61 Creative Commons License 2023.08.25 0 0 75720

Úgy, hogy csesztem visszatenni a szórásvédő alsó részét. :)
Mondom, folyamat bakizok és tanulok.

Előzmény: studiod1 (75719)
studiod1 Creative Commons License 2023.08.24 0 0 75719

"hohó, hát nagyon hosszan kint van a damil a fejből" ezt nem értem hogy lehet túl hosszú a damil ha gyári szórásvédő van fenn? Az alsó lepattintható részen van a damilmilvágó az ha rosszul adagolsz akkor is méretre vágja, ennek a résznek damilfej esetén fenn kell lenni kés használatánál meg le kell venni.

Előzmény: KP61 (75717)
kavicsos64 Creative Commons License 2023.08.24 0 1 75718

Egy öreg rutinos kaszás sose gondol olyanra hogy a damil hossz is lehet ! Ha túl jön le a kaszafej fedél és vissza teker ,hogy pont jó legyen ! Nem érdemes nóném damilokkal még foglalkozni sem ,mert az ember csak veszkődik vele, eteti a benzint de nem halad ! Erős gazban sem jó a damil ,a leveles de zöld átlagos fűfélékre való a kórés ,szárz gazosban mindegyik elszakad ,felesleges vele vacakolni . Legjobb damillal kezdeni minden erősebb gazfoltot otthagyni ,majd a végén átszerelni késre és azzal levágni ! A szardamillal csak a műanyagot szórod a kertedben szana szét !

Előzmény: KP61 (75717)
KP61 Creative Commons License 2023.08.24 0 0 75717

Fejlemények vannak. Remélem tényleg csak Én vagyok full amatőr, és igaza volt a szervizesnek:)

Elvittem a kaszát egy helyi kisgépeshez, hallgassanak már rá. Nézi az ember a gépet, hohó, hát nagyon hosszan kint van a damil a fejből, persze hogy lefogja a gépet. Nézek bambán, mondom wtf, ez komoly? Levágott belőle, utána figyeltem hogy ne engedjek túl nagy hosszt (szórásvédőt ne érje el), és láss csodát fereg a gép mint a disznó. Életemben nem gondoltam volna erre. Mondhatnám hogy véletlen, de nem hiszem, mert utána késsel verettem a maradék 500 m2-ert, és minden rendben volt. A kés meg ugye fix méret. Szóval itthagyot ezt infónak, hátha más is most tanulja a kaszálás alapjait:)

Más:
Próbáltam felfűzni az orsóra új damilt, de mindig letépi az egyik oldalát amikor vágok. Néztem egy csomó tippet trükköt a damil felfűzésre, de sehogy sem akart rendesen működni, pedig szerintem jól csináltam (félbevesz, hurok beakaszt, végigfűz, kivezet, persze forgásirányra figyelve). Négyszög profil, 2,7mm (nem volt 3-as a boltban), valami noname neonzöld kínai sz@r, nyilván. De ahogy hallottam, ezt is ki kell tapasztalni, melyik damil mire kényes, mit bír, függetlenül a kínaiságától. Emellett jellemző volt az is, hogy a damil összeolvadt a mellette fekvő párjával az orsóban, erről is olvastam sokféle véleményt.
Kinek milyen módszer vált be? Az is lehet persze, hogy fullkaka a damil minősége, de kezdő lévén inkább magamban keresném a hibát.

 

Köszi!

Előzmény: KP61 (75706)
kavicsos64 Creative Commons License 2023.08.24 0 0 75716

Nekem nincs olyan a hengeren ,szerintem az nem tudna kiesni ha csak a helye van meg az csak annyi nincs kifúrva a lyuk . Néha van vakdugó is de az meg csavar nem igazán tud kiesni ,de ha kiesne akkor az be nem indul az életben sem !

Előzmény: t.zsolti (75715)
t.zsolti Creative Commons License 2023.08.23 0 0 75715

343R . A szervíz azt mondta " kiesett a dekompresszor szelep előkészítése" ezért szegény lett a keverék , elkenődött a dugó a hengerfalon. Ekkor lett először cserélve gariban. Nem volt 1/2-éves. Pörgött de gyenge volt, aztán be sem indult. 

Előzmény: KP61 (75706)
t.zsolti Creative Commons License 2023.08.23 0 0 75714

Háát nekem a 2 gyűrűs erősebbnek tűnik és kevesebbet fogyasztott. Vágtam ugyanazt a területet és kb 1/3 ával kevesebb üzemanyagot fogyasztott. 

Előzmény: budai10 (75711)
kavicsos64 Creative Commons License 2023.08.23 0 0 75713

Mindent kicseréltem benne még a membránokat is még se megy ,pedig se kosz se forgács nem volt benne ! A béka szelepen volt egy kis törés ,de nem volt jelentősége .

Előzmény: budai10 (75711)
kormos* Creative Commons License 2023.08.23 0 0 75712

Garanciában próbálj meg egy karburátor cserét kiharcolni. (mikor nem jó vedd fel videora és mutasd meg nekik)

Előzmény: KP61 (75706)
budai10 Creative Commons License 2023.08.23 0 0 75711

Egy kaptafára vannak ezek több néven, ki kell fogni.

