Keresés

Részletes keresés

Sz_TOMek Creative Commons License 2024.03.02 -7 6 57433

Ahogy én látom, itt minden mindennel össze van mosva. Az egyik tábor csak a külsőre megy rá, most hallgatnak, mert külsőre az ACME szerintem is csillagos 5-ös. A másik tábornak inkább a belső a fontosabb, most ugye itt van téma, mert ott hozta azt az acme amit eddig is: oroszrulett. És vannak akik mind külsőre és mind belsőre is ki vannak hegyezve, nekik ugye semmi nem lesz jó (kivéve a V43-as :P ).

 

Kéremszépen! Itt mindenkinek is igaza van szerintem és senkinek sem. Aki bevállalja, az számíthat arra, amit tizen éve megszokhattunk az olasztól. Nagy csoda nincs, most a szokásos mellé adott még munkát a népnek a digó azzal, hogy digitálisban lehet kiszedni egy darab kondit. Nekem az alfás hasonlat jut megint az eszembe (tán, mert volt alfám). Ott is lehet tudni, hogy az Alfa egy külön kategória. Nyűgös, érzékeny, lelke van, de kívülállónak simán sz_r. Mégis aki alfázik, az tudja mivel jár, és tudják szeretni a hibái ellenére is. Én itt is ezt érzem, a Gigantjaim kapcsán, mert nekem az van ACME-ból. Tudtam mire lehet számítani, bevállaltam. Az M63-nál viszont mivel volt alternatíva, azt választottam. Igen, az MTB-t meg lehet köpködni a külső miatt, de az legalább a világból kimegy cserébe (meg szerintem annyira nem csúnya azért, sőt!).

 

A vicc az egészben, hogy a népség itten 2 gyártó termékei közül sem tud választani, csak a nyervákolás megy. Ha úgy gondolja valaki, hogy sz_r az acme, akkor ne vegye meg! Nem kötelező! Ott a boltban az MTB. Lehet választani emberek, és nem TRAXX-ból, hanem egy ganz gépből, éljetek már vele. Olyan nincs hogy semmisem jó! Hány évesek vagyunk? Három? A legtöbben itt felnőtt meglett emberek, mégis úgy érzem magam, mint a kislányom óvodás csoportjában amikor beüt a semmisem jó hisztike.

Előzmény: Tyapa (57430)
TEpLOVO3 Creative Commons License 2024.03.02 -3 7 57432

Én úgy gondolom az elmúlt cca 10 napban rengetegszer le lett írva, hogy a modell ilyen-olyan meg amolyan. A leírtakból mindenki meghozta a maga döntését, hogy megveszi vagy sem. A helyzet adott, ezen már felesleges rágódni. Innentől kezdve szerintem a megoldásra kell törekedni és elsősorban azoknak akik a hibák ellenére mégis megveszik a gépet. Nekem tetszik az ötlet, hogy alternatív panel készül a V63-hoz. Remélhetőleg lesz a Gyíkhoz is. Ez konstruktívabb mint leírni 100x, hogy az ACME igy, a kereskedő meg úgy. Az utóbbival lehet élni csak nem jutunk vele sehova ebben a szituációban.

 

Apropó, kereskedők. Valaki itt leírta korábban, hogy a boltok többet rendelnek a problémás gyártók modelljeiből mint amennyire előre láthatólag igény lenne. Ennek oka, hogy a garanciális cseréket el tudják végezni mivel a gyártó nem veszi vissza a hibás terméket. Kérdésem az lenne, hogy ez valóban így van? Ha igen, akkor ezekkel a hibás mozdonyokkal mi lesz?

Mert az alkatrészellátás hiánya miatt én pl lehet vevő lennék egy ilyen zárlatos-körtüzes, elpukkant-füstölt ACME mozdonyra... alkatrészbányának, persze áron alul. Vagy akár a boltok is szétkaphatnák őket, eladogatni alkatrészként. 

Tyapa Creative Commons License 2024.03.02 0 1 57431

Off Bocs, elgépeltem early failure a helyes. On

Előzmény: Tyapa (57430)
Tyapa Creative Commons License 2024.03.02 0 7 57430

Csak részben van igazad és attól félek, hogy a „hibák” össze lettek maszatolva. Ez persze csak az én véleményem, de érdemes lenne a hibákat, eltéréséket, kompromisszumos megoldásokat stb. kategorizálni. Ha így nézzük, szerintem egy potenciális konstrukciós hiba vagy az átlagosnál (szokványosnál) lényegesen magasabb minőségi szórás nem fogadható el és nem ugyanaz a kategória egy sorozatban gyártott termék esetében, mint egy tamponozott csík pozíciójának eltérése 0,1 mm-rel, ami pl. adódhat a technológiai tűrésből. Ha ez még azzal is meg van fejelve, hogy az adott gyártónál nyoma sincs a folyamatos fejlődésnek, sőt a visszajelzésekre, reklamációkra sem reagál, akkor joggal érezheted, hogy letojnak. Az a helyzet, hogy egy gyártó (vagy beszállító) „hajlamos” lehet időnként elkurvulni, de egy olyan helyzetben, amikor a termékének nem egy, hanem több (sok) vevője van, bonyolultabb a helyzet és nehezebb visszaterelni a helyes mederbe. Emiatt nem hinném, hogy nekünk, egyéni vásárlóknak kellene a „problémát” megoldani vagy a megoldáson agyalni, ez a kereskedők, boltok feladata lenne, nekik kell a gyártóval így vagy úgy megegyezni és a gyártónak kell a költségeket állni. Lehet visszahívás, árcsökkentés, javítás, bármi, ami a vevőknek is megfelel.

 

szalamender007 modellezőtárs modelljének hibája tipikus korai meghibásodás (early faliure). Minden gyártó, aki sorozatban gyárt, tudja, hogy ennek oka lehet a nem megfelelő minőségbiztosítás vagy nem megfelelő gyártási eljárás vagy nem megfelelő anyagminőség vagy szerelési vagy kezelési hiba blablabla, a lényeg, a gyártó hibája és erre egy épeszű gyártó ugrani szokott. Mint ahogy egy épeszű gyártó „radarja” sokkal érzékenyebb, ha a termékének konkurenciája is van.

 

Az ACME M63 beépített működő ventilátora akár tök látványos is lehetne. De ha túl mélyen van vagy a rács miatt alig látszik vagy túl gyorsan forog és a fentiek valamelyike miatt nem „látod” a forgását, akkor szerintem nem ad hozzá semmit a modellhez. Az eddig látott videók alapján a „visítása” számomra kiábrándító, ezzel együtt összességében azt mondanám, hogy a belefeccölt energiát inkább másra kellett volna fordítani.

Előzmény: Bobóka13 (57420)
zetaman Creative Commons License 2024.03.02 0 0 57429

És akkor közel 180 darab ezresből (plusz az ingyen munkaóráiddal) lesz egy darab kommersz, tulajdonképpen szériagyártott géped. :-o

 

Hát ... Kinek a pap, kinek a papné.

Előzmény: desiro ML (57408)
zetaman Creative Commons License 2024.03.02 0 1 57428
Zolivonat72 Creative Commons License 2024.03.02 -3 11 57427