Kezdésnek egy normális gyertya kell bele...

Benzíncső, gyújtógyertya, trafó, karburátor, rossz tömítések, filléres dolgok hozzá, csak rá kell jönni, hogy mi a kínja. (pl új karbit 2500Ft vettem hozzá)

Házkörüli munkára kiszolgál.

Egy videóban hallottam, hogy szerinte ezeknek a hengerszettje max 80 üzemórát bír.

Még ha 50-et bírna is, pl nekem az 5 év, majd vesz az ember egy új kaszát, és a régi megmarad alkatrésznek, vagy kap 5000Ft-ért egy hengerszettet.

Előzmény: kavicsos64 (75705)
kavicsos64 Creative Commons License 2023.08.22 0 0 75710

A gyári az 1 gyűrűs az után gyártott vagy a jó bele az is, azok a két gyűrűsek ! Nem jobbak a tapasztalat szerint . Ebben gyárilag 1 gyűrűs volt amit meg a Mahlétól rendeltek hozzá az két gyűrűs ,nagyobb a kompressziója de még sem az igazi !

Előzmény: t.zsolti (75709)
t.zsolti Creative Commons License 2023.08.22 0 0 75709

Létezik utángyári is , jóval olcsóbban, csak 1 gyűrűs a dugó. Legalább is amit nekem gariban cseréltek, később szétszedtem és kiderült a turpisság. Gondolom a husi felé elszámolták a gyári henger/dugó szettet, nekem meg rárakták a szart. Mondjuk ha 2 gyűrű lett volna rajta észre sem veszem.

Előzmény: kavicsos64 (75704)
studiod1 Creative Commons License 2023.08.22 0 0 75708

Amit írtam az nekem tapasztalat 543 van és egy oleo sparta, a "békaszelepes" membrán a karbi tetején egy nagy csavar és már cserélhető kb 5perc akárhol.

Előzmény: studiod1 (75707)
studiod1 Creative Commons License 2023.08.22 0 0 75707

Csak egy ötlet: ha olyan mintha fogyna az üzemanyag cső szűrő tanksapka ok, akkor szerintem a "békaszelepes" membrán nyúlott ez főleg nagyobb melegben jelentkezik. Tudom 100as benzin de az is tartalmaz etanolt. Szinte mindegy mennyi üzemóra inkább az mennyi ideig volt benzinnek kitéve. Nekem mindkét gépemhez van tartalék javítókészlet minimális idő a csere.

Előzmény: KP61 (75706)
KP61 Creative Commons License 2023.08.22 0 0 75706

Sziasztok!

Van egy Husi 553RS-em. 2021 őszi vásárlás, nincs agyonnyúzva (évi 3-4x 1000m2 vegyesgaz), bejáratás is ment so-so.
Újkora óta van olyan jelenség nála, hogy az alapjárat ingadozik ahogy nagyokat mozgatom a gépet fel-le. Volt garis ellenőrzésen, nem találtak gondot. Ok, mondom ez van, ez ilyen (lol?)

Kaszálni lehetett vele szépen, vitt mindent mint a sz@r, de tényleg. Ma is nyomtam volna a szokásos kört, viszont elkezdett "nem forogni". Beindul, jár, de nem forgott rendesen, mintha belefulladna valamibe félgázon. Kicsit olyan mint amikor a hidegen, szivatóval járatott Zsigulit lepadlózod, és belefullad az életébe szegény. Továbbmegyek, arra is emlékeztet ez a jelenség, mint amikor kezd fogyni a benzin a kaszából, akkor ugyanezt csinálja. Egyébként a keverék jó, 100-as benzin + husi olaj, van kb két hónapos. Gyertyahézag, légszűrő jó. Üzemanyagszűrőt megfújkodtam szájjal, folyt ki a benzin a szűrőn, meg nem is tűnt redvásnak. Neten láttam hogy bizonyos gépek rendelkeznek ún. "spark arrestor screen" nevű cuccal, ami el tud tömődni koxxal. Ezen ilyet nem találtam, pedig arra is gondoltam, hátha az tömődött el.

Kaszálást offoltam, hazavittem a gépet. Otthon indítom, ott meg teljesen jó volt. Nem hiszek az öngyúgyulás intézményében, tuti valami rákja van, de hogy mi? Van valami tippetek? Besz@rok ha karbit kell szerelnem kb 10 alkalom után.

kavicsos64 Creative Commons License 2023.08.22 0 0 75705

Az ismerősöm tegnap vett valami netes áruházban egy kínai kaszát ,hát eddig még nem sikerült a kaszálás vele ,mi több nem is indult egyáltalán sem ! Már tegnap is én indítottam be ,de este már telefonált hogy reggel menjek mert nem indul a gép ! Új gép létére melegen nem indul az istennek se csak a benzint fújja kifelé a karburátoron keresztül ! Hidegen szívatóval indul és teljesen jól jár de ha le van állítva többet nem kell életre ,meg kell várni míg lehűl ! Katasztrófa a Flinke gép !

kavicsos64 Creative Commons License 2023.08.22 0 0 75704

Ezt mondta a husis Egerben ! Egy komplett hengerszett már szerintem a 100-as kategória lett !