Amikor kb. 3 éve megvettem az első ACME mozdonyomat ( Gigant ) nagyon örültem. Azután 1 nap múlva visza kellett vinni cserére. Ismét örültem. Azután azt is vissza kellett vinni 1 nap múlva cserére. Szóltak a boltban, hogy többször már ne jöjjek, mert nincs jobb, mind ilyen. Goldoltam majd én kijavítom, mert hát modellező volnék vagy mi. Átvilágít a led a kasztnin? Sebaj. Az egyik fele lóg? Sebaj. Kiesik a kuplungfoglalat? Sebaj. Akad a fv.? Sebaj. Rossz helyen van a kürt? Sebaj. Eláll a kasztni? Sebaj. Na de az í-re a pontot az tette fel, hogy kb. 20 perc használat után az egyik oldalon kialudt a zárfény. De sebaj megjavítottam azt is. Dekódert már nem mertem bele rakni. Ennyi szarakodás, két garanciális csere versus 20 perc játék. Ugye Te is érzed a különbséget? Szóval nem vártam meg, hogy még valami elromoljon rajta, és kezdtem árulni a mozdonyt. És azt írják itt, hogy a Gyík még ettől is rosszabb lett. Kérdezem én, hogy miért a mi dolgunk ezeket megcsinálni? Azért, hogy az ACME legközelebb egy még rosszabb mozdonyt csináljon még a Gyíknál is. Előre elnézést a kifejezésért, de a lóf@sznak is van ám vége!

Értem én, hogy rengeteg munka, és pénz van benne, és akik a kasznit csinálták Ők jó munkát végeztek, mert a mozdony szép lett. Na, de ezt a munkát így hazavágni ahhoz már különös tehetség kellett azok részéről akik a műszaki tartalommal foglalkoznak az ACME - nál. Az pedig végképp nem korrekt, hogy a modellezők/vevők nyakába akarják egyesek varrni a helyrehozás költségeit csak azért, mert akkor nem lesz következő mozdony. Hát ha ilyen akkor részemről ne is legyen. Valamikor tudatosulnia kellene a gyártónak, hogy szarokat gyárt, de ha mindent benyelünk, akkor azt fogja hinni, hogy minden rendben, és ömleszti tovább a gagyit. Ha pedig az az elvárás, vagy taktikai kivárás, hogy majd a modellező megoldja magának az nagyon szomorú. Hogy miért? Azért mert ezt nem lehet helyrehozni egy hétvége alatt, ugyanis az egész belseje kuka az itt leírtak alapján. De ha valakiknek új korában működik a Gyík Ők sem lehetnek biztosak abban, hogy ez sokáig tart az itt leírt vélemények alapján. És nem mellesleg sokan nem is tudnák megcsinálni. Nekik ( nekem is) további költségeket jelentene valakivel megcsináltatni. Vagy elintézzük mi ezt csak akkor legyen a mozdony értékcsökkent termékként árusítva, és akkor valahol egálban vagyunk.

És a végén csak halkan kérdezem, hogy a forgalmazó nem ismeri a hazai szürkeállományt? Ha már ezzel a gyártóval szerződtek, akkor Ők is léphetnének valamit nem? 

Előzmény: Bobóka13 (57420)
Jozsoka55 Creative Commons License 2024.03.02 -1 0 57426

Bocsánat, hogy világos legyen. Gyorsabban szeretném, ha forogna.

Előzmény: Jozsoka55 (57425)
Jozsoka55 Creative Commons License 2024.03.02 -1 0 57425

Üdvözlök mindenkit.

Acme M63 ventilátor, nagyon lassan megy.  0.21 voltot mértem. A cv értékét, hogyan tudnám megnövelni? Előre is köszönöm a segítséget.

 

Sir Gombóc Creative Commons License 2024.03.02 0 10 57424

Az M63 az egy másik dolog, a bazári módon megcsinált ventillátoraival. Amik analógban pont akkor kezdenek menni, amikor nem kellene, amikor a menetszéltől van elég hűtés, mert a mozdony halad (analógban 7-8V-tól indul meg), akkor forog, ha meg lassan megy, és nincs menetszél, akkor meg áll

 

Erre muszáj reagálnom, mert ez marhaság. A ventilátorok működése egy valódi mozdony esetében nem a sebességtől, hanem a hűtővíz hőmérséklettől, az pedig a motor terhelési âllapotától függ. Az pedig menetközben nagyobb lesz. Az ilyen hűtő kialakítású gépeken a menetszél általi hűtés kb. 0, ezek nem autók..

Előzmény: csíkos-háTTú (57423)
csíkos-háTTú Creative Commons License 2024.03.02 -4 11 57423

Persze, de ez nem az a hiba, amit pl. a ROCO követett el az M62 230 kiadásánál, hogy a francia péklapátokat tette be ütközőnek. Ezen jót röhögtünk, bosszankodtunk, szitkozódtunk (nem kívánt rész törlendő), de csúf ütközők nem akadályozták a modell rendeltetésszerű használatát. Legfeljebb szúrta a szemedet, mert nem egy esztétikai élmény.

Az ACME M63 esetében ez nem így van, mert a gyárilag digitális üzemre előkészített modellt digitális üzemben csak korlátozottan lehet használni 100 esetből 90-ben, és egy társunknak már analóg üzemben is ment tönkre, és lenne egy fogadásom rá, hogy miért. Csak ugye normális ember tutira nem fogad.

Említettem korábban a Märklin miniclub gőzös példáját, ott ugyan nem elektronikai hiba volt, hanem mechanikai, de a gyár ott visszahívta az összes kiadott ilyen modellt, és javította. De ez esetben ez nem jelent semmit, mert a hiba - akármilyen is: elektromos, vagy mechanikus -, ha akadályozza a használatot, azt nem a vásárlónak kell kijavítani, és nem is a kereskedőnek!

Lehet itt alázatosnak lenni, csak nem most, szerintem. Ugyanis ezzel azt a nézetet fogjuk a gyártónál erősíteni, hogy: "azonak a parasztoknak, tanyára ez is jó lesz ba..+...".

 

MTB M44:

Valaki korábban úgy nevezte a gyártót a modell kapcsán: Majd Te Befejezed. Igaza is van! Ilyet én még életemben nem láttam, hogy 0603 méretű SMD LED-ket a modellezőnek kell 0,2mm-s CuZ huzallal felszerelnie, majd beforrasztani egy SMD nyomtatott áramkör lapra! Nagyon rossz vicc!

Egyébként a nagy internetes piacokon (Ali, Amazon, e-bay) többen árulnak így kiszerelt SMD LED-ket, vagy a TAMS-Elektronik is, de a huzal másik végét is kötni kell ám valahová! Biztos, hogy ehhez mindenkinek odahaza ott figyel készenlétben egy megfelelő páka ehhez? Az meg egy másik mise, hogy az alapvetően TT, N, legfeljebb H0e modellekhez kitalált NEM662 (next18) dekóder aljzatot teszünk egy H0 modellbe.

 

Persze, előbb-utóbb születnek megoldások, ahogy lesz a PLUX22 aljzattal felszerelt, és szintén alaposan elfuserált V63-hoz lesz cserepanel, ami már mentes lesz a hibáktól, és nem mellékesen meg fog felelni az NEM658 szabványnak, mert, ami most van, az ugye nem ilyen. Azért nem, mert a pufferelés nem oda van kötve, ahová a szabvány előírja, és eleve egy elvi hibás kapcsolás van megépítve. Elég lett volna elolvasni a vonatkozó leírást, meg végig csinálni az elektroműszerész szakiskola első osztályát. Egyébként a V63 első eresztése, amiben még sima 8 tűs aljzat volt, érdekes módon működik, és nincs benne ilyen durva hiba! Maradtak volna ennél... Az M63 az egy másik dolog, a bazári módon megcsinált ventillátoraival. Amik analógban pont akkor kezdenek menni, amikor nem kellene, amikor a menetszéltől van elég hűtés, mert a mozdony halad (analógban 7-8V-tól indul meg), akkor forog, ha meg lassan megy, és nincs menetszél, akkor meg áll...

Én ezt az egész PLUX22 játékot, meg a bazári ventillátorokat - amiket nem sikerült megcsinálni normálisan! - simán odaadtam volna a kurz kinematikáért! Sokkal többet érne a modell!