Előzmény: t.zsolti (75703)
t.zsolti Creative Commons License 2023.08.21 0 0 75703

"  A 42-es Husqvarna dugattyú is 28 ezer a 343R-be" Biztos ez? 

Én minimum 10 éve vettem a husi henger /dugó szettet 70e-ért.

Előzmény: kavicsos64 (75700)
kavicsos64 Creative Commons License 2023.08.21 0 0 75702

De azt is tudd a szervizekben is létezik anomália is amik nem biztos hogy jót tesznek a zsebnek akár egy apró hiba okán is ! Az én ismerősöm is hasonlóképp járt, a kaszát a hozzá tartozó szervizbe vitte mert a gázbogdennel lett valami gondja ,erre ripityára szedték neki és közölték ha akarja 10 ezerért összerakják de a szét szedés se volt ingyen ! Ámde a problémát nem orvosolták ! De az ismerős műértő motorkerékpár restaurátor sok márkában otthon van akár egy főtengelyt is meg tud köszörülni ! Kissé felháborodott a dolgon !

Előzmény: Pete-weld (75701)
Pete-weld Creative Commons License 2023.08.21 0 0 75701

Köszönöm mindenkinek a segítséget!

Gondolkodom!

Alkatrész ellátottságban valóban a két nagy márka választása lenne a legjobb.

Köszönöm!

kavicsos64 Creative Commons License 2023.08.20 0 0 75700

Fel veszi velük a versenyt simán ! Az oleo szerintem nem a jó gépek közzé sorolandó ,inkább csak olyan feljavított kínai gép kategória . Az olasz hengerek dugattyúk marha drágák ! A 42-es Husqvarna dugattyú is 28 ezer a 343R-be

Előzmény: budai10 (75698)
kavicsos64 Creative Commons License 2023.08.20 0 0 75699

A Kavasaki tj 53 ver szinte minden nagy márka gépeit erőben ,több mindenki használja ezen motorokat . 4 éves forma az enyém elég sokat megy ,gyakorlatilag annyi háját találtam hidegen nehezen indul 7-8-9 rántás is kell neki ,melegen meg már csak egy rátás . Valami környezet védelmi baromság miatt van ez de a karburátoba spriccelt 1ml benzintől 2-3 rántásra már jár ,túl keveset adagol a szívatóval . A gépem Nikkari névre hallgat . Damilfejből nem akad olyan amit szét ne nyúzna a legnagyobb Sthil kaszafej se kivétel a 4mm damilt nem bírta ! 3mm elég neki damilból amit nem visz le azt meg kétágú késsel levágod . Ezzel az egyszerű késsel tempósan lehet haladni vele alacsony fordulaton is !

Előzmény: Pete-weld (75692)
budai10 Creative Commons License 2023.08.20 0 0 75698

ECHO japán márka és elvileg van olyan jó mint a két nagy márka ha nem jobb...

Szervízháttér és a alkatrész ellátás is fontos, emiatt jobban megérheti a két nagy ismert márka közül választani.

Oleo-Mac (Olasz), valamelyik országokban EFCO néven van, a  két nagy márka alatt szerepelnek de a profi kaszáik már elég jók állítólag.

 

Előzmény: Pete-weld (75690)
gws580 Creative Commons License 2023.08.20 0 0 75697

Sziasztzok!

 

melyik damil és márka most a legjobb, ár értékben  2.7 es kockába?

abnm Creative Commons License 2023.08.20 0 0 75696

Talán nem közel vannak a telkek, nehéz lenne a logisztika.

Előzmény: mzdude (75693)
botsinkai Creative Commons License 2023.08.20 0 0 75695

Oleo 755 master, csak bírd és akard emelni :-)

Előzmény: Pete-weld (75690)
dokeee Creative Commons License 2023.08.20 0 0 75694

Ezt akartam írni.

Előzmény: mzdude (75693)
mzdude Creative Commons License 2023.08.20 0 0 75693

Nem ez volt a kérdésed, de kistraktoron nem gondolkoztál? Bár árban jelentősen drágább, fáradságban, vágási sebességben stb stb össze sem vethető a kasza egész napos rángatásával.

Előzmény: Pete-weld (75692)
Pete-weld Creative Commons License 2023.08.20 0 0 75692

4 hektár összesen a pár telek! Nem akarok egy szarba beruházni!

Előzmény: dokeee (75691)
dokeee Creative Commons License 2023.08.20 0 0 75691

Én ezt kurvára nem értem. Saját telken évente 3-4 alkalommal használva, egy 30cm3-es gép 2mm-es damillal tökéletes. Mi a fasznak egy gecidrága, nehéz dög ilyen célra. Persze, ha az a telek 3 hektár, akkor érthető.

Előzmény: Pete-weld (75690)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!