Előzmény: Bobóka13 (57420)
Cosinus66 Creative Commons License 2024.03.02 -2 8 57422

Tisztelem a véleményed, de azonosulni vele nem tudok! El tudom fogadni, hogy ennyi pénzért nincs egy modellhez teli kotró, majd megoldom, ha akarom, vagy nem veszek, ha így nem akarom! Talán még azt is, hogy nem tesz a gyártó a mellékkocsiba panelt, mert, mert a vásárlóknak nem tetszett, hogy amit belerakott, az rosz volt. ( bár itt már úgy gondolom, némi árengedmény megilletne) De azt, hogy beleteszek egy teljesen elcseszett elektronikát, árulom, mint egy teljesen rendben lévő modellt, te pedig old meg ahogy akarod, ha fizettél engem már nem érdekel, azt nem! Ha ez azt jelenti, hogy tudálékos vagyok, vagy netán szőrszálhasogató, akkor vállalom! És ez a modell nemcsak ebből az egy sebből vérzik! 

Előzmény: Bobóka13 (57420)
THMS_85 Creative Commons License 2024.03.02 -1 9 57421

Ritkán írok ide, de most én is szeretnék hozzászólni ehhez. Tiszteletben tartom a véleményedet, de alapvetően egyáltalán nem értek vele egyet.
Támogatást ez a kettő gyártó szvsz kap bőven, hisz

1. a tervezés alatt a színfalak mögött több honfitársunk is küzdött, segített, hogy ilyen minőségű/külcsínnel kinéző mozdonyok, motorvonatok készülhessenek el.

2. Támogatást a vevő / modellező csakis egy esetben adni: megveszi az adott modellt!
Viszont többiekhez hasonlóan nekem is -mint potenciális vevő(!) -  szúrja  a szemem, hogy - esetünkben analóg verzióban 95.000 Forintért -  ennyire hanyagul összecsapott elektronikát sikerült a gyártónak letennie az asztalra. Ez mondandóddal összevetve, reprezentál(hat)ja a ‘nagy gyártók többségét akik magasról tesznek ránk és csak átfestést dobnak a piacra’. Ezalól sajnos az A.C.M.E sem kivétel már, akármennyire próbáljuk kicsinek beállítani.. Nem fogok mások nevében írni, de van egy sejtesem, hogy párunk szemében egy (hanyagság, nem törődömség) elektronikai hiba nagyobb fájdalom, mint maga a külcsín. A másik tábor ennek szöges ellentéte, előtérbe helyezve a kasztni és festés kidolgozottságát, minőségét és úgy en bloc az összhatást. Magamat nézve előbbi csoportba tartozom, ezért is nehéz tú tenni magát az embernek ilyen méretű hibánál. Bár pesszimista vagyok afelől, hogyha az évek óta ismert V63 elektronikai problémáira nem lett átfogó megoldás, akkor majd az újabb, de rosszabb minőségű/ tervezésű  elektronikával rendelkező (ez már tény, akárhogy kerülgetjük a forró kását) M63-nál előreláthatólag lesz-e. Én lennék a legboldogabb ha nem lenne ebben igazam.:) Az biztos, hogy a legjobb egy teljesen új konstrukció lenne alaplapi szinten. De, mint mondtam már ez az ‘ötlet‘ azóta lóg a levegőben, amióta kijött a Gigant a gyártótól. 

Hozzászólásod második felét pedig egyenesen nem értem..miért lenne ez (csak) elsősorban a mi dolgunk? Ha egy foglalkozós modellt akarok venni, akkor azt olyan árérzékenységgel fogom tenni, azaz, lejjebb viszem az arra tervezett keretet.

 

”… és nézhetjük, hogy mikor és ki fog újra velünk foglalkozni…” 

Lehet durva leszek, de ez a fajta gyártói hanyagság már a modellezők szembeköpése! A MTB is csinált már ilyet, de az ACME is szépen beállt a sorba. Ha csendben maradok, és tűrök, azzal garantáltan nem okozok jót, legjobb esetben rezerválom a problémát. Mostani esetben, a gyártó mi lát? Berendeltek tőle több száz darabot, ami után ő mossa kezeit, és nem hajlandó utómunkát vállalni. (Ezt csak elméleti sikon irom, mert nem vagyok se kereskedő se közvetlen partneri kapcsolatban nem állok az olaszokkal, kívülről így néz ki viszont) A kereskedő ha bukik ezen, vagy nullára hozza ki, akkor következő alkalomkor már 2x meggondolja, hogy egyáltalán a gyártótól rendel-e be! (nyilván nem ellensége senki se a pénzének) Igenis a kereskedőnek ez az egyik hatásos eszköze, márpedig az ACME is pénzből él. Visszatérve, ne legyünk kishitűek, az acme-t most teljesen hidegen hagyja (bizok benne, hogy nem!), hogy milyen hibákkal teli mozdonyt sikerült alkotni. Én őszintén a harmadik típust sajnálom most a legjobban, ki sem jött, de már tudjuk, hogy a kasztnin belül ugyanaz a lapka lesz. Megoldásokat pedig nem fogok itt felsorolni, nagyjából az elmúlt 100-150 hozzászólás megtette helyettem. 

 

Előzmény: Bobóka13 (57420)
Bobóka13 Creative Commons License 2024.03.02 -11 11 57420

Ha jól számolom kb 8 olyan modell jelent meg az elmúlt 3-4 évtizedben, amiket kifejezetten a speciális magyar gördülő állomány ihletett. Ebből egyetlen egy volt, ami majdnem csont nélkül ment át az itteni nagyérdemű közönségen, a többi agyon lett gyalázva. Okkal vagy ok nélkül, a szőrszálhasogatás, a pökhendi tudálékosság minden formáját megtapasztalhattuk. Nem világos talán, hogy minden nagy gyártó magasról tesz a mi kis apró piacunkra és átfestéseknél többet nem remélhetünk a jövőben sem? Az a két kisebb cég akik mazohista módon bevállalták a Csörgőt, Bobót, Gigantot, Gyíkot, ABmotot inkább támogatást érdemelne. ( Ha igaz SzTOMEK társunk számítása akkor a Gigant is bőven veszteséges beruházás volt). Nem tudjuk, hogy a felemlegetett hibák miért kerültek bele ezekbe a modellekbe. Nyilván kisebb  mozgásterük van minden szempontból, mint a nagyoknak. Én a pozitív hozzáállást hiányolom az itt megszólalók nagy részétől. A Csörgőnél is voltak problémák és láss csudát, nem sokára megjelentek a kiegészítők, teli pályakotrók, a világítást javító cuccok. Miért nem lehet most is így? Tud valaki hasznos információt hozzátenni az ACME M63-as elektronikájához, olyat amit a modellező társadalom fel tud használni, hogy ez a gyönyörű modell üzembiztos legyen? Azt mondják itt egyesek, hogy nem a mi dolgunk. A helyzet az, hogy de igen, mert más nem fogja megcsinálni és nézhetjük, hogy mikor és ki fog újra velünk foglalkozni. Lehet, hogy egy makulátlan modell 110 ezer lesz 95 helyett, akkor ezzel kell kalkulálni. Az eddigi kis szériás Gyíkok (talán háromról tudok) messze kiforratlanabbak és kompromisszumosabbak lehettek-voltak ennél többért (mai forintban). Az világos, hogy van itt megfelelő szürkeállomány ahhoz, hogy megmentsük ezt a projektet, hát akkor használjuk már ki. Egy példa: valaki azon hőbörgött, hogy az MTB miért nem adott olyan ledeket, amikhez már eleve hozzá vannak forrasztva a drótok. Nem tudjuk, nem adott, és sokunk fiókjában áll összerakatlanul a Bobó. Miért nem linkeled ide az általad ismert megoldást, mi tart vissza? Kijátszhatjuk itt a pénzemért-minőséget-akarok-tudatos-fogyasztó-vagyok kártyát, de ettől nem mennek előrébb a dolgok és csak is mi leszünk a vesztesei, és nem csak ebben a konkrét esetben, hanem a jövőre nézve is. Sejtem, hogy mi lesz most, pár napja, amikor a több oldalú tájékoztatás jegyében Tolnai Gábor videójára hívtam fel a figyelmet, rekord mennyiségű mínuszt sikerült begyűjtenem, gondolom nem lesz ez másképpen most sem. Sziasztok!

Zolivonat72 Creative Commons License 2024.03.02 -1 3 57419

Szerintem két féle ACME- M63-ról beszélünk. Én arról amelyik már létezik, Te pedig arról amelyiket még nem teremtette meg az Úr, vagy a tervezője. Véletlenül nem kevered össze a Piko, Roco, Brawa, Flm, Marklin/Trix, valamelyikével? Mert ezeknék a gyártóknál a három feltétel közül legalább egy teljesülni szokott. Persze ezek a gyártók sem hibátlanok, de azért egy bizonyos szint alá még egyik sem ment. 

Előzmény: diginewl (57415)
kozma555 Creative Commons License 2024.03.02 0 3 57418

Saját tapasztalatom igaz TT méretben, hogy egyre nagyobb foshalom szinte az összes gyártó járműve. Tillig nyáklapot közel 10 modonyban cseréltem, de volt Kuehn is. A PIKO tűnik a legstabilabbnak jelenleg, de majd az idő eldönti. ROCO gépem jelenleg nincs, arról nem tudok nyilatkozni, MTB-k eddig hibátlanok.

Hernyofan Creative Commons License 2024.03.02 0 6 57417

"Igaz erre is, mert nem kis szériás, és nem high-end modell árát kell érte kifizetni."

 

Hát, mert nem az?

 

Most ezzel azt akarod mondani, hogy ez így jól van ennyiért? Szerinted mennyit kellene kifizetni azért, hogy működő modellt kapj ( ami én azt hittem, alap, de lehet, e téren is gyorsabban változott a világ, mint ahogy én azt le tudtam követni )? Azt te is nagyon jól tudod, amit itt már leírtak, hogy egy működő panel semmivel sem került volna többe, mint ez.

Én nem láttam olyat, hogy valaki kifejezetten az árán háborgott volna. Sőt, az ára önmagában jó.

Olyat igen ( itt vagyok pl. én ) aki azon, hogy ennyiért ilyen vacakot kapsz. Ez nem jogos, mert ennél többet is kérhettek volna érte? Hány Forinttól lenne jogos elvárás az, hogy egy mozdony működjön is?

 

Előzmény: diginewl (57415)
csíkos-háTTú Creative Commons License 2024.03.02 0 4 57416

A V63-hoz lesz, kb a hónap közepén. Az M63, az más tészta, azt alaposan át kell gondolni. 

Előzmény: szalamander007 (57413)
diginewl Creative Commons License 2024.03.02 0 3 57415

Igaz erre is, mert nem kis szériás, és nem high-end modell árát kell érte kifizetni. Ez van. Bár ebben a fórumban sokan a "kerül amibe kerül, csak olcsó legyen" (Meseautó film - Kabos Gyula) idézet szerint gondolkodnak, az üveges féle 3-as egység (jól/gyorsan/olcsón - méretarányosan/kifogástalan belső/olcsó) itt is megállja a helyét.

Előzmény: Zolivonat72 (57412)
diginewl Creative Commons License 2024.03.02 0 0 57414

Ettől a Te problémád nem oldódik meg (panelcsere), mert ott motorhiba van. Szóval élj, a garancia adta lehetőséggel!

(Azt nem tudom mi lesz ezeknek a nem túlzottan nagy hibás modelleknek a sorsa? Mennek a szelektívbe? Alkatrészcserével máris ismét kifogástalanok lennének....)

Előzmény: szalamander007 (57413)
szalamander007 Creative Commons License 2024.03.01 0 2 57413

Vagy van még az a lehetőség,hogy valaki(k) készítenek egy jó csere panelt,amit kiegészítenek plussz aux kimenetekkel,hamár plux 22 es van benne.

Így használható gép válna belőle.

Előzmény: diginewl (57407)
Zolivonat72 Creative Commons License 2024.03.01 -2 6 57412

Nagyon érdekes az üveges hasonlat. De az ACME-ra nem igaz, mert a három feltétel közül egyiket sem tudja produkálni. 

Előzmény: diginewl (57407)
Zolivonat72 Creative Commons License 2024.03.01 0 2 57411

Köszönöm. Neked is. Valószínűleg az MTB lesz a nyerő nálam. 

Előzmény: desiro ML (57408)
Zolivonat72 Creative Commons License 2024.03.01 0 1 57410

Köszönöm. 

Előzmény: hodika1977 (57405)
Zolivonat72 Creative Commons License 2024.03.01 0 1 57409

Köszönöm! 

Előzmény: MDmot-3026 (57404)
desiro ML Creative Commons License 2024.03.01 -1 2 57408

Nyilván olvastad a fórumot mostanában, így saját tapasztalatként annyit tudnék hozzátenni, hogy szerintem a hajtása nem, de a motorja valóban egy kicsit hangosabb mint az ACME-nak. Tényleg könnyen szerelhető, nálam van már 4-5 üzemóra mögötte, jól működik hiba nélkül. A helyességükről többen megírták, hogy a kettőből lehetne egy korrektet csinálni (ez kb. megállja a helyét), de a felület simaságában, réz kiegészítőkben egyértelmű az ACME előnye az MTB-vel szemben. A működés/szerelhetőség/játszhatóság terén viszont nálam egyértelműen az MTB a jobb választás. Viszont továbbra is tartom, hogy egy nullszériát be fogok szerezni aztán majd ráteszem egy MTB belsőre :)

Előzmény: Zolivonat72 (57402)
diginewl Creative Commons License 2024.03.01 -2 6 57407

Nézd a másik oldaláról a dolgokat! Szerencsés ember vagy, és van még egy jó mozdonyra esélyed minimális bosszúsággal (=vissza kell vinned cserélni). Miért? Visszaviheted, kicserélik, és lehet, hogy másodikra már egy jó modellt kapsz.

Képzeld el, hogy a mozdony az első tulajnál éveken át dobozban pihent, benne a hibával. Eladja, kipróbálás előtt minden OK (1-2 percet járatja a biztonság kedvéért, a tiszta lelkiismeretért), aztán ahogy írod, megtörténik a baj. Na ott már rendben van, hogy dühös az ember, bár az meg meg használt.

Mindenen annyit tudtok problémázni, aztán persze minden legyen olcsó is. Ez nem megy.

Annó olvastam egy BP. VIII-ker üveges bolt bejáratán:

Mi olcsón, jól, és gyorsan dolgozunk. Ön ebből kettőt választhat. Örökérvényű gazdasági modell. Mindenhol ez van, kár ezen vitatkozni.

 

Előzmény: szalamander007 (57400)
Jegkoko Creative Commons License 2024.03.01 0 2 57406

2023 március 19. én rendeltem elő és ugyan úgy van a státusza, tehát nem mostanában fog megjelenni.

Előzmény: e_zsolt (57403)
hodika1977 Creative Commons License 2024.03.01 0 3 57405

Hajtása zajosabb,ahogy a motorja is mint az A.C.M.E.

Vilagitása gyenge,mint az M41 nek. Kicsit foglalkozni kell a fények átvilágitása miatt vele.Kasztni meglepően könnyen lejön,jol szerelheto. Szükebb iveken elmegy,mert a fellépőket a forgovázakra szerelték,és a kasztni is fentebb van mint a valoságban. 

A ventilátoros "csodátol" üzembiztosabb,de kevésbé részletes.

Előzmény: Zolivonat72 (57402)
MDmot-3026 Creative Commons License 2024.03.01 0 2 57404

Megvettem, beletettem a dekódert és azóta is teszi a dolgát. Korántsem olyan macerás mint az ACME. Van egy abból is, de a digit üzem kipróbálásához is többet kellett bütykölni mint ameddig maga a próba tartott... 

Előzmény: Zolivonat72 (57402)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!